Cizgilər
silsiləsinin fəlsəfi dünyası
İstedad Yaradanın bizə verdiyi
ən böyük bir nemətdir. Bu nemətdən də
doğru yöndə istifadə etmək lazımdı. Real həyatın
haqsız üzünü, çətinliklərini,
ağrı-acısın duymaq və
yaradıcılığında əks etdirmək, şeirlərinin
döyünən ürəyinə çevirmək hər
yazara qismət olmur. İstedad özü öz
sözünü deyir. Sən nə qədər kənarda
qalsan belə istedadın qalmayacaq. Səni qələmə
sarılmağa və yaratmağa sövq edəcək.
Müasir Azərbaycan ədəbiyyatında
öz üslübu, yolu, yaradıcılığı ilə
seçilən maraqlı və dolğun imzalardan biri yazar Zaur
Qəriboğludur. Zaur Qəriboğlu deyəndə ilk yada
Cizgilər, Cizgilər deyəndə isə ilk yada Zaur Qəriboğlu
düşür. Bu ikili elə bir vəhdət təşkil
edir ki, onları bölmək, ayırmaq , parçalamaq
mümkün deyil. Bu isti və əbədi bir vəhdətdi.
Bəlkə də hər şey Cizgilərin onun həyatına
girməsi ilə başlayır, ya da ki, əksinə Zaur Qəriboğlunun
Cizgilərin həyatına ruh, can verməsindən
başlayır. Əslində həyatda hər şey
qarşılıqlı bir təmasdan başlayır. Bu ikili
bir-birinə elə dərin bir təmas edib ki, onları
ayırmaq mümkün deyil. Mən də bu yazımı
Cizgilərin sirli, fəlsəfi aləminə etdiyim səyahətdən
sonra yazmaq qərarını aldım.
Mən Zaur Qəriboğlu
imzasına ilk dəfə facebook dostlarımın səhifələrində
rast gəldim. Şeirlərini, daha doğrusu Cizgilərini
oxumağa başladım. Bir müddət sonra artıq onun
daimi oxucularından birinə çevrilmişdim. Mütəmadi
olaraq dostlarımın səhifələrini yoxlayırdım
ki, bu dəryadan bir damlanı belə ötürməyim,
Cizgilər silsiləsindən olan növbəti fəlsəfi
şeirləri oxuya bilim. Cizgilər qısa müddət ərzində
mənim gündəlik tələbatlarımdan birinə
çevrilmişdi. Zaur ilə real həyatda isə tanışlığımız
çox-çox sonralar oldu. İndi isə bu Cizgilər silsiləsinin
mənim beynimdə yaratdığı canlı tablolarla sizinlə
də bölüşmək istəyirəm. Əslində bu
fikrə çoxdan gəlmişdim , amma " Səni
yaradanı sevirəm " kitabını oxuyandan sonra tam əmin
oldum ki, yazmalıyam.
"Səni yaradanı sevirəm"
Zaur Qəriboğlunun "Lal məhəbbət", "Kamilliyə
doğru ikinci addım", "Aldadılmış ər",
"Qaragünün Ağgün Vəkili " kitablarından
sonra oxucuları ilə olan növbəti doğma və isti
görüşüdür. Bu doğmalıq kitabın hər
vərəqindən, yazdığı şeirlərin hər
kəliməsindən duyulur və insanın qəlbinə
işıqlı bir yol açır . Bu kitabda siz mənim
sevdiyim və dönə-dönə oxuduğum Cizgilər
silsiləsindən olan mənsur şeirlərini, esse və fəlsəfi
tablolarını, həmçinin də "Zirzəmi"
pyesini oxuya bilərsiniz . Oxuduqca yazarın dünyasına gedən
yolu daha aydın görəcəksiniz. Sanki doğma bir əl
sizi öz ardınca aparacaq, doğru və düzgün
olanı deyəcək. Şeirləri oxuduqca gənc bir
yazarın dərin məna yüklü fəlsəfi
duyğularının da şahidi olacaqsız . Kitabda istənilən
mövzuya rast gəlmək olar. Zaur Qəriboğlunun fəlsəfi
dünyası geniş və zəngindi. Sevgi, dünya, cəmiyyət,
İnsan, Vətən və özünüdərk haqqında
geniş fəlsəfi şeirlərini və esselerini görmək
olar. Demək ki, şair dünyaya bir bucaqdan baxmır. Bir
problemə bir neçə yöndən baxır və təhlil
edir . Sanki çıxış yolu axtarmağa
çalışır və müəyyən qədər də
olsa tapa bilir. Cizgilər özü yeni bir yol cızır. Yeni
bir məktəb yaradır. Cizgilər silsiləsindən olan
şeirlər dərin məna yükünə malikdi. Bu
ağır yükü öz qəlbində daşıyan
şair fikirləri ilə ilk qələm və dəftəri,
sonra isə oxucuları ilə bölüşür. Bu
ağır yük Vətənin işğal yüküdü
... Bu ağır yük parçalanmış, ikiyə
bölünmüş torpaqların yüküdü ... Bu
yük yetim qalmış uşaqların yüküdü... Bu
yük varlı ölkənin kasıb vətəndaşlarının
acınacaqlı həyatının yüküdü... Bu yük bir şair
, bir insan , bir gənc üçün çox
ağırdı . Düzdü müəyyən qədər
də olsa bizimlə bu yüklə bölüşür
, amma əsasını, kökünü öz qəbində
bir ağır yük olaraq daşıyır.
"
Papağımı oğurlayıblar " mənsur
şeirində şair bizi dərin bir fəlsəfi məna
yükü ilə üzbəüz qoyur. Qeyretin
, namusun nə qədər
cılızlaşdığını , kökdən
salındığını oxucuya çatdırır. Əvvəllər papaqla ölçülən qeyrət
öz dəyərini və ölçülərini itirib.
Daha da aşağılara enib , yerdə ,
ayaqlar altında sürünür . Pulla, varla ,
qadınla ölçülür. Bu fəlsəfi mənsur
şeirdə yaralı dərdimiz olan Qarabağ
, Təbriz , Zəngəzurun da adı çəkilir.
Qeyrətsizəm ,
Qarabağ , Təbriz, Zəngəzur adlı anamı, gəlinimi
, qızımı əllərə verdiyim üçün
qeyrətsizəm. Gec də olsa , qeyrətimi
qaytarmaq istəyirəm .
Şair sanki bu torpaqları
qaytarmaqla qeyrətini də qaytarmaq istəyir ,
papağını da qaytarmaq istəyir. Bu
torpaqlarda əsir olan qeyrətini, Vətən dərdini də
geri qaytarmaq, bu zəncirdən qurtulmaq istəyir.
Şair ikiyə
bölünmüş, parçalanmış torpaqların dərdini
də unutmur. Hər şeirdən istər sevgi, istərsə
də fəlsəfi məna yükü yaradan şeirləri
olsun fərq etməz, hamısından yaralı, ikiyə
parçalanmış Vətən dərdi duyulur
. Şairin şeirlərinin döyünən ürəyinə
çevrilir . "Ulayıram
Boz Qurd kimi ", "Qəriblər ailəsi" mənsur
şeirlərində şairin yaralı qəlbindən
süzülən qan damcılarının
ağırlığını görmək olar.
İkiyə parçalanmış torpaqların
ağrı-acısını da hiss etmək olar. Şair hər
kəsi buxovları , zəncirləri
qırmağa səsləyir , birlik tələb edir.
Hayqırıram, ulayıram boz qurd
kimi: - Ulu türk ayağa qalx ! Bəsdi, diz çökdün, bəsdi, yenildin.
Ya qabarlanmış dizlərini kəs tulla ,
məhv ol , silin bu dünyanın xəritəsindən. Ya da
ayağa dur , sanc üçrəngli
bayrağı Təbrizdən , Qarabağdan!...
Bu sözlərin nə qədər
içdən , qəlbdən gəldiyini
görməmək mümkün deyil . Şair yaralı qəlbindən
hayqırır , bizlərə səslənir
. Səsinin eşidilməsini tələb edir.
Cizgilər silsiləsinindən olan " Qəriblər
ailəsi " mənsur şeirində şair qəriblik
çəkən insanların duyğularını qələmə
alıb. Şair Vətənə olan sevgisini qəriblikdə anlayır , doğma və isti bir yurd
olduğunu dərk edir . Vətənindən uzaqda yaşayan
insanların çəkdiyi Vətən həsrətini elə
bir ustalıqəa , həssaslıqla qələmə
alıb ki , oxuyanda kövrəlməyə bilmirsən .
Çox canlı və təsiredici yaradıb .
" Mən
dahiyəm " mənsur şeirində cəmiyyətimizin
problemlərini qabarıq şəkildə ön plana çəkir.
Ən birinci də işsizlik problemini vurğulayır
. İşsizliyin geniş vüsət
aldığı bir zamanda yaşayırıq. Təəssüf
ki , hər şey pulla
ölçülür.
Mən dahiyəm !
... İşsizi olmayan məmləkətin işsizlərinin dahisiyəm !
İstənilən problemə
şairin yaradıcılığında rast gəlmək olar . Xalqının yaralı dərdlərini
, problemlərini , göz önünə gətirir və
oxucularına bir mesaj kimi göndərir.
"Mən nə adam, nə
insanam" fələsfi yüklü mənsur şeirində
şair Qarabağı da unutmur . Bu mənsur
şeirdə şair " Mən nə adam ,
nə insanam " deməklə bütün düşüncələrini
ortya qoyur . Onu incidən , qəlbini didən
, qarabaqara izləyən kimliyini belə boğmağa
çalışır. O, nə adam , nə
insandı . O , qaçırılan
Qarabağ adlı bir gəlinin fəryad səsi, onun şəhid
ərinin yaralanmış qəlbidi. O , nə
adam , nə insandı . O , şəhid ərin
anasının gözlərindən axan yaş , dilindəki
ağıdı.
"Hamiləyəm ", " Gedək göyə" mənsur
şeirlərində şair fəlsəfi
dünyasının ağacından bir neçə yarpaqla
paylaşır. Özünüdərk ,
insanın özünə qayıtması , yaşamaq ,
yaşatmaq , yenidən dünyaya öz adını
qazandırmaq duyğuları , fikirləri də öz əksini
burda tapır.
Yaşım dünyadan cavandı , onun yanında bəlkə də
uşaq , lap çağadı... Fəqət ,
ruhum qoca , dünya mənə cavan gəlir...
Cizgilər silsiləsindən olan
"Gedək göyə" mənsur şeirində şair
elə bir fəlsəfi bir dünya yaradıb ki
, bu dünyanın pəncərəsindən boylanan da
yaşını belə unudursan. Sanki
yaşamadan ömründən illəri dəli külək əlinə
keçirib sürükləyir. Səni
yaşadığın dünyadan da qabağa atır
. " Qoltuq " adlanan essesində
müasir cəmiyyətimizin yaralı problemlərindən
birinə həsr olunub. Öz millətini, torpağının
sərvətini talayan məmurların obrazını və
onların qoltuqlarının ağırlığını
çox böyük ustalıqla təsvir edə bilib .
Cizgilər silsiləsi o qədər
zəngin və dolğundur ki , insanı
bir fərziyyədə qalmağa qoymur , hər dəqiqə
düşündürür. Hər dəfə
oxuduqca fərqli məqamlara yön alırsan. Bu silsilənin
" Səni yaradanı sevirəm"şeiri
də oxucunu ilk başda fərqli, sonda isə fərqli fikirlərə
, duyğulara kökləyir. İlk başda
gözəlin tərənnümü verilir sonra isə bu
gözəlliyi yaradana olan sevgidən söhbət
açır. Gözəlin təbəssümünə
, dodaqlarına, al yanaqlarına baxır. Sevdiyi
üçün deyil , onun
gülüşündə bu rəsm əsərinin
yaradanını axtarır. Və dönə-dönə
Yaradana olan sevgisindən soz salır.
"Dünyanın yetim
bucağı", "Qatil", "Dərdin azalır anam",
"Qadın heykəli", "Kim deyir, kim ?!", "İnsan
ömrü", "Ölüm eşqiylə", " Mən
tikanlı yovşanam" şeirləri Cizgilər sisiləsinin
maraqlı və dərin məna yüklü inciləridir.
Oxuduqca fikrin , mənanln
ağırlığını ,
dürüstlüyünü və dərinliyini dərk edirsən
. Bu şeirlər insanı düşünməyə
vadar edir. Düşündükcə sanki
aynaya baxmış kimi olursan. Çünki cəmiyyətimizdə
olan , baş verən haqsızlıqlar ,
insanların ölümlə fəlsəfi mübarizəsi də
öz əksini tapıb. "Ölüm
eşqiylə" şeirində şair bizi öz fikir
dünyasına daha da yaxınlaşdırır. Şair
həyatı daima yanan və sönməyən ocağa bənzədir . Deyir : nə
qədər ki , insan adlı odunlar var bu ocaq da sönməyəcək.
" Yaşaya bilmirəm " fəlsəfi
şeirində şair yaralı , talanmış ,
satılmış qəlbinin
çırpıntılarını qələmə alır.
Bu dünyada yaşaya bilmir . Ulu Tanrıdan
o biri dünyaya köçmək üçün izin istəyir . Bu şeirdə də işğal olunmuş , parçalanmış torpaqların
sızlayan yaralarından söz salır. Haqlı olduğu
halda haqsız yaşamaqdan bezir , məhkum
olduğu bu həyatdan köçmək istəyir . Bəlkə
də o biri dünyada haqqını tapa .
Zaur Qəriboğlunun Cizgilər
silsiləsindən olan şeirlərinə bir dərin nəzər
salsaz gərərsiz ki, bütün şerilərdə cavabı
olmayan suallar var. Minilliklər boyu filosofların tapmadığı
suallar . Bu suallar Allaha, İnsana, bəşəriyyətə
ünvanlanan dərin məna yüklü fəlsəfi
suallardı. Hər bir sualın da ayrılıqda bir neçə
cavabı var . Əslində suallar müəyyən qədər
də olsa öz cavabını tapa bilir , amma sirri
açılmayan suallar da var. Bəlkə də bəşəriyyət
bütün problemlərin həllini tapa bilsə bu suallarda
cavabını tapacaq.
" Səni yaradanı sevirəm"
fəlsəfi fikirlər toplusunda "Fikir cizgiləri "
başlığı ilə verilən aforizmlərlə də
tanış oluruq. Gənc bir şairin dərin fəlsəfi
dünyasının inciləri bu fikirlərdə də öz
əksini tapır. Hər bir fikirdən qalaq -qalaq əsərlər
yazmaq olar . Hər bir aforizm insana bir tablonu xatırladır. Bu
tablo insanı saatlarla düşündürə və
yeni-yeni fikirlərə yönləndirə bilir.
Heç kəs, haqdan qısır deyil, sadəcə,
doğan yoxdur ...
" Səni yaradanı sevirəm
" fəlsəfi, bədii fikirlər toplusunda Zaur Qəriboğlunun
dünyaya , İnsana , cəmiyyətə , həyata olan
baxışının müxtəlif yönlərini oxuduq
.Şair müəyyən qədər də olsa cəmiyyətimizi
bürüyən problemlərdən,
ağrılı-acılı Vətən yarasından,
çirkinliklərdən, qeyrətdən, namusdan, bir sözlə,
insanı düşündürən və narahat edən
bütün problemlərdən soz aça bilib. Kitabda istənilən
mövzuya rast gəlmək olar. Bu şairin fikir
dünyasının zənginliyindən, məna tutumundan irəli
gəlir. "Səni yaradanı sevirəm" fəlsəfi
şeirlər toplusu müasir ədəbiyyatımızda
artıq öz yerini alıb və oxucular tərəfindən
də cox böyük sevgi ilə qarşılanır .
Konül
SƏİD
Ədalət.-2011.-29
oktyabr.- S.16.