SÖZÜ
ÜNVANINA YETİŞƏN YAZAR
Jurnalist olmaq arzusu ilə ali məktəbə
gəldiyim ilk günü yaxşı xatırlayıram. Hamı
bir-biriylə tanış olur, ünsiyyət qurmağa, yeni
mühitə alışmağa tələsirdi. Təbiətimə
xas uyumsuzluq üzündən içimdə narahatlıq
keçirirdim. Tam başqa ortamda böyüklü-kiçikli
insanlar arasında öz yerimi tapmağa
çalışırdım...
Slavyan Universitetində ilk dərs
gününü mənə unudulmaz edən Etibar müəllim
oldu. Etibar Babayevi görkəmli jurnalist kimi çoxumuz qiyabi
tanıyırdıq. Uzun illər onun televiziya ilə
çıxışlarını həvəslə izləmişdik.
Əsas fənn müəllimi olaraq auditoriyada onu görəndə
yaman sevindik. İlk tanışlığımızda Etibar
müəllim bizi sorğu-suala tutmadı, bu peşəni
seçməklə mürəkkəb yola qədəm
basdığımızı, jurnalist adının məsuliyyətini
səmimiyyətlə anlatdı. Həyatda ləyaqətlə
yaşamağı, həmişə düz mövqe
tutmağı, haqsızlıqla qarşılaşanda ruhdan
düşməməyi, bədbinliyə qapılmamağı,
mübariz olmağı tövsiyyə etdi. Hər birimizdə
yalnız jurnalistikaya deyil, ümumiyyətlə biliyə,
maarifə, yenilik axtarışına maraq oyatdı. Dediyi bir
sözü heç vaxt unutmuram: "Yazmaq qaydalarını
tez öyrənəcəksiz. Amma imzası tanınan, sevilən
jurnalist olmaq istəyirsinizsə, fikrinizi, düşüncənizi
qəlibə salmayın, hər zaman qərəzçilikdən
uzaq olun. Hər vəziyyətdə haqqın, ədalətin
keşiyində durmağa adət edin. Yazılarınıza
münasibət müxtəlif ola bilər. Əsas odur şəxsiyyətiniz,
peşəkarlığınız kimsədə şübhə
doğurmasın".
Etibar Babayev yüzlərlə
publisistik məqalənin, televiziya və radio verilişinin
müəllifidir. Onun Türkiyədən hazırladığı
silsilə verilişlər Azərbaycan teleməkanında hadisə
idi. "Sözlü-nəğməli İstanbul",
"Kanal-6 təqdim edir" adı ilə təqdim olunan
müəllif proqramları müstəqillik ərəfəsində
"bir millət, iki dövlət" arasında salınan
ilk mədəni körpülərdən idi. Son illər Etibar
Babayevin məqalələri "Ədalət" qəzetinin
şənbə buraxılışında mütəmadi dərc
olunur. Fərqli yazı üslubu, mövcud problemlərə
orjinal yanaşma tərzi diqqətimi çəkirdi,
düşündürürdü, dünyaya
baxışımı dəyişirdi. Bu səbəbdən mən
də onun daimi oxucularından birinə çevrildim.
"Bu da bir imtahandır",
"Yalana heykəl" adlı kitablarıyla bir daha qələminin
gücünü göstərən Etibar Babayevin növbəti
kitabı "Düz söz əyri qulağa necə girər?.."
adlanır. Bura müəllifin müxtəlif illərdə mətbuatda
dərc olunan publisistik məqalələri və "Tarix- ibrət
alanlar üçün dərsdir" silsiləsindən
jurnalist apaşdırmaları daxildir.
Adı da içindəki
yazılar kimi cəlbedici olan kitaba ön sözünü
yazıçı-jurnalist Orxan Fikrətoğlu yazıb.
Çox orijinal təqdimatdan hiss olunur ki, Orxan Fikrətoğlu
da Etibar müəllimin yaradıcılığına
yaxından bələddir, şəxsiyyətinə
böyük hörmətlə yanaşan insandır.
Publisistik məqalələr toplusu
olsa da, bu kitabda müəyyən istiqamət, aydın məqsəd
və mövqe var. "Ünvansız sözü küləklər
göyə sovurar" adlı birinci bölümdə hər
birimizin hər gün qarşılaşdığı sosial-məişət
problemlərinə toxunulur. E.Babayev vətəndaşı
narahat edən çoxaylı sualları qaldırır, əlaqədar
təşkilatlardan cavab gözləyir. Haqsızlığa,
biganəliyə, süründürməçiliyə rəvac
verən təmənnalı məmurlara, vəzifə borcunu
vicdanla yerinə yetirməkdənsə, əl tulasına
dönən dələduzlara, gözləmə mövqeyi
tutan siyasi riyakarlara barışmaz münasibətini də gizlətmir.
Etibar Babayev mövzuya əhatəli,
məntiqli, köklü surətdə yanaşıb, onu bədii
puplisistik tərzdə qələmə alarkən, çox
orijinal ümumiləşdirmələr, ibrətamiz fikirlər
bildirməyi də unutmur. Bəzi qeydlərimlə
bölüşmək istəyirəm:
"İnsan təkcə anadan,
atadan yetim qalmır. Şərəfdən, ləyaqətdən yetim olanlar da var. Bu, daha böyük bəladır".
Müəllif haqlıdır. Valideyni itirmək taleyin işidir, günün birində hər kəsin başına gəlir. Amma şərəfini, ləyaqətini qorumaq insanın özündən
asılıdır. Kitabı oxuduqca
E.Babayevin ləyaqətə
verdiyi dəyər, onun əqidəsi, əxlaqı, mənəviyyatı
oxucunu saflaşdırır,
istər-istəmər cəmiyyətdə
təmiz abı-havası,
ləkəsiz siması
olan mühitin, ictimai ortamın varlığına inamı
gücləndirir. Onun
bir ifadəsi də yaddaşıma həkk olub:
"Mərdi
qova-qova namərd edərlər, deyənlərə
varlığımla üsyan
etdim. Mayası təmiz olanlar,
namərd gülləsinə
tuş gələr, amma namərd adını üzərinə
götürməzlər".
Atalar sözlərinə Etibar müəllimin fərqli yanaşma tərzi var. Onun ortaya qoyduğu hər fikrin özü də çox vaxt aforizim kimi səslənir.
Bir misal çəkim:
"Deyirlər,
dost başa baxar, düşmən ayağa.
Sən hərdən dostunun ayağına da diqqət yetir ki, daşa dəyməsin.
Ömrün nabələd yollarında
"azdım", "çaşdım"
deyib, naxələflər
cərgəsinə keçməsin".
Mənalı ömür yaşayan,
taleyin çox sınağından üzüağ
çıxan zəhmətkeş
qələm sahibinin dostu kimlərdir? Kitabda bu suala da
cavab tapdım. Etibar müəllim yazır:
"Ləyaqətə
dəyər verib, əqrəb xislət nakəslərə qənim
kəsilən, saxtakara
sədəqə kimi,
qara qəpik də verməyən, saf duyğusal insanlar dostumdur. Bu nizamsız dünyanın
nizamını ayarlamaq
istedadına, kövrək
qəlbə, incə zövqə, simasında, baxışında Tanrı
payı olan nura - o mübarək insaf payına, elm, mədəniyyət ziyasına
sahib insanlardır, dostum
mənim".
Kitabın ikinci bölümündə
Dzerjinskinin həyatının
bəzi anlarından bəhs edən yeni yazılar, eləcə də 1918-ci ildə Almaniyanın Rusiyadakı səfiri qraf fon
Mirbahı iqamətgahında
qətlə yetirən
bir gəncin macəra dolu həyatını əks etdirən "Səfirlikdə
qətl" adlı araşdırma yer alıb. Bunları oxuyanda ilk ağlıma
gələn o oldu ki, özgə tarixinin qaranlıq səhifələrini işıq
salmaq nə ilə bağlıdır?
Axı, indiki nəsil üçün nə o hadisələr, nə də onun tarixi personajları
tanış deyil. Sonra gördüm,
həqiqətən tarix
- ibrət alanlar üşün dərsdir!
Sovetlərin düşmənlə mübarizədə ən
kəsərli qılıncı,
ən zirehli qalxanı olan bir təşkilatın (qısa adı ÇK
-S.B.) qurucusu və ilk
rəhbəri Feliks Edmundoviç Dzerjinski barədə öyrəndiklərim
indiyədək bilmədiyim
çox mətləbə
gözümü açdı.
Blyumkinin hekayəti mənə
detektiv filmi xatırlatdı. Necə
olur ki, 1918-ci ildə yenicə imzalanan Brest-Litovsk sülh
müqaviləsinin aqibətini
şübhə altına
qoyan, əslində Rusiyanı Almanıya ilə yenidən müharibəyə sürükləmək
məqsədilə törədilən
terror aktının icraçısı
cəzasız qalır,
az sonra, məhz Dzerjinskinin zəmanəti ilə bolşeviklər partiyasına
qəbul edilir? Bu adam Bakıya
da təşrif buyurub. 1920-ci ilin
sentyabrında Şərq
xalqlarının I qurultayında,
təəccüblənməyin, Rusiya deyil, İran
kommunistlərinin nümayəndəsi
kimi iştirak edib. Səbəbini kitabı oxuyarkən
biləcəksiniz. Kitabda o mürəkkəb
dövrün dolaşıq
hadisələri hadisələr
barədə çox
şirin və oxunaqlı dillə ətraflı yazılıb.
Diqqətlə oxuduğum kitab,
etiraf edim ki, mənəvi dünyamı xeyli zənginləşdi.
Müasir dövrdə unudulan
dəyərlərə yeni
məna yükü verməklə onları canlandıran Etibar Babayevin yol qeydləri
son dərəcə təsirlidir.
" Bir səfərin təəssüratı"
adlı məqalə Gürcüstan səfərindən
doğan təəssüratların
nəticəsidir. Nə
gizlədək, bəzən
bu səpkili yazılar ( elə
televiziya verilişləri
də-S.B.) turistlər
üçün hazırlanan
məlumat kitabçasını
xatırladır. Görünən qalalar, gəzilən muzeylər, yeyilən xörəklər, içilən
şərablar təqdim
olunur, vəssəlam.
Amma jurnalist Etibar Babayevin bizimlə bölüşdüyü səfər
təəssüratı tam başqadır. Bu, vətəndaş yanğısıdır,
təəssüfkeş ziyalının
harayıdır. Biz hamımız
Şərqdə ilk satirik
jurnalın - "Molla
Nəsrəddin"nin,
Tiflisdə dərc olunduğunu bilirik. Amma Bakıdan Gürcüstana gedən az səyyah
(elə orada yaşayan soydaşlarımız
da-S.B.) Cəlil Məmmədquluzadə ilə Həmidə xanımın yaşadığı,
Sabirin, Ömər Faiqin, Bəhruz Kəngərlinin və başqa ziyalılarımızın
tez-tez yığışdığı
o müqəddəs ocağa
baş çəkib.
Etibar müəllim həmin ünvanda gördüklərindən
ürək ağrısı
ilə danışır.
Məlum
olur ki, ev-muzeyin qapısı neçə vaxtdan bəri bağlı qalıb. İçindəki vəziyyətdən qonşuların da xəbəri yoxdur. Mənzilin girişinə vurulan xatirə lövhəsində
yazılanlar jurnalisti
lap çox hiddətləndirib.
Kiril əlifbası ilə yazılan bu lövhəyə siz də tamaşa
edin:
Lövhədə Cəlil Məmmədquluzadənin
vəfat etdiyi tarix yanlış göstərilib. 1932-cİ ildə dünyasını
dəyişən ədibin
ömür payı nədənsə bir il qıssaldılıb.
Buna nə ad verəsən,
dərd? Dərdi kimə
söyləyəsən? Tutaq ki, muzeyin təmiri,
bərpası, ekspozisiyanın
təzələnməsi müəyyən
maddi çətinliklərlə
əlaqədardır. Bəs kiçik ölçülü
lövhəni yeniləmək
niyə müşkül
olub? Gürcüstanda bizim səfirliyimiz
var. Tbilisə millət
vəkillərimiz tez-tez
səfər edir.
Nəhayət, Gürcüstanda bu qədər soydaşımız yaşayır.
Molla Nəsrəddinçilərə,
şəxsən Mirzə
Cəlilə qarşı
belə biganəlik nəylə izah oluna bilər? Azərbaycan Mədəniyyət nazirliyinin
balansına salındığı
söylənilən ev-muzeyin
kiçik lövhəsindəki
bu böyük qələti düzəltmək,
doğrudanmı mürəkkəb
məsələdir? "Bir səfərin təəssüratı" kitabını
diqqətlə oxusanız,
jurnalistin diqqətindən
yayınmayan hələ
çox şeyi eşidib, bilib təəccüblənəcəksiz.
Dünya malında gözü
olmayan, dövlətin-varın
bu gün var, yarın (sabah-S.B.) yox olduğunu yaxşı bilən jurnalist bir məsələni də oxucuna xatırlatmağı özünə
borc bilir:
"Bu dünyada zamanı gələndə insana çox şey verirlər, bəzən də vədə bitmədən geri alırlar. O şey ki, verilər də, alınar da, sanma əbədi
sənindir. Sənin olmayandan bərk
yapışma ki, itirəndə canına dərd, qəlbinə yük eləməyəsən.
Bizim olan bir şey
varsa, içimizdəki
azadlıqdır, məhəbbətdir.
Dağa,
daşa, dənizə,
torpağa, suya, oda, səmaya, sabaha sevgidir".
Dərin müşahidə qabiliyyəti, səmimi və obrazlı ifadə tərzi ilə əsərlərini
daha oxunaqlı edən Etibar Babayev məhsuldar çalışır, işləməkdən
zövq aılr.
Nə yazıq ki, qarşılıqsız xeyirxahlıq
edən insanlar ətrafımızda azalır.
Nə yaxşı ki, bizim qarşımıza çıxan Etibar müəllim belələrindəndir.
Onun üçün düz sözün düz ünvana - oxucu qəlbinə, yetişməsi
ən böyük mükafatdır.
Sədan Bunyadova
Ədalət.-
2011.- 17 sentyabr.- S. 14.