"Arazbarı"
üstə dərdləşmə
Sona
Vəliyevanın "Arazbarı" şeir kitabı barədə
özəl düşüncələr
Gözəlimiz,
ilkimiz-əzəlimiz bu ana torpağı sevmək, qorumaq
üçün "içimizdə bir çiçək təpəri"
olsa nə gözəl...
Bü gözəl diləyin
duaçısı kimi oxunur "Arazbarı". Hər sətrində.
Sona Vəliyevanın doyumsuz duyğusu, doğmadan doğma
ruhu, səmimiyyəti, sevinci, göynəyi...
Hər mətləb adamı
dünyadan keçirən dost-doğma ana göynəyi
kimidi... "Karvanı kəsilib, qatarı gedən"
yolların o başından ilkinliyimizə, kimliyimizə, itkilərimizin
nədənliyini dərk etməyə səslənişdi
"Arazbarı"da yazılanlar. Bu itkilər məyusluğunda
ulu Yaradandan insanlığı tanımağa bir az da idrak,
dünyanı anlamağa bir az da möhlət diləmək
istəyi necə də təbiidir:
Əl uzatdım qılınca,
əlim qoldan kəsildi,
Yol başladım
Şuşaya,
yolum yoldan kəsildi.
Hanı Ağ atlı oğlan,
səbrim kəsik-kəsikdi,
Möhlət ver bizə, Allah,
bu
torpağı almağa,
Bir az möhlət
ver, Allah,
dünyanı
tanımağa.
(Bir az möhlət
ver Allah)
Dünyanı anlamağın, tanımağın
bir yol-yolağası da Sona Vəliyevanın
bu yeni kitabında
təqdim olunan şeirlərdən keçir.
Sona xanımın "Arazbarı" kitabı
"Yol başlayıb
gedən karvan" şeiri ilə başlayır. Şeir dahi
bəstəkar Soltan Hacıbəyovun "Karvan"
simfoniyasının sədaları
altında yazılıb.
Oxucu istər-istəməz gedən
karvana qoşulur, kimi bəxtini, kimi sevgisini, kimidə bu şeirin müəllifi kimi itirilmiş torpaqlarını axtarır.
Bu nə tale, bu nə hikmət,
İtən torpaq, yada ki, bəxt.
Görəm, görməyəm,
ya
qismət,
Gətirəsən
çarə, dərman,
Yol başlayıb gedən
karvan.
Və ya
Bu zınqrov səfər himni,
Beynimdə ölənə kimi.
Mənim kinim, dəvə kini,
Bəxşişdi
haqdan,
xudadan,
Yol başlayıb gedən
karvan.
(Yol başlayıb gedən karvan)
Müəllifin türkün düşmənə
qarşı əsas silahının kin və nifrət olmasını oxucuya poetik yolla xatırlatması, ulu babalarmızın öyüd-nəsiyyəti kimi
yada düşür.
Ümumiyyətcə Vətən, Millət,
mənəvi dəyərlər
və bu kimi keçmişə söykənən kiriteryalar
Sona Vəliyevanın şeirlərinin əsas qayəsini təşkil edir.
Erməni tapdağında qalan
torpaqlarımızın işğaldan
azad olunması illərdir uzanır.
Yeni-yeni vasitəçilər,
"canıyanan"lar
peyda olsalar da bizim başıbəlalı
QARABAĞ dərdimizə çarə
tapılmır.
Sona xanım isə
torpaqlarımızın itirilməsində
baş girləməyimizi,
can qorumağımızı tüstülü kösöv
kimi gözümüzün
önünə tutur.
İçimiz
boşaldı torpaqdan
öncə,
Sonra can göründü
Vətən yerinə.
Öncə can
sağlığı deyən
kəslərin,
Torpağı bölündü bədən yerinə.
(Öncə
can sağlığı deyən
kəslərə)
Sərçələrin
yurd sevgisi şeiri də qarın yoğnudan, vətəndən əvvəl
öz can sağlıqlarını
düşünən, var-dövlət
qazanmaq üçün
bütün mənəvi
dəyərlərin üstündən
qara xətt çəkənlərə ünvanlanıb.
Biz adam
olsaq da
Quşlar kimi bacarmadıq.
Sərçələr
qədər birgə
Yuva qurmağa,
Birgə vuva qorumağa
Varmadıq.
Tanrım ucadan
Uca Tanrım!
Biz yurd üstə savaşıb
Yurd üçün ölməməyin
Sevib, qoruya bilməməyin
Acısını çəkirik.
Bizimki bizdən keçib.
(Sərçələrin
yurd sevgisi)
Oxuduqca görürük ki, bu kitab boyunca
əslində bizim özümüzün fikir
və düşüncələrimiz,
gündəlik qayğılarımız
sərgilənib:
Oğulsan döz görüm
bu
ehtiyaca,
Dözülməz,
satılmaz,
çəkilməz
bu dərd.
Yanımda bir kimsə
"ana"
çağırsa
Burnumun ucunda
bir
kənd göynəyər.
(Ehtiyac)
Doğmalığın,
munisliyin bundan o yana olanı
da varmı görən? Qəmə ortaqlığın bundan
o yankı tərəfi
olurmu heç:
Yoldaş olaq, çıxaq yola,
Gəl, özünlə apar məni.
Doğmaların
içindəcə
Tənhalıq yaxalar məni.
(Yoldaş olaq)
Çarpaşıq ömür-gün yollarının əvvəlindəmi,
ya sonundamı olmağımıza olan hədsiz maraq duyğusu eyni yaşama, vərəvürdə
hesablayır bizi.
Heç bilmirik bu səmimi, həssas misraların düzüb-qoşanı Sona
xanımdı, ya elə bu duyğular
bizim öz içimizdən axıb gələnlərdi... Fərq etməz.
Təki şerin yaddaşı belə oyaq, sözün ruhu belə doğma, əziz olsun:
Yol hanı çıxıb
getməyə?
Qaçıb ölümü ötməyə.
Könlümdə
od böyütməyə
Bağlanıram yarpaq-yarpaq.
Can dediyim qorxum imiş,
Uçub gedən ruhum
imiş.
Ölüm solğun yuxum imiş,
Oyanıram yarpaq-yarpaq.
(Yarpaq-yarpaq)
S.Vəliyevanın şeirləri qos-qoca
bir ruhdan, içdən, dərin yaşantılardan süzülüb
gələn könül
pıçıltılarıdır.
Elə bu səbəbdən də ruha, duyğuya
yaxın, qəlbə
simsardı. Elə bu
səbəbdən də
oxunur və yadda qalır, götür-qoylarla, ölçüb-biçmələrlə
dolu ömür yoluna yol yoldaşlığı
edir. Bu duyğular
sevgilərimizin, sevinclərimizin
qan qardaşları, kədərimizin, qəmimizin
ortaqları olaraq əzizdir.
Düşündükcə,
xəyal etdikcə dönüb-dönüb yenidən
göz önünə
gəlir:
Adi qayğılardan
bezmişəm
daha,
Gəl günün
özündən
gün oğurlayaq.
Aşaq yaş həddini,
ömür
həddini,
Bircə gün bir başqa
ömür
yaşayaq.
Yağışa,
küləyə,
qara
qoşulaq,
Çıxaq adiliyin
çərçivəsindən...
(Adi qayğılardan
bezmişəm
daha)
Sona xanım şeirlər
kitabına "Arazbarı"
adı verib. İki Arazbarı tanıyıram,
biri min illərdi xalqın ruhundan axıb gələn arazbarı ritmik muğamı, o biri isə dahi Üzeyir
bəyin Arazbarı simfonik muğamıdır.
Kitabın adı yəqin
ki, bu şeirdən
gəlir.
Həm varındım,
həm
yoxundum,
Naxış-naxış
hey toxundum,
Yazılmamışdan
oxundum,
Param, parça yarı-yarı-
"Arazbarı".
(Azazbarı)
Hər ikisini ürəyimlə,
ruhumla dinləyirəm
və Sona xanımın "Arazbari"sını
da ruhumla oxudum. Daha doğrusu arazbarı
üstündə Arazbarı
kitabı ilə dərdləşdim və
bu dərdləşməni
oxucularla bölüşmək
sevdasında bulundum.
...Bu kitabın
buradan beləsi daha hər bir
oxucunun öz ruhu yaşantılarının,
durumunun havasıncadı.
Buradan belə misraların sayı sonsuzluğa qədər uzana bilər, ya elə oradaca
üç nöqtə
də qoymaq olar... Necə ki, elə
biz özümüz də
buradaca həmin üç nöytəylə
fikrimizi tamamlayıb, yenidən "Arazbarı"ya
qayıtmaq istəyirik.
Qayıdışsa həm
də etirafdı - yaxşı bir işin, yaxşı bir var olanın
etirafı...
Dayandur Sevgin
Ədalət.-
2011.- 17 sentyabr.- S. 17.