Şəfiqə
Axundova: "...heç
kimin yadına düşmürəm"
Şərqin ilk opera yazan xanım
bəstəkarı, saysız-hesabsız əsərlərin
müəllifi olan Şəfiqə Axundova ilə müsahibə
etmək böyük cəsarət tələb edirdi.
Ömrünü Azərbaycan musiqisinə həsr edən bu
xanımla görüşümü planlaşdırmırdım.
Çünki onunla görüşməyimə razılıq
verəcəyini düşünmürdüm. Ancaq təsadüfən,
çəkilişlərin birində Şəfiqə
xanımla rastlaşdım. Bəstəkarımızı bu
yaşında belə qayğılı görərkən nələrin
baş verdiyini öyrənməyə
çalışdım.
Yamanca qocalan sənətkarı
çox yormaq istəmədim. Qısa söhmətimiz
zamanı Şəfiqə xanımla bir daha qürur duydum və
bu cür dahi insanı gördüyüm üçün
çox şad oldum.
Müsahibəyə keçmədən
öncə oxucularımıza bu xanım haqda bəzi
xatırlatma vermək istədik.
Şəfiqə Axundova 1924-cü
ildə Şəki şəhərində anadan olub.
1943-1944-cü illərdə A.Zeynallı adına Bakı Musiqi
Məktəbində oxuyarkən Üzeyir Hacıbəyovdan dərs
alıb. 1956-cı ildə Ü.Hacıbəyov adına Azərbaycan
Dövlət Konservatoriyasını bəstəkarlıq
ixtisası üzrə B. Zeydmanın sinfini bitirib.
1998-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının xalq artisti adına layiq görülüb.
2004-cü ildə isə "Şöhrət" ordeni ilə
təltif edilib.
O, 1972-ci ildə "Gəlin
qayası" operasını yazmaqla Şərqin ilk opera yazan
qadın bəstəkarı olub. Şəfiqə xanım həm
də bir sıra gözəl mahnaların ("Leyla",
"Bəxtiyar ellər" və s.), "Ev bizim, sirr
bizim" operettasının (1965), simli kvartet üçün
pyeslərin, dramatik teatr üçün "Aydın",
"Əlvida Hindistan!", "Nə üçün
yaşayırsan?" və s. tamaşaların, "Təlxəyin
nağılı", "Dovşanın ad günü" və
s. kimi uşaq tamaşalarının musiqisinin müəllifidir.
Onun Azərbaycan şairlərinin şeirlərinə bəstələdiyi
gözəl lirik mahnıları və romansları xalq
arasında çox məşhurdur.
Bəstəkar mahnı yazmaq ilə
kifayətlənməyib mürəkkəb, eləcə də
çətin bir janra müraciət edib və Şərqdə
ilk opera yazan qadın kimi tarixə düşüb. 1971-ci ildə
"Gəlin qayası" operası ilə müsiqisevərləri
valeh edib. Hazırda 600-dən artıq əsəri olan sənətkar
xanım hələ də yazıb-yaradır. Allah ömür
versin!
Hələ də həyat eşqi
ilə dolu Şəfiqə Axundovanın Səs agentliyinə
verdiyi müsahibəsini təqdim edirik:
- Şərqin ilk opera yazan
xanım bəstəkarısınız, siz dahi Üzeyir
Hacıbəyovu belə görmüsüz. Hətta sənətin
sirlərini belə ondan öyrənmisiz.
- Üzeyir Hacıbəyov dahi sənətkar,
Azərbaycan musiqisinin banisi və bir sözlə bizim musiqini
yaradan, ürəklərə yol açan sənətkar idi.
Yazdığım mahnıları ona göstərəndə
deyirdi ki, sənin yazmağındansa, oxumağın gözəldir.
Narahatçılıq olduğu üçün dedilər
ki, sən bəstəkar olmalısan.
- Gənc ifaçılardan kimləri
bəyənirsiniz?
- Əslində kimlərinsə
adını çəkib, qəlb qırmaq istəməzdim.
Ancaq Tunar Rəhmanoğlu, Nadir Qafarzadə, xalq artisti Aygün
Kazımova, Gülyaz və Gülyanaq bacılarını
çox bəyənirəm. Adını çəkdiyim
müğənnilərlə yanaşı, Röya Ayxanın
səsi mənə xoş gəlir. Onun böyük
tamaşaçı kütləsi var.
- Şəfiqə xanım, bəstələrinizi
çoxları ifa edib, ən çox kim yadda qalıb?
- Türk musiqisinin
"imperatoru" İbrahim Tatlısesin ifa tərzinidə
çox bəyənirəm. Heç vaxt yadımdan
çıxmaz, mənim "Nədən oldu"
mahnımı Filarmoniyada oxudu. Çox gözəl də ifa
etdi. Türk müğənnilərinin hamısı
sözügedən mahnını dəfələrlə
oxuyublar. Ümumiyyətlə, mən İbrahim Tatlısəsi
çox bəyənirəm. Onu bir daha görsəm, heç
dərdim olmaz. Məni görəndə, əlini çiynimə
qoyub, dedi ki, "Ay camaat, bu qadının qədrini bilin".
Çox kədərləndim. Çünki Azərbaycanda bu
sözü mənə deyən olmayıb.
- Ancaq onun da səhhətində
ciddi problemlər yarandı. Bilməmiş olmazsınız,
başından güllə ilə vuruldu.
- Hə, bilirəm, vurmuşdular. Mən
isə ona sui-qəsd hazırlayan insanlara mənəvi zərbə
vurardım. Çox pis olmuşdum. Hər zaman televiziya vasitəsi
ilə ondan məlumat öyrənməyə
çalışıram. İbrahim Tatlısəsi Azərbaycanda
görmək istərdim.
- Deyirsiniz, sizə Azərbaycanda bu
sözləri deyən olmayıb. Niyə Şəfiqə
xanım, deyəsən nədənsə
narazısınız?
- Hə, indi narazıyam.
Çünki sevdiyim müğənnilərim məni gəlib
yoxlamırlar. Sanki heç kimin yadına düşmürəm.
Flora Kərimovanı sənətə mən gətirmişəm.
Amma gəlib məni yoxlamır.
Məni ən çox gəlib
yoxlayan isə Gülyaz və Gülyanaq və Tünzalə
Ağayeva olub. Ancaq onlar da çoxdandır gəlmirlər. Bəlkə
də indi başları qarışıqdır, gələrlər
yenə. Gülyanaq bu yaxınlarda zəng etmişdi. Gənclərdən
Zarina Məmmədova da məni tez-tez soruşur. Zarina hər
zaman mənə diqqət yetirir.
- Bu günə qədər
neçə əsəriniz olub?
- 600 yaxın mahnım var. Mənim
indi uşaq mahnılarım var. Heç bəlkə də
heç kim onları bilmir. Biri "Pişik"dir, biri "Əkizlər",
hərdən özüm də zümzümə edirəm
onları. Mahnılarımı ən çox Gülyaz və
Gülyanaq bacıları, Nüşabə Ələsgərli,
Elza Seyidcahan, Tünzalə Ağayeva oxuyub.
Ədalət.-
2012.- 4 aprel.- S.8.