BİR ƏBƏDİ YOLDA
ƏDƏBİ
HƏYAT
Şeirimizin
bugünkü mənzərəsində xalq ruhu, folklorla
nəfəs alan bir yol var. O yolda
cavanlı, qocalı neçə şairimiz
Qurbaninin, Sarı Aşığın,
Tufarqanlının, Xəstə Qasımın, Dədə Ələsgərin,
Hüseyn Bozalqanlının, Aşıq
Şəmşirin yadigar qoyduğu
irsə sədaqətlidilər-yazdığı şeirlərində
əsrlərdən gələn, indi də
təravətini itirməyən ənənələri
yaşadırlar. O ənənələrin kökündə ocağa, elə-obaya, sazlı-sözlü dünyaya bağlılıq, yurdsevərlik, ərifliyin,
gözəlliyin,əbədi məhəbbətin tərənnümü,böyük
dünyamıza aqilanə bir baxış durur. Natiq Qubadoğlu
da o söz
yolunun yolçusudur.
Gözəl şairimiz Musa Yaqub
Natiq Qubadoğlunun şeirləri haqqında yazır:
"Natiq toplu halında çap etdirmək istədiyi
şeirlərini mənə də verdi, oxudum və bu şeirlər
barədə təəssüratımı yazmaqda
özümü borclu bildim. Natiqin şeirləri peşəkarlıq,
yığcamlıq, axıcılıq tərəfdən
oxucunun ürəyində bir rəvanlıq və şirin
ünsiyyət yaradır, ürəkdə xoş əhval-ruhiyyə
təməlini qoyur".
Natiq Qubadoğlunun şeirlərində
öncə qeyd etdiyim kimi, xalq şeirindən, aşıq
poeziyasından gələn bir nəfəs var. Hiss olunur ki, o,
ustadların yaradıcılığını yaxşı mənimsəyib.
Onun bir neçə qoşması ustadnamələri
xatırladır. Məlumdur ki, ustadnamələr dastanların
əvvəlində söylənən lirik şeirlərdir və
bu şeirlər əsasən fəlsəfi-nəsitamiz məzmunda
olur. El sənətkarlarından Xəstə Qasımın,
Tufarqanlının, Aşıq Ələsgərin, onun
ustadı Aşıq Alının ustadnamələri dillər
əzbəri olmuşdur. Natiq Qubadoğlu da "Qaldı"
rədifli qoşmasında ustadların yolunu davam etdirir:
Əkən əkib getdi, biçənlər
biçdi,
Zəminin məhsulu yeyənə
qaldı.
Yaşayan yaşadı,
köçənlər köçdü,
Dünya yumruğunu düyənə
qaldı.
Yenə də xəyalım
uzağa gedir,
Payızdan qopanlar sazağa gedir,
Gah köhlən əsriyir, gah
bağa gedir,
Daha dayanmağı yüyənə
qaldı.
Biri yerdə getdi, o biri göydə,
Bu yurdun taqəti, səbiri göydə,
Ələyi ələndi, xəlbiri
göydə,
Yerdə nəyi vardı,
düyünə qaldı..
Aşıq Alının məşhur
ustadnaməsinin təsiriylə yazılsa da, bu qoşmada
müasir bədii təfəkkürün cizgiləri sezilir.
Ümumiyyətlə, müasir dövrdə yazılan
qoşmada, gəraylıda təzə söz demək, yeni
fikir söyləmək hünər istəyir. Necə deyərlər,
bu, "köhnə hava"da təzə xallar vurmağa bərabərdir.
Natiqin "köhnə hava"da təzə xallar vurduğu
bir şeirə diqqət yetirək:
Kim çəkib bu tərsə
yolu?-
Gedirsən get kəsə yolu.
Dünyanın ən qısa yolu-
Ömürdən ölümə
kimi.
Daşıdım yollardan
daşı,
Nə bilir yol, nədir naşı,
Üzümdə
gözümün yaşı
Yol çəkir dilimə kimi.
Gözlərim
elə yol çəkir,
Günlərim
ilə yol çəkir,
Bu tüstü
hələ yol çəkir,
Odumdan külümə kimi.
Musa Yaqub Natiqin şeirləri barədə bir də onu deyir
ki: "Şeir yazmaqda az-çox təcrübə qazanmış,
söz deməkdə qələmi vərdiş
tapmış qələm
sahiblərinə dərs
demək fikrində deyiləm. Mən belə şeirlərdə
təzə fikirdən
daha çox usta deyim tərzi
axtarıram. Sevgi şeirləri də elədir ki, daha doğrusu, sevgidən yazmaq elədir ki, gərək onu təkrarçılıqdan, min dəfə deyilmiş ifadələrdən çıxara
biləsən, adı
sevgi olan bir sehri özəlləşdirə
biləsən, özününkü
edəsən, həmin
o sehrə özün
düşəsən, sonra
yazasan ki, o şeir, o yanğı sənin olsun". Tamamilə doğrudur, Bircə əlavəm var ki, istər
sevgi şeiri olsun, istərsə də başqa mövzuda bir şeir, o hissləri gərək özün yaşayasan. Bunun üçün həyati
müşahidən, hadisələrə
real, gerçək yönümdən
yanaşa bilmək məharətin olsun. Natiqin yaşadığı
Sumqayıtda avtovağzal
ərazisindəki zeytun
ağaclarını qırıb
yerində hündür
mərtəbəli ev
tikiblər. Bu da şeir mövzusu ola bilər, hərçənd ki, istər Bakıda, istər Sumqayıtda belə hadisələr hər gün baş verir. Artıq adət etmişik və belə "yenidənqurmalar"
əksər hallarda ekologiyanın, təbiətin
zərərinədir. Natiq
də bu hadisəyə iki şeir həsr edib. Olsun ki,
o öz qəzəbini
və narahatlığını
satirayla da ifadə edə bilərdi. Amma xalq şeirinin gəraylı formasında,
həm də ustalıqla bu "mənzərəni" rəsm
edib:
Havanızı
çalan çalıb,
Bu oyuna az qalıbdı.
Yalan çalıb, palan çalıb,
Mizrab itib, saz qalıbdı.
Daha düşməz izim bağa,
Daha dönməz üzüm bağa,
İnnən belə bizim bağa
Nə bahar, nə yaz qalıbdı.
Əmr getdi, buyruq getdi,
Kabab getdi, quyruq getdi,
Ağacları
qırıb getdi,
İndi torpaq daz qalıbdı.
Natiqin şeirlərində yaxşı
adamlar tərənnüm
olunur, pislər, naxələflər, namərdlər
təkfir olunur. Xeyirlə Şər üz-üzə gəlir,
həyatın təzadları
içində Xeyrin də, Şərin də yeri bilinir.
Deyərdim ki, dövrün, zamanın təzadları onun şeirlərində iki əks qütbün əbədi mübarizəsi
kimi diqqəti cəlb edir. "Yaradanın işinə bax- Təpə bir cür, dərə
bir cür"- bu məlum model natiqin şeirlərində
də yeni çalarlarıyla üzə
çıxır: "Tanrı
bilir hördüyün,
Dünya kəndir, yer düyün. Sənin mənə verdiyin Əzab, zülüm deyilmi?" Yaxud: "Bu dünya belə dünya, Şah dünya, kölə dünya". Yaxud: "Hər yetən indi saz çalır, bəs ustad ozan neynəsin?".
Natiq Qubadoğlunun şeirlərinin
əksəriyyəti sevgidəndir
və deyə bilərəm ki, onun bir şair
kimi istedadı da bu şeirlərdə
üzə çıxır.
Bu şeirlərin başlıca
məziyyəti ondadır
ki, müəllif, hiss
və duyğularını
çox təbii ifadə edir. Sevgidə təbii olmaq, sevdiyin insanla əbədi ünsiyyətə can atmaq
ya da xoş
bir əzab içində ömrü
başa vurmaq və sevgini insana bəxş olunan ən müqəddəs, ali hiss
kimi yaşamaq nə gözəlmiş..
Qismətim bu, qazancım bu,
Yandır məni, belə yandır.
Yaşamağın
ləzzəti yox,
İndi ölə-ölə yandır.
Yağış
oldum, dolu oldum,
Öldüm, üzü sulu oldum,
Bu sevdanın qulu oldum,
Çətin
könlüm gülə,
yandır.
Sevən adam üçün hər bir səbəb
var: qar da, yağış da, payızın solğun çiçəyi
də, yazıb göndərmədiyi məktub
da, qərib durnaların nizamı da, od da-alov
da, çınqı dagNatiqin lirik qəhrəmanı yağışa
boylanır, elə bir anda ki,
həsrət içindədir.
"Süzülüb içimdən
gəlib, Düzülüb
seçimnən gəlib,
Üzülüb əlçimnən
gəlib, Bu yağış,
həsrət yağışı".
Burada Yağış
və Həsrət obrazları qoşalaşır
və bir obraz şəklində diqqəti cəlb edir. Başqa bir şeirində isə bu obraz
"həsrətimin yağışı"
biçimində təcəssüm
edir: "Dənizimə,
gölümə yağ,Çiçəyimə,
gülümə yağ,
Sən içimə,
çölümə yağ,
Həsrətimin yağışı,
yağ". Natiq Qubadoğlunun ən yaxşı sevgi şeiri hansıdır?-deyə bircə-bircə nəzərdən keçirdim.
Ən axırda bir hicran şeirinin
üzərində dayandım
və bu şeirin Füzulidən üzü bəri şeirimizin məhəbbət
qoluna bir kiçicik, lap kiçicik
bir pöhrə-yarpaq artırmağa şansı
var dedim.
Könül verdim, yaralandım,
İnnən belə yaram yoxdur.
Bütöv idim, paralandım,
Yarım burda, yarım yoxdur.
Bu yolda düz seçim gərək,
Öz içimdən keçim gərək,
Bu dünyadan köçüm gərək,
Daha mənim yarım yoxdur.
Əzab vardı, zülüm
vardı,
Haqdan gələn ölüm
vardı,
Öz çiçəyim,
gülüm vardı,
Ləçəyində arım
yoxdur.
Bu nə sevgi, dəmi gəlmir,
Bu nə sahil, gəmi gəlmir,
Qışım
da qış kimi gəlmir,
Nə buzum, nə qarım yoxdur.
Natiq Qubadoğlunun bircə kitabındakı şeirlər
haqqında ümumi təəssüratım budur.
Ancaq təəssüflə
qeyd etməliyəm ki, kitab çox
pis redaktə olunub. Bəzi misralar daxil olduğu şeirin içində oturmur, yad-yabançı təsiri
bağışlayır. Görünür,
Natiq də şeirlərini çapa hazırlayanda bəzilərinin
daha cilalı olmasına diqqət yetirməyib. "Ürəyimdən
başqa isti yerin yox"-kimi gözəl bir misranın (bunların sayını artırmaq da olar) kimi gözəl
bir misranın müəllifi gərək
"İçimdə qoy
sakit olum darıxıb", "İstimə
tər-tər axıbdı"
və s. belə nahamvar misraları şeirinə yaraşdırmayaydı.
Və bir də arzu edərdim
ki, Natiq Qubadoğlu mövzu məhdudluğundan xilas olsun, onun şair
nəzərləri bir-iki
nöqtəyə yox,
çox-çox bucaqlara
dikilsin.
Uğurlar arzulayıram!
Vaqif YUSİFLİ
Ədalət.-2012.-14
aprel.- S.19.