Rəbiqə
Nazimqızı: "İstəyirəm, ədəbiyyat barədə
müəllif kimi düşünməyəcək qədər
xoşbəxt olum..."
-Rəbiqə,
necəsən? Bu yaz aylarında şairin ovqatı necədir?
- Prinsipcə, pis deyiləm. Amma
daha yaxşı olmaq üçün də əsas
görmürəm. Belə deyək də, əhvalım elə
yazın havaları kimi dəyişir. Bu ara daha çox
Günəş görmək istəyirəm, qışın
soyuğu hələ canımdan çıxmayıb. Buludlu,
yağışlı havalar əhvalıma pis təsir edir.
Şeirə gəlincə, elə bil aramızda bir az inciklik
yaranıb. Keçəcək, olan işdir.
-
Yaradıcılıqda nə yenilik var? Nə yazırsan, nə
oxuyursan, nə çap etdirəcəksən?
- Yenilik həmişə olur, amma məsələ burasındadır ki, tam, bitkin heç nə yoxdur. Nə sirrdirsə, qışdan bəri bütün işlər yarımçıq qalır. Çexovdan bir pyes tərcümə eləmişəm, sonuncu səhifədəcə ilişib-qalıb, davam etdirməyə həvəs yoxdur, esselər yazıram, onları da yarımçıq saxlayıram, bu aralar yazdığım heç nə xoşuma gəlmir. Yalnız eksperimentlərlə məşğulam deyə bilərəm. Bir-iki hekayə ideyası var, nəsə onları da reallaşdırmaq istəmirəm. Ümumiyyətlə, məndə çox təhlükəli tendensiya yaranıb. İstəyirəm ki, hər şey mükəmməl olsun. Bu arzu da normal işləməyə qoymur. Şeirlər yazılır, amma son zamanlar şeirdə belə özünüironiyaya meyl edirəm. İnamsızlıqdan deyil, mən öz potensialımı, üstünlük və qüsurlarımı yaxşı bilənlərdənəm. Bəlkə də, fiziki yorğunluq var, bu ara çox işləməli oldum - əlavə qazanc üçün tərcümə, redaktə və s. İndi durulma mərhələsini yaşayıram. Fikirlərim sürətlə bir mövzudan o birinə keçir. Məsələn, dünən beynimdə siyasi motivli şeir silsiləsinin ilk misraları vardı, sonra bunu da yazmaqdan vaz keçdim. Nəsə məndə belə bir fikir möhkəmlənir ki, ciddi ədəbiyyat bu ölkədə heç kəsə lazım deyil və heç kəsi maraqlandırmır da. Ətrafa baxıram, yalnız mətbəx söhbətləri, qeybət, predmetsiz didişmələr. Mənə elə gəlir, adamlar işsizliklərindən, darıxdıqlarından nə edəcəklərini bilmirlər. Bəzilərinin məişət barədə düşünməyə ehtiyacları yoxdur, bəziləri, əksinə, bu barədə düşünməkdən beziblər və ədəbiyyat hardasa tozlu bir bucaqda unudulub.
Nə oxuduğuma gəlincə,
Vasili Aksyonovun rus ədəbiyyatında 60-cı illər barədə
xatirə-romanını bitirmək üzrəyəm, paralel
oradakı şairlərin - Robert Rojdestvenskinin, Bella
Axmadulinanın, Andrey Voznesenskinin yaradıcılıqlarına
təkrar nəzər salıram. Bundan sonra Lermontovun məktublarını
oxuyacağam. Ondan sonra da Xalid Hoseyni var növbədə. Bu
aralar filmlərə də meyl edirəm. Məsələn,
qızımla birgə Bordkonun quruluşu ilə çəkilən
"Master və Marqarita" serialına baxıram, bundan sonra
Yeseninin və Dostoyevskinin həyatları ilə bağlı
çəkilən filmlərə baxacağıq. Yəni,
öyrənməklə bağlı heç bir problem yoxdu, əksinə,
daha çox məlumatlı olmaq istəyirəm bu aralar.
-
Bir ara eşitdim yeni kitab çıxarmaq istəyirsən,
xeyirli olsun...Bəlkə açıqlama verəsən bu barədə?
- Hə, belə
bir fikir oldu. Açığı, indi də tərəddüd içindəyəm.
Bəlkə, heç kitab
lazım deyil. Şeirdir, yazıram, "Facebook"da
paylaşıram, hansısa
qəzet-jurnal, sayt istəyəndə verirəm.
Yəni,
ciddi ehtiyac görmürəm kitaba.
Qorxuram ki, kitab çıxandan
sonra onu bəyənməyim. Qorxuram ki,
əvvəlki kitabla ikinci arasında keyfiyyət fərqi görməyəm. Hərçənd,
deyirlər, xeyli fərq var... Nə bilim... Üstəlik, texniki məsələlərlə
məşğul olmağı
sevmirəm. Öz şeirlərimi
seçmək, onlara yenidən baxmaq, redaktə-korrektə məsələləri,
dizayn, nəşriyyatla
danışmaq - bunların
heç biri mənlik deyil. Birinci kitabda bunların heç biri mənim üzərimdə deyildi, olsaydı, bəlkə, heç o da çıxmayacaqdı...
-
Son vaxtlar yeni şeirlərinə rast gəlmirəm, səbəb?
Yazmırsan, yoxsa yazıb çap etdirmirsən?
- Yazıram, amma təkrar edirəm,
indi yazdıqlarımın ədəbiyyat faktından daha
çox eksperiment hesab edirəm. Yəni, sırf formadan
düşməmək üçün yazıram. Bu dəqiqə,
bu aralar üçün deməyə elə bir sözüm
yoxdur, daha çox susmaq, dincəlmək və eşitmək
istəyirəm. Ola bilsin ki, indi yazdıqlarımın
arasında da maraqlı nəsə var, bilmirəm, hələlik,
bu barədə düşünmək istəmirəm.
Çünki içimdə yorğunluq var...
-
İşin çox vaxt və enerji alır, bilirəm. Yaradıcılıqla
məşğul olmağa necə vaxt tapırsan? Ümumiyyətlə,
yaradıcı adam hansı işlə məşğul
olsa yaxşıdır?
- Yaralı yerimə toxundun. Məsələ vaxtda deyil, həvəs olandan sonra vaxtı həmişə tapa bilərəm, mənim üçün "ədəbiyyata vaxtım yoxdur" fikri absurd səslənir, ümumiyyətlə, uşaqlıqdan beləyəm, həvəsim, marağım olan hər şey üçün həmişə vaxtım var. Amma indi məhz həvəs yoxdur, bilirəm ki, bu müvəqqətidir, əvvəllər də olub, tezliklə stimul özü yaranacaq. O ki qaldı yaradıcı adamın nə işlə məşğul olmasına, fərqi yoxdu. Əsas odur ki, adam yaradıcılıqla məşğul olmaq istəsin, istəsə vaxt tapacaq.
- Bilirəm ki, tərcümə
ilə də məşğulsan. Tərcümə etdiyin mətnləri
toplu halında nəşr etdirməyi planlamırsan?
- Hərdən olur, istəyirəm.
Amma təkrar edirəm, kitab hazırlamağın texniki tərəflərini
düşünəndə vaz keçirəm. Bəlkə də,
tənbələm, bilmirəm. Amma yox, sadəcə,
naşirlik mənim sənətim deyil, mən işimi
görürəm, kiməsə lazımdırsa, nə vaxtsa
lazım olacaqsa, bu və ya digər şəkildə istifadə
edəcək. Lazım deyilsə, niyə çap etdirim ki?
Şeir kitabına da bir az bu cür yanaşıram.
-
Özünü yazı-pozudan ayrı düşünə
bilirsən, yoxsa sən də "yazmasam, yaşaya bilmərəm"
- deyə düşünürsən?
- Verdiyin suallar içərisində ən
çətini budur. Buna cavabım yoxdur.
Hərdən mənə elə
gəlir ki, yazı-pozu mənim üçün heç nə demək deyil, amma başqa
heç bir sahədə yerimi tapa bilmirəm. Olub ki, Aynur balaca
olanda illərlə yazmamışam, ayda-ildə
bir dəfə cızma-qara eləmişəm
və heç yazmaq barədə düşünməmişəm də. Demirəm, vaxt olmayıb,
sadəcə, yadıma
düşməyib. Hərdən istəyirəm, bax beləcə, yazmaq heç yadıma düşməsin. O qədər
xoşbəxt olum ki, başım evə-eşiyə qarışsın,
axşamlar adi ev xanımları
kimi çay içə-içə heç
bir bədii dəyəri olmayan seriala baxım, yaradıcı təbiətimi
belə unudum. Amma türklər demiş, nərdə...
- Səni yaradıcılıqdan
nə ayıra bilər?
- Xoşbəxt
ailə, sevdiyim kişi, uşaqlar.
Necə izah edim, istəyirəm, ədəbiyyat barədə
müəllif kimi düşünməyəcək qədər xoşbəxt
olum...
- Son vaxtlar ədəbi müsabiqələr keçirildi,
iştirak etdinmi?
- Yox. Müsabiqələr mənim üçün
narahatlıq gətirir.
Gərginlik, gözləmə,
həyəcan və məğlubiyyət qorxusu
var. Xüsusən sonuncu...
Bunu yaşamaq istəmirəm,
həm də açığı, müsabiqə
o zaman maraqlıdır
ki, yeni imzalarla yarışasan.
Müsabiqədə iştirak edənlərdən
zəif, ya güclü olduğumu bilirəm deyə, mənə maraqlı deyil. Üstəlik, mən öz
hücrəmdə öz
istədiyimi yazan adamam, kütləvi tədbirlərdən, üzdə
olmaqdan xoşum gəlmir. Bu mənim sərbəstliyimi
alır, sərbəstlik
isə mənim üçün çox şeydir. Mən onu sevdiyim adamlara könüllü hədiyyə edə bilərəm - çünki
bu, xoşuma gəlir, amma onu heç kəs məndən zorla ala bilməz.
Cəlil Cavanşir
Ədalət.-2012.-20
aprel.- S.5.