BU
DÜNYANIN ŞAİRİ
Şeirdən çox da
başım çıxmaz. Şeirlə münasibətlərim
yaxşı, ürəkdən gələn sözlərə
sevinməklə, duyğulanmaqla, şairin ünvanına (
ürəyimdə) minnətdarlıq hisslərini izharla və
ovqatımızı durultduqları, insan övladının
amalının bu dünyada var-dövlət yığmaqdan, vəzifə
hərisliyindən , mənsəb xəstəliyindən ibarət
olmadığını xatırlatdıqları
üçün onlara cani-dildən təşəkkürlər
etməklə sona yetər. Ürəyimə yatan, beynimə
süzülən gözəl fikirləri, insanı silkələyən,
heyrətləndirən misraları qeyri-ixtiyari dost məclislərində,
yığcam əhatədə vəcdlə demək şakərimin
olmasını da dana bilmərəm...
Nəhəng ədəbi mühitdə
hələ öz kövrək addımlarını atan Aysel
Qarabəylinin bu yaxınlarda çapdan çıxmış
"Bu dünyanın insanı deyiləm mən..."
şeir və hekayələr kitabını əlimə alarkən
tanış ovqata köklənmişdim və bu
hazırlıq prosedurları zamanı, açığı,
fəhmim qeyri-adi hər hansı hadisənin baş verəcəyini
təxmin etmirdi. Amma kitabın adı məni tutmuşdu. Gənc
bir insanın bu dünyanın "bostanın"a cəsarətlə,
sərbəstliklə daş atması fikrimi, düşüncəmi
çox ilgiləndirmişdi.
...Kitabı birnəfəsə
oxudum. Qiraət praktikamda bu, çox nadir hadisə
sayılır. Son dövrdə birnəfəsə oxuduğum
kitabları saymalı olsam, nəinki iki əlimin, hətta bir əlimin
barmaqları da tamamilə kifayət edər.
Bəri başdan deyim ki, Aysel mənə
özgə deyil, onun ömrünün az qala yarısı mənim
gözümün qarşısında keçib, amma etiraf edim
ki, onun nəinki bu qədər istedadlı insan olduğunun,
heç şeir yazmağının belə fərqində
olmamışam. Ona görə də Ayselin bu kitabını
çox böyük maraqla, heyrətlə oxudum. İlahi,
bapbalaca bu qızın iç dünyasında necə tufanlar,
qasırğalar, üsyanlar, haraylar,
çağırışlar, etiraflar və... həyat
eşqi var!
Bu yad, soyuq və uzaq
insanların üzündə
cavabı tapılmayan
sual
kimi donmuşam.
Təəccübüm
tanımadığım
şəhərin
özü boyda...
Allah, hardayam mən,
harda?!
Ayselin şeirləri bütün
poetik qənaətlərin,
çoxillik ənənələrin,
ədəbi postulatların
əksinə olaraq özündən çox
yaşlıdır. Onun
şeirlərinin məna
yükünün ağırlığı,
geniş müşahidə
diapazonu, ümumiləşdirmək
bacarığı bir
çox hallarda oxucunu dərin təbəddülata qərq
edir: əcaba, bu sətirləri yazan doğrudanmı zahirən öz yaşıdlarından vüzual
aspektdən heç nə ilə fərqlənməyən, öz
dünyasını qərq
olmuş gənc bir qızdır? Ayselin şeirlərini oxuyarkən istər- istəməz poeziyamızın
ən qüdrətli simalarından biri, bəlkə də son moqikanı olan Ramiz Rövşənin bir misrasını xatırlamamaq olmur:
Sözündən
qan iyi gələn
şairin
Ağzından süd iyi gəlir, bilirəm.
Ayselin sözündən qan iyi gəlmir, hərçənd ki, onun əksər şeirləri sufi
fəlsəfəsi kimi
kədərli, düşündürücü
və qeyri-adidir. Onun şeirlərini oxuyub qızım kimi ağlamaq da olar, təsirlənmək
də olar, lap "a gidi dünya!" deyib, kitaba qapadaraq
işinin-gücünün arxasınca getmək də. Amma bütün hallarda
bu şeirlərin sanbalımı deyim, ağırlığımı deyim, xofumu deyim,
sehrimi deyim səndən əl çəkməyəcək. Çünki kitabdakı şeirlərdə bütün
fitri istedad sahibləri kimi bu dünyaya sığmamaq, bu dünyada başa düşülməmək, "Gülhanə parkında tənha ceviz ağacı kimi" illərcə nəzər-diqqət
cəlb etməmək,
Mirzə Cəlilsayağı
"anlamaq dərdini"
özünə dərd
etmək qismətinin ağırlığı və
çarəsizliyi açıq
-aşkar duyulur.
"Şairlərin
laməkan olması"
yeni məsələ deyil.
Nə gözləyirsən səhərdən?!
Gözlədiyin gələn deyil.
Baş götür qaç bu şəhərdən
Sənsiz heç kəs
ölən deyil.
Özünə şəhərdə yer tapa bilməyən
şairin kəndi seçməsi bir ənənvi məntiq, zərurət məsələsidir.
Di gəl ki,
daxilində tufanlar oynaşan bir insana kənd də darlıq edir. "Kənd təəssüratları" şeirində
narahatlığını istinin,
daşın daha nə bilim nəyin
"üstünə yıxan"
gənc şairə yazır:
Əlimi qarğı kəsir,
Ayağımı
daş əzir...
Halım pisdi, çox pisdi...
Bir yandan da bu isti.
Ayselin şeirlərində də zaman və
məkan anlayışı
tamamilə şərtidir.
Fitri istedad sahibi olan gənc şairənin şeirlərində
bu dünyanın sirlərinə vaqif olmaq, onun gərdişindən
baş çıxarmaq
cəhdləri, bütövlükdə
HƏYATI anlamaq çabaları
çox təbii, səmimi və inandırıcıdır. O, sanki bu günə
sığmır, ətrafında
baş verən proseslərin yeknəsəkliyi,
qeyri-təbiiliyi onu hövsələdən çıxarır
və bu zaman təkrarən "dünya qalmalı yer deyil, səfər
eylə" (yenə də sufizm!) fəlsəfəsinə sığınır.
Bəzən Aysel hisslərini, düşüncələrini cilovlaya
bilməyərək xəyalən
çox-çox uzaqlara,
qaranlıq, gənc bir insanın xoflanacağı, baş tapa bilməyəcəyi bir dünyaya gedib çıxır və bu sirli
dünyanın müşkülləri
onu əməlli-başlı
sıxır, qorxuya salır...
Əllərini
uzat ,
ata
Keçə bilmirəm bu
çaydan.
Al çiynində
uyut, ata,
Təkəm, qorxuram dünyadan,
Al könlümü
ovut, ata.
Ayselin "Van Qoqun beynini qovuran
günəş", "Tənha
qadın", "Mən
niyə sığmadım
Yer kürəsinə",
"Vaqif Səmədoğluna",
"Saat əqrəbi
kimi", "Bir yol versin, körpüsündən
keçim də...",
"Bu ölən ürəyin
sahibi kimdi?" və sadalaya bilmədiyim onlarla şeiri orijinal düşüncə və
təfəkkür tərzi,
fakt və hadisələrə fərqli
yanaşma üslubu, az sözlə böyük mətləbləri
ifadə etmək bacarığı ilə yadda qalır və sevilir.
Qloballaşma dövrünün qızğın
çağında, informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının insanı
az qala
düşünmək instinktini
yadırğalatmağa başladığı
bir məqamda Aysel və onun
kimi gənclərin Azərbaycan poeziyasına,
bütövlükdə Azərbaycan
ədəbiyyatına sahib çıxması
çox yaxşı,
sevindirici haldır. Aysel Qarabəylinin "Bu dünyanın
insanı deyiləm mən..." kitabı kifayət qədər oxunaqlı, düşündürücü,
maraqlıdır və
bizə də gənc müəllifi ürəkdən təbrik
etmək və bu kitabın davamına səmimi şəkildə ümid bəsləmək qalır.
Tofiq YUSİFOV,
filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru, professor,
Azərbaycan Yazıçılar və
Jurnalistilər Birliklərinin üzvü
Ədalət.-2012.-28
aprel.-S.16.