Azadlığını
satanlar - HEKAYƏ
Şəhərin hər yerində
topa-topa adamlar vardı. Onlar sevinir, atılıb-düşür,
bir-birini qucaqlayıb təbrik edirdilər.
Elə bil onları yapışqan məhlul kimi vertalyotdan yerə tullayıblar, günəşin altında
qalıb quruyandan sonra yapışdıqları
yerdən qopublar.
Küçələr
sınıq butulkalar, pivə bankaları, boş siqaret
qutuları, günəbaxan tumlarının qabıqları ilə
dolu idi. Kim ağzını açırdı içindən
söz horrası tökülürdü. Adamlar bir-birinin
üzünə tüpürə-tüpürə
danışırdılar. Yox, onlar bunu qəsdən etmirdi, sadəcə,
sevindiklərindən tüpürcək ifadələrdən
qabaq bayıra çıxırdı. Amma biri də əlini
atıb üzünü silmirdi, yaxud əlini o birisinin
üzünə atıb ona "adam balası kimi
danış" demirdi.
Elə hamı fiziki olaraq adam balası idi. Hamı fiziki olaraq adam balasına çevrilmişdi. Onlar düşünürdülər
ki, daha it kimi hürməyəcək,
at kimi kişnəməyəcək,
donuz kimi mırıldamayacaqlar. Düzdü, meydana it kimi, at kimi, donuz kimi
gələnlər də
vardı. Adam balasına çevrilən
adamlar onların qabaq ayaqlarını əvəz edən əllərindən tutub yuxarı qaldırır, başlarını sığallaylb,
izah etməyə çalışırdılar ki,
daha o günlər arxada qaldı.
Qarnı burnuna dəyən kişi yenicə
adama çevrilənlərin
arasından çıxıb
əlində tutduğu
butulkanı başına
vura-vura "o günlər
arxada qaldı"ya ritm tutmağa başladı. Bu kişi
hamının əvəzinə
danışa-danışa oynayırdı,
oynaya-oynaya oxuyurdu. Arada dombalaq da aşdı.
O qədər cuşa
gəldi ki, arıqlığından bostan
müqəvvasına oxşayan
birinin yaxasından tutub ağzına zərblə kəllə vurdu. Bostan Müqəvvasının qabaq dişlərindən biri qırıldı, alt dodağı cırıldı,
burnundan qan açıldı. Amma
nə olsun, de, bu bədbəxt cınqırını çıxardımı?.. Nənəm demiş, a tövbə... Əksinə,
hırıldamağa başladı.
Sevincin gücü o qədər böyük idi ki, zərbələr,
ağrılar onun ayağının tozu da ola bilməzdi. Yaralı Müqəvva cırılmış
dodağını azca
səyirtmişdi ki, camaat uğuldamağa başladı. "Ura", "Dözümlü
kişilərə eşq
olsun" şüarları
meydanı silkələdi.
Sonra adamlar topa-topa
ora-bura qaçmağa
başladılar. Aralarında uçanlar
da oldu. Uçdular-uçdular, hündür
binanın damına qonub, bir ağızdan
qışqırdılar: "O günlər arxada qalıb".
Kimsə ortaya təklif
də tulladı.
Ölkənin adı "O günlər
arxada qalıb" olsun. Əvvəl araya sükut
çökdü. Bu dəfə də ilk olaraq meydana həmin Kəllə çıxdı. Dedi
ki, mümkün deyil. Ölkənin adını dəyişməyə
ehtiyac yoxdu. Səbəbini də belə
izah etdi ki, ölkənin indiki adı poetikdi. Bu ada
şeirlər yazmaq, mahnılar bəstələmək,
meyxanalar demək əla yaraşır.
Ona yerbəyerdən dəstək
verdilər. Xor başladı:
-Hələ görəcəyimiz günlər
qabaqdadı. Ağsaqqalımızı, ağbirçəyimizi seçəcəyik, onların
şəninə şeirlər
deyəcəyik, nəğmələr
oxuyacağıq. Televiziyalarımız, qəzetlərimiz olacaq, öz dilimizdə danışacağıq, öz
dinimizdə öləcəyik.
Bundan sonra deyəcəyik, güləcəyik, yeyəcəyik,
içəcəyik. Kef
edəcəyik.
Sonuncu ifadə - "kef edəcəyik"
elə gurultulu səsləndi ki, bayaqdan ağacın altında yatan 50-55 yaşlarında kişi
başını qaldırıb,
alçaq səslə
bircə bunu deyə bildi:
-Elə o pisdi ki, hamımız
kef eləməyi düşünürük.
Vəssalam. Kişini yoxa çıxardılar.
Bostan Müqəvvasına
kəllə atdığ
üçün "Kəllə"
ləqəbi qazanan adam ağacın
altındakı həmcinsinə
hücum etdi. Cəmi bir kəllə vurdu. Deyəsən, kişi elə
bu kəllədən keçindi. Ölünün üstünə qarışqa kimi doluşdular. Didik-didik edib,
kişini yoxa çıxardılar. Sanki belə bir adam yerli-dibli olmayıb.
20 il
keçdi. Kəllə qocalıb öldü,
Bostan Müqəvvası
itkin düşdü.
Qafiyəsi "can" olan
şeirlər itdən,
atdan, donuzdan adama çevrilənlərin
qanla başlayan hekayətinə nöqtə
qoydu. Adamlar yenə küçələrə
çıxdılar. Hamının qucağında başı
bədənindən yekə
20 yaşlı uşaq
vardı. Uşağın boynundan elan asılmışdı. Üstündə
yarı kiril, yarı latın
hərfləri ilə
yazılmışdı:
"Satılır".
Kamera çiynində saqqalı
ağarmış kişi başı bədənindən
böyük olan və 20 yaşa çatmalarına baxmayaraq, hələ
də yeriyə bilməyən bu uşaqların
hamısını tanıyırdı. 20 il əvvəl bax elə
bu kamera ilə onların dünyaya necə gəldiyini lentə
almışdı. O, indi də öz işində idi. Birdən
kameraya adamların qucaqlarından uşaqlarını
götürüb, onların yerinə həmin qucaqlara
kağız pullar basan bir nəfər tuş gəldi.
Saqqalı ağ kişi onu izləməyə başladı.
Bu adam uşaqları qucaqlardan götürüb, əlindəki
torbalara doldururdu. Hər torbaya 5 uşaq yerləşirdi. Elə
ki, torbalar doldu, ağzılarını bağlayırdı. Ətraf
belə torbalarla dolu idi. Uşaq yığan işini bitirən
kimi, meydana yük maşınları gəldi. Maşınlar
müasir dövrün istehsalı olsa da, onlardan düşənlər
müasir adamlara oxşamırdılar. Boyları təxminən
3 metr olan məxluqların başlarında buynuzları,
arxalarında quyruqları vardı. Təkcə əlləri və
ayaqları görünürdü. Başqa əzaların
yerində gözə heç nə dəymirdi. Onlar bir
göz qırpımında torbaları maşınlara yükləyib,
elə yoxa çıxdılar ki, hətta kameraya düşmədilər.
Meydan boşaldı. Qucaqları
boşalan adamlar bir ağızdan dərindən nəfəs
aldılar.
Şəhərin hər yerində
topa-topa adamlar vardı.Onlar sevinir,
atılıb-düşür, bir-birini qucaqlayıb təbrik
edirdilər. Elə bil onları yapışqan məhlul kimi
vertalyotdan yerə tullayıblar, günəşin altında
qalıb quruyandan sonra yapışdıqları yerdən
qopublar.
Saqqalı ağ kişi kameranı
söndürdü. Elə çiynindəcə 20 il əvvəl
didik-didik edilib yoxa çıxan kişinin oturduğu
ağacın altına gəldi. Didik-didik edilən kişinin
necə yoxa çıxdığını əks etdirən
özü çəkdiyi görüntüyə bu illər ərzində
dəfələrlə baxmışdı. Onun hansı
cümlədən sonra didildiyini bilirdi. Qeyri-ixtiyari, bəlkə
də ixtiyari həmin cümləni təkrar etdi: "Elə
o pisdi ki, hamımız kef eləməyi
düşünürük". Başını qaldıranda
adamların ona qarşı hücuma keçdiyini
gördü. Kameranı işə salıb, ağacın əli
çatan budağından asdı və son sözünü
dedi: "Can, can, can Azərbaycan".
Ceyhun Musaoğlu
Ədalət.-2012.-11
avqust.-S.6.