Akif Əli: «Gördüm
kinoaktyor kimi məşhurlaşıram...»
«...insanların gizli, sirli, intim, özəl həyatına müdaxilə edirlər»
Onlar sənətçi, siyasətçi, yazıçı, deputat kimi doğulmayıblar. Onlar da hamı kimi orta məktəbə gedib, sonra ali təhsil alaraq müxtəlif peşələrə yiyələniblər. Ancaq həyat bəzən onları öz sevdikləri peşələrindən də ayrı salıb. İllər ötüb, tamam başqa bir sahəni özlərinin həyat kredosu seçiblər.
O, alim, dövlət qulluqçusu, tanınmış qələm sahibidir. Kimi onu bir yazıçı, kimi də Nazirlər Kabinetinin
mətbuat xidmətinin rəhbəri kimi
tanıyır. Lakin kim
nə cür bilir-bilsin,
hər kəs onu öz
işinə vicdanla yanaşan
bir insan kimi xarakterizə edir. O,
çoxlarının sevimlisinə çevrilib.
Beləliklə, haqqında danışdığımız insan Akif Əlioğlu Məhərrəmovdur.
Hüquqşünas
ailəsində dünyaya göz açan Akif müəllim
1974-cü ildə M.F.Axundov adına Azərbaycan Dövlət
Rus dili və Ədəbiyyatı İnstitutunu (indiki Bakı
Slavyan Universiteti) bitirib. 1989-cu ildə
Bakı Ali Partiya Məktəbinin
əyani kursunu bitirib.
1990-cı ildə «Vətən səsi» qəzetinin
yaradılmasında iştirak edib və 1991-1993-cü illərdə həmin
qəzetin baş redaktoru
vəzifəsində çalışıb. Eyni zamanda
elmi-pedaqoji fəaliyyətlə məşğul
olaraq, Bakı Sosial
İdarəetmə və Politologiya İnstitutunda (indiki
Dövlət İdarəçilik Akademiyası) baş müəllim, dosent
və Mədəniyyətşünaslıq kafedrasının
müdiri işləyib. 1994-cü ildən
Nazirlər Kabinetinin mətbuat xidmətinin
rəhbəri vəzifəsində çalışır.
II dərəcə Dövlət müşaviridir.
Bir
çox filmlərə çəkilən Akif Əli «Gözəlliyin
qədrini bilək» (1984), «Azərbaycanın müasir
kinoaktyorları» (1984), «Unudulmaz yollar» (1985), «Məhəbbət
təranələri» (1989), «Qaragöz oyunu» (1999),
«M.Ə.Sabirin satira sənətkarlığı» (1999),
«Öncə - vətəndir» (2003), «Böyük ömrün
anları» (2004), «İdrak» (2007), «Vətən mücadiləsi»,
kitablarının müəllifidir.
- Akif müəllim,
doğulduğunuz el-oba tez-tez yadınıza düşür?
- Mən
Azərbaycanın ən füsunkar guşələrindən
olan Şuşada dünyaya göz açmışam. Şuşa mədəniyyət tarixinin mühüm məkanlarından
biridir. Şuşa Azərbaycana
çox görkəmli şəxsiyyətlər
bəxş edib. Bu gün el arasında ən
çox sevilən bir
şikəstə var - «Aləm cənnətə
dönsə, yaddan çıxmaz Qarabağ!» Odur ki, Şuşa nəinki təkcə
mənim, ümumiyyətlə, bütün
xalqımızın yadından heç vaxt çıxmır, çıxmayacaq da. Biz nə zamansa Şuşaya
qayıdacağıq.
- Şuşaya həsr etdiyiniz
yazılarınız varmı?
- Vətənimiz
gözəl Azərbaycanla, o cümlədən
doğulduğum yerlərlə bağlı xeyli
yazılarım olub. Ötən əsrin
90-cı illərinin əvvəlində «Vətən səsi»
qəzetinin Baş redaktoru
işlədiyim dövrlərdə biz Şuşa ilə bağlı çox
yazılar dərc etmişik.
1992-ci ilin yanvarında qəzetdə həyəcan
təbili çaldıq ki, Şuşa əldən gedir!
Həmin vaxt Şuşadakı proseslər
bunu deməyə əsas verirdi.
Təəssüf ki, o
zaman iqtidarda olan bəzi xain və
satqın səlahiyyətlilər bu
çağırışları qulaqardına vururdu. Və çox təəssüf
ki, mayda Şuşa əldən getdi...
Mən sonralar Şuşaya
həsr etdiyim «Dumanlı dağlar»
adlı kino-pritça yazdım. Bu əsərdə işğal
zamanı erməni vəhşilərinin xalqımızın
başına gətirdiyi müsibətlərdən və işğal hadisələri fonunda
gənc bir xanımın şücaətindən
bəhs olunur. Bu
kino-pritçanı həm bədii əsər kimi oxumaq olar,
həm də onun əsasında film çəkmək olar.
İnternetdə, mənim şəxsi saytımda (akifali.de), yaxud «Vətən
mücadiləsi» adlı kitabımda həmin yazı ilə
tanış olmaq mümkündür.
- «Dumanlı dağlar» əsərinə
kino çəkilməsi ilə bağlı harasa müraciət
etmisinizmi?
- Mən yox. Amma bir neçə il öncə gənc rejissorlardan
biri həmin kino-pritçanın əsasında
işlədiyim ssenarini götürərək,
film çəkmək istədi. Əsəri
Mədəniyyət Nazirliyinin keçirdiyi «Bu meydan, bu ekran»
müsabiqəsinə təqdim etdi. Lakin nazirliyin Kino idarəsi o vaxt müsabiqədə başqa
mövzulara üstünlük
verdi, Qarabağ
tematikası arxa plana keçdi. Əminəm ki,
münsiflər obyektiv olsaydılar, ssenarinin problemi yox idi.
- Necə oldu ki, M.F.Axundov adına
Azərbaycan Dövlət Rus dili və Ədəbiyyatı
İnstitutunda ali təhsil almaq qərarına gəldiniz?
-
Uşaqlıqdan kitaba, mütaliəyə, ədəbiyyata həvəs
göstərmişəm. Nədənsə, atam kimi prokuror
yox, ədəbiyyatçı olmaq istəmişəm. Bakı Dövlət
Universitetinə imtahan vermişəm, amma Rus dili
və Ədəbiyyatı İnstitutuna (indiki Bakı Slavyan Universiteti) oxumağa
göndəriblər. Peşman deyiləm.
Fikrimcə, filoloq milli
ədəbiyyatla yanaşı dünya ədəbiyyatını
da yaxşı bilməlidir. O institutda çox mükəmməl,
hərtərəfli bilik verirdilər. Nəticədə
sonralar filologiya
üzrə elmi iş
yazdım, 1988-ci ildə «M. Ə. Sabirin satira sənətkarlığı» mövzusunda dissertasiya
müdafiə etdim, araşdırmalar
apardım, kitablar, məqalələr
yazdım... Niyyətin hara, mənzilin ora...
- Filmlərə çəkilmək
ideyası kimə məxsusdur?
- Gənclik
illərində hamı bədii filmlərə baxır və
özünü ekrandakı ifaçıların yerində
hiss edir. Mən də bu arzularla institutda oxuya-oxuya eyni zamanda axşamlar «Azərbaycanfilm»
kinostudiyasının nəzdindəki Adil
İsgəndərovun Kinoaktyorluq
kurslarına gedirdim. Beləliklə, tədricən
həm kino sahəsinə daxil
olurdum, həm də filologiya
təhsili alırdım. Günlərin bir
günü də filmə dəvət
etdilər. İlk dəfə «Tacikfilm» və «Lenfilm»
kinostudiyalarının birgə çəkdiyi «Uzun müharibədə qısa
görüşlər» filmində baş rola - Rüstəm roluna
çəkildim. Sonra Rasim
Ocaqov məni Bakıya, «Tütək səsi»
filminə dəvət etdi. «Tütək səsi»ndə
Tapdıq obrazını canlandırdım. Sonra
Arif Babayev «Arxadan zərbə»yə çəkdi... Sonra.... Sonra gördüm ki, kinoaktyor kimi məşhurlaşıram,
kinodan getdim. Dəvətlər
olsa da çəkilmək
istəmədim. Düşündüm ki, özümü ifadə
üçün yazı, elmi,
ədəbi, bədii publisistik
yaradıcılıq daha məqbuldur.
- İndi də çəkilmək
istərdinizmi?
-
Yox... (Bir qədər düşünür.) Amma nəzəri cəhətdən, əgər
uyğun şərtlər olarsa...
Məsələn, yaxşı ssenari,
yaxşı rejissor, yaxşı qonorar və bol vaxt olsa... fikirləşmək
olar. Hətta indiki təcrübəmlə
imkan olsa ssenarini də yazaram, filmi də çəkərəm, həm də
çəkilə bilərəm...
- Qəzetdə
çalışmaq maraqlıdır, yoxsa televiziyada?
-
Ümumiyyətlə, harada işləməyindən
asılı olmayaraq, yaradıcılıq işi çox
maraqlıdır. Televiziya ilə qəzet,
əlbəttə, fərqli sahələrdir. Hərəsinin özünün maraqlı nüansları var. Amma qeyd
edim ki, televiziya işi daha mürəkkəbdir, çətindir. Hər
ikisi, yəni həm televiziya,
həm də qəzet mənim üçün
əzizdir. Hər yerdə böyük həvəslə
çalışmışam. İşə həvəssiz,
candərdi getməmişəm.
- Televiziya
sizin üçün
nədir?
-
Televiziya həm mədəniyyət ocağıdır, həm
də ideoloji iş sahəsidir. Həm dövlətin
dayaqlarından biridir, həm də
xalqı maarifləndirmək vasitəsidir. Ola
bilər ki, kimsə televiziyaya
məşhurlaşmaq imkanı kimi
baxır. Amma məncə, televiziyadan
xalqı maarifləndirmək, dövlətçilik naminə
səmərəli istifadə etmək vacibdir.
Deyim ki, tele-ekran çox
amansızdır. Ekran kimin
kim olduğunu dərhal
göstərir.
- İndiki
televiziya proqramlarından razısınızmı?
- Hansısa proqramdan razı qalırsan, hansındansa yox. Kanallar bolluğunda elə
verilişlər olur ki,
heç bir əxlaqi
parametrlərinə görə uyğun olmayan insanlar camaata mənəviyyat dərsi keçir.
Bəzən elə adamlar ailədən, ülvi məhəbbətdən, mənəviyyatdan
danışır ki, baxırsan bunlara onun mənəvi
haqqı çatmır. Elə verilişlər də olur ki, insanların gizli, sirli, intim,
özəl həyatına müdaxilə edir.
Təbii ki, belə proqramları
lazımsız hesab edirəm. Ucuz şou göstərmək,
sensasion olay yaratmaq xatirinə efirə veriliş
çıxartmağı qəbul etmirəm. Onları heç xalq da bəyənmir. Xalqın maariflənməsinə
xidmət edən proqramlara isə hər zaman ehtiyac var.
Bəzən efirə elə verilişlər gedir
ki, düşünürsən, yəni bu işə bu qədərmi
nəzarət yoxdur? Axı belə nəzarət
üçün xüsusi
maaşlı vəzifələr mövcuddur!
- Məmur olmaq çətindir,
yoxsa yazıçı olmaq?
- Hesab edirəm ki, məmur olmaq, dövlət qulluğunda çalışmaq daha şərəfli işdir. Müstəqil dövlətə xidmət edirsənsə, onun qulluğunda durursansa, bundan şərəfli iş yoxdur. Bu işi mən daha üstün hesab edirəm. «Məmur şərəfi» məqaləmdə də qeyd etmişəm ki, Anton Çexovun «Məmurun ölümü» əsərində məmur obrazı mənfi planda təqdim olunur. Təbii, bu, çarizmə qarşı olan bolşeviklərin ideologiyasına xidmət edirdi. Yəni o dövrlərdən etibarən insanların şüurunda «məmur» mütləq mənfi çalarda qalıb. Halbuki, çox dövlətlərdə, o cümlədən qonşu Türkiyədə məmura, dövlət qulluqçusuna həqarət yasaqdır. Əslində bu elə belə də olmalıdır. Çünki dövlət işi - artıq ciddi işdir... Ciddi iş isə ciddi münasibət tələb edir... O ki qaldı yazıçılığa - təbii, bu fəaliyyət növü də mənə doğmadır.
- Necə düşünürsünüz, Akif Əlini daha çox Nazirlər Kabinetinin
mətbuat xidmətinin rəhbəri kimi
tanıyırlar, yoxsa bir
yazıçı kimi?
-
Dünyada, o cümlədən Azərbaycanda
yazıçı çoxdur! Amma Azərbaycanın
Nazirlər Kabinetinin Mətbuat xidmətinin
rəhbəri - bir nəfərdir. Dövlət
qulluqçusu, ikinci dərəcə
Dövlət müşaviriyəmsə, demək mən özümü bu işə
daha çox həsr
etmişəm. İndi artıq
yaradıcılıq mənim üçün
bir hobbidir. Məzuniyyətdə
olanda, işdən sonra
boş vaxt tapanda yaradıcılıqla məşğul oluram...
- Sizcə həqiqi yaradıcı
adam necə xasiyyətə malik olur?
-
İnsan da həyatın özü kimi mürəkkəbdir. Həqiqi
yaradıcı əsl ziyalı, alicənab, yüksək mədəni
səviyyəli olmalıdır. Ancaq əgər
insanda bir balaca istedad
işartısı varsa, o
heç vaxt
abırsız, həyasız, üzlü adam ola bilməz. Yaxud adam həyasız-abırsızdırsa,
demək onda yaradıcılıq
istedadı yoxdur. O bazar
adamıdır. Ortalıqda belə «yaradıcılara» çox rast gəlmək olur. Onların populyarlığı olsa da, istedadları yoxdur. Çalışıb istedadlı adamlara kömək etmək lazımdır.
İstedadsızı qapıdan qovsan, pəncərədən
gələcək. Bir qələm
adamı olaraq ədəbiyyatçının,
yazarın missiyası xalqa xidmət etməkdirsə,
o necə təkcə özünü
düşünə bilər?!
- Çoxlu sayda əsərlərin
müəllifisiniz. Maraqlıdır ki, nə əcəb indiyə
qədər fəxri ad almamısınız?
- Fəxri
adı xahişlə almaq olmaz. Fəxri ada təqdim oluna bilərsən. Bu isə
artıq yaradıcı
şəxsin yox (yenə də söhbət həqiqi yaradıcıdan gedir), hansısa yaradıcı qurumun, ya təşkilatın,
cəmiyyətin funksiyasıdır...
Mən, məsələn, şəxsən
özüm müsabiqəyə
əsər təqdim etməyi sevmirəm.
Və «ağlamayana pəpə yoxdur» - məsəlini də qəbul etmirəm.
- Yaradıcılığınız
sizin bu vəzifə pilləsinə
qədər qalxmağınıza
köməklik etdimi?
- Nazirlər Kabinetindən
öncə Tele-Radioda
müxtəlif vəzifələrdə
çalışmışam. Elmi iş yazmışam, ədəbi materiallar işləmişəm, məqalələr,
kitablar çap etdirmişəm. Nəhayət, qəzet redaktoru
olmuşam. Həmin ağır
90-cı illərdə ölkəmizdə
siyasi, iqtisadi vəziyyət mürəkkəb
idi. İnsanlar oriyentiri müəyyənləşdirməkdə
çətinlik çəkirdi.
Bizim qəzetdə gedən yazılarda daim qeyd edirdik ki,
xalqı və ölkəni bu bəladan yalnız Heydər Əliyev kimi qüdrətli şəxsiyyət xilas edə bilər. «Vətən səsi»
həmişə bu amala sadiq qalıb.
Nəhayət, həqiqətən
ədalət zəfər
çaldı... Ulu öndər
qayıtdı və dövlət müstəqilliyimizi
xilas etdi. Ölkə böyük bəladan qurtuldu. Xalq dinclik, əmin-amanlıq tapdı... Və
1994-cü ildə ulu öndərin xeyir-duası
ilə mən Nazirlər Kabinetinin Mətbuat xidmətinin rəhbəri vəzifəsində
fəaliyyətimi davam
etdirdim... Onu da deyim ki, bu gün
Azərbaycan daha
90-cı illərin Azərbaycanı
deyil. Ölkəmiz iqtisadi baxımdan
çox güclüdür.
Qüdrətli ordumuz var. İndi
bizim yalnız bir qlobal problemimiz
var - Qarabağ. Əgər danışıqlar bir nəticə verməsə,
Ali baş komandan, prezident İlham Əliyevin başçılığa
ilə ordumuz işğal altında olan torpaqları azad edəcək. Bayrağımız mütləq
Şuşada, Cıdır
düzündə dalğalanacaq...
- Ailə üzvləriniz arasında
yazıçı olan
varmı?
- Nəinki ailə üzvlərimiz arasında,
ümumiyyətlə nəslimizdə
yazıçı yoxdur.
Bundan sonra bilmirəm olacaq, ya olmayacaq.
- Ömür-gün
yoldaşınızla harada
tanış olmusunuz?
- Fəridə xanımla
1985-ci ilin yayında Ağdamda tanış
olmuşuq. O zaman televiziyada Gənclik redaksiyasının Baş
redaktoru idim. Bizim çox məşhur «Aygün» Qızlar üçün proqramımız
vardı. Həmin verilişin
birini də Ağdamda çəkirdik.
Fəridə xanım o vaxt
Tibb İnstitutunda təhsil alırdı və evdəkilərin razılığı ilə
çəkilişlərə gəlirdi. Elə çəkiliş meydançasında
da tanış
olduq və 1985-in dekabrında artıq ailə həyatı qurduq... Ağdamın «Çörək muzeyi»ndən
başlanan o yolu 27 ildir bərabər gəlirik...
- Dərs dediyiniz tələbələr
arasında tanınmış
simalar varmı?
- Dərs dediyim tələbələr ən müxtəlif sferalarda çalışırlar. Mən buna çox sevinirəm. Gəlin ad çəkməyək, çünki onların hamısı vəzifəsindən asılı olmayaraq çox yaxşı insanlardır. Öz işlərini layiqincə yerinə yetirir, vicdanla çalışırlar. Biz daha tələbə-müəllim münasibətində deyilik, biz - dostuq.
- İndi
də dərs deyirsinizmi?
-
Yox, vaxtilə Bakı Sosial İdarəetmə və
Politologiya İnstitutunda (indiki Dövlət İdarəçilik
Akademiyası) baş müəllim, dosent, Mədəniyyətşünaslıq
kafedrasının müdiri (1992-94) işləmişəm. Sonradan xəstələndim və çox ağır bir əməliyyat
keçirdim. Uzun
müddət dərslərə gedə bilmədim... Bu günsə əsas problem
- yenə də vaxt problemidir.
- Hazırda hansı əsər
üzərində çalışırsınız?
- Bir
ilə yaxındır ki, Azərbaycanın qüdrətli
dövlət xadimi və sərkərdəsi Babək
haqqında əsər yazıram. Hesab
edirəm ki, Azərbaycan xalqının
heysiyyatının, torpaqlarının şərəfinin
qorunması uğrunda vuruşan
Babək kimi sərkərdələr az-az dünyaya gəlir. O,
22 il yadelli
işğalçılara qarşı mübarizə
aparıb. Ölümə gedib, amma əqidəsindən dönməyib. Ulu Babəkin dolğun bədii
obrazını yaratmaq istərdim. Əsərin
çox hissəsini artıq
yazmışam. Və onu yazmamışdan
öncə Babək haqqında bir çox materiallarla
tanış olmuşam.
- Son olaraq gənc yazarlara nə
tövsiyə edərdiniz?
- İstedadlı yazarlara uğurlar arzu edirəm. Çoxlu mütaliə etsinlər. Mütaliəsiz ziyalı yoxdur. Mütaliə etmədən nəsə dəyərli bir şey yazmaq mümkün deyil. Mütaliə ilə «iç dünyalarını» zənginləşdirib, sonra yazmağa başlasınlar. Onsuz da yazmaq heç zaman gec deyil. Amma yazdıqdan sonra mütaliə etməsinlər, mütaliə etdikdən sonra yazsınlar. Onda özlərinə əmin olacaqlar və həm faydalı yazacaqlar, həm də cəsarətli. Çünki bilik insana cəsarət verir. Yenilik etməkdən qorxmasınlar. Mən hər zaman yenilikçi istedadlı gəncləri dəstəkləmişəm.
Anar Məcidzadə
Ədalət.-2012.-5 dekabr.-S.8.