MƏNİM YAŞIDIM QIZ...
Bu yaxınlarda görkəmli ziyalımız Nahid Hacızadənin redaktorluğu ilə "Yada düşdü" ədəbi-bədii, nostalji jurnalı nəşrə başladı. Mən buna çox sevindim. Çünki, Füzuli babamızın: "Bir dövrdəyəm ki, nəzm olub xar"?! - kəlməsini deyə-deyə qalmışdım. Təkcə son zamanlar Az. Tv-dəki "Min beş yüz ilin Azərbaycan şeiri" verilişi, böyük ədibimiz, Xalq Yazıçısı Anarın ədəbiyyat adamları ilə sənət haqqında söhbətləri, "Ovqat və "Sovqat" verilişləri olmasaydı deyərdim ki, heç kəs şeir oxumur, heç kəs şeirlə maraqlanmır, heç kəsin şeir yadına düşmür?!
Axı biz "Şair xalq"ıq? Necə ola
bilər ki, şeir
tamamilə yaddan çıxar??? Mən buna inanmaq istəmirəm.
Ancaq, reallıq da öz yerində qalmaqdadır.
Yaxın
günlərdə "Yada düşdü"
jurnalının növbəti nömrəsini jurnalın təsisçisi
Nəzakət Məmmədova mənə verəndə adətim
üzrə bir balaca məlumat hazırlamaq istədim. Bunun üçün isə
hökmən jurnalı vərəqləməli, mətnlərlə
tanış olmalı idim.
Jurnalın
ön səhifəsində tanınmış rəssam Fəxrəddin
Əlinin böyük ustalıqla yaratdığı ustad
Şəhriyarın şəkli və birinci səhifəsində
mərhum Xalq Şairi Süleyman Rüstəmin məhşur
"Təbrizim" şeiri verilmişdir. Şeiri oxuyanda gözlərim qarşısında
canlı Təbrizi görürdüm. Onun gözəl
küçələrində addımladım, çöhrəsində
doğmalıq süzülən insanları gözümün
qabağına gətirdim.
İsrafil
Əhmədovun Azərbaycanın Milli Qəhrəmanı
İlham Müzəffər oğlu Əliyevin
ömür-gün yoldaşı Rəna Əliyeva ilə
söhbəti, onun oğlu İlhamla bağlı dedikləri qəlbimi
titrətdi, məni duyğulandırdı.
Həmidə
xanım Cavanşirin "Mirzə Cəlil haqqında xatirələrim",
Kamran Məmmədovun "Cəfər Cabbarlı
ömrünün rəngləri" sərlövhəli
yazıları bu iki böyük sənətkarın
ömürlüklərindən səhifələr kimi
çox unudulmaz anlar bağışladı mənə. Kədərinə
bürünsəm də qəribə, məzəli əhvalatlar
maraqlı gəldi mənə.
Tanınmış,
mərhum yazıçı Hüseyn Abbaszədənin
"Rahimin də öz cəlalı var"
yazısını oxuyanda bir neçə yazıçı və
şairin xarakterlərinin zəif və güclü cəhətləri
haqqında biliyim bir az da artdı.
İlk
dəfə "Vurğun keçib bu yerlərdən" sərlövhəli
yazısı ilə ədədi mühitə gələn və
tezliklə də şöhrət qazanan tanınmış tədqiqatçı-yazıçı,
hərbçi-jurnalist Şəmistan Nəzirlinin yenə də
böyük şair "Səməd Vurğunun ilk məhəbbəti"
dastan-hekayəsini həyacanla oxudum. Onun
əzizlərinin, doğmalarının sonsuz
sevgidən doğan irad
və inciliklərini lirizimlə qələmə alan Şəmistan Nəzirli sənətinə
rəğbətim bir az
da artdı. Çünki,
məhşur bir atalar
sözü var:
"Yazıya pozu yoxdur!".
Buxara papaq geyinmiş gənc, komsomolçu
(Biz hamımız Tanrının bizə bəxş
etdiyi ömrü
yaşayırıq Z.D.Q) Səməd Vurğunun
at üstündə şahənə duruşlu şəklini isə ilk
dəfə idi ki, görürdüm. Bu tarixdir, ona görə də
qiymətlidir, əvəzsizdir! Mən inanıram ki, Şəmistan Nəzirli Səməd Vurğun haqqında hələ çox-çox sonralar da yazmağa bir şey tapacaqdır.
Jurnalda
hörmətli ziyalımız Sadıq Murtuzayevin
"Əliağa Kürçaylının zarafat
dünyası" yazısı, qocaman şairimiz Oqtay
Rzanın yubileyinə həsr edilmiş səhifədə onun
"Rübai karvanı" kitabından seçmələr,1
İyun Uşaqların Beynəlxalq Müdafiə Günü
ilə bağlı körpələrin rəngli şəkilləri
ilə verilmiş gözəl səhifə, Elza Kərimin
öz ömür-gün yoldaşı, unudulmaz şairimiz
Əli Kərimə həsr etdiyi həssas, duyğulu, yüksək
zövqlə yazılmış "Nə xoşbəxt
imişəmg" sərlöhvəli xatirə-fraqmentlər,
Şəfəq Nasirin görkəmli şair, publisist, dramaturq
Hidayətə həsr edilmiş "Yazıçıg Zamang
və onların bədii taleyi" sərlövhəli
yazısı, Qədir Tərtərlinin Xalq Şairi Səməd
Vurğuna həsr edilmiş "Yaralı ceyran" sərlöhvəli
yazısı hərəsi bir tarixi xatırlatdı,
gördüyüm və eşitdiklərimi bir daha yadıma
saldı.
Mənim
çox fəxrlə və həyəcanla oxuduğum yazı
professor Babək Qurbanovun "Atam, Xalq Şairi Osman Sarıvəlli
haqqında düşüncələrim" sərlövəli
yazılarım oldu. Mübaliğəsiz
demək olar ki, Osman Sarıvəlli böyük
ürəklə və alicənablıqla (İndi
belələri yoxdur! Z.D.Q.)
ömrünü ədəbiyyatımızda
şairlər ordusunun yetişməsinə
həsr etmişdir. Bunu onun
davamçıları olan mərhum Xalq Şairləri Hüseyn
Arifin, Cabir Novruzun söhbətlərində, indi isə Xalq şairləri
Nəriman Həsənzadə, İlyas
Tapdıq, Zəlimxan Yaqub və
başqalarının söhbətlərində dinləmişik,
xatirələrində oxumuşuq. Şairin oğlu onun təkcə şairlərin yox, hələ o dövrlərdə
yaxşı qiymət verilməyən, gözdən-nəzərdən
kənarda qalan aşıqların həyatında
oynadığı rolu göstərmiş,
lakin çox az, dəryadan damcı qədərini yaza bilmişdir.
Yeri
gəlmişkən onu deyim ki, Babək müəllimin
atası haqında hələ çox belə silsilə
yazılar yaza biləcəyi üçün kifayət qədər
xatirələri vardır.
Mərhum
yazıçımız Sabir Əhmədovun "Qırxdan
bir əskik" xatirələr toplusu, xalq deyimlərindən
ibarət seçmələr, tanınmış
yazıçı-dramaturq, fəlsəfə elmləri doktoru,
60 yaşını keçirməyə hazırlaşan Firuz
Mustafanın haqqında müasirlərinin fikirləri,
tanınmış rəssam Fəxrəddin Əlinin ustad
Şəhriyarla bağlı xatirələri,
yazıçı-publisist, filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru Salatın Əhmədlinin "Analar köç edəndə"
kitabından seçmələr, son dövrdə işıq
üzü görmüş kitablar haqqında yığcam,
lakonik məlumatlar və Şuşa görüntüləri
jurnalda yüksək peşəkarlıqla
sıralanmışdır.
Lakin məni bu yazını yazmağa məcbur edən, daha doğrusu, yazdıran başqa bir yazı və bu yazı haqqında ürəyimi titrədən doğma bir hiss, özəl bir duyğu oldu. Bu, şairə rəfiqəm Nəzakətin qoşa səhifədə dərc olunmuş şeirləri və daha doğrusu "Vətən, bizi bağışlama" şeiri oldu. Son dövrlərdə yazılmış bir çox kövrək, həssas lakin qədiri-qiyməti bilinməyən sənət dostlarımın əsərləri kimi bu şeirə də Nəzakətin yaralı, həssas ürək döyüntüləri çökmüşdü elə bil:
Dağın-düzün yağıların
tapdağı,
Meşələrin yalquzaqlar
oylağı,
Yaman olduq yad dillərin
qınağı,
Vətən, bizi bağışlama!
Bu şeirdəki sətirlər,
sanki bütün məcburi köçkünlərin
ürəyində qopan
bir hıçqırtıdır:
Ağ günümdən bircə-bircə
seç günü,
Göydən niyə daş yağmadı köç
günü?!
Köçgünüyəm, yüz illərin köçgünü,
Vətən, bizi bağışlama!
Yox, 20 faiz torpaqları işğal olunmuş bir xalqın dilindən yazılmışdı
bu şeir:
Baxışları gül-çiçəyi kəsirdi,
Gəzməyəndə dağı-daşı
küsürdü,
Yurd yerləri, aman Allah, əsirdi!
Vətən, bizi bağışlama!
Bir başı Dərbənd,
bir başı Göyçə, Borçalı
olan, göynərtisi Təbriz olan yurdun adından yazılmışdı bu
şeir:
Budanıbdı, nə sağım
var, nə sol var,
Məntək dərddə nə
ağa var, nə qul var,
Xan Arazdan Təbrizəcən nə
yol var?
Vətən, bizi bağışlama!
Keçmiş dərdləri keçmişdə
qalan, ürəyində
gen yaralar açılan
bir xalqın fəryadıdı bu şeir:
"Cıdır düzü"
deyib, könül dağladım,
Şuşa deyib, sellər kimi çağladım,
Xarı
bülbül qaldı
xara ağladım,
Vətən, bizi bağışlama!
Qədim
nişanələri yerlə
yeksan edilmiş bir tarixin yaddaşıdı
bu şeir:
Yağmalandı ocaqlarda varın,
hey
Kafirlərə qismət oldu barın, hey
Dədəm Qorqud, çatlamazmı
gorun, hey
Vətən, bizi bağışlama!
İsməti-ləyaqəti tapdaq altında qalan zəriflərin, nakamların
ittihamı var bu şeirdə:
Zəhər dadır ayrılığın
qar dadı,
Ərənlərin varsa əgər, hardadı?
Qız-gəlinin əsir düşüb,
dardadı,
Vətən, bizi bağışlama!
Bir millətin haqq bağıran harayıdır
bu şeir:
Avandını alan alıb, tərs tutub,
Dar yaxandan min dilbilməz kəs tutub,
Harayından bu dünyanı
səsə tutub,
Vətən, bizi bağışlama!
Nikbin notlarla bitən şeirdə öz millətini mübarizəyə
səsləyən Nigar,
Həcər qeyrətli
bir el qızının,
yurdunun balaları əsir və girov olan, torpağında
qanlar axıdılan ananın, gələcəyə
nikbin gözlə baxan bir qələm
adamının, bir şairənin dünyaya üsyanıdır bu şeir:
Dağın-düzün yenə bizim olunca,
Verən
verdi, səni
yaddan alınca,
Qanın
axıb, bu qan yerdə qalınca,
Vətən, bizi bağışlama!
Sonda əzəli-əbədi torpaqlarımızın
çərək-çərək alınacağına inanan
şairə, yetişməkdə
olan babək, Koroğlu törəmələrini,
gənc nəsli Vətən torpağında
diz üstə dayanmağa, o torpağı
öpüb göz üstə qoymağa səsləyir:
Qəzəbini öz içində
hörən, gəl!
Qara başın Babək kimi verən, gəl!
Koroğlu tək meydanlara
girən, gəl!
Bəlkə Vətən bağışladı
bizləri.
İrəvanda gur səsimiz döyünə,
Qarabağda bayrağımız öyünə,
Ayaqyalın gedəm o toy-düyünə,
Öpsün vətən torpağını
gözlərim!
Dəysin
vətən torpağına
dizlərim!
Son zamanlarda maraqlı,
iri və kiçik həcmli əsərlər meydana gəlir, oxuyuram, şad oluram. Lakin Nəzakətin
bu şeiri elə bil ki,
bir dastan, bir roman təsiri bağışladı mənə.
20 ildə olub-keçənlər
gəldi bir-bir gözümün qabağına.
Elə bil özümün yox, başqasının bunu xatırlatması dərdlərimi səngitdi,
qaysaq tutmayan yarama bir məlhəm
qoydu. Çünki saf, həssas
duyğulu, təmənnasız
sevdiyi Vətənin dərdinə əlac olmaq üçün çırpınan bir incə qəlbli şairənin nisgili, arzusudur bu şeir.
Bu hisslər mənə
çox tanış
gəldi və bu sətirlərin müəllifinə təşəkkür
etmək, ona yaradıcılıq uğurları
arzulamaq istədim. Yazını
yazdım. Ancaq nədənsə heç yerə vermədim.
Bir
gün yazıçı-publisist, filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru Salatın Əhmədli məni öz tədbirinə dəvət
etdi. "Qadın zorakılığına yox deyək!" devizi
altında keçirilən tədbirdə gender
bərabərliyindən söhbət açıldı.
Ürəyimdə bu fikri
o qədər dəstəkləməsəm
də, maraqla çıxışlara qulaq asdım. Bəyəndiyim və bəyənmədiyim
fikirlər oldu. Bir az gec
çatmışdım deyə, axıra qaldım. Salatın
xanımın balaca bir
oğlan nəvəsinin dünyaya
gəldiyini eşitdim sevindim.
İndi xalqımıza igid-igid
oğullar böyütmək
lazımdır!
Tədbir
arası Nəzakət xanım dönüb məni yubileyim
münasibəti ilə təbrik etdi və özünün də
mənimlə yaşıd olduğunu söylədi. İlk ağlıma gələn bu oldu: "Niyə bizim yaşımız da, arzumuz da, fikirlərimiz də
eynidir? Köhnə nostalji
bir duyğu məni
çulğadı. Uşaqlıqda eşitdiyim
qəribə bir mahnı yadıma düşdü: "Mənim
yaşıdım qızlar!".
Birdən
yazımı xatırladım və onu çap etdirmək
fikrinə düşdüm. Sonuna bir cümlə də əlavə
etdim.
Sağ ol, Nəzakət, bacım, gün o gün olsun ki, qalib bir xalqın qızı kimi Vətəninlə fəxr edəsən! "Vətən, bizi bağışlama!" yox, ""Vətən, səni alqışladım!" - şeirini yazasan!
Zərəngiz Dəmirçi
Qayalı Beynəlxalq "Nizami"
mükafatı laureatı
Ədalət.-2012.-18 dekabr.-S.7.