"Kişi sözü" filminə müasir
baxış
"İstəyirəm "Kişi sözü" filminin ardını çəkim, amma maliyyə tapa bilmirəm"
"Mal-qaranın qeydinə qalmaq
savab işdir",
"Mən Nəbinin dediyinə əməl elədim. Kişi kimi. İndi söz Nəbinindi",
"İndi siz mağazada işləyən
qızınızı mənim qardaşım oğlu
doktor Qasıma vermək istəmirsiz?",
"Mən gəlmişəm, şəhadətnamə
də gətirmişəm - diplom",
"Nə qəşəngləşmisən, ay
Qasım, lap kişiləşmisən, əynin-başın
da düzəlib", "Azar-bezar
gələndə nə feldşerə baxır, nə doktora", "Bir inəyin
dozasını sənin yumşaq yerinə
vursam, əzələlərin şişməyinə
kömək edər", "Başa
düşmək üçün gərək
adamda baş olsun, Niyaz bəy",
"Diqqət, yaxşı baxın, indi məni
göstərəcəklər", "Tərslikdə dədəmizə
oxşayıb, elə bil fırt eləyib
burnundan düşüb",
"Sənə qarşı məhəbbətimi bu qəbiristanlıqda dəfn edib gedirəm"...
Bu
sitatları oxuyandan sonra söhbətin hansı filmdən
getdiyini deməyə ehtiyac qalmır yəqin ki. "Gündəlik
Teleqraf"ın "Kadrarxası" rubrikasında bu dəfə Azərbaycan
tamaşaçısının sevdiyi
filmlərdən olan "Kişi
sözü"nün
kadr arxası məqamlarından söhbət
açacağıq.
Qısa
arayış: "Kişi sözü" musiqili lirik
kinokomediya 1987-ci ildə C.Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm"
Dövlət Kinostudiyasında istehsal olunub. Filmin ssenari müəllifi
İsi Məlikzadə, quruluşçu
rejissoru Cahangir Mehdiyev, quruluşçu
operatorları Eduard Qalakçiyev,
Fikrət Əsgərov, quruluşçu
rəssamı Fikrət Əhədov, bəstəkarı Vasif Adıgözəlovdur. Filmdə səslənən
mahnıların mətni Ramiz Rövşənə
məxsusdur. Rollarda Əjdər Həmidov (Qasım), Muxtar
Avşarov (Ələmdar), Cəvahir Bayramova (Nübar), Tələt
Rəhmanov (Bayandur), Əfrasiyab Məmmədov
(Nəbi), Cahangir Mehdiyev
(Niyaz), Sənubər İsgəndərli
(Solmaz), Leyla Bədirbəyli
(Xavər), İradə Həsənova (Ağca),
Lətifə Əliyeva (Qəndab), Kəmalə Hüseynova (Tovuz), Nazim
Ağayev (Atayev), Nizami İsmayılov (Rejissor),
Rəhman Rəhmanov (Operator) və
başqaları çəkilib.
Ömrü kişi kimi yaşamaq, öz sözünün ağası olmaq asandırmı? Adam həyatda öz yerini necə tapmalıdır? Film bu suallara cavab axtarır. Müasir Azərbaycan kəndindən bəhs edən kinolentdə namus, ləyaqət və şan-şöhrət kimi məsələlərə toxunulur. Hər bir valideyn üçün cəmiyyətdə yerini tapan, öz mənliyini təsdiq edən övlad böyütmək əsl səadətdir. Lakin həyatın özünəməxsus qanunları var. Məhz buna görə bəzən həyat hər kəsin arzuladığı kimi olmur.
Filmin
qəhrəmanı Qasım (Əjdər Həmidov)
üçün də həyat sınaq məktəbinə
çevrilir...
"Pavilyon çəkilişlərindən
imtina etdik"
"Evlənmək
istəyirəm" filmindən 4 il sonra Cahangir Mehdiyev
"Kişi sözü" filminə quruluş verir. Filmə
15 ay vaxt
ayrılmasına baxmayaraq, 10 aya hazır olur. Rejissor deyir ki, o
vaxt komediya janrında
olan filmlərin çəkilişlərinə
il yarım vaxt
ayrılırdı: "Çünki komediya janrı ən çətin janrlardan sayılırdı. Amma
mən Moskva Kinematoqrafiya
İnstitutunda bu sənətin
sirlərini öyrənmişdim, Daneliya məktəbi
keçmişdim. Məhz bunun sayəsində çəkilişlər
vaxtından tez başa
çatdı. Ümumiyyətlə, çox
nadir hallarda o sürətlə film
çəkirlər. Məncə, keyfiyyətli film alındı".
Çəkilişlər Şamaxı (qoyunların göl kənarında otarılan kadrları), Çuxuryurd kəndində (qəbiristanlıq səhnəsi) və Bakıda, köhnə Əhmədlidə aparılır. Pavilyon çəkilişləri isə olmur: "Mən də, quruluşçu rəssam da, operator da qərara gəldik ki, interyer daha maraqlı olar. Həm də pavilyonda teatr elementləri hiss olunduğundan imtina etdik. Elə məkanlar tapdıq ki, hamısı bir-birilə bağlıydı, sanki eyni yerlərdi".
Bir filmə beş
eskiz...
Rejissorun sözlərinə görə, quruluşçu rəssam Fikrət Əhədov "Kişi sözü" filminə beş eskiz hazırlayıbmış: "Əsasən, kənd lövhələrini əks etdirən bu eskizlər peyzaj xarakteri daşıyırdı. Həmin işlərdə işıq qammaları parlaq, qırmızı, qəhvəyidir. Bu rənglər bəzi eskizlərdə hadisələrin gərginliyini daha da qüvvətləndirməyə xidmət edir. Başqa bir eskizdə axşamüstü kənd mənzərəsi görünür. Rəssam hansısa kənddə seçdiyi naturanı təsvir etmiş, lakin bu naturada filmdəki məkanla bağlı əlavə tikintini göstərmişdi. Digər tərəfdən də kənd uşaqlarının qoçla oynamaları əsərdə xoş ovqat yaratmışdı".
"Çəkilişlərdən estetik zövq
aldım"
Kənd
uşaqlarından söz düşmüşkən, filmdə
nağara çalan uşaqlar Çingiz Mehdiyevin nağara
ansamblının üzvləridir: "O uşaqlardan çox
xoşum gəlirdi. Onları dəvət etdik.
Həm aktyor kimi
çəkildilər, həm də nağara
çaldılar. Bundan başqa
kəndin uşaqlarını da filmə
çəkdik. Tez-tez Qasımın
yanında olan uşaq
isə mənim oğlum Elnurdur.
Onda Elnurun 8-9
yaşı vardı. Bu film
onun debütü oldu.
İllər
sonra "Hacı Qara" filminə də çəkildi. Hazırda isə sənətimi davam etdirir, rejissordur. "Kişi
sözü" filmində
o uşaq Qasımın
gələcək prototipi
kimi verilib. Filmin sonunda Əjdərin papağı başında
şeypur çalır.
Yəni,
yaxşı obrazların,
insanların davamçısı
olur. Ümumiyyətlə, bu film Əjdər
Həmidovun, Sənubər
İsgəndərlinin, eləcə
də epizodlarda çəkilən bir neçə aktyorun filmdə ilk işi idi. Bütün aktyorlarla işləmək
maraqlı idi. Estetik zövq aldım".
C.Mehdiyevin sözlərinə görə,
fermada aparılan çəkilişlər zamanı
da elə bir çətinlik yaşanmayıb. İnəklər necə deyərlər,
"kişi kimi rejissorun sözünə baxır". Lazım olan
kadrda heyvanlardan rahatlıqla istifadə edirlər. Hətta inəklərin içindən
iribuynuzlu birini seçib Qasımın
"diqqət, indi məni göstərəcəklər"
dediyi səhnədə
iri planda çəkirlər.
Rafael Dadaşovun
əvəzinə özü
çəkilir
O ki qaldı rejissorun
filmdə idmançı
Niyaz roluna çəkilməsinə, bu,
onun müəlliminin təşəbbüsü idi.
Belə ki, film təsdiq olunandan sonra rejissor Cahangir Mehdiyev məsləhətləşmək üçün Moskvaya müəllimi, "Mosfilm"də
Musiqili Komediya Birliyinin bədii rəhbəri, kinorejissor Georgi Daneliyanın ("Mimino" filminin rejissoru) yanına üz tutur. Daneliya ssenari ilə tanış
olur, məmnun qalır və tələbəsinin fikirlərini
də qəbul edir.
Söhbət idmançı Niyaz obrazının üzərinə
gəldikdə, bu rola kimin çəkiləcəyi
ilə maraqlanır. Rejissor da
həmin rola uyğun olan aktyordan danışır.
Lakin müəllimi etiraz edir və məsləhət
görür ki, idmançı Niyaz roluna elə o özü çəkilsin.
Axı Cahangir Mehdiyev həm də peşəkar idmançı
idi. Əslində o, Niyaz rolu üçün Rafael Dadaşovu
nəzərdə tutmuşdu,
lakin onunla sınaq çəkilişləri
hələ aparılmamışdı.
Elə ki, müəllimi ona şəxsən özünün
ifasını təklif
edir, rejissor əvvəl bir az tərəddüd
keçirsə də,
sonradan razı olur və Niyaz
roluna çəkilir.
Cahangir Mehdiyev bu filmin
ardını çəkmək
arzusu olduğunu da dilə gətirir:
"İdeya var, ssenari var,
aktyorlar sağdı. Mən də o janrda film çəkən yeganə
sağ rejissoram.
Amma təəssüf
ki, heç kim bu filmin ardını çəkməyə maliyyə
ayırmır. Mən
özüm isə heç kimin qapısını döymək
fikrində deyiləm..."
"Həqiqətən, çaya
yıxıldıq"
"Kişi sözü"
aktyor Əjdər Həmidovun kinoda ilk işidir. Bu film və
orda yaratdığı
Qasım obrazı Əjdər İbrahimovun kinoda vizit kartına
çevrilir. Ondan sonra
21 filmə çəkilir.
"Kişi sözü"nə
necə dəvət alması barədə isə özü danışır: "O vaxt
mən Sumqayıt teatrında işləyirdim.
Bir gün "Azdrama"ya Mərahim Fərzəlibəyovla
görüşə getmişdim.
Teatrın qarşısında dayanıb onu gözləyirdim. Gördüm
tanımadığım bir
adam o yan-bu
yana keçib mənə baxır. İstər-istəməz əsəbiləşməyə
başladım. O da
gördü ki, hirslənirəm, gülümsəyib
yaxınlaşdı mənə.
Dedi sizi filmə çəkmək
istəyirəm, kinostudiyaya
gələrsiz. Dəvəti qəbul etdim və sınaq çəkilişlərinə getdim. Qasım roluna sınağa
gələn aktyorlar çox idi. Amma sınaqdan mən keçdim və Qasım roluna çəkildim".
Aktyor filmin son kadrının çəkilişini yada salır: "Sonda Qasımla Tovuz çayın üzərindəki
taxtada üzürlər.
Qasım
ud çalır.
Tovuzun da qucağında həmişəki kimi, quzusu. Əl sallayanda yıxılırlar
çaya. Əslində, bu ssenaridə yox idi. Onsuz da çox ehtiyatla
üzürdük. Amma elə
oldu ki, həqiqətən də,
çaya yıxıldıq.
Rejissor isə çəkilişi
saxlamadı. Və o səhnə
elə o cür də filmə daxil olundu. Məncə,
olduqca təbii alınıb".
Film aktrisa Sənubər
İsgəndərlinin də
kinoda ilk işidir. O zaman aktrisa hələ ikinci kurs tələbəsiydi:
"Çəkiliş qrupu
film üçün lazım
olan gənc aktrisaları seçmək
üçün İncəsənət
İnstitutuna gəlmişdilər
və tələbələri
nəzərdən keçirirdilər.
Mən də o tələbələr
arasındaydım. Cahangir Mehdiyev
məni görüb həmin rola dəvət etdi. Sınaq çəkilişlərinə gəldim və Solmaz roluna təsdiq
olundum. Beləcə, ilk dəfə hələ
ikinci kurs tələbəsi ikən
baş rolun məsuliyyətini duydum".
"Ayağım palçığa
batdı, sürüşüb
yıxıldım"
Əməkdar
artist Lətifə Əliyeva deyir ki, o, əslində Ağca
rolunu çox bəyənir və o obraza çəkilmək
istəyirdi. Lakin ona
Ağcanı yox, sağıcı Qəndab
xala rolunu verirlər. Bu da onun
ürəyincə olmur: "Ssenaridə Qəndab
obrazına geniş yer
verilmişdi. İnək sağan
yerləri, sözləri filmdə göründüyündən
xeyli çox idi. Bilmirəm nədənsə rol ixtisar olundu
və nəticə bu cür
alındı. Bu da təbii
ki, rejissorun istəyindən
irəli gəlirdi. Amma mən filmə sevə-sevə
çəkildim. Etiraz da etmədim. Çünki Cahangiri çox
istəyirdim, o, professional rejissordur,
işinin ustasıdır.
Belə istəyirsə, belə də olmalıdır".
L.Əliyeva filmdə yağışın
altında maşın
gözlədikləri səhnənin
çəkilişini xatırlayır:
"Çəkilişlər Şamaxıda aparılırdı.
Onda ora yağış da çox yağırdı.
Amma çəkiliş vaxtı
yağış yağmadı,
süni yağış
yağdırdılar. Buna
baxmayaraq, həmin səhnənin çəkilişi
o qədər də çətin alınmadı.
Çəkiliş qrupu əvvəldən
hər-şeyi düzüb
qoşduğundan çəkiliş
rahat keçdi və səhnə 2-3 dubla çəkildi.
Ancaq çəkilişdən
sonra mənim başıma iş gəldi.
Rejissor həmin
səhnədə dediyim
sözləri, səsimi
yazmaq üçün
məni yanına çağırdı. Mənim də
ayağım palçığa
batdı, sürüşüb
yıxıldım. Onda
yalandan dedim ki, ayağım ağrımır, əzilmədim. Amma əslində
ayağım zədələnmişdi,
özü də bir neçə gün xeyli ağrıdı".
Ədalət.-2012.-21
dekabr.-S.8.