İslamı
tanıyaq, sevək və yaşayaq
İslamın ilk şərti, ilk əsası
şəhadət gətirməkdir. "Şəhadət edirəm
ki, Allahdan başqa ibadətə layiq haqq ilah yoxdur və şəhadət
edirəm ki, Muhəmməd onun qulu və elçisidir". Bu
şəhadətlə insan İslama girər və bu kəlməni
inkar etməklə insan İslamdan çıxar. Həmin
şəhadətin II tərkib hissəsi olan Muhəmmədin
Allahın qulu və elçisi olmağına gətirilmiş
şəhadət İslamın ən əsas şərtlərindən
biridir. Bu kəlməyə şəhadət etmədən,
Muhəmmədin Allahın Rəsulu olmasını qəbul etmədən
heç kim İslama daxil ola və özünü müsəlman
adlandıra bilməz. Lakin Allaha imanda olduğu kimi, Muhəmmədin
də Peyğəmbərliyinə iman gətirmək adi, quru
sözlərlə olmayıb, müəyyən əməllər,
davranış və münasibət tələb edir.
Allaha iman mövzusunda qeyd etdiyimiz kimi,
Peyğəmbəri sevmək, onun əməllərinə tabe
olmaq üçün ilk növbədə onu
tanımağımıza ehtiyac var. Çünki bir əqidəni,
dini, davranış qaydalarını gətirən adamı
tanımaq onun yolunda getmək üçün zəruri olan
şərtlərdən biridir.
Kimdir Muhəmməd? Onu ilk əvvəldən
bilməliyik ki, o, İbrahim Peyğəmbərin nəslindən
olub, Məkkədə böyük nüfuza malik bir nəslin
nümayəndəsi idi. Hələ Ona Peyğəmbərlik
verilməmişdən qabaq Məkkədə böyük
nüfuz və hörmət sahibi idi, əxlaqı, gözəlliyi,
ağlı, düzlüyü ilə ad qazanmışdı. Hər
kəs öz ticarətini, uzaq diyarlara gedəndə sərvətini
ona etibar edib gedirdi. Bütün əxlaqi keyfiyyətlərinə
görə "Əmin" ləqəbi
qazanmışdı, gələcək Peyğəmbər Muhəmməd
Əmin idi Məkkə xalqı üçün. Bilək ki,
bizə bu dini Allah, Muhəmməd Əmin vasitəsilə
göndərmişdir və belə bir düzgün, Əmin
insanın gətirdiklərinə iman etməmək, belə
bir şəxsi isə sevməmək mümkün deyildir.
Onu da bilməliyik ki, O, bu dini hər
hansı bir rəisliyə çatmaq, var-dövlət əldə
etmək üçün gətirməmişdir. Çünki,
yeni İslam dininin ilk surə və ayələrini yaymağa
başlayan kimi Məkkə müşriklərinin rəhbərləri
bir yerə yığışıb ona təklif etdilər ki,
istəyirsən, səni Məkkənin rəisi edək,
bütün xəzinəni sənə verək, hər birimiz
öz qızlarımızı sənə verək, amma gəl
bu yeni dinindən əl çək. Onda O, cavab verdi ki, istəyirsiniz
Ayı bir əlimə, Günəşi də o biri əlimə
qoyun, mən yenə də Allahın mənə əmr etdiklərindən
geri çəkilən deyiləm. Bax, dini bizə bu şəxs
gətirib.
Məkkədən gecə ilə
öz silahdaşı, dostu Əbu-Bəkrlə birlikdə hicrət
edəndə, öz əmisi oğlu Əli ibn Abu Talibi öz
yerində qoymuş və tapşırmışdır ki,
öz var-dövlətlərini mənə əmanət
etmiş şəxslərin əmanətlərini özlərinə
qaytar. Baxmayaraq ki, həmin şəxslər düşmən
idilər. Baxın, dini bizə belə bir şəxs gətirib.
Peyğəmbəri sevmək necə
olmalıdır? Biz onu, bütün əmr, nəsihət və
qadağaları ilə birlikdə sevməliyik. Başa
düşməliyik ki, onun dediklərinin heç biri onun
öz şəxsi istəyi, nəfsi ilə deyilmiş
sözlər deyil, bu sözlər hamısı Allahın
endirdiyi vəhy kimidir. Quranda da Allah-Təala dəfələrlə
qeyd edib ki, onun sözləri Allah tərəfindən olan
sözlərdir. Onun şəriəti də Allahın
qoyduğu şəriətdir.
Biz özümüzə müsəlman
deyiriksə, kəlmeyi-şəhadət gətiririksə, Muhəmmədin
Allahın Rəsulu olduğunu qəbul etməli, ona iman gətirməliyik.
Bu isə Onun təbliğ etdiyi bütün ehkamlara və
Ondan gələn bütün hökmlərə
inanmağı və təsdiq etməyi zəruri edir. Bunun əksi
isə qəbuledilməzdir.
Bu gün cəmiyyətdə bəzi
dini baxımdan cahil insanlar peyda olub ki, özlərini digərlərindən
üstün, ağıllı, müasir göstərmək
üçün deyirlər ki, mən Allahı qəbul edirəm,
amma Peyğəmbəri yox. Bu gün dində heç vaxt
deyilməmiş sözləri deyənlər başa
düşmürlər ki, Dində Allahı və Peyğəmbəri
bir-birindən ayırmaq olmaz. Allah bütün bəşər
dövrü ərzində dini həmişə Peyğəmbərlər
vasitəsilə bizə çatdırıb və agah edib. Belə
olan təqdirdə Allahı və Peyğəmbəri
bir-birindən necə ayırmaq olar? Axı vasitəçi
olmasa, Allahın kəlamları bizə necə
çatdırıla bilərdi və yaxud Allahın göndərdiyi
kitabı və əmrləri bizə kim izah edərdi? Allah elə
öz Quranında da dəfələrlə bunu demişdir ki,
Mən sizə öz aranızdan ayələrimi Sizə
çatdıran, müfəssəl izah edən Peyğəmbərlər
göndərmişəm.
Bəzi din cahilləri də deyirlər ki, Allahın Quranı bizə kifayətdir, Peyğəmbər sözləri bizə lazım deyil və ya məcburi deyil. Lakin bir daha qeyd etmək istəyirəm ki, Peyğəmbərin dilindən dinə aid çıxanı heç bir söz öz sözü deyil, Allahın sözüdür, çünki Peyğəmbərlərin heç biri öz həvayi-nəfsləri ilə danışmırdılar və Quranda da bu dəfələrlə qeyd olunub. Bundan əlavə, Quranda dəfələrlə deyilib ki, Allaha və Peyğəmbərinə tabe olun. Allaha onun kəlamları olan Quranla, Peyğəmbərə isə hədisləri, verdiyi əmr və qoyduğu qadağalarla tabe olmalıyıq.
Bu gün Peyğəmbərin
qoyduğu hansısa ehkama və ya qadağaya inanmamağa,
hörmət etməməyə, əməl etməməyə
özünə müsəlman deyən heç bir kəsin
haqqı yoxdur. Onun gətirdiyi bütün qayda, əmr və
qadağaları qəbul etməliyik, hətta əməl etməsək
də belə, onları bəyənməməyə
haqqımız yoxdur. Çünki bu insanı İslamdan
çıxaran 10 əməldən biridir (bu barədə
növbəti söhbətlərdə) və ona görə də
bu məsələyə ciddi yanaşmağı təvəqqe
edərdim.
Bəziləri Onu qorxudan Peyğəmbər
kimi təqdim etmək istəyir. Əvvəla, Peyğəmbər
yalnız qorxudan Peyğəmbər deyil, həm də müjdə
verən Peyğəmbərdir. O, inkar edənləri Cəhənnəm
əzabı ilə qorxudub, iman gətirənləri Cənnət
nemətləri ilə müjdələyən Peyğəmbərdir.
Bunun nəyi pisdir ki? Mən dostlarımı filan yerə getməklə
qorxuduram ki, həmin yerdə mina basdırılıb, həmin
yerə getsələr həlak olacaqlar. Bu zaman mən onlara
pislik edirəm, yoxsa, yaxşılıq? Əlbəttə ki,
yaxşılıq. Peyğəmbər də Alllahın ona
agah elədiyi təhlükəli əməllərlə, yerlərlə,
onların acı aqibəti ilə ümmətini qorxudub ki,
onları xilas eləsin. Buna görə də Peyğəmbəri
bəyənməmək olarmı? Bu ağlı başında
olan adamın hərəkətidirmi?
Lakin bütün bunlarla bərabər
qeyd eləməliyik ki,
Peyğəmbər sadəcə olaraq
Allahın quludur, O, Müqəddəs deyil, o bəşərdir.
Onu ilahlaşdırmaq, bütləşdirmək
olmaz. Bu dinimizə,
Tövhibə (Tək ilahlılıq dininə) ziddir. Bunu Peyğəmbər sağlığında da dəfələrlə söyləyib, Quranda da deyilib
ki, O, bir bəşərdir,
digər Peyğəmbərlər kimi o da öləcək
(dünyasını dəyişəcək), O, qeybi bilmir, onun
dedikləri və elədikləri yalnız Allahdandır.
Onu da bilməliyik ki, Muhəmməd
Peyğəmbərin öz ümməti üzərində
haqları var. Bunlar aşağıdakılardır:
1. Onun Peyğəmbərliyinə
qətiyyətlə iman gətirmək və onun şəriətinin
son şəriət olmasına etiqad etmək. "Allaha, Onun
Elçisi Muhəmmədə və nazil etdiyimiz Qurana iman gətirin"
(Ət-Tağəbun surəsi, 8-ci ayə). "Onun ardınca
gedin ki, bəlkə doğru yola yönələsiniz" (Əl-Əraf
surəsi, 158-ci ayə). "Peyğəmbər sizə nəyi
verirsə, onu götürün, nəyi də qadağan edirsə,
ondan çəkinin" (Əl-Həşr, surəsi,7-ci ayə).
2. Peyğəmbərin öz
missiyasını yerinə yetirməsinə, əmanəti
ümmətə çatdırmasına, habelə ümmətinə
nəsihət etməsinə iman gətirmək
lazımdır. Elə bir xeyirli əməl yoxdur ki, o, ümmətinə
onu gətirmiş olmasın. Həmçinin, elə bir zərərli
şey yoxdur ki, onu ümmətinə xəbər verib ondan
çəkindirməsin. Peyğəmbər demişdir:
"Allaha and olsun ki, sizlərə gecəsi-gündüzündən
fərqlənməyən ağappaq (aydın) bir yol qoyub gedirəm".
Bu məsələ çox ciddi məsələdir. Bu gün
bəziləri dində olmayanları dinə gətirməklə
guya savab qazandıqlarını bildirir, bunu hətta
başqalarına da məsləhət görürlər. Amma
bilmirlər ki, bununla dinin guya yarımçıq
olmasını, Peyğəmbərin bu ümmətə
bütün xeyirli işləri izah etməməsini iddia
etmiş olurlar ki, bu da İslama zidd söz və əməldir.
Çünki, Allah Quranda demişdir: "Bu gün dininizi
Sizin üçün kamil etdim, nemətimi Sizin
üçün tamamladım" (Əl-Maidə surəsi,
3-cü ayə). Peyğəmbərin Vida Xütbəsində
də bu fakt öz təsdiqini tapmışdır. Ona görə
də Peyğəmbərin öz missiyasını sona qədər
yerinə yetirməsinə iman gətirmək, bu dinə onun gətirmədiyi
hər hansı bir şeyi əlavə etməyi tam olaraq təkzib
etməkdir.
3. Peyğəmbəri hamıdan, hətta
özündən belə artıq sevmək. Uca Allah buyurur:
"De: Əgər atalarınız, oğullarınız,
qardaşlarınız, zövcələriniz, yaxın
qohumlarınız, qazandığınız mallar, iflasa
uğramasından qorxduğunuz alış-verişiniz və bəyəndiyiniz
məskənlər sizə Allahdan, Onun Elçisindən daha əzizdirsə,
Allah öz əmrini verincəyə qədər gözləyin.
Allah günahkarları doğru yola yönəltməz" (ƏT-Tövbə
surəsi, 24-cü ayə). Bu ayədə Allah
özünü, yaxınlarını, malını Allahdan və
Peyğəmbərindən çox sevənləri günahkar
adlandırmaqla bizlərə çatdırmaq istəyir ki,
Allahın qəzəbini qazanmaq istəmirsinizsə, Peyğəmbəri
hamıdan, hətta özünüzdən də artıq sevməlisiniz.
Burda da sevgi adi quru sözlərlə deyil, real əməl və
münasibətlə olmalıdır. Bu barədə Peyğəmbər
özü belə demişdir: "Sizdən biriniz məni
valideynindən, övladından və bütün insanlardan
çox istəməyincə, tam iman gətirmiş olmaz".
4. Peyğəmbərə ehtiram
göstərmək və hörmətlə yanaşmaq. Uca
Allah buyurur: "Biz belə etdik ki, siz Allaha və Onun
Elçisinə iman gətirəsiniz, ona kömək edəsiniz,
onun hörmətini saxlayasınız". (Əl-Fəth surəsi,9-cu
ayə).
5. Peyğəmbərə və
onun Əhli-Beytinə salavat və salamat oxumaq, üstəlik
bunu tez-tez təkrarlamaq gərəkdir. Uca Allah buyurur: "Həqiqətən
də, Allah və Onun mələkləri Peyğəmbərə
xeyir-dua verirlər. Ey iman gətirənlər! Siz də ona
xeyir-dua verib onu kamil ədəb-ərkanla salamlayın!" (Əl-Əhzab
surəsi, 56-cı ayə) Həzrət Əli demişdir:
"Paxıl o kimsədir ki, Peyğəmbərin adı
çəkiləndə ona salavat gətirmir".
6. Peyğəmbərin
şanlı fəzilətləri, dəyərli xüsusiyyətləri,
yüksək dərəcələri barədə vacib olan
bütün mötəbər rəvayətləri təsdiq
etmək gərəkdir. Hər bir müsəlman bunu təsdiqləməli
və bunu insanlar arasında yaymalıdır. Həmçinin
bunu azyaşlı uşaqlara öyrədərək onu sevdirməli,
şənini uca tutmalı və Rəbbi yanında hansı məqama
sahib olduğunu uşaqların qəlbinə salmalıdır.
7. Peyğəmbərə
münasibətdə ifrata varmamaq və bundan uzaq olmaq. Quranda
deyilib: "Mən də sizin kimi bir insanam." (Əl-Kəhf
surəsi, 110 cu ayə). Peyğəmbər demişdir:
"Xristianlar Məryəm oğlu İsanı
şişirtdiyi kimi, Siz də məni şişirtməyin. Mən
sadəcə Allahın quluyam".
8. Peyğəmbərin
hüquqlarından biri də onun səhabələrini, Əhli-Beytini,
Zövcələrini sevmək və onları dost tutmaqdır.
Müsəlman onların haqlarını tapdalamamalı,
onları söyməməli və onlara tənə
vurmamalıdır. Uca Allah bu ümmətə səhabələri
dost tutmağı, onlar üçün bağışlanma
diləməyi və qəlblərində onlara qarşı
kin-küdurətə yer verməməyi əmr etmişdir. Səhabələrdən
sonra gələnlər deyirlər: "Ey Rəbbimiz! Bizi və
bizdən əvvəl iman gətirmiş
qardaşlarımızı bağışla. Bizim qəlbimizdə
iman gətirənlərə qarşı nifrət və həsədə
yol vermə". (Əl-Həşr surəsi 10). Bu ayə
hazırda bəzi din cahillərinin Peyğəmbərin Rəşidi
Xəlifələrinə, Səhabələrinə, Zövcələrinə
dil uzatmasına layiqli cavabdır.
Azər Əzizov
Ədalət.-2012.-24 fevral.-S.7.