"...bir təmas nöqtəsi seç"
Şeir-ruhun ilacı
Şeiri çox sevsəm də,
şeir kitablarını sonacan oxumağa heç vaxt hövsələm
çatmır. Bəzən bir şeir kitabını sonacan
oxumaq üçün bir ay vaxtım gedir. Şeiri
yavaş-yavaş, "ağız dadıyla"
oxumağı sevirəm. Bəzən eyni vaxtda 6-7 şairin
kitabını oxuyuram.Şeir mənim üçün ilahi
zövqdür. Bu zövqü bir gündə yaşayıb
bitirmək isə məncə çox böyük
insafsızlıq olar.
Mən isə özümə
qarşı bu insafsızlığı etmək istəmirəm.
Azərbaycan ədəbiyyatına sevdiyim şeirlər
çoxdur. Salam Sarvan, Pərviz Cəbrayıl, Xanəmir,
Aqşin Yenisey və Qismətin şeirlərini zövqlə
oxuyuram. Ramiz Rövşən və Rüstəm Behrudi isə
daha çox yeniyetməlik dövrümün şeirlərini
yazan və mənə şeiri sevdirən şairlərdir.
Amma Azərbaycan şeirinin bütün parlaq imzaları ilə
tanışlığım var. Ancaq etiraf edim ki, şeir ovqat
məsələsidir. Şeirə köklənəndəƏli
Kərimi, Musa Yaqub, Məmməd Arazı, Məmməd
İsmayılı, İbrahim İlyaslını oxumaqdan
zövq alıram. Fikirlərim çalpaşıq olanda, ruhani
aləm məni cəzb edəndə, "ürfanın toruna
düşəndə" Murad Köhnəqalanın, Elnur
Astanbəylinin, Şərif Ağayarın klassik üslubda
yazdığı şeirlər ovqatıma tam olaraq uyğun gəlir.
Bir sözlə, konkret hansısa şairi digərindən fərqləndirməkdə
çətinlik çəkirəm. Bütün gözəl
şeirlər, bütün gözəl misralar məni
duyğulandıra, kövrəldə, ağalada bilər.
Türk ədəbiyyatının nəhəngləri-Nazim
Hikmət, Necip Fazil, CemalSüreyya, Can Yücel, Orhan Veli,
Küçük İskender isə hər gün mənim
dadıma çatır. Onların dinləmək məni sakitləşdirib
gündəlik qayğılardan uzaqlaşdırır. Bir
sözlə şeir, mənim ruhumun ən əvəzedilməz
ilacıdır.
"Şeirbumu"nun
iflası
Müasir poeziyamız olduqca
maraqlı və rəngarəngdir. Bir vaxtlar hamının
şeirəmeyillənməsi, kitab bazarında şeir
kitablarının çoxalması,
alayarımçıq"şair"lərin meydan
sulaması şeirə qarşı marağı xeyli
azaltmışdı. Tənqidçilər "şeir"
bumu yaşandığını düşünür,
şeirin gözdən düşəcəyini
proqnozlaşdırırdılar. Amma gözlənilənlər
baş vermədi. Özünə şair deyən nə qədər
çox olsa da, "bum" çox davam edə bilmədi. Bu
"şeir yazma yarışından" kənarda,
başını aşağı salıb öz
yaradıcılığı ilə məşğul olan tək-tük
qələm adamları şeiri, onun müqəddəsliyini
anlayanlarŞEİRi xilas etdi. Şeir ölmədi, əksinə
daha da çiçəkləndi, ruhun təbii ehtiyacı
olaraq, saflığını qorudu. Söz sərraflarının
qarşısına ziqiymət SÖZ çıxara bilməyənlərin
dəllallığı iflasa uğradı.
"Hər
gün bir ümiddi"
"Şeir öldü" yazmaqla şeiri gözdən salmağa çalışanların çoxaldığı bir vaxtda şair Əbülfət Mədətoğlu mənə "Hər gün bir ümiddi" adlı şeirlər kitabını hədiyyə etdi. Keçən il çap olunan kitabın redaktoru Musa Ələkbərli, ön sözün müəllifi filologiya elmləri doktoru, professor, AMEA-nın müxbir üzvü, millət vəkili Nizami Cəfərovdur. Əbülfət Mədətoğlunun imzasını 10 ildən artıq olar ki tanıyıram. 4 ay olar ki, birlikdə, eyni kollektivdə çalışırıq. Əvvəllər bir neçə şeirini oxusam da, sözün düzü o qədər də diqqətimi çəkməmişdi. Amma publisistikasını maraqla izləyirdim. Əbülfət müəllim kitabını mənə hədiyyə edəndə, kitab haqqında yazacağım ağlıma da gəlməmişdi. Bəs məni bu kitabı sonacan oxumağa, haqqında yazmağa nə məcbur etdi? Məni nə ovsunlamışdı? Bilgisayar arxasına keçəndə başa düşdüm ki, məni cəlb edən Əbülfət Mədətoğlu poeziyasının canına hopmuş kədərdir. Anladım ki, kədəri yazmaq da, oxumaqda, haqqında danışmaq da asandır. Ən çətini kədəri yaşamaqmış... Əbülfət Mədətoğlunun şeirlərindəkihüzün, nəzərəçarpan kədər, alt qatlara hopmuş kövrəklik məni bukitab haqqında yazmağa məcbur elədi. Kitabı vərəqləməyə başlayanda ilk olaraq diqqətimi cəlbedən bir misranın altından qırmızı xətt çəkdim, sonra az qala hər on səhifədən bir bir misranı dəftərimə köçürdüm. Və başa düşdüm ki, bu şeirlərə biganə qalmaq insafsızlıqdır. Bəli, Əbülfət Mədətoğlu poeziyasının açarı kədərdir. Kədəri anlamadan, duymadan bu kitaba girişmək çətin məsələdir. Mənim üçün "Hər görüş bir ümiddi" kitabının açarı, girişi aşağıdakı misralardır.
"Bizə süzülən
şərbət
Göz yaşıymış sən
demə"
Bu misralardan sonra kitabı diqqətlə
oxumağa qərar verdim. İki gün bu kitaba həsr etdiyim
vaxta zərrə qədər də heyfim gəlmədi. Əbülfət
Mədətoğlu poeziyası məni öz ağuşuna
aldı. Başa düşdüm ki, bu şeirlərin müəllifi
təsadüfi adamlardan deyil, o şair taleyini yaşamağa,
şair olmağa məhkumdur. Əlindən "özgə
bir iş" gəlməyən müəllifi anlamaq o qədər
də çətin deyil. Aşağıdakı misralarda
şairin missiyası çox aydın şəkildə ifadə
olunur:
"mən tale yolçusu,
söz axtaranam
Kül eşib, içindən
köz axtaranam."
Bax bu məqamda kədər, kədərin
poetik ifadəsi oxucunu öz ağuşuna alır. Əlindən
"özgə bir iş" gəlməyən şairin
iztirabları oxucuya doğmalaşır, onu öz təsirində
saxlayır. Və qəfildən dodaqlarında göz
yaşının düzlu tamını hiss edirsən. Və sənə
elə gəlir ki, "əlindən özgə iş" gəlməyən
adam sən özünsən. Şeiri özünün
yazdığını düşünüb bir anlıq
öz halına da acıyırsan...
Ənənəvi
şeirdə modern axtarışlar
Müəllifin
çırpıntıları, təbiətə, insana olan
sıcaq münasibəti, sözün ilahi missiyasını
anlaması demək olar ki bütün şeirlərdə hiss
olunur:
"Yarpaqlar töküldükcə
Budaqlar yetimləşir
Görkəmindən qəm
yağır
Budaqlar yetimləşir
Sevgi sözün unudan
Dodaqlar yetimləşir"
Müəllif çox ustalıqla
təbiət və insanı, fəsillərin dəyişməsi
ilə sevgisizliyi qarşılaşdırır. İnsan
sözün sehrindən ayrıla, sözün dadından doya
bilmir. Səmimi deyim ki, heca vəznində yazılan, qafiyə
çərçivəsində çırpınıb əzab
çəkən müasir şeirlər heç vaxt məni
cəlb etməyib. Amma ovqatımın hansı vaxtına
düşdü bilmirəm, bu şeirlər məni çox təsirləndirdi.
Həm də anladım ki, bəzən sözü qəliblərə
salıb maraqlı eləmək də mümkündür. Yetər
ki, qələm peşəkarın, əsil söz
adamının əlində olsun.
Əbülfət Mədətoğlunun
şeirləri yenicə sevib-sevilənlər üçün
də maraqlıdır. Çünki, sevgi müəllifin
yaradıcılığında ən az kədər qədər
ağırlıq, təşkil edir, özünəməxsus
yer tutur. Hərçənd ki, müasir gənclik məktub
sevgiləri yaşamır, amma aşağıdakı misralar
çox maraqlıdır:
"məktublar təsəllidir
Nədən yazılsa belə
Oxuyub düşünürsən-
Yaşayıram mən hələ."
Məncəpostmodernist şairlər
burdakı "məktub" sözünü "mesaj" və
ya "SMS" sözü ilə əvəz edər, heca vəznini
dağıdıb, sərbəstə çevirər gənclərin
və müasir şeir həvəskarlarının diqqətini
cəlb edə bilərdi. Amma müəllif burda öz həmyaşıdlarının
nostalgiyasına uyğun olaraq "məktub"uobrazlaşdırır.
Mən deməzdim ki, müəllif müasir dövrün
ritmini tuta bilmir, ancaq hiss olunur ki, yaşın diqtəetdiyi
çox ciddi qəliblər var ki, onlardan çıxmaq
çətindir. Amma istənilən halda şeir olduqca gözəl
və duyğusaldır.
"yaz, könül
çırpıntısın
Göndər quş dimdiyində.
Məktublardan bilinir-
Sahibin kimliyi də..."
Müəllif ənənəvi
mövzularla, obrazlarla yanaşı bəzən simvollara da
müraciət edir. Məsələn aşağıdakı
misralarda müəllif sanki peyğəmbərləşir:
"öldürün bu
fağırı-
Xoruzun ilk banında."
Müəllifin heca şeirləri
kimi, sərbəst şeirləri də insanı kədərli
bir ovqata çəkib aparır. Şeirə nüfuz etdikcə,
xəyallar səni uzaqlara uçurur. Bir anlıq tanış
mənzərələr göz önündən keçir:
"Dənizi
Bir addımlığında
Dalğaların
Sahili öpdüyü yerdə
Əzilmiş siqaret qutusu
Atılmış alov
Bir də
Ölü bir balıq..."
Kədərli və tanış
bir mənzərədir...
Və
son...
Əslində Əbülfət Mədətoğlu
haqqında uzun-uzun yazmaq, onun kövrək və sevilən
şeirlərini bir-bir təhlil etmək mümkündür.
Çünki, ən azı buna əsas verən fikirlər, duyğu
çırpıntıları oxuduqca diqqətinizi çəkir.
Məncə oxucu bu yazını oxuduqca sual verəcək,
"Görəsən yazının müəllifi nə
üçün Əbülfət Mədətoğlu
poeziyasını, ən azı "Hər görüş bir
ümiddi" kitabını tam olaraq əhatə etməyib?"
Bəri başdan deyim ki, bu kitabı təhlil etmək
üçün daha geniş yazıya ehtiyac var. Bu yazı sadəcə
kitab haqqında ilkin və isti-isti təəssüratdır.
Ümid edirəm ki, tezliklə bu kitab oxucuların və ədəbi-tənqidin
diqqətini cəlb edəcək və haqqında daha ciddi
yazılar yazılacaq. Düşünürəm ki, Əbülfət
Mədətoğlu şeirləri sizin ruhunuzu təzələyəcək,
hisslərinizi təlatümə gətirəcək ilahi
gücə malikdir.
Cəlil CAVANŞİR
Ədalət.-2012.-27 iyul.-S.4.