Yaxşı ki, bu yurdun Bəxtiyarı var...

 

   Televizora baxırdım. Növbəti xəbər göstəriləndə ürəyim yerindən oynadı. Türkiyədə "Palmali" şirkətinin prezidenti Mübariz Məsimovun sifarişilə ərsəyə gəlmiş "Bəxtiyar Vahabzadə" gəmisinin suya salınmasına həsr olunmuş süjet göstərilirdi. Mən bütün qəlbimlə ekrana bağlanmışdım. Böyük şairin ömür-gün yoldaşı Dilarə xanım Vahabzadə və oğlu Azər Vahabzadə də burada idilər. Dilarə Vahabzadənin kövrək çıxışı ürəkləri riqqətə gətirdi. O, dedi: "Bəxtiyar öləndə mən elə bildim ki, arxamdan dağ uçdu... Bəxtiyar quruda yaşayırdı, quruda şöhrət qazanmışdı. Bu gün Bəxtiyarın ruhu sulara qarışır. Bundan sonra dənizlərdən-dənizlərə keçəcək, ruhu sularda da əbədiyyət qazanacaqdır".

   "Bəxtiyar Vahabzadə" gəmisi sulara yol aldı. Mənimsə qəlbimdə xoş duyğular dalğalandı. Ustadı 1955-ci ildən tanıyırdım, Universitetdə mənə dərs demişdi. Müəllim-tələbə ünsiyyətimiz qırılmaz dostluğa çevrilmişdi. Mən onun müdrik poeziyasının vurğunu idim. Radioda, televiziyada işlədiyim illərdə haqqında çox verilişlər hazırlamışdım. Mənim ssenarimlə iki sənədli film çəkilmişdi. Sonralar da ustad haqqında çox yazmışdım. Böyük sənətkarın sağlığında qələmə aldığım yazılardan biri... Bəxtiyar müəllim onu çox bəyənmiş, hətta mənə minnətdarlıq məktubu da yazmışdı.

   İstanbulda "Bəxtiyar Vahabzadə" gəmisinin suya salınmasını, dünya səyahətinə uğurla başlamasını görəndən sonra bir vaxtlar şair haqqında qələmə aldığım "Yaxşı ki, bu yurdun Bəxtiyarı var"... adlı düşüncə və təəssüratlarımı "Ədalət" qəzetinin hörmətli oxucularına təqdim etmək fikri keçdi ürəyimdən...

  

   Müəllif

 

   (əvvəli ötən şənbə sayımızda)

 

   Gecəm-gündüzüm dolaşıq düşüb, yanıram, alovlanıram, tüstüm başımdan çıxır. Neyləyim anam məni belə doğub: əzəldən dərd şairiyəm. Deyirlər, dərd insanı həm ucaldır, həm də qocaldır.

  

   Fikri harasa uçub gedir... Mənim isə yaddaşımda "Yaşamaq yanmaqdır" - deyən şairin bütün yaradıcılığından şah damar kimi keçən bu yanar misralar qanad çırpır:

 

   Yanır bu dünyada ayaq izlərim

   Yanır arzuların qışqırıqları.

   Yanır o həqiqi, doğru sözlərim,

   Yanır ürəyimin hıçqırıqları.

  

   ...Telefon zəng çalır. Zəng eləyən tanımadığı adamdır. Nəsə bir xahişi var. Bəxtiyar müəllim ümid verir ona. Dəstəyi qoyanda "günümün çoxu belə keçir" - deyə siqaret yandırıb pəncərəyə sarı gedir...

   1989-cu ilin payızı... Qazaxda Dövlət Dram Teatrının açılışı idi. Teatr öz bioqrafiyasını Bəxtiyar Vahabzadənin "Hara gedir bu dünya" pyesinin tamaşası ilə başlayırdı. Müəllifin bu təntənədə iştirakı yaradıcı kollektivin sevincinin üstünə bir sevinc də gətirmişdi. Respublikanın mədəniyyət naziri Polad Bülbüloğlu, ayrılmaz dostu, professor Şirməmməd Hüseynov və əslən Qazaxdan olan şair Həmid Abbas da onunla idi.

   Bəxtiyar müəllimi hər addımda geniş ürəklə, sonsuz bir fərəhlə qarşılayır, deyirdilər: "Böyük şairimiz Səməd Vurğun yurduna xoş gəlib, səfa gətirib".  

   Dildə, ağızda bu sözlər gəzirdi: "Bəxtiyar müəllim, Səmədin qoxusunu sizdən alırıq".

   O axşam Səməd Vurğun adına şəhər Mədəniyyət Sarayındakı aşıb-daşan sevinc, müəllifə göstərilən hörmət, ehtiram nə sözə sığışandı, nə də təsvirə...

   Açılış münasibətilə mədəniyyət naziri Polad Bülbüloğlunun dediyi hərarətli təbrik sözündən sonra tamaşaçılar Bəxtiyar sənətinin sehrinə düşdülər.

   İlk tamaşanın uğuru bir yana, müəllifin səhnədə görünməsi, Qazax camaatına səmimi müraciəti, dediyi kövrək sözlər ürəkləri riqqətə gətirmişdi. Salon yaz selləri kimi coşub-daşır, alqış səsləri divarları titrədirdi...

   Şairi gül-çiçək yağışına tutmuşdular. Bəxtiyar müəllimin sevinc dolu gözləri sanki deyirdi:

  

   Vətənimi vəsf eləyən şeirlərim,

   Çiçək olub dəstələnir qucağımda.

  

   Sonrakı gün qonaqların şərəfinə ziyafət verilirdi. Bəxtiyar müəllimin istəyilə məclisi aşıq Ədalət şənləndirirdi. Bu o vaxtlar idi ki, rayonda bir balaca aşığın könlünə dəyib, onu pisikdirmişdilər. Ədalət çox sınqın görünürdü.

   "Yanıq Kərəmi" yol salmışdı ürəyinin başından. Alıb aparmışdı, yanar qanadlarında göylərə qaldırmışdı. Şair özünü unutmuşdu, məclisdəkiləri ... Gözləri bir cüt qəm dənizi idi...

   Sazın tellərindən qopan alov dillərinin son titrəyişi öləziyib sükuta qovuşanda diksinən kimi oldu. Bu diksintidə dərdli bir təəssüf var idi.

   Qalxıb aşığın dövran elədiyi yerə sarı getdi çox sevdiyi bu el sənətkarını köksünə sıxaraq:

   - Ədalət, ay qardaş, - dedi, - sən bizi yandırıb kül elədin ki! Sənin bu qara sazın bir simfonik orkestrdir. Sən Kərəmin dərdini yox, millətin dərdini çalırsan bu qara sazda!

   Həyəcanlı idi. Özünəməxsus çılğınlıqla:

   - Əlini mənə ver, - deyə, dönüb onu bir qucaqladı, - o beş-altı simin səsini bir-birinə qoşub, möcüzə yaradan barmaqları öpmək istəyirəm. O barmaqlar qızıla tutulmalıdı, heykəl qoyulmalıdı o barmaqlara!

   Aşıq o qədər təsirlənmişdi ki, bilmirdi neyləsin... Bəxtiyar müəllim qayıtdı ki:

   - Mən bilən sənin hələ fəxri adın yoxdur, heç bir xarici ölkədə olmamısan, eləmi?

   Aşıq dinmədi. Bəxtiyar müəllim üzünü nazirə tutdu:

   - Polad müəllim, bu, məni təəssüfləndirir. Gərək biz indiyəcən Ədalətin sənətini dünyaya göstərəydik. Bir qardaş kimi Sizdən xahişim budur ki, Ədalətə qayğını bir az da artırasınız, ona qol-qanad verəsiniz.

   - Bəxtiyar müəllim, Ədalət doğrudan da böyük sənətkardır, - dedi Polad Bülbüloğlu. - Mən onun çalğısına heyranam. Bu gün ona bir daha vuruldum. imkanımız varsa, ona kömək edəcəyik. Ədalət qastrollara da gedəcək, fəxri adlar da alacaq.

   Həmin ilin payızında nazir rəhbəri olduğu nümayəndə heyətinin tərkibində o el sənətkarını özü ilə İraqa - Beynəlxalq Folklor Festivalına apardı. Ədalət orada böyük uğur qazandı. Qəzetlər, radiolar, televiziya kanalları ondan söz açdı. Sonra Bakıda - filarmoniyada möhtəşəm yaradıcılıq gecəsi keçirildi. O, nazirin təqdimatı ilə Əməkdar incəsənət xadimi fəxri adına layiq görüldü. Daha sonra yubiley təntənəsi, prezident təqaüdü...

   Aşıq Ədalət bu hadisəni xoş, qanadlı duyğularla xatırlayır. Deyir: " yaxşı ki, tale məni o axşam xalqımızın uca şairi Bəxtiyar Vahabzadə ilə, böyük Bülbülün yadigarı hörmətli nazirimiz Polad Bülbüloğlu ilə görüşdürdü. Bu görüş qol-qanad verdi, qaldırdı, yaşatdı məni. Ömrüm boyu hər ikisinə duaçı olacağam".

   ...Adı, şöhrəti Azərbaycana sığışmayan xanəndə Qədir Rüstəmova həsr olunmuş "Sona bülbüllər" adlı televiziya verilişi hazırlayırdım. Ürəyimdən keçdi ki, Bəxtiyar müəllim söz desə, Qədirin bir sevinci min olar. Götürüb zəng elədim.

   - Mənə iki-üç gün vaxt ver, - dedi, - bir yaxşı fikirləşim.

   - Vaxtımız dardı, - dedim, - sabah çəkiliş olmalıdı.

   - Bəs onda neyləyək?

   Hiss elədim ki, Qədirdən , məndən keçə bilmir.

   - Ürəyimi tərpədən bir fikir tapsam, şer yazaram, - dedi. - Qədirin heyranıyam. Onun "Sona bülbüllər"indən yoxdur dünyada.

   - Doğrudan da elədir, - deyə onun sözünə qüvvət verdim. - Qədir "Sona bülbüllər"ə heykəl qoyub.

   - Nahid, şer yazıldı! - deyib, dəstəyi asdı.

   Gecənin gec vaxtı telefonumuz səsləndi. Ürəyimə damdı ki, Bəxtiyar müəllimdir. Zənnim məni aldatmamışdı. Dəstəyi götürən kimi "qulaq as" dedi başladı şeri oxumağa:

  

   "Sona bülbüllər"də Qədirin səsi,

   Dağların dupduru büllur çeşməsi...

  

   Qədir öz nadir, yandırıb yaxan səsilə "Sona bülbüllər"ə, şair sözü ilə Qədirə heykəl ucaltmışdı. Şer bu yanıqlı misralarla bitirdi:

 

   Bu səs göyüm-göyüm bizi göynədir,

   Oddur, gözümüzdə dönür qan-yaşa.

   Yetim bir uşaqdır Şuşasız Qədir,

   Adicə torpaqdır Qədirsiz Şuşa.

   Qədir naləsinə səs verib, uyub

   Qayalar, dərələr, dağlar mələşdi.

   "Sona bülbüllər"ə o, heykəl qoyub,

   Onunla özü abidələşdi.

  

   "Qədirin səsi" şeiri o verilişdə səsləndi, səs saldı. Çox keçmədi ona Xalq artisti fəxri adı verildi. Buna Qədirin özündən daha çox Bəxtiyar müəllim sevinirdi...

   Görüşümüz zamanı bunu xoş bir hadisə kimi yada saldıq.

   - O şeir "Körpü çaydan uzaq düşüb" kitabımda gedib, - dedi, - özü sənə ithaf etmişəm.

   Kitabdan bir nüsxə mənə bağışladı. Avtoqrafında yazmışdı: "Köhnə dostum, əziz qardaşım qələm yoldaşım Nahid Hacızadəyə".

   Əziz müəllimimin bu sözləri qəlbimdə sevinc selinə döndü...

   ...O, ürək adamıdır, həyata, insanlara, dünyaya da ürəyinin gözü ilə baxır.

   Bu misraları onun ömür nəğməsinin nəqəratı saymaq olar:

 

   Mənə qüvvət verən ey ana torpaq,

   səndən dönərəm, məsləkimdən.

   Ürəklə yaşadım, ürəklə ancaq,

   Yalnız ürəklə öləcəyəm mən!

  

   O, xalqın taleyi ilə bağlı hadisələrdə, ən çətin mübarizə anlarında həmişə ön atəş xəttində olub. Elə buna görə zaman-zaman zərbələr alıb. Onu sağdan, soldan, qabaqdan, arxadan insafsızcasına, bəzən qəddarcasına, zalımcasına vurublar, əqidəsindən, məsləkindən döndərmək istəyiblər. Lakin bacarmayıblar! İnanıram ki, bacarmayacaqlar da!

   qədər döyülsə , yenə söz qılıncını qına qoymayıb, haray çəkib, üsyan qoparıb, ucalarda dayanıb Bəxtiyar!

   Hamımızın yadındadır: "Azadlıq" meydanı coşub-dalğalananda yüz minlərlə insanın "Bəxtiyar! Bəxtiyar!" çağırışı bütün Azərbaycanın ürəyində əks-səda verirdi. Şair xəstə olsa da, xalqın səsinə, harayına səs verdi, irəli çıxdı, onun qabağında getdi.

   Bəxtiyar poeziyasının, şəxsiyyətinin vurğunları onu əlləri üstünə aldılar, başları üzərinə qaldırdılar. Şairin bircə sözü, işarəsilə meydanda kükrəyən insan dənizi susdu, aram oldu. Bu öz sənətkar oğluna xalq inamının, sevgisinin ehtiram, ehtişam ucalığı idi.  

   Qürur duyuram ki, insan qəlbini riqqətə gətirən, həm də Bəxtiyar ömrünün ən parlaq, şərəfli səhifələrindən biri sayılan o unudulmaz anlar mənim ssenarim əsasında çəkilmiş "İstiqlal şairi" televiziya filminin kadrlarında əbədiləşib 

   Bəxtiyar Vahabzadə xalq ürəyinin tərcümanı kimi Vətənin, torpağın ağrısını öz ağrısı bilən sənətkardır.

   ...Dərdin göylərə dirəndiyi, ümidin yaralı göyərçinə döndüyü o ağır vaxtda qara bir xəbər qapılara açar saldı: "Bəxtiyar müəllimin ürəyi dözmədi" - şəhər kəndə, kənd şəhərə dəydi. Azərbaycanın qəlbi qan ağlayırdı...

   Səhər tezdən özümü iş yerinə yetirəndə televiziyanın darvazası qarşısında bir maşın dayandı - içində də Bəxtiyar müəllim! Sevincdən donub yerimdə qaldım. Bir göz qırpımında izdiham onu dövrəyə aldı. Allah, Allah, insanlar bu xəbərin qara yalan olduğuna, şayiə olduğuna necə də sevinirdilər! Gözlərdə elə bil günəş parlayırdı...

  

   (ardı növbəti şənbə sayımızda)

 

 

   Nahid HACIZADƏ

 

   Ədalət.-2012.-9 iyun.-S.17.