Yaxşı
ki, bu yurdun
Bəxtiyarı var...
Televizora baxırdım. Növbəti
xəbər göstəriləndə ürəyim yerindən
oynadı. Türkiyədə "Palmali" şirkətinin
prezidenti Mübariz Məsimovun sifarişilə ərsəyə
gəlmiş "Bəxtiyar Vahabzadə" gəmisinin suya
salınmasına həsr olunmuş süjet göstərilirdi.
Mən bütün qəlbimlə ekrana
bağlanmışdım. Böyük şairin
ömür-gün yoldaşı Dilarə xanım Vahabzadə
və oğlu Azər Vahabzadə də burada idilər. Dilarə
Vahabzadənin kövrək çıxışı ürəkləri
riqqətə gətirdi. O, dedi: "Bəxtiyar öləndə
mən elə bildim ki, arxamdan dağ uçdu... Bəxtiyar
quruda yaşayırdı, quruda şöhrət
qazanmışdı. Bu gün Bəxtiyarın ruhu sulara
qarışır. Bundan sonra dənizlərdən-dənizlərə
keçəcək, ruhu sularda da əbədiyyət
qazanacaqdır".
"Bəxtiyar Vahabzadə" gəmisi
sulara yol aldı. Mənimsə qəlbimdə xoş
duyğular dalğalandı. Ustadı 1955-ci ildən
tanıyırdım, Universitetdə mənə dərs
demişdi. Müəllim-tələbə ünsiyyətimiz
qırılmaz dostluğa çevrilmişdi. Mən onun
müdrik poeziyasının vurğunu idim. Radioda, televiziyada
işlədiyim illərdə haqqında çox verilişlər
hazırlamışdım. Mənim ssenarimlə iki sənədli
film çəkilmişdi. Sonralar da ustad haqqında çox
yazmışdım. Böyük sənətkarın
sağlığında qələmə aldığım
yazılardan biri... Bəxtiyar müəllim onu çox bəyənmiş,
hətta mənə minnətdarlıq məktubu da
yazmışdı.
İstanbulda "Bəxtiyar Vahabzadə"
gəmisinin suya salınmasını, dünya səyahətinə
uğurla başlamasını görəndən sonra bir
vaxtlar şair haqqında qələmə aldığım
"Yaxşı ki, bu yurdun Bəxtiyarı var"... adlı
düşüncə və təəssüratlarımı
"Ədalət" qəzetinin hörmətli oxucularına
təqdim etmək fikri keçdi ürəyimdən...
Müəllif
(əvvəli
ötən şənbə sayımızda)
O öz xalqını dəhşətli
şokdan qurtarmaq, ardı-arası kəsilməyən telefon zənglərinə
cavab vermək üçün televiziyaya üz tutmuşdu. Bərk
həyəcanlıydı, "Əziz xalqım! - deyə
sözə başladı. Qəhər boğdu onu... Birtəhər
özünü ələ alıb, ürək kimi
çırpınan kəlmələri bir-birinə qoşdu:
- Keçirdiyiniz nigarançılığa görə, mənə
olan bu sevgiyə görə sizə təşəkkürümü
yetirmək üçün söz tapa bilmirəm. "Sağ
olun!" deyirəm hamınıza, "Sağ ol!" deyirəm
sənə, xalqım!"
Onu hıçqırıq
boğdu, sözünün dalını gətirə bilmədi.
Ekran qarşısında olanlar da eyzən onun kimi göz
yaşı içində idi. Bu sevincdən doğan bir
göz yaşı idi.
O dərdli-ələmli günlərdə
şair ürəyinin qanı ilə "Şəhidlər"
poemasını yazır, eyni zamanda "Şənbə gecəsinə
gedən yol" adlı publisistik kitabı üzərində
işləyirdi. Poemanın ilk misraları unudulmaz sənətkarımız
Emin Sabitoğlunun bəstəsində və Zeynəb
Xanlarovanın yanıqlı səsində xalq fəryadına,
harayına çevrildi, şəhidlərin ölməz ruhuna
qovuşub, Vətən göylərinə ucaldı...
"Şəhidlər"
poeması ədəbiyyatımızın azadlıq və qəhrəmanlıq
mövzusunda yazılmış əsərləri
sırasında bir abidəyə döndü və öz
müəllifinin şöhrəti üstünə
şöhrət gətirdi, adını yanıqlı ürəklərə
həkk etdi.
Bəxtiyar müəllim
poemanın ilk fəsillərini televiziyaya təqdim etmişdi,
istəyirdi ki, sözü isti-isti tamaşaçılara
çatsın.
Veriliş efirə gedən gün
teleşirkətin o zamankı sədri Qeysər Xəlilov
daxili telefonla mənə zəng edib, bir az şübhəli-şübhəli:
- Poemanı gətir, mən də
oxumaq istəyirəm, - dedi.
Apardım. Qovluğu gözucu vərəqlədi.
Səhifələri çevirdikcə rəngi
avazıyırdı. Səbri çatmadı axıra qədər
oxumağa, əsəbi halda üstümə
qışqırdı:
- Bu nədir, bombanı qoymusan
stolumun üstünə? Görmürsən qan-qan deyir Bəxtiyar?!
O, odla su arasında
qalmışdı: bir yandan yuxarılardan qorxur, bir yandan da Bəxtiyar
müəllimdən keçə bilmirdi. Deyirdi:
- Bəxtiyar mənim gənclik
dostumdur. Niyə onunla məni düşmən edirsən? Sən
özün qaytara bilmirdin bu əsəri? Axı, hamı bilir
ki, yaxın dostsunuz. Bəxtiyar sənin sözündən
çıxmaz. Məni niyə zülmə salırsan? Bu əsər
efirə gedən kimi mənim atamı yandıracaqlar.
Məsələ qəlizləşirdi...
Zəng elədim. Bəxtiyar müəllim gəldi.
Ayrı-ayrı bəndləri daradıq. Ancaq bu, "heç
nə" demək idi. Hər söz, hər misra od
püskürürdü. Onu ekranda görənlər deyirdilər:
"Bəxtiyar kəfən geyinib çıxıb ora".
O axşam milyon-milyon ürəyin
dərinliyindən qopub gələn səslər birləşib
xalq istəyinin nidasına çevrildi: "Ananın
südü, bu torpağın çörəyi halal olsun sənə,
şair!"
Bəli, xalq öz mərd
oğlunu, dönməz şairini qəlbinin var səsilə
alqışladı. Yuxarı dairələr isə bir-birinə
dəymişdi. Bərk qorxurdular ki, bu "bomba"nın səsi
gedib Moskvaya çata bilər. Qeysər Xəlilova da möhkəmcə
təpinmişdilər. O da fürsəti fövtə vermədi.
Məni işdən - baş redaktor vəzifəsindən kənarlaşdırdı.
Bu, Bəxtiyar müəllimi bərk
mütəəssir eləmişdi. O, özünə
yer tapa bilmirdi...
...Bəxtiyar
Vahabzadə əqidə,
məslək, amal şairidir, daim mübarizədə, döyüşdədir.
Azərbaycan adının
ucalığı, xalqımızın
azadlıq eşqi, milli varlığımız,
tariximiz, taleyimiz, dilimizin saflığı,
mənəviyyatımız - bütün bu müqəddəs, əzəli,
əbədi mövzular
"Vətən əbədidir,
gedəriyik biz" - deyən
mütəfəkkir söz
ustasının sənət
palitrasında yeni bir ahənglə nəqşə-nəqşə gül açır, günəş rənginə
boyanıb bərq vurur.
Şair və xalq! Şair xalqı
ilə, xalq da şairi ilə
böyükdür, əzəmətlidir,
qüdrətlidir. Görün,
nə deyir Bəxtiyar misraları:
Şair - od qaynağı,
şeir - güllədir,
Barıtsız şeirə şeir
deyilməz.
Şairi olmayan bir xalq kütlədir,
Amalsız bir kütlə xalq ola
bilməz.
Bəli, "od qaynağı"dır
Bəxtiyar, hər şeiri də bir güllə!
...Sinəsi söz çeşməsidir.
Doymaq olmur söhbətlərindən.
Hərdən misralar çiçəkləyir
dodaqlarında, hərdən
də özünü
unudur.
- Çətin günlərim
çox olub, - deyir, - ağrı-acılarım
ondan da çox. Həmişə şeirlərimi ora-bura
yozublar. "Gülüstan" poemasına
görə başım
nə qədər bəlalar çəkib?
Bunu bir Allah bilir, bir də mən.
Yaman düşmüşdülər üstümə, gözümü
açmağa qoymurdular.
Həm maddi, həm də mənəvi sıxıntılar
içində boğulurdum
Belə günlərin birində
evdən çıxanda
gördüm ki, qapımızın ağzında
bir zənbil var - özü də ərzaqla dolu. Ət-yağından, kartof-soğanından tutmuş göyərtisinəcən
nə desən var idi içində.
İstədim çıxıb gedəm işimin dalınca, uşaqlar gəldi gözümün
qabağına. Elə
bil kim
isə qulağıma
dedi: "Sizin üçün gətiriblər
bu zənbili".
Həftə tamamında bu
bir də təkrar olundu. Sonra yenə, yenə... Maraq məni boğurdu: "Görəsən kimdir bu xeyirxah adam?!"
Axır ki, zənbili
gətirən uşağı
yaxaladım. Əziz dostum,
unudulmaz aktyorumuz Həsənağa Salayevin
oğlu idi. Sən demə, Həsənağa məni
utandırmamaq üçün
belə eləyirmiş...
Zəng vurdum:
- Bu nə xəcalətdir verirsən
mənə? - dedim.
- Nə xəcalət, - dedi, - bəs dost dosta nə gündə gərəkdir?
O hadisəni yada salanda həmişə
kövrəlirəm.
...Araya sükut
çökür. Handan-hana:
- Dostların sırası yaman seyrəlir, - deyə köks ötürür. - Qənbər Hüseynli
ilə gecə-gündüz
bir yerdəydik, mahnılar yazırdıq.
Bir dəfə də necə oldusa, Stalindən söz düşdü. Ürəyimi
boşaltdım, nə
boşaltdım! Hisslər,
emosiyalar soyuyanda varlığıma bir qara qorxu çökdü
ki!.. Sübhəcən
gözümü yuma bilmədim. Səksəkə içində
düşünürdüm: "Bu dəqiqə gəlib aparacaqlar!".
Sən demə, yazıq
Qəmbər də gözünü yummayıb
o gecə. Mən ondan
ehtiyat edirdim. Sən demə, o da məndən ehtiyat edirmiş... Beləcə
ikimiz də o dünyanı görüb
qayıtdıq. Bu dəhşətli
sarsıntılardan yarandı
"İki qorxu" poeması
Soruşuram:
- Gündəlik
yazırsınızmı?
- Yazıram, - deyə fikirli-fikirli başını tərpədir.
- 1953-cü ilin martından,
Stalin ölən gündən
- Niyə məhz o gündən?
- O cəlladın
dövründə başıma
o qədər bəlalar
gəlib ki!.. Neçə dəfə taleyim
tükdən asılı
olub. Ancaq bir xoşbəxtliyim
var ki, nə
ürəyimdən, nə
qələmimdən, nə
də dostlardan xəyanət görməmişəm.
- Bəs gündəliyi çap elətdirmək fikriniz yoxdur?
- Niyə yoxdur, var, - deyir. - Artıq 700 səhifəsi kompüterdən
çıxıb. Bu seçmələrdir. Orada elə
intim məqamlar var ki, indi
onu çap elətdirsəm, söz-söhbət
yaradar. Qorxuram bəzi adamların
xətrinə dəyəm.
- Qələm sözünüzə baxırmı?
- Ağzı nədir baxmasın, - deyə gülümsəyir.
- Ömrümüz bir
yerdə keçib. Yaşın bu çağında bir-birimizin xətrinə dəyə bilmərik ki?! ... Mən ilhamın da,
qələmin də fəhləsiyəm. Onlar da mənim qoşa qanadımdı. Heç birindən
gileyim yoxdur.
İndi əlimin altında
bir pyesim var - "Rəqabət".
Müasir mövzudadır. Çox mətləblərə toxunur.
Yazıram, pozuram... Bu günlərdə Milli Teatra təqdim
edəcəyəm. - Köksünü
dərir: - Gərək
qələm susmasın.
Bu millət qarşısında
yerdən göyəcən
borcumuz var. Biz bu borcun altından heç vaxt çıxa bilmərik.
Bu, onun
yaralı yeridir.
O özünü atanın,
ananın, müəllimin,
doğmaların, bir sözlə, hamının,
hamının qarşısında
borclu sayır.
"Yadıma gəlmir ki, deyəm: kimsə borcludur mənə". Dilindən düşmür bu söz.
Söhbətimiz axıb gedir.
O, sualı-suala calayır:
"Allah bizi niyə yaradır?" "Biz bu dünyaya nə üçün gəlirik?" "Bu gəlişin məramı,
məqsədi nədir?"
Başlayır
yavaş-yavaş fikirlərini
çözməyə:
- Bütün bu sualların cavabında borc hissi dayanır: "Bu hiss
öləndə ömrün,
yaşamağın mənası
da ölür. Borc hissi müqəddəs hissdir".
Söhbətin
bu yerində "Hamıya borcluyam" şerindən bu misraları yada salıram:
Bu elin xeyrini, şərini görcək
Həm yasa borcluyam,
həm toya borclu.
Vətənin ən adi vətəndaşı
tək
Hamıya borcluyam, hamıya borclu!
O da şeirin son bəndini dilə gətirir:
Harda gizlənmisən, ay Vətən oğlu?
Vətənin başından duman,
çən keçir.
Millətə borcunu ödəmək yolu
Vətənə, millətə sevgidən
keçir.
- Bu, ürəyimin
həm nidası, həm çağırışı,
həm də harayıdır, - deyə dalğın baxışlarla
üzümə baxır.
- Bəxtiyar ürəyinə də, onun nidasına da eşq olsun!
- deyirəm.
(ardı
növbəti şənbə
sayımızda)
Nahid HACIZADƏ
Ədalət.-2012.-15 iyun.-S.17.