Qələm
adamları Novruz bayramını necə
keçirəcək?
Doğma kəndini arzulayanlar daha çoxdur...
Novruz bayramı (Yeni Gün bayramı, Ərgənəkon bayramı)
- türklər üçün
yazın gəlişini
simvolizə edən qədim xalq bayramıdır. Novruz Şimal yarımkürəsində
yazın başlandığı,
gecə-gündüz bərabərliyi
günündə (martın
20-si, 21-i və ya
22-sində) keçirilir. Bir sıra xalqlar yaz fəslinin gəlməsini təbiətin
canlanması ilə bağlayır, bu münasibətlə şənliklər
keçirir, onu yeni ilin başlanğıcı
kimi bayram edirlər. Qədim zamanlardan başlayaraq
Azərbaycan, İran,
Əfqanıstan, Tacikistan,
Özbəkistanda və
bir çox şərq ölkələrində
baharın - yeni ilin gəlişini şənliklərlə qarşılanır.
Martın 21-i İran və Əfqanıstanda rəsmi təqvimin ilk günü sayılır
Novruz bayramı həmçinin
Bahar təqvimində ilin ilk günüdür.
2009-cu il sentyabrın 30-da Novruz
YUNESKO tərəfindən qeyri-maddi
mədəni irs siyahısına daxil edilib və 23 fevral 2010-cu ildə isə BMT Baş Assambleyasının 64-cü sessiyasının
iclasında mart ayının
21-i "Beynəlxalq Novruz
Günü" elan edilib.
Azərbaycanda adətə görə
Novruz bayramında göyərdilən səməni
yazın gəlməsinin,
təbiətin canlanmasının,
əkinçiliyin rəmzidir.
Azərbaycan kəndlisi səməni
göyərtməklə növbəti
təssərrüfat ilinə
bərəkət, bolluq
arzulayır, bayrama dörd həftə qalmış, hər çərşənbə axşamı
və bayram günü tonqal qalamaqla, mahnılar oxumaqla oda, atəşə,
günəşə olan
etiqad və inamını ifadə edirlər. Ancaq Novruz bayramı
Atəşpərəstlikdən və İslamdan daha qədim bayramdır. Xalqımızın bu gözəl bayramını yazıçılarımız
və qələm adamlarımız necə qeyd edir? Bu münasibətlə qələm adamları arasında Novruza sayılı günlər
qalmış sorğu
keçirmək qərarına
gəldim. Bir sözlə,
qələm adamları
Novruzu harda və necə keçirəcək mövzusunda
kiçik bir sorğu keçirdim.
Respondetlərim isə müxtəlif
yaş kateqoriyasına
aid, ölkəmizdə və
ölkəmizdən kənarda
yaşayan qələm
adamlarıdır.
Ustad şairimiz, qardaş Türkiyə Cümhuriyyətində
yaşayan Məmməd
İsmayıl bayramın
gəlişindən sevinsədə
nisgillidir: "Başqa
bir yerdə yox, təbii ki, burda qardaş
qürbətdə-Çanaqqalada keçirəcəyəm bayramı.
Ölkəmizin Novruz bayarmını
indidən təbrik edirəm. Nə yazıq ki,
son 17 ildə mənə
vətəndə bayram
keçirmək qismət
olmur. Hər kəsin qarşıdan
gələn Novruz bayramını təbrik edirəm".
Getdikcə islama daha çox meyillənən Həmid Herisçinin fikirləri isə hər zaman olduğu kimi maraqlıdır. Novruz
bayramını harda və necə keçirəcəksiniz sualımıza
Həmid özünə
məxsus cavab verir: "Novruz tonqalı başında kimsə qalmayanda, tonqal közə düşəndə bu ocağa tərəf mənim kölgəm irəliləyəcək..."
Yazar Babək Göyüşün
fikirləri isə çox sentimentaldır: Qəribədir, Novruz bayramının adı gələndə sevincimdən
elə titrəyirəm
ki, sanki Karlson kimi belimə
vibrasiyalı telefon birləşdiriblər. Nədənsə,
bütün bayramların (hətta, xalam oğlu Bayram da daxil
olmaqla) içində ən çox gözlədiyim, gözləyə-gözləyə
də nənəmin hazırladığı xəmirə, xəmirinin
urvasına, urvasının da kisəsinə
bulaşdığım o anları heç nə ilə əvəz
edə bilmərəm. Kənd arvadlarının növbə
ilə hər evdə bişirdikləri şəkərburanın,
paxlavanın, qoğalın iyi isə öncə balaca damların
balaca havaçəkənindən bayıra çıxar,
fırlana-fırlana ağacların budaqlarını yalayar,
ordan da görə qalxıb harasa gedərdilər. Təbii ki,
o iylərin hara getmələri mənim kimi kənd
uşaqlarını maraqlandırmazdı. Bizi maraqlandıran
daha çox rəngbərəng yumurtaların
döyüşdürülməsini, papaqatmanı,
qapıpusmanı səbirsizliklə gözləməyimiz idi.
Novruz bayramı bizim tərəflərdə çöl
bayramı idi, ta ilk çərşənbələrdən
son bayram axşamınadək təkcə uşaqlar deyil, kəndimizin
qocaları da qoltuqlarına mütəkkə qoyub
çöldən içəri çəkilməzdilər,
hətta çəkdikləri tənbəkinin də iyi o
bayram günlərində biz uşaqlara xoş gələrdi. Novruz bayramının ən maraqlı məqamlarından
biri də martın 22-də səhər
tezdən Ayğır
bulağından üzü
Qazağa doğru axan çayımızda üzümüzü yumağımız
idi. Və həmin səhər
bütün kənd adamları boyaboy çay kənarında düzülər, üz-gözlərini
yumaq üçün
növbə gözləyərdilər.
Yadıma gəlir, üzyumaq
prosesində həmişə
uşaqları qabağa
buraxardılar. Elə qayıdıb
evə gələndə
də qabaqda biz gedərdik, daha doğrusu qaçıb gedərdik. Ancaq bayram süfrəsinə ailəliklə bir yerdə əyləşərdik,
son əyləşən isə
nənələrimiz olardı...
İndi mənim üçün Novruz bayramının heç dadı qalmayıb. Kəndimiz,
budaqları yalanan ağaclarımız, un kisəmiz, süfrəmizə
son əyləşən nənəmiz,
mütəkkəli babamız,
Ayğır bulağından
üzü Qazağa doğru axan çayımız o yanlarda
qalıb...Bu yanlarda isə Novruz bayramına bir həftə qalıb... Elə o yanlarda da..."
Qazaxda yaşayan gənc yazar Bəxtiyar
Hidayət isə bayrama özünəməxsus planla
hazırlaşır: "Bayramı evdə qarşılayacam
övladlarımla. Papaqatmaya da gedəcəm uşağa
qoşulub. Sonra da bir az evdən qaçıb dostlarla da qeyd edəcəyik,
1-2 plan var bu haqda.Tonqal üçün ot
yığmışam ki, uşaqlar sevinsinlər."
Gənc şair Bəxtiyar Elcan isə
kəndlərini arzulayır: "Kəndə getməyi
çox istəyirəm. Orda tonqallar yanacaq, papaq atılacaq,
lopa alışdırılacaq, məzarlaın üstündə
şam yandırılacaq, yumurta dığarlayacaqlar. Amma təssüf
ki, bu il də Novruzu qanadını toz basmış kəpənəyin
şəhərində keçirməli olacam - Bakıda.
Burda isə hər şey divarlarla əhatələnib,
rəsmiyyətlə örtülüb. Odur ki, Novruz bayram
dadı vermir."
Gənc yazar Alpay Azər Novruzu ailəsi
ilə birlikdə qeyd edəcək: "Novruz bayramını
çox güman ki, ailəm və valideynlərimlə birgə
keçirəcəm. Bir tanış qadına paxlava və
şəkərbura sifariş vermişəm, bir qurman kimi səbirsizliklə
iki paxlavanı birini çaysız, birini çayla içəri
ötürcəm. Bu gün tonqala baxa-baxa
uşaqlığımı xatırayıb bir az kövrələcəm.
Bayram günü isə həm televizora baxacam, həm də
şəhərdə gəzəcəm. Yenə arada
uşaqlığıma qayıdacam, amma kövrəlməyəcəm."
Yazıçı Rövşən
Yerfi bayramda doğma kəndinə də gedəcək:
"Novruz bayramınının ilk gününü evimdə,
sonrakı günlərini isə doğma kəndim Yerfidə
olmağı planlaşdırıram. İlin ən əziz
günlərində səni sevən insanlar arasında
olmağın, əzizlərini ziyarət etməyin ayrı ləzzəti
var.Ötən günləri xatırlamaq, rəhmətlikləri
yad etmək,nostalji hisslər keçirmək, qayıdandan
sonra da bir neçə gün bayram əhval-ruhiyyəsini tərk
etmək istəməmək mənim üçün Novruz
bayramının yadda qalan xüsusiyyətidir."
Naxçıvanda yaşayan
şair Elxan Yurdoğlu gələnəklərə daha
çox bağlıdır: "Bizim tərəflərdə
belə bir inam var ki, Novruz bayramında evində olmayan kəs
7 il bayramı öz evində keçirə bilmir. Bu həqiqətən
də mənim başıma gəlib. 1994-2000-ci ilin
Novruzlarını öz evimizdə keçirə bilməmişəm.
2001-ci ildən etibarən isə hər il Novruz
bayramını ata ocağına
yığışırıq. Biz 3 qardaş ailələrimizlə
birgə. Axır çərşənbəni elə edəcəyik.
Novruz uşaqlıq xatirələriylə daha çox yadda
qalır deyə hər il Novruzu kənddə keçirməyə
üstünlük verirəm və belədə uşaqlıq
xatirələri də canlanır, dirilir. Necə keçirəcəyimə
isə uşaqlıqdakı ki, həyətdə tonqal
qalayıb ağırlığımız uğurluğumuzu
tökəcəyik üstündən atlamaqla, bizim tərəflərdə
şar düzəldirlər, yandırıb şar
atacağıq, qonşuların qapılarını dinləməyə
gedəcəm, papaq atacam. Bir sözlə, uşaqlıqda neyləyirdimsə
onu etməyə çalışacam."
DGTYB-nin başqanı Əkbər
Qoşalı da kəndi arzulayır: "Novruz Bayramını
kənddə keçirmək istərdim. Kənddə
bayramın ayrı ləzzəti var. Amma deyəsən
Bakıda keçirməli olacam. Fürsətdən istifadə
edib, kollektivinizi, bütün
yazarlarımızı,xalqımızı ən əziz
bayramımız -YENİ GÜN Bayramı münasibəti ilə
təbrik etmək istərdim.
Brüsseldə yaşayan satirik
şair Mirzə Sakit bayrama xüsusi hazırlaşır: Mən
hal-hazırda Brüsseldəyəm. Amma buna baxmayaraq, öz adətimiz
üzrə stola bayram xörəkləri düzəcəm.
Hal-hazırda Bürüsseldə oğlumla ikimizik. Əlimdən
də bütün yeməkləri bişirmək gəlir. Hətta
plov dəmləməyi də düşünürəm.
Şairə Rəbiqə
Nazimqızı bayramı ailəsiylə keçirəcək:
Novruz bayramını evdə keçirəcəyəm,
valideynlərim və qızımla birgə. Hərçənd,
bu aralar Bakıdan çıxmağı daha çox istərdim,
şəhərin səs-küyündən, informasiyadan uzaq
olmaq. Amma hələlik bunun üçün vaxt yoxdu...Necə
keçirəcəyimə gəlincə, yəqin, anam
bütün təfərrüatların qeydinə qalacaq. Mənsə
dua edəcəm, özüm üçün,
yaxınlarım üçün, dostlar
üçün...Tonqal üzərindən atılmağı
planlaşdırıram, bu dəqiqdir.
Cəlil Cavanşir
Ədalət.-2012.-15
mart.- S.7.