"CAHANDAR
AĞA" 90 YAŞINA ÇATDI
Aktyor Ələddin Abbasovun 90 yaşı tamam oldu. Bu əlamətdar hadisə ərəfəsində
Gəncə Teatrının
direktoru Əli Qasımovla söhbətləşib,
kiçik bir məclis təşkil etməyi qərarlaşdırdıq.
Əli müəllim azacıq hazırlıq tədbirləri də gördü, şirniyyat süfrəsinin qonaqları
aktyorun səhnə dostları idi. Səhnə ömürləri
müxtəlif olan, yaşca da fərqli
bu insanların hər birinin yaddaşında Ələddin
müəllimlə birlikdə
keçən çox
maraqlı və zəngin xatirələri
var. İllərdir birlikdə
çalışdıqları, həmişə sənətindən
öyrəndikləri bu
müqtədir aktyorla
üz-üzə dayanıblar
və ilk dəfə olaraq onun üzünə
öz ürək sözlərini demək fürsəti qazanıblar.
Söhbətə körpü
salmaq lazım idi. Fikirləşdim ki, bunu mən etməliyəm.
Çünki Ələddin Abbasovu təkcə görkəmli
bir aktyor kimi tanımırdım, uşaqlığım Gəncənin
Şahsevənlər məhəlləsində keçib, onun
doğulub böyüdüyü Qaragözlər nəslinə
yaxından bələd idim. Atası Kəblə Aslan bəy
xisləti adam idi. Ailədə böyüyən
övladlarını təhsilli, xalqa xidmət edən əsl
ziyalı kimi görmək istəyirdi. Uşaqları da bu yolu
tutmuşdular. Kiçik Ələddin isə aktyor olmaq qərarına
gəlmişdi. Bu istəyi ailənin yaxşı
qarşılamayacağını bilirdi. Söhbət
açılanda belə də oldu. Aktyorluq söhbəti
kişini tamam özündən çıxardı. Anası
Minəxanım arvad söhbətin arasına girdi, Abbas
kişini sakitləşdirməyə çalışdı. Amma qərarı
qəti idi: Kim olursan ol, amma
aktyorluq olmaz.
Balaca Ələddinin arzusu isə qarşısına
çıxan hər şeyi sovurub səmaya qaldıran burulğan kimi güclü idi və onu öz
ağuşuna aldı,
səhnənin zirvələrinə
qaldırdı.
O vaxt ailənin iradəsinin əksinə gedərək
aktyorluğa üz tutmağın nə olduğunu gəncəlilər
daha yaxşı bilirlər. Amma o bunu bacardı, mühitin bu sənətə olan köhnə streotiplərini
qırıb-parçaladı.
Gəncə səhnəsinə ilk dəfə
çıxanda cəmi
on beş yaşı vardı. Onun bu addımını uzun illər müxtəlif bəhanələrlə
kişidən gizli saxladılar.
- 90 ilin 75-ni səhnədə keçirmisiniz.
O vaxt atanın, ailənin iradəsinin əksinə olaraq aktyorluğa üz tutdunuz. İndi necə buna peşiman deyilsiniz ki,?
Dərin fikrə daldı. Baxışları masaya dikilsə də xəyalı çox uzaqlarda idi. Bir xeyli susduqdan
sonra:
- Təəssüf elədiyim bircə
şey var. Atam oynadığım Cahandar
ağa rolunu görmədi. Amma anam baxmışdı. Onu da bacım
xəlvəti aparmışdı.
Filmdən sonra baçıma deyib ki, rolda necə
də atasına oxşayır.
Araya ağır
sükut çökdü.
Qəhərləndi. Hiss olunurdu
ki, hələ də qaynayan gözlərinin yaşı
ürəyinə axır.
90 yaşlı bir kişi belə kədər qarşısında
necə də dəyanətlidi. Bu ağır
sükut bayaqdan deyib-gülən sənət
yoldaşlarının da
üzərinə kölgə
salmışdı. Cavabın
belə ağır olacağını bilsəydim
soruşmazdım.
Direktor Əli Qasımov, baş
rejissor Vaqif Şərifov, xalq artisti Alim Məmmədov, əməkdar
artist Məmmədəli Balayev bu ağrıya bələddirlər.
Təmkinlərini qoruya bilirlər. Kişidirlər. Amma xalq artisti
Pərvanə Qurbanova, böyük səhnədə ilk
uğurlu rollarını yaradan aktrisa Sevda Orucova kövrəliblər.
Sükutu Pərvanə pozdu. Ələddin
müəllimin hələ də simasını bəzəyən
qıvrum saçlarına sığal çəkərək:
- Maşallah, - dedi - lap o
vaxtlardakı kimi yaraşıqlıdı.
Süfrəarxası söhbət
şirin bir məcraya düşüb. Yaşca, təcrübəcə
müxtəlif olan bu insanların söhbətinin bir
mövzusu var: Ələddin Abbasov. Rollar xatırlanır, səhnəarxası
zarafatlar yada düşür.
Söhbətin bir məqamında
90 yaşlı aktyor rola "girdi." Pərvanəyə
üz tutaraq:
- Düz danış Afət. Yalan yaraşmayır gül dodaqlara.
Pərvanə:
- Boy nə deyim mən bəxti qarə.
Ələddin Abbasov:
- Bax bundan danış. De görüm sən niyə özünə bədbəxt deyirsən. Pərvanə:
- Deyirlər ki, səni vəzirlikdən
qovacaqlar.
Ələddin Abbasov:
Elə bu... Xuraman...Xuraman...
Gör bir nəyin xəyalındasan, qəfəsdə
quş kimi yaşayıram mən,
Sənin gördüyün bu saray, bu yurd,
hələ dişlərindən
qan daman o qurd, tərlan könlümü
ovlaya bilməz.
İfa davam edir. Sözləri
öyrədə-öyrədə Pərvanəni də öz arxasınca aparır. Qəribə bir mənzərə idi. Bu yaşda adam "Vaqif" pyesindən səhnəni əzbərdən deyir. Bu
məqamı qələmlə
təsvir etmək mümkün deyil.
"Aydın",
"Oktay Eloğlu"
əsərlərindən parçalar
söyləyir.
Yenə Pərvanə dilavərlik
edir.
- Tamaşadan tamaşaya bir-iki aylıq fasilə yarananda mətn unudulur, yenidən məşq etmək lazım gəlir. Amma Maşallah olsun... Budur istedad, professionallıq, budur əsl aktyor xisləti.
Ələddin Abbasov 75 illik aktyorluq həyatı dövründə 200-dən artıq
obraz yaradıb. Nəbi ("Qaçaq Nəbi"), Səyavuş
("Səyavuş"), Mərdan
("Bir gəncin manifesti"), Bayram ("Xırs quldurbasan"), Eldar ("Vaqif"), Fərhad ("Nəsrəddin
şah"), Aydın
("Aydın"), İsgəndər
("Ölülər"), Zaur ("Yadındamı"),
Vahid ("Kəndçi
qızı"), Cəlal
("Komsomol poeması"),
Edqar ("Sarı əlcək"), Həsənzadə
("Sən həmişə
mənimləsən") və
yüzlərlə digər
obraz . Müxtəlif xarakterli bu rolların
hər biri teatr sənəti tariximizdə parlaq səhifə təşkil
edir. Ədil İsgəndərov Bakıya
dəvət edib, amma Gəncədə yaşayıb -işləməyi
üstün tutub.
Çay süfrəsi arxasındakı
söhbət əsl yaradıcılıq hesabatını
xatırladır. 200-dən artıq müxtəlif səpkili rol oynayıb, 25 filmdə cəkilib.
Əli Qasımov (teatrın direktoru):
- Mən təyinatla gələndə
dedilər ki, Ələddin Abbasovun teatrına gedirsən. Vaqif Şərifov (teatrın baş rejissoru):
- 52 ildir tanışıq. Gəldim,
onu gördüm, ondan öyrəndim.
Alim Məmmədov (xalq artisti):
- Ələddin
müəllimi ilk dəfə
"Aydın"da gördüm
və məndə səhnəyə, onunla birgə oynamağa sonsuz həvəs yarandı.
Pərvanə Qurbanova (xalq artisti):
Ələddin müəllim
hamımızın sevdiyi, səcdə etdiyi insandır.
Yaşım verdiyi imkan səviyyəsində
mən də onun oynadığı rolların böyük əksəriyyətinə
baxmışam. Amma şəhərdə rastlaşanda, tədbirlər
zamanı əl tutub görüşəndə, nədənsə
Cahandar ağanı xatırlayıram.
Rəhmətlik İsmayıl
Şıxlının XX əsrin əbədi kəşfi səviyyəsinə
yüksəltdiyi bu dahiyanə obrazın ekran həyatı məni
həmişə düşündürüb. Xarakteri, şəxsiyyəti,
davranışı, milli mənsubiyyətimizin ilahi ifadəsi
ilə zirvə sayılan Cahandar ağanın film taleyi
yarımçıq təsiri bağışlayır. Hələ
o vaxt Ələddin müəllimin 75 illik yubileyində
görüşdük. Filmin yaranma tarixi ilə bağlı təəssüratlarını
soruşdum. Çünki İsmayıl Şıxlının
və Hüseyn Seyidzadənin vəfatından sonra "Dəli
Kür" filmi ilə bağlı qaranlıq və müəmmalı
məqamlara yalnız o açıqlıq gətirə bilərdi.
Və o vaxt hələ heç kimin açılb söyləmədiyi
həqiqətlər eşitdim ondan. Əslində həmin
söhbət təkcə bir aktyorun oynadığı bir rol
haqqında təəssüratları deyil, həm də milli mənəmliyimizin
ekran təsdiqinə yönələn cəhdə edilən xəyanət
haqqında acı hekayətdir. Onda 75 yaşlı Ələddin
Abbasovla söhbətin nəticəsi olaraq vaxtilə nəşr
edilən "Panorama" qəzetində bir səhifəlik
yazı alındı.
15 ildən sonra 90 yaşlı
aktyorla yenidən o söhbətə qayıtdıq.
- Deyir ki, Cahandar ağa obrazı
aktyor həyatımın təsadüfü xöşbəxtliyidir.
Çünki o vaxt rejissor Hüseyn Seyidzadə ilə
görüşmüşdüm. Hüseyn müəllim hec
bir sınaq çəkilişindən istifadə etmədən
Allahyarı oynayacağımı bildirmişdi. Yalnız
çəkilişi gözləyirdim.
Həmin vaxt Gəncə Teatrı
Tbilisidə qastrol səfərində idi. Bakıdan teleqram
aldım. Məni Cahandar ağa obrazı üçün
sınaq çəklişinə dəvət edirdilər. Əvvəlcə
bunu ciddi qəbul etmədim. Dedim, yəqin uşaqlardan
hansısa mənimlə zarafat edir. Çünki artıq filmdəki
rolumu bilirdim. Şübhəm həm də onunla bağlı
idi ki, onu mənə etibar edəcəklərinə
inanmırdım.
Ikinci teleqram hadisələri öz axarına saldı. Təcili Bakıya yollandım. Yollandım deyən ki, sanki quş idim,uçurdum. Rəhmətlik
Hüseyn Seyidzadə məni narahat qarşıladı, dedi ki, 5 nəfəri sınaqdan çıxarmışıq,
hec nə alınmır, məcburiyyət
qarşısında səni
də sınamağı
qərarı almışıq,
hazırlaş, baxaq.
Məni ağanın qiyafəsinə
saldılar. Tbilisi gimnaziyasnda
direktorla oğlum barədə söhbət
səhnəsini çəkməli
idilər. Dedilər, sınaq şəkilişinə
baxmaq məqsədi ilə rəhmətlik Ədil İsgəndərov
özü gələcək.
Bu obrazın ağırlığı
bir yana, bədii şuranın sədri - o vaxt studiyada çox böyük nüfuz sahibi olan Ədil
müəllimin çəkilişdə
iştirakı məni
yaman qorxutdu. "
Allah, Görəsən, oynaya
biləcəmmi"?
Görünür,
həyacanımı rəhmətlik
Ədil müəllim
də hiss etdi. Məni yanına çağırıb: "Qadam,
bu Seyidzadə bir az birtəhər
adamdır, bildiyini babasına verən deyil, çalış, öz dərk etdiyin kimi oyna",
- dedi.
(ardı var)
Vaqif
TANRIVERDİYEV
Gəncə
Ədalət.-2012.-5
may.-S.22.