NAZİLƏ
GÜLTACIN "YAŞIL PIÇILTI"LARI
ƏDƏBİ HƏYAT
Son illərin
qadın yazarları arasında Nazilə Gültacın səsi
də eşidilməkdə, dinlənilməkdə və sevilməkdədir...
O, artıq iki şeir
kitabının müəllifidir.
"Yaşıl pıçıltı". Belə bir qəribə adla oxucuya üz tutur Nazilə xanım. Maraqlıdır ki, kitabına ad seçdiyi şeir kitabın lap sonundadır.
Yarpaqların
yaşıl
pıçıltısında,
Əlvan rənglərin
parıltısında,
Bir ilahi eşqi
sehrinə düşdüm.
Bulaqların nəğməsində,
dinlədim bir qəlbin
titrək səsini.
Gördüm gecələrin
göy qübbəsində
O tənha ulduzun
titrəməsini.
Yarpaqların
yaşıl
pıçıltısından
süzüldü eşqim.
SEVDİM!
Sonuncu şeir şairənin kitabda
olan bütün şeirləri üçün bir YOL hesab
oluna bilər. Həmin şeiri unudub keçirəm kitabın
əvvəlindən sonuna. Vətən və həyat nəğmələri
ilə başlayır Gültacın şeirləri.
Müasir bir şair (istər
qadın olsun, istər kişi) nədən
yazırsa-yazsın, içində yaşadığı
dünyanın və Vətənin dərdlərinə biganə
qala bilməz. N.Gültacın kitabının əvvəlində
verilən şeirlər də məhz o mərama xidmət edir
el, yurdun şairi yurdun tarixinə, dünəninə, bu
gününə və hətta gələcəyinə
bağlıdır. Təbii ki, bu bağlılığı
süni şəkildə yaratmaq mümkün deyil. Sovet
dövründə çapdan çıxan şeir
kitablarını xatırlayıram. Mütləq o kitablarda ilk
üç şeir Leninə, partiyaya və komsomola həsr
olunardı. Özü də bu şeirlər çox zaman nəşriyyat
direktorları tərəfindən şairlərə zorla
yazdırılardı. Başqa cür mümkün deyildi,
yoxsa şairin kitabını çap eləməzdilər.
Amma indiki şeir kitablarında
Qarabağ dərdi, məmləkətimizdə baş verən
ictimai-siyasi olaylar, Vətənin dərdləri ilə
bağlı şeirlər başa keçir və şairlər
tam haqlıdırlar bu mənada. Əlbəttə, təki
ortada yaxşı şeirlər olsun. Hissiz, duyğusuz Vətən
şeirləri yazmaqdansa, yazılmamaması daha yaxşı.
Gültacın "Baharı gözləyirəm"
rubrikasında təqdim etdiyi şeirlər ürəkdən,
qandan gələn şeirlərdir.
İgidləri çox olubdur
bu yurdun.
Düşmənləri
çoxalıbdır
bu yurdun.
İgid söykənir dağa.
Dağlar yağı məskəni.
Dərələr
çəkə bilməz,
uca
dağlar çəkəni.
Qaratikan kolları
Qara keşiş yolumda.
Xarı bülbülü dərməyə,
Tellərimə
hörməyə,
bir
igid istəyirəm.
Eheyy, a dağlar!
Baharı gözləyirəm!
Şairənin "Vətən xəritəsi" şeirində
vətənpərvərlik duyğüsu diqqəti xüsusilə cəlb edir. Şeir belə başlayır
ki, "Qızım çəkdi Vətən
xəritəsini. Azərbaycan sözünü
yerləşdirə bilmədi,
xəritənin üstünə".
Sonra
"Azər" yazdı,
"Bay" yazdı, Dedi
ki, "Can" sözünə
yer azdı".
Vətən xəritəsindəki bu natamamalıq təkcə bir insanın deyil, bizim hamımızı narahat edir və
bu, başımıza
gələn fəlakətlərin
izidir. Şairənin
"Vətən adlı"
kiçik şeiri sanki bu böyük
duyğunun bir ifadəsi kimi səslənir:
Parçalanıb
ələnmisən,
Oğulları
didərgin-sən,
Dilim-dilim bölünmüsən,
Vətən.
Xarı gülü bəndə düşən,
Bülbülləri
dərdə düşən,
Yolları kəməndə düşən,
Vətən.
Şairənin "Şəhidlər xiyabanı" şeirinə
gəldikdə isə,
qeyd edək ki, bu mövzuda
onlarla şeirlər yazılmasına baxmayaraq seçilir, fərqlənir.
Şair Şəhidlər Xiyabanını
"Ruhlar məmləkəti"
adlandırır. Deyir ki,
burada daş da çiçək açar. "Ay gecələr
lay-lay deyir, Yer də, göy də birlikdədir. Burda yatan şəhidlərdir.
Burda yatan mələklərdir".
Şairənin "Ömür nağılı"na
və "Suya yazılan sevda"sına
qulaq asırıq.
Bu rubrikadakı şeirlər həyat və ömür fraqmentləridir. Ürəyin pıçıltıları, incə,
zərif qəlbin səssiz nidalarıdır.
Qeyd edim ki, bizim
poeziyada pıçıltı
lirikasının öncüllərindəndir
Nazilə Gültac.
Nə deməkdir pıçıltı
lirikası? "Pıçıltı" burada
şərti məna daşıyır. Sakit
axarlı, qəlbin mənbəyindən baş
götürüb çöllərə,
çəmənlərə doğru şığıyan
misralarggecəyə, axar
suya, sənsizliyə,
ayrılığa, ağ buluda, yarpaqlara yazılan şeirlərdir. Sanki pıçıltıyla deyilir.
İllər boyu
hey səni aradım.
Bəlkə də heç
axtarmadığım
sən
idin.
Gümanlarımın
üzülən
yerində,
gəldik
üz-üzə
Başımı
qaldırıb
gözünə
baxdım.
İlahi! Orada mən vardım.
Yaşanmayan bir ömrün
başlanğıcına
dönmək
üçün,
mən
sənli bir yolun
sonuna
vardım.
"Axtarış"
adlanan bu şeirdə N.Gültac öz Allahını, Tanrısını axtardığından
söz açır.
Şeirin sakit, pıçıltılı
axarında sanki biz də yol gedirik.
N.Gültac bədii təsvir
vasitələrinə meyl
edən bir şairdir. Onun "qəlbinin asimanında buludlar çiçək
açır", orada
"mavi işıqlar
süzülür", "bir ulduz parlayır-məhəbbət
həsrətiylə", "Nəğməli gecələrdə
sevgi laylası eşidilir", "gözlərdəki
işığı görüb
Göy üzündə
ay sevinir"...gBu bədii təsvir vasitələri bir şeirin içinə sığışdırılıb. Gəlin, yeni misallara müraciət edək.g"Suya yazılan
sevda" da könüldən başlayıb
üzü çaylara
axan misralar "çiçəklərin üzündə
kövrəlir damla-damla",
"döşənir ayağına
gecənin ulduzları".
Görürsünüzmü, metaforik düşüncə
tərzi şairənin
şeirinin başlıca
nüvəsini təşkil
edir. "Şam işığı"
şeiri isə bütövlükdə metaforik
obraz yaradır. Mən deyə bilmərəm Nazilə Gültac Füzuliyə-dahi
şairimizin yaradıcılığına,
metaforik dünyasına
necə bələddir,
bəlkə heç ondan az
xəbəri var, amma "Şam işığı" şeiri
azca da olsa,
Füzuliyanədir.
Şam işığı, əriyirsən
ömrüm
kimi.
Yoxdu tüstün.
yoxdu
istin.
Yad nəfəsdən
neçə
yerdən sınırsan.
Diksinirsən, titrəyirsən,
yanırsan.
Sanki gecənin
ürəyi
mən,
Bəlkə, qəlbimin közü,
Həsrətimin gözüsən?
Ah, necə də solğunsan.
Yoxsa, bitən arzumsan?
Şam işığı,
Sinəmdən
qopan ah tək
Gecənin qoynunda
itəcəksən.
Nazilə Gültacın şeirləri
həcmcə qısadır.
Bu, əzəldən
belədir və birinci kitabında da gördük ki, həcmin qısalığı onun
əksər şeirlərinin
məna və gözəlliyini itirmir.
Bu kitabda da
şeirlərin hamısı
qısadır. (azı altı-yeddi, uzağı iyirmi misra). Əsas odur ki, qısalıq fikir natamamalığına aparıb
çıxarmır. Buyurun. On misralıq gözəl bir peyzaj şeiri:
"Ağ bulud":
Ağ bulud, ağca
bulud.
Sanki gecə dənizdə
islanıb
duzlanmışdı.
Asılmışdı
səmadan
günəş
əritsin deyə.
Hərdən rəngi saralır,
bəzən
də bozarırdı.
Qorxurdu gələr gecə,
Onu qoparıb atar
Yenə mavi dənizə.
N.Gültacın şeirlərində fikrin, hissin təzadları xüsusilə
diqqəti cəlb edir. Onun lirik qəhrəmanı üçün səciyyəvi
olan keyfiyyətlərdən
biri də məhz budur...glirik qəhrəmanın getdiyi yollarda "bir yolun adamları"
çox tezliklə ayrılırlar: hərəsi
bir səkidə. Birisinin gözlərində çən.
O birisinin saçlarında
dən, duyğularında
intihar, baxışlarında
qubar.
Nazilə Gültac indi
yaradıcılığının ən gözəl çağlarındadı. Öz poetik imkanı səviyyəsində yazır,
yaradır. İkinci kitabından
rəğbətlə söz
açdıq. Kitabdakı bir
neçə zəif,
beş-altı ortabab şeirin üstündən
də sükutla keçdik. Bəzi şeirlərində dilimizin poetik qanunları ilə uzlaşmayan söz və ifadələri də gördük, bunların təsadüflüyünə
inandıq.
Amma ən başlıca
nöqsan odur ki, Nazilə Gültac birinici kitabda olan şeirlərinin
demək olar ki, yarısını bu kitabda da
verib. Buna tənbəllik də deyərlər. Yazmaq lazımdır.
Cül Renar-fransız yazarı deyir ki, istedad
kəmiyyət məsələsidir.
Yazar adam
hər gün on səkkiz saat oturub yaza bilməlidir.
Əlbəttə, istəmirik Gültac
xanım on səkkiz saat oturub yazsın.
Yox, o, bunu bacarmaz. Amma yazsın... Çünki o, şeir yazanda:
Tufanlara qoşuluram,
Fırtınayla
savaşıram,
Dəli Kürə qarışıram,
Şeir yazanda.
Dağ qoynunda
bitən
daşam,
Daşlı bulağa sirdaşam,
Göy gözündən
axan yaşam,
Şeir yazanda.
Kol dibində
bənövşəyəm,
Zər qanadda
bir bəzəyəm,
Təbiətə bənzəyirəm,
Şeir yazanda.
Vaqif
YUSİFLİ
Ədalət.-2012.-17
noyabr.-S.13.