Qadın
qarşısında aciz İmperator
Və
gözəl, özündən razı, hikkəli,
ağıllı, fəndgir Jozefina
Hadisə təxminən 200 il bundan əvvəl,
daha doğrusu, 1809-cu il dekabrın 15-də baş verir. Həmin gün Fransa imperatoru Napoleon Bonopartın
imperatriça Jozefina
ilə nikahı ləğv edilir. O Jozefina ki, əri
ona pərəstiş
edir, tez-tez hədiyyələr bağışlayır,
bədxərcliyinə görə
deyinsə də, ifrata varan xərclərini
ödəyir. Lakin
imperatriça olmaq təkcə titul, var-dövlət, tac
demək deyildi. Bu, həm də
şəcərəni davam
etdirmək, ərinin taxt-tacına varis dünyaya gətirmək demək idi. Amma Jozefina artıq
çoxdandı uşaq
dünyaya gətirə
bilmirdi...
Hadisənin səhnə həlli
isə tamaşaçılara
ilk dəfə ötən
həftəsonu Akademik
Milli Dram Teatrında təqdim olundu. Öncədən qeyd edək ki, Ferdinand Bruknerin "Napoleon" əsəri
(tərcüməçi Azər
Mirzəyev) əsasında
hazırlanan eyniadlı
iki hissəli psixoloji dramın quruluşçu rejissoru Namiq Ağayev, quruluşçu rəssamı
İlham Elxanoğlu, musiqi tərtibatçısı
Həmid Kazımzadədir.
Rəqslərin quruluşu əməkdar
incəsənət xadimi
Rimma Məmmədovaya
məxsusdur. Tamaşada Napoleon obrazını Sumqayıt Dövlət Dram Teatrından
dəvət olunmuş
Oqtay Mehdiyev, Jozefina obrazını xalq artisti Zemfira
Nərimanova canlandırıb.
Eyni zamanda səhnə əsərində əməkdar
artistlər Sabir Məmmədov (Bertye), Elşən Rüstəmov
(Taleyran), aktyorlar Şəhla Əliqızı
(Mariya Valevska), Türkel Şabanova (Mariya Luiza), Sərdar Rüstəmov (Meneval), Rumiyyə Ağayeva (Rəqs müəllimi, bayraqda), Elçin Əhmədov (Fuşe), İlqar Baxşıyev (Şeypurçu),
Teymur Bədəlov və Vasif Həsənəliyev
(təbilçilər) rol
alıblar.
Tamaşa təbil və
şeypur sədaları
altında Napoleonla Jozefinanın mübahisə
səhnəsilə başlayır.
Napoleon imperatriçanı ifrat dərəcədə
pul xərcləməkdə,
borclarının getdikcə
artmasında, eləcə
də ona varis doğa bilməməkdə suçlayır.
Odur ki, vəliəhdinin olacağına ümidini itirib ayrılmaq təklifini irəli sürür. Jozefina da
artıq boşanmanın
qaçılmaz olduğunu
dərk edir.
Adətən, tamaşaların ilk səhnələri müəyyən
dərəcədə darıxdırıcı
olur. Amma bunu Napoleon-Jozefina
dialoqu haqqında demək o qədər də düzgün olmazdı. Çünki dialoqun özü
və aktyorların oyunu maraqlıydı.
Lakin səhnənin həddən
artıq uzanması tamaşaçını yormağa
başlayırdı. Bu
səhnədə hər
iki aktyorun Jozefina - Zemfira Nərimanova və Napoleon
- Oqtay Mehdiyevin həyəcanı da duyulurdu. Tezliklə hər iki baş rolun ifaçısı o həyəcanı
tamaşaçıdan gizlətməyə
müvəffəq olur.
Hətta
tamaşanın ilk dəqiqələrindəcə
Zemfira xanımın səsində cüzi
problem yaransa belə.
Bu problem tamaşanın sonuna qədər aradan qalxmasa da, özünü aktrisanın oyununda büruzə vermədi.
Zemfira Nərimanova Jozefinanı
olduğu kimi tamaşaçıya çatdıra
bildi - gözəl, özündən razı,
hikkəli, ağıllı
və fırıldaqçı.
Aktrisanın fakturası və
geyimləri də səhnədə göz oxşayırdı. Əsl imperatriça
kimi. Burda qeyd etmək
yerinə düşər
ki, Zemfira Nərimanova baş rolun ifaçısı olaraq 4 ildən çoxdur səhnəyə
çıxmırdı. O, sonuncu dəfə fransız yazıçısı
Alber Kamyunun eyniadlı əsəri əsasında rejissor Əsgər Əsgərovun
quruluş verdiyi "Anlaşılmazlıq" tamaşasında
əsas obrazlardan birini oynayıb. Və bu illər onun
akrisa kimi peşəkarlığını, qadın kimi gözəlliyini əlindən
almayıb.
Bir də, aktrisa kimi bütün keyfiyyətləri bir yana, Zemfira
Nərimanovanın ogünkü
oyununda səhnə üçün nə qədər darıxdığı,
"səhnənin acı"
olduğu aydın şəkildə sezilirdi.
Napoleon obrazı da Sumqayıt Dövlət
Dram Teatrından dəvət
olunmuş Oqtay Mehdiyev tərəfindən
müsbət həllini
tapmışdı. Birincisi, aktyor
xarici görünüş
baxımından Napoleona
xeyli bənzəyirdi ki, bunu da
uğur saymaq olar. İkincisi, uyğun xarici
görünüşü və
plastikası ilə bahəm aktyorun oyunu çox yaxşıydı. O, böyük
sərkərdənin daxili
yaşantılarını, qadın qarşısında
acizliyini peşəkarlıqla
göstərə bilmişdi.
Napoleon Jozefinanı sevirdi, bu qadını
ilahiləşdirmişdi. Onun hər bir hərəkəti,
səhv olsa belə, qəbul olunurdu, hər addımı dəstəklənirdi.
Yalnız heç cür
baş verməyən
hamiləlik onu çox məyus edirdi. Bircə Jozefina ona oğlan varis doğa bilsəydi... o, heç vaxt qadınını tərk
etməzdi.
Amma rəsmən boşanmış
olsalar da, Napoleon ürəyində heç
vaxt Jozefinadan ayrılmamışdı. Bunu tamaşanın sonunda Oqtay böyük məharətlə göstərə
bildi. Xüsusilə də tamaşanın
son səhnəsində Napoleonun
monoloqu sadəcə
super alınmışdı. Bircə bəzi sözlərdə ləhcə
hiss olunmasaydı...
Ümumiyyətlə, tamaşadakı digər aktyorların da ifaları qənaətbəxş idi.
Əməkdar artistlər Sabir
Məmmədov (Bertye)
və Elşən Rüstəmov (Taleyran) həmişəki kimi, səhnəyə hakim idilər.
Xüsusilə, Napoleonun dövlətin
maraqları naminə Avstriya şahzadəsi Mariya Luiza ilə
evlənməyə qərar
verdiyi səhnədə.
Yeri gəlmişkən, Mariya Luiza - Türkel Şabanova Musiqili Komediya Teatrından dəvət olunmuşdu. O, aktrisalıq
bacarığı ilə
yanaşı, gözəl
səs imkanlarına da malik idi.
Şeypurçu İlqar Baxşıyev
isə Musiqili Komediya Teatrı orkestrinin üzvüdü.
Bir maraqlı məqam da odur ki,
təbil çalan gənclərdən biri Zemfira Nərimanovanın tələbəsidir. Hər iki
gəncə təbil çalmağı rejissor
özü öyrədib.
Bayraq, təbil və şeypur isə tamaşaya xüsusi təmtəraq verib.
Elə aktyorların geyimləri
də təmtərağı
ilə seçilirdi.
Akademik Milli Dram Teatrının dərziləri tərəfindən
hazırlanan səhnə
kostyumları olduqca gözoxşayan və dövrünə uyğundur.
O ki qaldı bütövlükdə
"Napoleon" tamaşasının özünə, əsər
rejissor Namiq Ağayevin quruluşunda müsbət və uğurlu həllini tapıb. Səhnə əsərində Napoleonun döyüş məharəti, imperator kimi
böyüklüyü yox,
məhz sevgisi, qadına olan münasibəti önə
çəkilib ki, bu da tamaşaçının
marağına səbəb
olur, hadisələrin
axarını sona qədər izləməyə
sövq edir. Sadə, dekorasiyadan çox az
istifadə edilən səhnə tərtibatı
olan tamaşada rejissor maraqlı elementlərdən istifadə
edib.
Məsələn, Napoleonun məşuqəsi
Mariya Valevskaya (Şəhla Əliqızı)
Napoleon, Jozefina və özünün kuklalarından
ibarət tamaşanı
izləyir. Həmin maraqlı
səhnə tamaşaya
fərqli bir rəng qatır. Bu yerdə vurğulayaq ki, Namiq Ağayev
A.Şaiq adına
Kukla Teatrında bir neçə tamaşaya quruluş verib. "Napoleon" isə "Azdrama"da səhnələşdirdiyi ikinci
tamaşadır.
Təbii ki, tamaşada
müəyyən xırda
çatışmazlıqlar da oldu. Amma ilk premyera üçün olduqca uğurlu nümayiş idi. Hər halda zamanla tamaşa
"bişəcək" və bütün həyəcanlar, çatışmazlıqlar
da öz yoluna düşəcək.
Tamaşanı izləmək istəyənlər
üçünsə qeyd
edək ki, Akademik Milli Dram Teatrının bu mövsümdəki ilk premyerası
olan "Napoleon" tamaşasının
ikinci nümayişi oktyabrın 10-da keçiriləcək.
Xəyalə Muradlı (artpublika)
Ədalət.- 2012.- 3 oktyabr.- S.5.