SADƏ VƏ TƏBİİ
ŞEİRLƏR
Özü kimi sadə və təbiidir şeirləri də.
Bu sadəliyin və təbiiliyin
içində Ələsgər Həsənlinin keçdiyi ömür yolu dayanır. O, 66 il əvvəl,
Qərib Azərbaycanın Gorus rayonunün Şurnuxu kəndində
anadan olmuşdur. Doqquzuncu sinfi kənddə,
orta məktəbi Qubadlıda bitirmişdir. Bundan sonra onun həyatına
bircə ad - bircə isim
görünür: SUMQAYIT. 1964-cü ildən
o, Sumqayıtda yaşayır, ta 1976-cı ilədək o,
bir sıra kimya
zavodlarında işləyib. 1976-cı ildən isə orta məktəblərdə kimya
müəllimi işləyir. Ali təhsil
alıb. Sumqayıt ədəbi mühitinin
yetirməsidir. Dörd şeir
kitabının müəllifidir.
Görürsünüz,
sadə bir tərcümeyi-hal... Özü də çox
sadə insandır Ələsgər müəllim.
Ömrümdə bircə kərə olsun
belə üzbəüz onunla oturub bircə stəkan çay
belə içməmişəm, heç
nə barədəsə söhbət eləməmişəm,
amma bir-iki ötəri
görüşdə hiss etmişəm ki, sadə adamdır.
Ələsgər Həsənlinin
şeirləri mövzuca rəngarəngdir.
Baş-başa
yaşayır xeyir ilə şər,
Təbiət ən böyük
açılmamış sirr.
Canlı möcüzədək yaranan bəşər,
Düşünən
başları tilsimləyibdir.
Çəkir
qılıncını belədən-belə,
Dünyanın qəribə təzadları
var.
Yox, yox barışma gəl bu
dünya ilə,
Ağıla sığmayan fəsadları
var.
Ələsgər
Həsənlinin şeirlərində də dünya və
yaşadığımız mühit, cəmiyyət təzadları
ilə nəzərə çarpır. Şair üçün
təbii ki, ətrafında baş verən, yaxud dünyada cərəyan edən hadisələrin
hər biri onun da taleyindən, düşüncələrindən
keçir. "Dövran
hara bizi sürüyür indi?!"
rubrikasında təqdim olunan şeirlər
də həmin düşüncələrdən doğur. Şair deyir ki:
"Yaxındakı düşməni gör,
uzaqdakı bizə bəlli, İçimizdə öz işində iblis, şeytan, qaravəlli. Millətimin
ayağından tutub çəkir ikiəllli,
Başbilənə, haqq deyqənə,
düzə qənim zümüzük"-
"Özümüzük" rədifli
şeir beləcə başlayır. Beləliklə,
onun şeirlərində təzadlı mənzərələr
öz əksini tapır:
Düşdük,
iblislərin felinə düşdük,
Satqınlar arada
quyruq buladı.
Hər ağzıgöyçəyin
dilinə düşdük,
Qapı-bacamızda bayquş
uladı.
Yenə
köhnə hamam, yenə köhnə tas,
Başqa bir oyundu
bu oyun, dayım...
Ələsgər Həsənlinin
şeirləri müxtəlif
əhvali-ruhiyyə doğurur.
Əcər "Şuşa
həsrəti"ndə adından
göründüyü kimi,
Şuşa dərdi şeirin Baş Duyğusuna çevrilirsə,
"Qaranquş yuvası"
şeirində dostunun
eyvanındakı qaranquş
yuvası ilə lirik qəhrəmanın duyğuları arasında
bir eynilik görürsən.
"Şuşa əldən getsə, son gülləmi
öz başıma çaxacağam" - bu sözləri o zamankı müdafiə naziri Rəhim Qazıyev söyləmişdi. Amma Şuşa əldən getdi, Rəhim Qazıyev isə dediyinə əməl etmədi.
Sən necə alındın, alınmaz qalam?
Mən mat-məəttələm,
daşam, ay Şuşam!
Başına gülləsin
çaxmayan "balan",
Yaşayır, ölməyib,
Şuşam, ay Şuşam!
Ömrünə
gör necə ömür calanmış,
Toxundu yaxana kafirin əli.
Sənsiz sağ qalanlar bir quru
canmış,
Dərdindən bəs niyə deyilik dəli?
İrəvan, Təbrizçün
yara bağlaram,
Zəngəzur, Borçalı,
Göyçə bir yana.
Dərbənd qalasına çıxıb ağlaram,
Şuşam, göz dağısan Azərbaycana.
Əsirlik haradan düşdü baxtına?
Din, xarı bülbülüm,
Şuşam, ay Şuşam!
Necə uçub qonum o xan taxtına?
Qanadı qırılmış
quşam, ay Şuşam!
"Qaranquş yuvası" şeiri daha niskilli və qəmli bir not üzərində köklənib.
Şair yazır ki: "Bir yaz
səhəri şair dostum Sabir Yusifoğlunun
eyvanında qaranquş
yuvasını gördüm".
Şair bu qaranquş
yuvasının bir eyvana yaraşıq verməsindən söz açır. Amma sonda şair deyir ki: "Qardaş, mənə oxşarı var o quşun, Yanacaqmı yurd yerində sönən şam?" Çox təəssüf
edirəm ki, bu şeirdə lirik qəhrəmanın öz pərişan halı və yurd həsrəti ilə bağlı çırpıntılarını izhar etməyə imkan olduğu halda bundan istifadə
olunmayıb. Mənim diqqətimi cəlb edən şeirlərdən
biri də "Qatar Mehridən keçir" oldu.
Qatı zülmət bir gecə,
Yağır fişəng yağışı.
Düşür pəncərələrə
Güllələrin naxışı.
Qatar atəş altında
Gah gedir, gah
dayanır.
Böyük-kiçik yuxudan,
Səksəkəylə oyanır.
Kimi döşəmə üstə,
Kimi gizlin yer
seçir.
Hamı təlaş içində,
Qatar Mehridən keçir.
Şeirdə deyilir ki, bələdçi qorxu və səksəkə
içində söyləyir
ki: "Azğın, quldur dığalar yenə kəsib qabağı". Qatarda rus əsgərləri də var və
guya onlar bizləri qoruyurlar.
"Sən işə bax, gücə bax, Dünyanın dinc çağında yol gedə bilməyəsən
özün öz torpağında".
Bu şeir mənə tanınmış nasir və gözəl şair-publisist Azər Abdullanın "Qəmərlidən
keçən qatar"
hekayəsini xatırlatdı.
Bu hekayədə Ağəli
müəllim öz qoca atasını, arvadını və uşaqlarını Mığrıya
aparır. Amma qatarda erməni dığaları onlara sataşır, onun qoca atasını və özünü təhqir edirlər. Hər an öldürüləcəklərini
düşünən Ağali
müəllim Ordubadda
düşür, oradan
maşın tutub Mığrıya yollanırlar.
Bu hadisə təxminən
səksəninci illərin
ortalarında baş verir.
Ələsgər Həsənli
də Sumqayıtda yaşayan bir çox şair dostları kimi xalq şeiri ənənələrinə bağlı
şairdir.
Qoşmada, gəraylıda,
çoxlu şeir nümunələri var. Sərbəstə
nadir hallarda müraciət
edir. Əlbəttə,
deyə bilmərəm
onun qoşma formasında yazdığı
şeirlərin hamısı
əliyyül-əladır. Təbii ki, belə deyil, zəifləri və ortababları da az deyil. Təxminən
qırx il öncə yazdığı
"Göründü" rədifli şeirinə diqqət yetirək:
Yanağında bir damla yaş,
Dağ çiçəyi
qaldırdı baş.
Dağdan qopub yelləndi daş,
Gədiklərdə sar göründü.
Buzlu dərə döndü neyə,
Qaldım üşüyə-üşüyə.
Heyrət etdim bənövşəyə,
Ətrafında qar göründü.
Tənha, ahlı-amanlıydım,
Dağlar kimi dumanlıydım.
Həsrətliydim, gümanlıydım,
Bulaq üstə yar göründü.
Könül istər şərqi deyə,
Valeh oldum gözəlliyə,
Sığışmadım yerə,
göyə,
Dünya mənə dar göründü.
Bu şeir təmiz gəraylıdır, özü
də müasir səpkili gəraylı. Yeri gəlmişkən, qeyd edim ki,
kitabda ("Tanımaq
istəsən", Bakı,
"Bilik", 2012) "Oyanan
xatirələr" silsiləsindən
olan şeirlər (bu şeirlər əsasən otuz-qırx il öncə yazılmışdır) mənə
daha çox xoş gəldi. O şeirlər öz təbiiliyi və xoş səmimiyyəti ilə seçilir. O ki qaldı sevgi
şeirlərin... deyə
bilərəm ki, burada da sözün
yaxşı mənasında
sevgi duyğulu, eşq hərarətli şeirlər olduğu kimi ortabab şeirlər
də diqqətdən
yayınmır. Qeyd edim ki, bu
zamanada-XXI əsrin başlanğıcında gözəl
sevgi şeirlərinin
sayı getdikcə azalır. Hanı Əli Kərimin "İki sevgi", "Həsrətin araya atdı dağ-dərə",
Qabilin "Küləkli
havalarda, yağışlı
havalarda", "Mən
səni görməyə
adət etmişəm..."
və s. gözəl şeirlər? Təbii ki, Ələsgərin hətta ən gözəl sevgi şeirləri də adını çəkdiyim
o sevgi şeirlərinin
yerini verməz. Amma bununla bərabər,
Ələsgərdər yaxşı
mənada iki misal gətirəcəyəm:
Nə vecinə həsrətini çəkən
var,
Ürəyimi yenə üzüb gedirsən.
Yollarına gözlərini
dikən var,
Ayrılığa necə
dözüb gedirsən?
İnsafa gəl, həyalıdan həyalım,
Rəvamıdır de təklənim,
tək qalım?
Söylə mənə qəsdin nədi, a zalım,
Yanıq verib, şəstlə süzüb
gedirsən?
Alıb dincliyimi əlimdən alıb,
Anımdan əzizdir ilk məhəbbətim.
Səsimi, nitqimi dilimdən alıb,
Dilsizdir, səssizdir ilk məhəbbətim.
Dönmərəm mən ondan lap dara çəkdir,
Bəxtimin yazında açan çiçəkdir.
Məni tufanında qərq edəcəkdir,
Dalğalı dənizdir
ilk məhəbbətim.
Ələsgər Həsənliyə
yeni yaradıcılıq
uğurları arzulayaq,
poetik addımları daha cəsarətli olsun...
Vaqif
YUSİFLİ
Ədalət.-
2012.- 6 oktyabr.- S.13.