İradə
Ağasıbəyli-varlı tələbə, deputat,
aktrisa
"Heç kimin
işığına şərik olmaq istəmirəm"
Akademik
Milli Dram Teatrında Cəlil Məmmədquluzadənin
"Anamın kitabı" əsərinin məşqləri
gedir. Firudin Məhərrəmovun quruluşunda ərsəyə
gələcək tamaşada Ana obrazını istedadlı
aktrisa İradə Ağasıbəyli yaradacaq. O İradə
Ağasıbəyli ki...
Aktrisanın
mənzilində apardığımız söhbətdən
sonra siz onu daha yaxından tanıyacaqsız.
- İradə xanım, mənziliniz
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin bir neçə
addımlığında yerləşir. Dərsə tələsən
gənclərə balkondan baxanda
tələbəlik illəriniz heç
yadınıza düşürmü? Düzdü, təhsil aldığınız ali məktəb o dövrdə
şəhərin tamam başqa
səmtində yerləşirdi...
- Tələbələri görəndə
fikirləşirəm ki, bir
zamanlar mən də kurs
yoldaşlarımla birgə auditoriyaya tələsmişəm.
Sənətlə, gələcək yaradıcılıq
işləri ilə bağlı xəyallar qururduq.
Çox maraqlı günlər idi.
- Yeri gəlmişkən,
kurs yoldaşlarınızdan kimlər sənətdə
özlərini sübut edə bildi?
- Hicran
Mehbalıyeva, Həqiqət Nəbiyeva, Rəhilə Məmmədova,
Lənkəran Teatrının aktyoru Sucəddin
Mirzəyev, uzun müddət kino sahəsində çalışan Gəray
Əlibəyov... Ötkəm İsgəndərov da əvvəl bizimlə birgə oxuyurdu, sonra Moskvaya gedib Ümumittifaq Kinematoqrafiya İnstitutunda təhsil aldı. Ədil İsgəndərov,
Rza Təhmasib, Mehdi Məmmədov
kimi nəhəng rejissorlardan
dərs alırdıq. Belə tələbkar pedaqoqların tələbəsi
olmaq böyük
xoşbəxtlik idi. Ədil müəllimin
məsləhəti ilə institutun Tədris
Teatrında işə qəbul olunmuşdum.
Tez-tez televiziyada, radioda çıxışlar edirdim.
Təqaüd, maaş, qonorar
məni əməlli-başlı varlı tələbə etmişdi. Tələbə olmağıma baxmayaraq, artıq Əmanət Bankında pulum var idi.
Televiziyada "Nəğmələri sətirlər"
verilişinin demək olar
ki, hər çəkilişinə dəvət
alırdım. Bir dəfə böyük şairimiz Məmməd
Arazın şeirlərini ifa etdim. Veriliş efirə gedəndən sonra Məmməd
Arazın qızı İradə xanım dedi
ki, bu ifa
atamın çox xoşuna
gəlir, istəyir ki, onun
şeirlərini efirdə həmişə sən oxuyasan. Şəxsiyyətinə,
yaradıcılığına böyük
hörmət etdiyim bir
insanın çıxışımı bəyənməsi
məni daha da
ruhlandırdı. Elə bilirdim ki, bundan sonra
şeirləri ancaq mənə verəcəklər.
Çox gözləsəm də veriliş müəlliflərindən təklif
almadım. O zamanlar Məmməd Arazın
şeirlərini məşhur sənətkarlar ifa
edirdi. Görünür
televiziyadakılar onların ad-sanından çəkindiklərinə
görə şeirləri mənə vermədilər.
- Tədris
Teatrında çalışan, tez-tez televiziya və radioda
çıxışlar edən İradə Ağasıbəyli
niyə bəs paytaxtda qalmayıb Sumqayıt Dram Teatrına
getdi?
- Sumqayıt teatrına institutumuzun o zamankı rektoru Rahib Hüseynovun
təklifi ilə getdim. Rektor
bizim kursu Bakıda saxlamaq istəyirdi. Lakin sonra bizə dedi ki, vəziyyət dəyişib, sizi Bakıda saxlaya bilmirəm.
Gedin Sumqayıt teatrına, bir neçə ildən sonra
sizi Bakıya qaytaracam.
Amma iş elə gətirdi
ki, Rahib müəllimi
vəzifədən azad etdilər və bizim qayıdışımız
alınmadı.
- Bəlkə təxirə
salındı deyək, çünki
müəyyən müddətdən sonra
Bakıya, özü də Akademik Milli Dram Teatrına gəldiniz. Bu
barədə bir qədər sonra danışarıq. İstərdim
yaradıcılığınızın Sumqayıt
teatrındakı dövrü barədə
danışaq...
- O dövrdə Sumqayıt
Dövlət Dram Teatrı respublikada
sayılıb-seçilən kollektivlərdən biri idi. Nəriman Həsənzadənin
"Bütün Şərq bilsin" tamaşasını Moskvada
uğurla təqdim etmişdik.
Mən həmin tamaşada
aparıcılardan birini oynayırdım.
Sumqayıt səhnəsində Almaz (Cəfər
Cabbarlı "Almaz"), Aytən (Nazim Hikmət "Bayramın birinci
günü"), Zərifə (Çingiz Aytmatov "Əsrə
bərabər gün") kimi
mürəkkəb obrazlar yaratdım.
Şəhər Sovetinin
iki çağırış deputatı oldum, Azərbaycan kommunistlərinin XXX
qurultayına nümayəndə seçildim.
Yəni təkcə aktrisa kimi
deyil, həm də fəal ictimaiyyətçi
kimi tanındım. Həmin ərəfədə
də Bakıda çalışmaq şansı yarandı.
- Bu dəfə
hansı səbəbdən alınmadı?
- Görkəmli rejissor
Tofiq Kazımov Akademik
Milli Dram Teatrında
Anarın "Şəhərin yay
günləri" pyesinə quruluş verirdi. Məni həmin tamaşada
Qumral roluna dəvət
etmək istəyirdi. Hətta Anar
razılığımı almaq üçün Sumqayıta gəldi. Teatrımızın direktoru Salman Dadaşov bu məsələdən xəbər tutanda razı olmadı. Dedi
ki, bu şəhər
sənə böyük etimad
göstərib, deputat, qurultay
nümayəndəsi seçib, sən kollektivi necə atıb gedə bilərsən?
Mən də direktorumuzun sözündən
çıxmadım. Tofiq Kazımov isə
məni Bakıya dəvət etməkdə israrlı idi. Onun qələmə
aldığı "Muradın kələkləri" pyesi Sumqayıtda Yusif Əkbərovun
quruluşunda səhnəyə qoyulanda mən də həmin tamaşada
rol almışdım. Tofiq
Kazımov tamaşaya baxandan
sonra dedi ki, yeni mövsümdə
səni Akademik Milli Dram Teatrına aparacam. Təəssüf
ki, həmin yay Tofiq müəllim rəhmətə getdi.
- Hər halda 1990-cı ildə Akademik Milli Dram Teatrında işə qəbul olundunuz...
- Həmin ərəfədə
Mərahim Fərzəlibəyov,
Rövşən Almuradlı
kimi istedadlı rejissorlar Sumqayıt teatrını tərk etmişdi. Hiss etdim ki, artıq
bu kollektivdə qala
bilmirəm. Çünki aktrisa
kimi potensialımı qiymətləndirə
bilən rejissora ehtiyac
var idi. Ona görə də ərizəmi yazıb teatrdan getdim.
Akademik
Milli Dram Teatrında debütüm də Mərahim Fərzəlibəyovun
quruluş verdiyi tamaşada oldu. Lorkanın "Dişi canavar" əsərində Amella
rolunu oynadım. Bu illər
ərzində müxtəlif rejissorlar Bibi (Əli Əmirli "Ağqoyunlular,
Qaraqoyunlular"), Banuçiçək
(Bəxtiyar Vahabzadə "Özümüzü
kəsən qılınc"), Kokola (Otari İoseliani "Kaş araba aşmayaydı"),
Paolina (Nazim Hikmət
"Kəllə") rollarını mənə etibar ediblər. Mən də həmişə
çalışmışam ki, müxtəlif
xarakterli həmin obrazlar
inandırıcı alınsın. "Ağqoyunlular,
Qaraqoyunlular"da tərəf-müqabilim
Yaşar Nuri idi. Allah onun
şəfasını versin, bir dəfə dedi ki, İradə, sən özün
bilirsən Bibini necə gözəl
yaratmısan? Düzdü, uğurumu
həzm edə bilməyən, paxıllığımı
çəkən iş yoldaşlarım da olub. Belələri bilmir ki, səhnədə
olduğu kimi, həyatda
da hər insanın öz
rolu var. Heç kim
başqasının rolunu oynaya
bilməz.
- Səhnədə tərəf-müqabil
sizin üçün
nə deməkdi?
- Aktyor səhnədə
ürəyini ortaya qoymursa,
bunu tamaşaçıdan öncə tərəf-müqabili
hiss edir. Tərəf-müqabil
səni başa düşməsə, duymasa rolu heç
vaxt güclü oynaya bilməzsən. Bu mənada
Səyavuş Aslanın, Yaşar Nurinin, Nurəddin Mehdixanlının, Bəsti
Cəfərovanın, Ramiz Novruzun
mənə köməyi çox dəyib.
Təəssüf ki, rəhmətlik Telman Adıgözəlovla səhnədə tərəf-müqabili
ola bilmədim.
- Sizi "Kişi sözü" bədii
filmindəki Ağca rolunda
görəndən sonra adama
elə gəlirdi ki, bundan
sonra tez-tez kinoya çəkiləcəksiniz. Niyə dəvətlərin
davamı gəlmədi?
- Cahangir Mehdiyev "Kişi
sözü"ndə sonra məni İctimai kanalın istehsalı olan "Məxfi plan"da Afaq roluna
çəkdi. Ondan sonra bir xəbər yoxdu. Kinorejissorların da öz arqumenti var. Deyirlər ki, mən filan
aktrisanı bu rolda görmürəm.
Əgər rejissor məni
rolda görmürsə,
gedib yalvarası deyiləm ki? Ümumiyyətlə obraza, fəxri
ada görə bu günə kimi heç kimə yalvarmamışam.
Bundan sonra da bunu
məndən gözləməsinlər.
- Tutaq ki, fəxri
ad aldınız. Afişada adınızın
yanında əməkdar
artist titulu yazıldı.
Bununla nəsə dəyişir ki?
- Bu illər ərzində səhnədə baş rollar oynamışamsa niyə də fəxri ad almayım? Bəs necə olur ki, stajı,
istedadı məndən
də az
olan bəzilərinə
ad verirlər? Söhbət təkcə fəxri addan getmir. Bütün dövrlərdə sənət
adamı çəkdiyi
əzab-əziyyətə, zəhmətə görə
diqqət görmək
istəyib. Akademik
Milli Dram Teatrının
aktrisası kimi bu gün 282 manat maaş
alıram. Digər teatrlarda çalışanların
əməkhaqqı bundan
da azdı. Belə aşağı maaşla sənət adamı necə dolansın? Bizim teatrda bəziləri prezident mükafatı, prezident təqaüdü alır. Halal xoşları olsun.
Amma onların evində işıq yanırsa, mən qaranlıqda qalmalıyam? Heç kimin
işığına şərik
olan deyiləm.
Etibar CƏBRAYILOĞLU
Ədalət.-
2012.- 13 oktyabr.- S.12.