YENİ
PROYEKTİMİZ: ALTMIŞINCILAR
PUBLİSİST NEMƏT
VEYSƏLLİ -1
"Altımışıncılar"
dedikdə adətən yazıçıları nəzərdə
tuturlar və bütün vurhəşir də bildiyimiz kimi hər
zaman onların başında olur.Bunun nədən olduğunu mən
araşdıran deyiləm,amma bunu bilirm ki ALTIMIŞINCILAR təkcə
ədəbiyyatda deyil, sənətin bütün sahələrində
özlərini göstərməkdə idi. Və mənə
elə gəlir ki, dünyamızın
altımışıncı illəri təkcə bizim məmələkətdə
deyil, başqa məmləkətlərdə də eyni anlamda
intibah illəri kimi yaddaşlara həkk olunub.Məsələn,
sevgili Türkiyə cumhuriyyətində ALTIMIŞINCILAR
adıyla bir dərnək də var. Həmişə
gönlümdən keçib belə bir təşkilat və
ya dərnək bizlərdə də olsun,amma bizlər ayrı
Türkiyə ayrı.Hər zaman adları ortalıqda hallanan
yazar və sənət adamları sonrakı nəsil tərəfindən
heç də gönül xoşluğu ilə
qarışılanmayıb. Açığını deyim
ki,hətta onları insafla müdafiə edənlər də
qınaq sahibi olur. Mən onların müdafisinə qalxmaq məqamında
uzağam. Sadəcə onlardan bəzilərini yenidən
xatırlatmaq istərdim. Ən çox o
yaradıcıları ki, onlar ədəbiyatçı deyillər.Yazar-çizər
deyillər.Amma bu sırada yazarlar da ola bilər.
Daşlaşmış "ALTIMIŞINCILAR"
sırasına salınmayan ALTIMIŞINCILAR da olub. Kimlərdir
bunlar?
Çox
işlənmiş sual olsa da bilmək istərdim,
jurnalistikanı seçməyinizdə bir təkan olubmu, yoxsa
Allaha təvəkkül deyib sənədlərini vermisən və
o zamanın ən gözəl fakültələrindən biri
olan jurnalistikanı qazanmısan?
- O illərin
ab-havası sənə də yaxşı məlumdu. Gələcəyə
ümidlə baxırdıq. Sanki üfüqləri qızaran
xoşbəxtlik əlimizin içindəydi. İlahi, necə
də xoşbəxt, bəxtəvərdik. Bunlardan əlavə,
mənim doğulduğum kənddə, rayonda, külli
Qarabağda uşaqlıq və yeniyetməlik bucağından
yanaşan da, ara-sıra məişət qüsurlarına da
rast gəlirdim. Dağların, dərələrin əhatəsində
böyüyən bir yeniyetmə kimi elə hesab edirdim ki,
bütün bu qüsurları jurnalistika sənətinin
gücü ilə həll etmək olar. Sən demə,
jurnalistika, qəzetlərdə məqalələr çap etməklə
heç nəyi həll etmək mümkün deyilmiş.
Bunları çox-çox sonralar dərk etdim. Amma, mən Azərbaycan
Dövlət Universitetinin jurnalistika fakültəsinə qəbul
olanda (1965) artıq iyirmi dörd yaşım vardı, orduda
qulluq (1961-1964) etmişdim. Orduda, müəyyən mənada
yaxşı şeylər görməyimlə yanaşı
milli ayrı-seçkiliyi, rus şovinizmini də
gördüm.
Dövlət
Universitetinin o zamanlar dəbdə olan fakültəsinə qəbul
olmağım, çox-çox sonralar mənə
qarşı "ittihama" da çevrildi. Kənd
ağsaqqallarından biri, kənd şənliklərində,
yaslarında eyni sözləri elə hey təkrarlayırdı:
"Nemət gedib jurnalist sənətini seçdi, özü
cəhənnəm, onun həvəsinə Yuxarı Veysəllidən
həmin sənəti seçənləri - Mustafa Sadıqovu,
Vaqif Mehdiyevi, Kərəm Hətəmovu da bədbəxt etdi,
hamısı qaldı ac-susuz. Əlbəttə, bu sözlərin
içində müəyyən mənada həqiqət də
var. Bütün bu deyilənlərlə yanaşı, mən
jurnalistika sənətinin sevincini yaşamış adamam.
-
Ömür yolu deyilən bir yol təbii ki, hər bir adam
üçün təkrarsız hesab olunur. Keçdiyin bu
ömür yolundan razısanmı?
-
Keçdiyim ömür yolundan imtina etmək kişilikdən
deyil. Allah bu ömür yolunu mənə verib, mən də
onu yaşamışam. Necə yaşamışam, nələrdə
səhv etmişəm, nələri düz etmişəm?
Bunlar da mübahisəlidi. Amma, ömrüm boyu
çoxlu-çoxlu səhvlər eləmişəm. Hətta,
indinin özündə etdiyim səhvlər, hərəkətlər
yadıma düşəndə xəcalət çəkirəm,
sarsılıram. Amma, bu ömür yolunda sevinclərim,
xoş anlarım da çox olub. Ailə qurmuşam,
başımı uca edən oğlanlarım, nəvələrim
var.
Həmişə,
müəyyən vaxt keçəndən sonra böyük
oğlum bu sözləri təkrarlayır: "Ata, itə-qurda
əyilmə ha, nə problemin var, mənə söylə".
- Azərbaycan
publisistikasının altmışıncı illər
havasında sənin adın həmişə çox hörmətlə
çəkilir və yazdığın bir çox publisistik
yazılar uzun illərdi unudulmur və məncə hələ
uzun illər də unudulmayacaq. Bu fakt olaraq qalır və
şayət sənin o illərini bir etap kimi kimi götürsək
jurnalistika üçün ən önəmli nəyi hesab
edirsən?
- Allah sənə
kömək etsin, adama elə suallar verirsən ki, gərək
onun üstündə günlərlə düşünəsən.
Əlbəttə, mən ömrümü jurnalistikayamı
deyim, bədii-publisistikayamı deyim, mətbuatamı deyim həsr
etmişəm. Azərbaycanın bir neçə nəslinin
ictimai və bədii zövqünü formalaşdıran, səhifələrində
dərc edilən yazıları illərlə xatırlayan
orqanlarda - "Azərbaycan", "Ulduz", "Azərbaycan
qadını" jurnallarında, "Qobustan" incəsənət
toplusunda çalışmışam. Allah İsmayıl
Şıxlıya, İsrail Mustafayevə dönə-dönə
rəhmət eləsin, mən onların xeyir-duası ilə
"Azərbaycan" jurnalına işə düzəlmişəm,
yazılarım dərc edilib, qonorar almışam,
Yazıçılar Birliyindən üçotaqlı mənzil
almışam. Əlbəttə, mən İsmayıl
Şıxlı, İsrail Mustafayev, Əkrəm Əylisli,
Yusif Səmədoğlu, İsi Məlikzadə, İsa
İsmayılzadə və İntiqam Qasımzadə kimi
adamlar, şəxsiyyətlərin arasında olmasaydım,
heç o cür bədii-publisistik yazıları da dərc
etdirə bilməzdim. Sözün geniş mənasında qəzetinmi,
jurnalınmı əməkdaşı, lap elə mətbu
orqanın özü bir növ redaktorun gövdəsidi. Əvəz
Sadıq, Ağabala Rzayev, Cəmil Əlibəyov, Anar, Əkrəm
Əylisli, Yusif Səmədoğlu, Nəriman Həsənzadə
istedadlı və demokratik redaktor olmaqlarıyla yanaşı,
həm də böyük şəxsiyyətlərdi, kişilərdi.
Anar müəllimin demokratmizmi, müəllifə geniş
meydan verməsi, Cəmil Əlibəyovun mövzu seçməsi,
Əkrəm Əylislinin mətn üzərində işləməsi,
İntiqam Qasımzadənin adamı yola verməsi keyfiyyətləri
məni həmişə heyrətləndirib, onlara məhəbbətim
artıb. Azərbaycan mətbuatında azdan-çoxdan
imzası məlum olan, sevilən onlarla yazı-pozu adamları
məhz bu redaktorlara borcludu.Əlimə fürsət
düşmüşkən Nəriman Həsənzadəyə
xüsusi minnətdarlığımı, təşəkkürümü
bildirmək istəyirəm. O, "Ədəbiyyat və incəsənət"
qəzetinin baş redaktoru işləyən zaman mənim
onlarca məqaləm, oçerk və publisistik yazılarım
çap olunub və oxucular tərəfindən isti
qarşılanıb. Məsələ burasındadır ki,
azdan-çoxdan istedadı, qabiliyyəti olan yazar
qayğıkeş redaktorun rəhbərliyiylə
çalışanda ifadə oxunur. Əksinə, mühafizəkar,
mütaliəsi və dünyagörüşü dayaz rəhbərin
yanında isə itib-batır, unudulur.
Mənə
belə gəlir ki, Azərbaycanda, lap Zərdabinin
dövründən tutmuş indiyə kimi həmişə
redaktor qıtlığı olub. Nə mənim özüm, nə
də bədii-publisistik yazılarım Azərbaycan mətbuatında
mərhələ olmayıb. Sadəcə olaraq, Anara, Əkrəm
Əylisliyə, xüsusilə Nəriman Həsənzadəyə
ona görə minnətdaram ki, "Ağ başlı
torpağı", "Bizim şəhər", "Tək
ev", "Tərbiyəçinin düşüncələri"
kimi, adlarını çəkmədiyim onlarca
yazılarıma həssaslıqla yanaşıblar, onlar
işıq üzü görüblər. "Jurnalistika
üçün ən önəmli nəyi hesab edirəm"
sualına isə vaxtilə "Piyadaların
döyüşü və ya publisistik poetik düşüncələri"
yazısında kifayət qədər cavab vermişəm.
NEMƏT VEYSƏLLİNİN
"BİR SAAT YOL GETDİM BİR ÖMÜR YAŞADIM"
yazısından
...Rəhmətə
getmiş dostumun vaxtı ilə təqribən hansı
küçədə, binada yaşadığını
müəyyənləşdirmişdim. Vallah, bilmirəm
binanın hansı blokundansa - onun
üçüncümü-dördüncümü mərtəbəsinə
qalxdım, sağ tərəfdən bir mənzilin
qapısını döydüm. Qapını üzümə
qadın açdı.
- Evdə
kişi var, - deyə soruşdum. - Onu çağır.
Yarı
işıqlı, yarı qaranlıq dəhlizdən ev yiyəsinin
yarı çılpaq fiqurunu gördüm.
- Bu
binada Cəlil Vəzirov adlı bir nəfər yaşayıb.
Onların evlərini axtarıram.
Ev yiyəsi
son dərəcə soyuqqanlı və biganə şəkildə:
- Onlar
buradan harasa köçüblər. Haraya köçdüklərini
də deyə bilmərəm.
Uzun illər
yazı-pozu ilə məşğul olduğumdan belə-belə
səhnələrlə, adamlarla çox üzləşmişəm.
İnsan ölür, belə daşürəkli adamların
vecinə də deyil. On illərin qonşusu birdən-birə
qonşuluqdan yoxa çıxır, belələri bununla da
maraqlanmır.
Sən
demə, heç mənim bayaqdan bəri blokları gəzməyə,
soyuqqanlı adamları sorğu-suala tutmağıma ehtiyac
yoxmuş. Sən demə, Naxçıvan Kukla Teatrı ilə
vaxtilə Cəlil Vəzirovun yaşadığı
binanın birinci mərtəbəsindəymiş. Teatrın
gözətçisi, qapının o üzündən
yazıq-yazıq küçəyə sarı baxırdı.
Və mən ona yaxınlaşıb, kim olduğumu, haradan gəldiyimi
və nə istədiyimi bildirdim. Gözətçi elə həmin
minvalla da:
- Müəllim,
icazəsiz mən sizi direktorun otağına buraxa bilmərəm.
Xahiş edirəm bir az gözləyin.
(HƏR
İKİ HİSSƏ
DAVAM EDƏCƏK)
Tofiq Abdin
Ədalət.- 2012.- 13 oktyabr.- S.15.