Kameradan tanınan teatr aktyoru
Əməkdar
artist Şövqi Hüseynov hər tamaşaya müharibə
kimi yanaşır
Gənc Tamaşaçılar
Teatrının aktyoru əməkdar artist, Prezident
mükafatçısı Şövqi Hüseynov görkəmli
rejissor Cənnət Səlimovanın son illər Azərbaycan
teatrına bəxş etdiyi istedadlı aktyorlardan biridi. Səhnədə
Şeyx Sənan, Aydın, Yaqo, Salyeri, Skapen, Lopaxin, Feyerbax, Dərviş
Məstəli Şah, Vəzir, Tanrıverdi... kimi mürəkkəb
obrazlar yaradan aktyor bu gün də ustadından öyrəndiyini
deyir, teatrda çalışdığı illəri tələbəlik
dövrünün davamı sayır.
Dəbdə olan teleserialların
çoxunda rol almasına baxmayaraq, özünü sırf
teatr aktyoru hesab edir.
- Boya-başa
çatdığın Cəlilabad son dövrlər mədəniyyətimizə
istedadlı xanəndələr, müğənnilər bəxş
edib. Aktyor həmyerlilərindən söhbət düşəndə
öncə yada düşən xalq artistləri Qabil Quliyev və
Nurəddin Mehdixanlı qardaşları olur.
Qazandığın titullara görə yəqin səni də
məşhur cəlilabadlıların siyahısına daxil
edirlər...
- Məndən olsa Biləsuvarda
doğulan xalq artisti Ramiz Novruzu da həmin siyahıya əlavə
edərəm. Cəlilabadla Biləsuvar arasında bir addım
məsafə var. Adları çəkilən və çəkilməyən
tanınmış həmyerlilərimlə fəxr edirəm.
Onlara böyük sayğı və ehtiramım var.
Gözümü açandan ailəmizdə sənətə,
sənətkara böyük hörmətlə
yanaşıldığının şahidi olmuşam.
Rayonumuzda ilk dram dərnəyinə dayım Firudin Sultanov rəhbərlik
edib. Uzun müddət qəzet redaktoru olmaqla yanaşı bu sənətə
də böyük həvəs göstərib. Böyük
aktyorumuz Ələsgər Ələkbərov onun
rollarını bəyənib. Dayım öz
bacılarını da dram dərnəyinə cəlb edib. Anam
da digər bacıları kimi dərnəyin fəaliyyətində
fəalıq göstərib.
Şəxsən aktyor sənətinin
sehrinə hansı gün, hansı zamanda
düşdüyümü konkret xatırlamıram.
Görünür bu da elə ilk məhəbbət kimi bir
şeydi. Nə zaman gəldiyini bilmək olmur. Bircə onu
bilirəm ki, orta məktəbdə oxuyanda anamın məsləhəti
ilə dram dərnəyinə yazılmışdım.
Baxmayaraq ki, atamın mənimlə bağlı fərqli
planları var idi. O, oğlunun aktyor olmasını istəmirdi.
- Bakıya gəlib Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinə qəbul
olunmağın onu göstərir ki, sonda sən deyən
olub...
- Universitetdə xalq artisti,
böyük pedaqoq və rejissor Cənnət Səlimovanın
kursuna qəbul olundum. 1991-ci ildə, ikinci kursda oxuyanda xoşbəxtlikdən
Cənnət xanım Rus Dram Teatrının baş rejissoru vəzifəsindən
getdi...
- Xoşbəxtlikdən deyəndə
ki, kurs rəhbərinizin işdən çıxmasına
sevindin?
- Əlbəttə. Çünki
ondan sonrakı proses mən də daxil olmaqla kurs
yoldaşlarımın həyatını dəyişdi. Cənnət
xanım öz teatrını-Kamera Teatrını yaratdı və
bizi həmin teatrda işə götürdü. 20 ilə
yaxın bir müddətdə 40-a yaxın tamaşa
hazırladıq. Dünya, Avropa və milli
dramaturgiyamızın inciləri sayılan əsərlərə
quruluş verdik. Şekspirin, Çexovun, Axundzadənin,
Cabbarlının əsərlərində mürəkkəb
obrazlar oynadıq. Kamera Teatrı Samir Sədaqətoğlu,
İlqar Fəhmi kimi gənc dramaturqlara "yaşıl
işıq" yandırdı. Ali məktəbi başa vursaq
da, artıq fəxri adlar alsaq da sanki Cənnət
xanımın dərs prosesi davam edirdi. 2009-cu ilə kimi Kamera
Teatrı sözün əsl mənasında bizim öz
teatrımız oldu. Rol da oynayırdıq, mismar da vururduq, pərdə
də asırdıq... Özümüzü çox xoşbəxt
hiss edirdik.
- Belə çıxır ki,
Kamera Teatrı Gənc Tamaşaçılar Teatrı ilə
birləşəndən sonra bu xoşbəxtlikdən məhrum
oldun...
- Mən belə deməzdim. Gənc
Tamaşaçılar Teatrı kimi təcrübəsi,
geniş yaradıcı və texniki heyəti olan bir kollektivlə
birləşəndən sonra daha böyük və müasir
avadanlıqlarla təchiz olunan səhnədə
oynayırıq, rahat şəraitli qrim otaqlarından istifadə
edirik.
- Gənc Tamaşaçılar
Teatrında yeni bir mərhələ başlayır.
İstedadlı rejissor, əməkdar incəsənət xadimi
Bəhram Osmanov kollektivə baş rejissor təyin olunub.
Gözləntilərin varmı?
- Baş rejissor
kürsüsündə kimin oturması mənim
üçün o qədər də önəmli deyil.
Aktyorun işi səhnədə üzərinə düşən
işi yerinə yetirməkdi. Mənim üçün də əsas
budu və bir də teatrda sağlam mühitin olmasıdı. Bəhram
Osmanov istedadlı, özünü bu sənətdə təsdiqləmiş
bir rejissordu. Düzdü, bu vaxta qədər onun quruluş
verdiyi heç bir tamaşada oynamamışam, amma
müşahidələrimə inanıb deyə bilərəm
ki, Bəhram müəllim istedadlı, çalışmaq istəyi
olan aktyorlara meydan verir.
- Çox gənc yaşlarından
hər aktyora nəsib olmayan obrazlar yaratmısan. Aydın,
Şeyx Sənan, Dərviş Məstəli Şah, Yaqo,
Salyeri, Skapen, Lopaxin... Mənə elə gəlir ki, arzusunda
olduğun rolların hamısını oynamısan...
- Arzular bitmir ki... Rol məsələsində
aktyorlar acgöz olurlar. Rollar, obrazlar çoxdu. Onların
hamısını oynamağa ömrümüz çatmaz. Bir
az tələsmək lazımdı.
- Yaratdığın obrazlarla
bağlı daha bir sualım var. Bu gün səhnədə
Şeyx Sənanı və yaxud Aydını oynayırsan,
sabah isə Dərvişi və ya Tanrıverdini. Tamam əks
qütblərdə dayanan bu xarakterləri
tamaşaçıya çatdırmaq asan deyil. Bildiyim qədəri
ilə əlində sehrli çubuğun da yoxdu...
- Janrı təbii ki,
quruluşçu rejissor müəyyən edir. Aktyor kimi mən
hər obraza eyni cür yanaşmağa
çalışıram. Mənim üçün səhnədə
yaratmaq istədiyim insanın özü əsasdı. Onun
düşdüyü vəziyyət faciə və ya komediya
ola bilər. Ona görə də teatra canlı sənət
deyirlər. Pikassonun və ya Prosmaninin çəkdiyi
hansısa rəsm əsəri tutaq ki, zamanında başa
düşülməyib. Müəllifin nə demək istədiyi
illər keçəndən sonra aydınlaşır. Amma
aktyorun səhnədə yaratdığı obraz bu gün
alınmalı, başa düşülməlidi. Əgər
tamaşaçı onu bu gün başa düşmədisə,
sabah heç cür bu mümkün olmayacaq. Cənnət
xanım demişkən, aktyor hər tamaşaya müharibəyə
gedirmiş kimi çıxmalıdı. Bu müharibədə
ya sən qalib gəlirsən, ya da tamaşaçı.
Tamaşaçı səhnədə baş verənləri sona
qədər diqqətlə izləməyə məcbur olursa
deməli, müharibəni sən udmusan. Yox, əgər
tamaşaçı zalı yarımçıq tərk edirsə,
sən məğlub tərəfsən.
- Qalib gəldiyin müharibələr
çox olub, yoxsa uduzduğun?
- Müharibənin
statistikasını aparmamışam. Bircə onu deyə bilərəm
ki, hər tamaşaya sonuncu tamaşa kimi çıxıram.
Bu, məndə alınır, yoxsa alınmır, artıq
başqa bir məsələdi.
Aktyorlar çox sadəlövh
olurlar. Bəzən onlara elə gəlir ki, səhnə
arxasındakı düşüncələrini
tamaşaçı hiss etmir. Fikrimcə bu çox
yanlış yanaşmadı. Çünki mən ürəyimlə
tamaşaçının qarşısına
çıxıram. Əgər ürəyim, beynim
oynadığım obrazda deyil, başqa yerdədirsə,
tamaşaçı hökmən onu hiss edəcək. Nə qədər
peşəkar aktyor olsan da, bunu tamaşaçıdan gizlədə
bilməzsən. Son dövrlər tamaşaçı aktyorun
ürəyinə baxmaq üçün teatra gəlir,
başqa heç bir komponentlə onu təəccübləndirə
bilməzsən. Sənin səhnədə göstərmək
istədiyin effektlərin on qat keyfiyyətlisini
tamaşaçı internetdən tapa bilər. İnternetdə
hər şey var, bircə ürək yoxdu.
Kamera Teatrında
çalışanda tələbələrlə
görüşə getmişdik. Görüşdə
iştirak edən iş yoldaşımla səhnədə tərəf-müqabil
olsaq da, bir-birimizi sevsək də, həyatda isti münasibətlərimiz
yox idi. Küsmək, dalaşmaq olmamışdı. Sadəcə,
məsələlərə baxışımız müxtəlif
idi. Görüşdə iştirak edən qızlardan bir mənə
sual verib dedi ki, aktyor yoldaşınızla həyatda
danışmırsınız? Bir daha əmin oldum ki,
tamaşaçıdan heç nə gizlətmək
mümkün deyil. Həmin sual indi də
qulaqlarımdadı.
- Bu gün istehsal olunan
teleserialların əksəriyyətində rol alırsan. Bəs
nə əcəb bədii film çəkən
rejissorlarımızın diqqətini cəlb etməmisən?
- Əslində daha çox teatr
aktyoru kimi tanındığıma görə sevinirəm.
Çünki həmişə özümü teatr aktyoru
hesab etmişəm. Düzdü, dram-kino aktyorluğu fakültəsini
bitirmişəm. Lakin həmin fakültədə kino ilə
bağlı bizə heç nə keçilməyib. Bədii
filmlərə dəvət olunmağıma gəlincə,
artıq bir filmə çəkilməyə
başlamışam. Xalq artisti Eldar Quliyev "Dərvişin
qeydləri" filmində mənə rol verib. Filmdəki 8 əsas
qəhrəmandan birinə mən çəkilirəm.
- Necə deyərlər, buz əriməyə
başlayıb.
- Belə də demək olar.
Ümid edirəm ki, yaradıcı heyətin etimadını
doğruldacam.
Etibar CƏBRAYILOĞLU
Ədalət.- 2012.- 29 sentyabr.- S.5.