Əməkdar
artist Fərhad İsrafilov: "Artistlik etməyi
bacarmıram"
Müsahiblə
söhbətdən məqamlar:
"...Bizim "Yuğ"
teatrının poetikası tamam fərqlidi. Mən deyəndə
ki, "Sirlər xəzinəsi" tamaşasında Sol
Göz Yaşını oynayıram, jurnalistlər
çaşıb qalır...
...Ustadımız Vaqif
İbrahimoğlu arzusunu axır ki, bir tamaşada həyata
keçirdi. Amma həmin tamaşanın adını demək
istəmirəm. Qoy sirr qalsın...
..."Dolu"nun çəkilişləri
zamanı maraqlı hadisə yaşandı. Mənim çəkildiyim
epizoda baxan Aqil Abbasın köməkçisi Rüstəm
müəllim dedi ki, yerişindən, hərəkətlərindən
elə rəhmətlik rəisə oxşayır..."
Qəzetimizin həftəsonu
sayında istedadlı teatr və kino aktyoru, əməkdar
artist, "Qızıl Dərviş" mükafatı
laureatı, Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin dosenti Fərhad İsrafilovla maraqlı həmsöhbət
olmağa nə deyirsiz?
Onu da nəzərə alın ki, Fərhad
bəy kinoda növbəti obrazını
tamaşaçıların mühakiməsinə verməyə
hazırlaşır. Aqil Abbasın eyniadlı romanı əsasında
Elxan Cəfərovun çəkdiyi "Dolu" bədii
filmində Fərhad İsrafilovu Rəis rolunda görəcəyik.
İsrafilovlar triosu.
Bağışlayın,
kvarteti!
- İki qardaşın teatr aləmində
çalışması yeni hadisə deyil. Belə faktlar əvvəllər
də olub, bu gün də var. Amma mənsub olduğunuz
İsrafilovlar ailəsinin özəlliyi ondadır ki,
üç qardaş teatrda çalışıb. Cəbrayıl
İsrafilov bildiyim qədəri ilə Lənkəran Dövlət
Dram Teatrında müxtəlif obrazlar yaradıb. Sonra isə
uzun müddət "Yuğ" Teatrının direktoru olub.
Digər qardaşınız İsrafil İsrafilov
tanınmış sənətşünas, nüfuzlu
professordu. Tofiq Kazımov kimi böyük rejissordan dərs
alıb, teatrda müxtəlif vəzifələrdə işləyib.
Artıq bir neçə ildir ki, ölkənin baş
teatrına - Akademik Milli Dram Teatrına rəhbərlik
edir...
- Bir qardaşımızı unutdun...
- Bağışlayın...
- Böyük qardaşımız
rəhmətlik Ağakərim İsrafilov da aktyor olub, görkəmli
sənətkar Ağadadaş Qurbanovun yetirməsi idi. Əslində
biz hamımız sənəti qardaşımızdan öyrənmişik.
Biz gedib onun Gənc Tamaşaçılar Teatrında oynadığı
tamaşalara baxırdıq. Yadımdadı, qardaşım
"Anacan" əsərində Atamanı, "Aprel səhəri"ndə
Çavuşu oynayırdı. Çox istedadlı aktyor
idi.
Qəqəni? Qəqəni!
Qə-qə-ni!!!
- Çoxları "Yeddi oğul
istərəm" filmindəki Qəqəni rolunu sizin kinoda
debütünüz hesab edir. Amma səhv etmirəmsə, siz
ilk dəfə "Şərikli çörək" filmində
çəkilmisiniz...
- Kinoya 1969-cu ildə Şamil
Mahmudbəyovun ekranlaşdırdığı "Şərikli
çörək" filmindəki epizodik rolla gəlmişəm.
Əslində yaradıcı heyətin fikri məni baş rola
çəkmək idi. Lakin həmin rola Kamran Rəcəbli təsdiq
edildi. Bunun da səbəbi var idi. Çünki Kamran ondan əvvəl
də filmlərə çəkilmişdi. Bu üzdən
baş rol ona etibar edildi. Mən isə məhəllədəki
uşaqlardan birini oynayası oldum.
- Ruhdan düşməyə deyəsən
heç vaxtınız olmadı. Bir il sonra Tofiq Tağızadə
"Yeddi oğul istərəm"də sizə Qəqəni
rolunu etibar etdi. Bu dəfə siz neçə nəfərin həmin
rola çəkilmək planını pozdunuz?
- Təxminən 30 nəfərin. Təəssüf
ki, indi bəzi jurnalistlər müsahibə hazırlamaq istəyəndə
mənə yalnız Qəqəni barədə sual verirlər.
Mən isə bu barədə danışmaq istəmirəm.
Ona görə yox ki, nədənsə utanıram. Əksinə,
görkəmli aktyorlarla eyni filmdə çəkildiyimə
qürur duyuram. Filmin ekranlara çıxmasından 40 ildən
artıq vaxt keçib, amma "Yeddi oğul istərəm"
bu gün də istənilir, maraqla izlənilir. Lakin məni
narahat edən başqa məsələdi. Qəqənini
oynayan aktyor bu illər ərzində elə Qəqəni olaraq
qalmayıb axı. Bu illər ərzində mən kinoda,
teatrda, televiziya tamaşalarında bir-birindən fərqli
obrazlar yaratmışam. Ölkədən kənarda -
"Mosfilm"də, "Tallinfilm"də rollara çəkilmişəm.
Bir də görürsən ki,
jurnalist zəng edib müsahibə istəyir. Amma mənim
hansı teatrda çalışdığımı, hansı
rollar oynadığımı bilmir, son illər çəkildiyim
filmlərdən xəbəri yoxdu. İstedadlı rejissor Ramiz
Həsənoğlunun Azərbaycan dövlət
televiziyasında yaratdığı "Sabah"
yaradıcılıq studiyasında 10-dan çox tamaşada
rol oynamışam. İndi nə edim, bütün günü
oturub elə "Yeddi oğul istərəm"dəki Qəqənidən
danışım?
- Fərhad bəy,
haqlısınız, amma həmkarlarımı da çox tənqid
etməyin. Vallah, aktyorlardan elə şeylər bilirəm ki,
desəm qan düşər...
Rol aldığınız bəzi
filmlərin taleyi heç də uğurlu olmayıb. Təəssüflənmirsiz?
- Sözün
açığı yox. Çünki film çəkilib
qurtarıb, qoyulub rəfə. Deməli nə vaxtsa göstərəcəklər.
Xalq yazıçısı İlyas Əfəndiyevin
"Sarıköynəklə Valehin nağılı" əsəri
əsasında 1986-cı ildə Moskvanın sifarişi ilə
"Bircəciyim" adlı film çəkildi. Həmin
filmi bu yaxınlarda telekanalların biri göstərdi. Deməyim
odur ki, film çəkilibsə, nə vaxtsa nümayiş
olunacaq.
- "Papaq" filmində Şamil
Süleymanov, Vəlihəd Vəliyev və sizin ifanızda
maraqlı trio alınmışdı. Vəlihəd Vəliyevin
Amerikaya köçdüyünü nəzərə alsaq, bu
dostlar həyatda sonuncu dəfə nə zaman bir yerə
toplaşıb?
- Vəlihəd okeanın o
tayında qaldığından təbii ki, ürəyimiz istəyən
zaman bir yerə yığışmırıq. Sonuncu
görüşümüz bir neçə il əvvəl
olub. Vəlihəd Bakıya gələn kimi bizi başına
topladı, oturub ötən günləri yada saldıq.
"Nə
xoşbəxt imişəm bir zaman Allah"
- Ötən illərdən
söhbət düşmüşkən, Moskvada təhsil
aldığınız illəri necə
xatırlayırsız? Tələbə yoldaşınız, əməkdar
artist Əliqulu Səmədov o illərdən maraqlı
söhbətlər edir...
- Əliquluya nə var, edər...
1975-ci ildə ilk dəfə olaraq Ümumittifaq Kinematoqrafiya
İnstitutunda azərbaycanlı tələbələrdən
ibarət aktyorluq kursu fəaliyyətə başladı.
SSRİ xalq artisti Yevgeni Matveyevin kursunda təhsil almaq həmin
tələbələrlə birgə mənə də nəsib
oldu.
İnstituta qəbul olunan elə
ilk gündən dost olmaqla bağlı Əliqulu Səmədovla
necə deyərlər, müqavilə bağladıq. Sonradan
Ötkəm İsgəndərovu da sıramıza qəbul
etdik. İllər ötməsinə baxmayaraq, bu gün də
həmin müqaviləyə sadiqik.
Moskvadakı tələbəlik illərini
bir cümlə ilə ifadə etməli olsam, mərhum Əli
Kərimin poeziyasına müraciət edərdim- "Nə
xoşbəxt imişəm bir zaman Allah"....
Müəllimim Yevgeni Matveyev məni
"Mosfilm"də iki filmə - "Ən mühüm
tapşırıq", və "Qələbə" filmlərinə
çəkdi. "Ən mühüm
tapşırıq"dakı təyyarəçi Rüstəm
obrazı məxsusi mənim üçün
yazılmışdı. Amma yuxarı dairələr filmdə
Rüstəmin azərbaycanlı olduğunu görüb mane
olurdular. Yevgeni Matveyev isə israr edirdi, deyirdi ki, Böyük
Vətən Müharibəsini ruslar tək udmayıb.
Yalnız bundan sonra yuxarılar razılaşmağa məcbur
oldular. Demək istəyirəm ki, o zaman azərbaycanlı
obrazının filmə daxil edilməsi, Azərbaycan aktyorunun
"Mosfilm"də çəkilməsi asan məsələ
deyildi. Yevgeni Matveyev kimi nəhəng rejissora da mane olurdular.
"Qələbə" filmində isə məşhur
italiyalı fotomüxbir Dino Rossinin obrazını
canlandırmışdım.
Ustadın
reallaşan arzusu,tələbənin saxladığı
sirr...
- Geniş çəkiliş
meydançalarından sonra "Yuğ" teatrının
balaca səhnəsinə uyğunlaşmaq çətin deyil
ki?
- Şəxsən mənim
üçün heç bir problemi yoxdu. Əksinə,
tamaşaçı ilə aktyor arasında yaranan səmimiyyət
xoşuma gəlir. Tamaşaçı görür ki, mən
onu aldatmıram. Obrazda ağlayıramsa, həqiqətən
ağlayıram, gülürəmsə təbii gülürəm.
Bizim teatrda elədi ki, tamaşaçı ilə daha
yaxından ünsiyyət qura bilirsən, onun nəfəsini
daha yaxından hiss edirsən. Böyük teatrların səhnəsində
bunu hər zaman həyata keçirmək mümkün
olmur.
Sən bilirsən ki, bir teatr olaraq
"Yuğ"un poetikası da tam fərqlidi. Mən deyəndə
ki, "Sirlər xəzinəsi" tamaşasında Sol
Göz Yaşını oynayıram, jurnalistlər
çaşıb qalır. Ustadımız Vaqif
İbrahimoğlu 25 il öncə deyirdi ki, böyük bir
arzum var. Sizinlə oturaq, mövzunu deyim, siz səhnəyə
çıxıb tamaşanı oynayasız. İlk dəfə
bunu eşidəndə şəxsən mənə qəribə
gəldi. Dedim ki, belə də tamaşa olar? Axı mən ədəbi
materialı öyrənməliyəm, məşq etməliyəm.
Sonra gördüm mümkün imiş. Ustadımız bu
arzusunu həyata keçirdi.
- Bilmək olarmı konkret hansı
tamaşada?
- Onu demərəm, qoy bu
tamaşaçılar üçün sirr olaraq
qalsın.
"Yuğ" teatrı yaranan
gündən mən burda çalışıram. Bu
yaxınlarda teatrımızın 22 yaşını qeyd etdik.
Amma bu dövlət teatrı statusu almağımızın
tarixidi. Status alana qədər isə "Yuğ" Milli Dram
Teatrının studiyası kimi fəaliyyət göstərirdi.
Onu da nəzərə alanda 25 ildi ki, "Yuğ"dayam. Bu
teatrdakı yaradıcılıq mühitindən, insani
münasibətlərdən zövq alıram. Burada
çalışmışam, çalışıram,
çalışacam. Yəqin elə burda da...
"Elə
tələbələrim var ki..."
- Mərhum ustadınız Vaqif
İbrahimoğlunu yad etdik. İndi siz də ustadsınız,
tələbələriniz var. Teatrımızın, kinomuzun gələcəyi
necə görünür?
- Dosenti olduğum Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində öz biliyini,
bacarığını tələbəyə öyrədən,
bu işi mükəmməl bacaran istedadlı müəllimlər
çoxdu. Sənəti sevən, gələcəkdə bu sənətdə
öz sözünü demək istəyən tələbə
belə müəllimlərdən daim nəsə öyrənməyə
çalışır. Sevinirəm ki, bizdə belə tələbələr
çoxdu. Elə tələbələrim var ki, günü
bu gün istənilən teatrda çalışa bilər,
maraqlı rollar oynayar. Təəssüf ki, Çarli
Çaplini, Federiko Fellinini tanımayan tələbələr
də var.
Bu gün müxtəlif teatrlarda
çalışan, fəxri ad alan tələbələrimi
görəndə fəxr edirəm. Ad alanda zəng edib
halallıq istəyirlər. Mən də onların bu
uğuruna sevinirəm. Onların bu yaşda ad almaqları
yaxşıdı. Mən 2006-cı ildə fəxri ad alanda
sevinmədim. Çünki mən yaşda sənət
adamı üçün bu elə də böyük uğur
sayılmır. Həm də mən heç vaxt hansısa bir
ad və ya şöhrət üçün
yaşamamışam. İlk gündən necə
çalışmışamsa indi də elə həmin
prinsipə əməl edirəm.
"Dolu"nun Rəisi rəis haqqında
- "Dolu" filmində sizi Rəis
rolunda görəcəyik. Oynadığınız obrazın
prototipini tanıyırsız?
- Son epizodlar çəkiləndə
Aqil Abbasın köməkçisi Rüstəm müəllim
baxıb dedi ki, yerişindən, hərəkətlərindən
elə rəhmətlik rəisə oxşayır.
Sözün açığı,
Aqil bəyin nəzərdə tutduğu şəxsi həyatda
tanımamışam. Əvvəldən bunu mənə desəydilər
axtarıb onun haqqında nəsə öyrənərdim.
Ölüm epizodunu çəkəndə
hava həddindən artıq soyuq idi. Əynimdə köynək
uzanmışam yerdə, sifətim qan içindədi. Soyuqdan
titrəyirəm, ayaqlarım əsir. Yadımdakı aktyor da
deyir əla alınır, lap can verən adam kimi titrəyirsən.
Mən də deyə bilmirəm ki, soyuqdan titrəyirəm
e...
- Bizim filmlərdə, tamaşalarda
polis, prokuror obrazları adətən inandırıcı
alınmır. Tamaşaçılar deyir ki, onlar həyatda
belə danışmırlar...
- Tam əminəm ki,
"Dolu"dakı obrazlar barədə bu sözləri deyən
olmayacaq. Filmin bütün yaradıcı heyəti, texniki
işçilər işlərini vicdanla görməyə
çalışıblar. Sən özün də bəzi
çəkiliş prosesini yaxından izləmisən.
Yayın o istisində əziyyət də olsa hamı üzərinə
düşən işi ən yüksək səviyyədə
görmək istəyirdi.
"Dolu" filmindən çox
şey gözləyirəm. Aqil Abbas müəllif kimi əsərdə
çox dolğun obrazlar yaradıb. Quruluşçu rejissor
Elxan Cəfərov da filmin inandırıcı alınması
üçün çalışıb. İndi filmin
montajı və səsləndirilməsi prosesi başlayacaq.
Şəxsən mənim kinoda belə rolum olmayıb.
Çalışmışam ki, obrazı təbii,
inandırıcı oynayım. Bu mənim prinsipimdi. Onsuz da
artistlik etməyi bacarmıram.
Etibar CƏBRAYILOĞLU
Ədalət.-
2012.- 14 yanvar.- S.12-13.