SÖZÜN
ŞƏKLİ
... Nədən onu bu qədər sevirlər?.. Onu görəndə təbəssüm qonur dost-tanışların, tanıyanların üzünə. Nədən ona bu qədər yaxın, lap yaxın olmaq istəyirlər?
Məgər hər adama bu qədər can atarlarmı, məgər hər adama onun kimi dost, arkadaş demək olurmu?
Olmur!
Onda bu nə
sirdir, qardaş?
Tanrıdan
və özündən başqa bu sirri, bu sehri heç kim
bilmir. Yəni heç mən də bilmədim ötüb
keçən bu qırx ildən çox uzun bir ömür
yolunda.
Yazıçı,
publisist, millət vəkili Aqil Abbas! Rəsmi tanıtım belədir.
Axı insanın xarakterini, özəlliyini də onun ictimai
statusu kimi rəsmiləşdirmək olmur. Məsələn,
bu cür təqdimatlarda "... ən demokratik qəzet
sahibi", "...ən yaxşı dost", "...ən əliaçıq
qarabağlı", "...gözlərində bir damcı da
yaş görünməyən... ən kövrək
kişi" və başqa bunlara bənzər gözəl, qəribə
ifadələri onun peşəsi və vəzifəsi kimi
sadalamaq mümkün deyil. Doğrudan da, "ən
yaxşı dost" adlı vəzifə yoxdur axı bu
dünyada. Bu, sadəcə o insanın xarakteri və mənəvi
üstünlüyüdür. Bir vaxtlar mən əbəs yerə
Aqil Abbas haqqında bu sözləri yazmamışdım:
"... Çünki onun həyat tərzinin və
dünyagörüşünün indi çox nadir hallarda
rast gəlinən unikal bir özəlliyi başqa sualların
da yükünü azaldaraq sadələşdirir. Dövran elə
gətirib ki, indi əsl dostluq, sonadək sədaqətlilik
daha çox keçmişlərə aid məsələlər
kimi xatırlanır. Dostluq da limitləşir, müəyyən
haqq-hesablar üzərində qurulur və deməli,
özünün əsilliyini, ecazkar funksiyasını itirir.
Bu cür metamorfozların Aqil Abbas kimi şəxsiyyətlərə
dəxli yoxdur. ... Aqil Abbas ömrü və mənəviyyatı
bir dostluq akademiyasıdır.
... Və
o bir "təcili yardım" simvoludur. Çətinə
düşən, haqsızlığa düçar olan, kədər
üz verən dost-tanışları hələ özünə
gəlməmiş Aqil Abbasın əlinin istisini kürəklərində
hiss edirlər. Bu əllərin istisi onun həmin insanlara
arxalarında bir dağ ucalığını yada salır. O,
harada lazımdırsa, mütləq özünü yetirəcək,
orada olacaq..."
Bax, bu mənada
Aqil haqqında pafosla danışmaq təbii çıxmaz da.
Onu olduğu kimi tanımağın, təqdim etməyin
yolları da, aydınlığı, sadəliyi qədər...
mürəkkəbdir. Çünki o, həm də
qeyri-adiliyin şəxsiyyəti, qeyri-adiliyin
yazıçısı və publisistidir. Onun təmkinli, həm
də üsyankar qarabağlılığı, vətənpərvərliyi,
türkçülüyü bəzən ən çox sevib
hörmət bəslədiyi adamlara da güzəşt
tanımır. Hər halda Aqil Abbas şəxsiyyəti, təbii
ki, xüsusiləşmiş halda deyil, adi, lap adi bir insan şəxsiyyəti
ilə sanki öz fəaliyyətindən və
yaradıcılığından da yüksəkdə
dayanır.
... Zəruri
bir ricət bu yazıya müdaxilə etməkdədir.
Çarəm yoxdur, razılaşmalıyam. Mən Aqil
Abbasın 60 illik yubileyi münasibətiylə 1 Apreldən bir
həftə əvvəlki "yaz tətilində" qələmə
aldığım məqaləni ənənəvi üslubdan
fərqli olaraq birnəfəsə tamamlamaq istəyirəm.
Bilirəm ki, sevimli dostlar çoxlu yubiley təbrikləri
yazacaqlar, ürək sözlərini, arzularını bildirəcəklər.
Mən öz məqaləmi 1 Apreldən sonrakı günlərdə
dərc etməyi düşünmüşəm. İstəyirəm
Aqil Abbas haqqında yazmağı, danışmağı
arzulayanlar üçün gecikmək anlayışı
olmasın. Qoy bu yubiley təəssüratları bir az uzun
sürsün, lap elə ilboyu davam etsin. Bunu təkcə Aqil
Abbasın layiq olduğu statusla simvollaşdırmıram.
Başqa səbəblər də var. Aqil Abbas mövzusu təmənnasız
istək və münasibətlə oxuculara və
bütövlükdə cəmiyyətə bir daha
aşılansın. O, elə mükəmməl bir xarakterə
malikdir ki, xoş sözlərlə yanaşı, yubileyində
də tənqidi yanaşmadan inciməz. Bunları
xatırlatmağı özümə bir qardaşlıq borcu
bilirəm. Yaxın çevrəmizdə hamı bilir ki, biz
Aqil Abbasla dost deyilik. O, müraciətlərində də,
yazılarında da mənə həmişə qardaş
deyir. İndi mən də bir qardaş imtiyazı ilə arzulayıram
ki, Aqil Abbası yaxşı oxumayanlar, yaxşı
tanımayanlar diqqətli olsunlar. Bir yazıçıya, bir
dosta, bir insana olan sevgilərində də.
...
Çünki bəziləri onun səmimiliyindən,
şöhrətindən, sağlamlığından, ailə
səadətinə və ailə rahatlığına hesablanmış
duyğularından müəyyən məqsədlərlə
istifadə etməklə ömründən və
yaradıcılığından da... qoparıb aparırlar.
Hörmətcil, təmkinli və məğrur olanda insanı
bu qədərmi istismar edərlər? O, bir nəfərdir.
Yazıçı kimi hamının ola bilər, deputat kimi
seçicilərini dinləyə və əlindən gələn
köməkliyi göstərə bilər. Ancaq... O, elə hər
xoş söz deyənin və ya... umacağı olanın
başına diademalar düzə bilməz ki?!
Deyəsən
mən də ifrata vardım.
Ancaq bəzi
yazılarımda olduğu kimi yenə də dostumuz Ramiz
Rövşənin qeyri-adi misraları şeirdən daha
çox doğma insanlar kimi bizə həyan olur, sevincimizə-kədərimizə
qovuşur:
Ömür
deyilən şey - uzun, ya qısa,
Dünyanın
ən çətin dərsiymiş demə.
Bu qara,
qapqara yazı taxtası,
Bizim
ömrümüzün tərsiymiş demə.
Ulduz-ulduz
yırtılan göy üzü tək,
O
taxtanı söz-söz yırtan biz olduq.
O qara
taxtanın qara bətnindən
Doğulan
sözləri tutan biz olduq.
Yazdıq-pozduq
eninə-uzununa,
O qara
taxtanın hər qarışında
Əlimizin
izi var.
Aldandıq...
o yazı
taxtasına.
Elə
bildik hər yazıya pozu var...
... Elə
indicə yadıma düşür ki, Azərbaycan ədəbiyyatında,
yəni son 30-40 ilin ədəbiyyatında həm Ramiz
Rövşəni, həm də Aqil Abbası fərqləndirən
qəribə bir məqam var. Ramiz Rövşən poeziyada,
Aqil Abbas isə nəsrdə çox da məhsuldar
yaradıcılığa malik deyillər. Yəni ildə
iki-üç kitab nəşr etdirməyin "məşhurluğuna"
enməzlər. Ancaq hər iki ədibin əsərləri uzun
illərdir ki, sevilə-sevilə oxunur və masaüstü
kitablara çevrilir. Mən Aqil Abbasın
"Şirinlik"dən, "Evləri köndələn
yar"dan tutmuş, "Batmanqılınc", "Dolu",
"Allahı qatil edənlər" əsərlərinə
kimi, aralıqda da nələr varsa, hamısını həmişə
dipdiri, canlı görürəm.
İndi
ki söz düşüb, digər fikirlərimi də bildirim.
Mən peşəkar ədəbiyyatşünas tənqidçilər
kimi arzuladığım səviyyədə yaza bilmərəm.
Hətta ən çox sevdiyim yazıçı və
şairlər haqqında da. Çünki istər-istəməz
qeyri-peşəkarlıq özünü göstərəcək.
Ancaq mövzuya publisistik yanaşma məni heç vaxt oxucu
qarşısında utandırmayıb.
Gənc
postmodern yazarların Ramiz Rövşəni, Vaqif Səmədoğlunu,
Vaqif Bayatlı Odəri sağdan, soldan, mərkəzdən
topa tutduqları vaxtlar idi. Adını çəkməyəcəm,
ərkim çatan belə sentrionlardan birini səmimi söhbətə
tutdum. Sualımın biri belə oldu: arzulamazdın ki, Ramiz
Rövşənin çox yox, "Ayrılıq",
"Qara paltarlı qadın" şeirlərinin, "Canavar
ovu" poemasının altında sənin imzan olsun? Cavab verdi
ki, arzulayardım...
Aqil Abbasın əvvəlki yaradıcılığı öz yerində, son romanları olan "Dolu" və "Allahı qatil edənlər" oxucu qıtlığı adlandırdığımız son illərin ən çox oxunan əsərləridir. Bu əsərlər bəzən xəfif tənqidə məruz qalsalar da reallıq budur: sevilir və oxunur. Yaradıcılığında hekayə və roman janrlarının klassik üslubuna üstünlük verərək oynaq dil və məntiqlə məqsədinə nail olan Aqil Abbas bu dəfə fərqli bir manevr və iddia ilə məhz postmodernin mükəmməl nümunələrini ortaya qoydu. Beləliklə, istedadlı yazarımız belə bir ədəbi sintezin mümkünlüyünü və effektliyini sübut etdi. Çoxdandı sanballı hərb, müharibə, Qarabağ mövzularında əsərlər arzulanırdı. Yuxarıda Ramiz Rövşən haqqında başqa bir tərzdə misal çəkdim. Aqil Abbasın bu cür lüksü olmadığından konkret olaraq belə deyərdim: hətta məşhur yazıçılarımız da istərdilər ki, "Dolu" kimi bir romanın müəllifi olaydılar. İlin-günün bu vaxtında hər yazıçını və ya hər əsəri oxumurlar. "Dolu" oxunur.
... Hələ
bir hissəsi ekranlarda da "oxunur". Əksəriyyəti gənclər
olan çox istedadlı bir kollektiv hər dəfə
anşlaqla başlayıb ayaqüstü alqışlarla
başa çatan "Dolu" adlı möhtəşəm
filmi məhz Aqil Abbasın ssenarisi əsasında çəkdilər.
Bu filmin uğurları Azərbaycan kinematoqrafının
uğurlarıdır. Mən bu filmin bəzi çəkilişlərində
də, kollektiv nümayişlərində də iştirak
etmişəm. Bu dərəcədə səmimiliyin,
mehribançılığın və can
yanğısının nəticəsi məhz
gördüyüm heyranlıqlar səviyyəsində
olmalı idi. Yubilyar qardaşımızın qəzetçilikdə,
yazıçılıqda olduğu kimi, kino sahəsində də
özünəməxsus dəst-xətti yarandı. Üstəlik
kino aləmi, kino sənətçiləri bir məşhur
yazıçının, bir məşhur mətbuat
AS-ının və hörmətli millət vəkilinin necə
sadə, necə zəhmətkeş, necə səxavətli
şəxsiyyət olduğunu da gördülər. Özləri
demiş, ilk dəfə!
"Ədalət"
də Aqil Abbasın şah əsərlərindən biridir. Bu
gün "Ədalət"i Aqil Abbasın xanımı, həyat
və qələm yoldaşı İradə Tuncay daha
böyük zirvələrə daşıyır. Bu görkəmli
yaradıcı tandemin uğurları hamımızı
sevindirir. Ən gözəl, ən uğurlu illər hələ
qarşıdadır. Bu günlər biz sevimli Aqil Abbasın 60
illik yubileyinin qürurunu onu sevənlərlə
paylaşmaqdayıq.
Ayrıca
mənim bir arzum da var. Tanrıdan Aqil Abbasa uzun və sağlam
ömür arzulayıram. Qalan nə varsa, o, öz zəhməti,
fədakarlığı və istedadı ilə nail
olmağı bacaran güclü şəxsiyyətdir.
60-ın
və bütün gələcək həyatın ən parlaq
ulduz kimi bərq vursun, əziz QARDAŞım!
P.S. Bunu
çoxları bilmir: uşaqlıqdan rəssamlığa həvəsi
və həsədi o dərəcədə böyük olub
ki, dərslərindən və digər gündəlik məcburiyyətlərdən
qalan vaxtını fırça və rənglərlə
keçirib. Ancaq çəkdiklərini heç kəsə
göstərməyib. Gənclik illərində də
hamımız onun nələrsə çəkdiyini bilirdik. Qəribə
bir inadkarlıqla gizlədirdi çəkdiklərini. Bunu da
çoxları bilmir: Aqil universiteti bitirənə qədər
onun dilinə nə içki, nə də siqaret dəyib. Bəzən
onun tələbəliyi haqqında davakar, dəstə-tifaq
adamı kimi danışıblar. Əslində bunların
hamısı onun daim axtarışda olan xarakterinə heç
də uyğun olmayan şeylərdi. Bütün mühitlərdə
görünməsi onun bu mühitlərin hansısa birinə
aludəliyi üçün deyil, müşahidələrinin
sərbəstliyi üçün gərəkli idi. Çox səmimi
və duru baxışlarından, çiyninə tökülən
qıvrım saçlarından, "trapest və platforma"
geyimindən və... sakitliyindən nəsə bir gizlinlər
duyulurdu. Bizlər də onun davranışlarından anlaya bilmədiyimiz
nəyi isə axtarıb tapmağa
çalışırdıq. İyirmi yaşlarında olan
bizlər hələlik ona Yucin deyirdik - Yucin Vitla! Aqil
kiçik bir çevrədə - özü kimi
axtarışlarda olan çevrədə hərdən bu adla
çağrılmağını qəribə bir təbəssümlə
qarşılayırdı.
Yucin Vitla
dünyaşöhrətli rəssam olsa da, o ədəbi qəhrəman
idi...
Aqil
fırçasını və boyalarını bir kənara
qoyubmuş...
Aqil qələmə
sarılıbmış, qələmlə çəkirmiş...
...
Sözün şəklini çəkirmiş.
Heç
kəsə bənzəmədən özü olurmuş...
Aqil Abbas
adlı bənzərsiz ömür yolu ilə.
Məzahir ƏHMƏDOĞLU
Ədalət.-2013.-2 aprel.-S.3.