"Səadət sevginin təməlindədi"
Yaradıcı
ömrün pillələri
"Yaradıcılıq
insanın mənəvi məhsuludur".
Müdrik sözü
Bax
küknarın yarpağına,
Qırov
düşüb budağına,
Dağların
ağ duvağına,
Bağlayasan
gəlinbağı,
Kim sevməyir bu növrağı?!
Köhnə kişilər deyiblər ki, Qüdrət sahibi dünyanı yaradanda bu yerlərdən ilahi səxavətini əsirgəməyib. Qışda bəyaz libas geyən, baharda yaşıllığa bürünən kənddə ilin hər fəsli gözəldir. Yayda günəş göydən yerə od ələyəndə də rahat nəfəs almaq olur: bir qədər aralıda axan Kürün suyu, xəfif mehi sərinlik gətirir, kəndin yuxarı başındakı yamacda yaşıllıq, otlar arasından boylanyıb ləpələnən rəngbərəng gül-çiçək könül oxşayır.
Duyulur səsinin xoş təranəsi,
Budaqda yarpaqlar pıçıldayanda.
Yayılar ətrafa gül rayihəsi,
Qönçələr çırtlayır çiçək açanda.
O bu gözəllik içində dünyaya göz açıb. Ayağı yer tutandan gəzib dolaşdıqca təbiət möcüzə kimi görünən bütün çalarları ilə canına, ruhuna hopub, qəlbini riqqətə gətirib:
Bahar fəsli, sübh obaşdan,
Şux görünər nar çiçəyi
Soldurarmı çovğun, boran,
Sənin təki tər çiçəyi?!
Ürəyinə dolub dilinə gələn sözləri öz-özünə pıçıldayır, balaca otağına çəkilib şagird dəftərinə köçürürdü. Sonra dərslərinə hazırlaşırdı. Yaxşı oxuyurdu. Müəllimləri razılıq edir, valideynlərinə səylə çalışdığını deyirdilər. Ancaq nə məktəbdə, nə də evdə bilmirdilər ki, bu çalışqan oğlan şeir yazır. O bunu heç kimə demir, hiss edirdi ki, gizli saxladığı "Könül dəftəri"nə "ürəyini boşaldandan sonra" rahat olur, dərslərini oxumağa həvəsi artır.
Beləcə, səylə çalışdı, kənd orta məktəbini bitirib şəhərə gəldi. İnstituta qəbul imtahanları verdi. Əvvəlcə sevindi: "əla", "yaxşı"g axırda qanı qaraldı: "qeyri-kafi". Bir qədər kədərlənsə də, inadından dönmədi. Növbəti il üçün səylə hazırlaşdığı qəbul imtahanlarını uğurla verib Azərbaycan Xalq Təsərrüfatı İnstitutuna (indi Dövlət İqtisad Universiteti) qəbul olundu və ailənin maddi vəziyyəti ilə əlaqədar qiyabi təhsil ala-ala bir müddət sıravi fəhlə işlədi. İkinci kursu qurtarar-qurtarmaz, əsgəri xidmətə çağırıldı. O vaxtkı Sovet Ordusu komandirlərinin təbirincə "kişi kimi" xidmət etdi, fürsəti fövtə verməyib rus dilini öyrəndi. Adəti üzrə "Könül dəftəri"ndən ayrılmadı, Azərbaycanın, doğma kəndinin xiffətini vərəqlərə köçürtdü, anası üçün yaman darıxdı:
Ay ana, göz yaşların
İndi yəqin qurumur.
Unutma ki, qürbətdə
Oğlun da rahat olmur.
İllər keçəcək, Fəxrəddin yaşa dolacaq, anasının, ulu nənəsinin adını qoyduğu qızına, iki oğlunun bacısına şeir yazacaqdı:
Anamın nənəsi, ay Nabat qızım,
Anamın nəvəsi - baharım, yazım.
Anamın
əvəzi, gözüm işığı,
Eladın,
Nihadın yar-yaraşığı...
...O vaxta
xeyli qalırdı. Hələ çox
cavandı, Şimali Qafqazda, Stavropolda, Sovet Ordusunun əsgəri
idi. Doğma yerlər üçün
burnunun ucu göynəyirdi.
Əsgəri xidmətini başa vuran Fəxrəddin
Bakıya dönəndə məəttəl qaldı. Neçə il
əvvəl uzaq kənddən paytaxtın qaynarına
düşüb bir müddət qəribsəsə də,
şəhər həyatına getdikcə
alışmış, Bakı ilə ülfət
bağlamışdı... İndi isə onun sevimli şəhəri
inanılmaz dərəcədə dəyişmiş, daha da
gözəlləşmişdi:
Bəzənmisən,
düzənmisən,
Nərgizmisən, süsənmisən?
Tanımadım,
bu sənmisən -
Əziz
Bakım, əziz Bakım!..
Paytaxtın
əzəməti, Sahil parkının bənzərsiz gözəlliyi,
Xəzərin üfüqlərdən üfüqlərə
göz oxşayan nəhayətsizliyi onun qəlbini riqqətə
gətirirdi:
Yenə
dalğalanır şıltaq ləpələr,
Dəniz vəcdə gəlib ürəyim kimi.
Üfüq
də nurunu narın səpələr,
Oyadar qəlbimdə
yatan eşqimi...
Adəti
üzrə onu vəcdə gətirib ürəyinə dolan
misraları "Könül dəftəri"nə
köçürən Fəxrəddin, əsgəri xidmətdən
sonra Bakıdakı müəssisələrdən birində əvvəl
mühasib, sonra mühəndis-iqtisadçı vəzifəsinə
təyin edildi. Ali təhsilini başa vurduqdan sonra yerli sənaye və maliyyə
nazirliklərində, Dövlət Sösial Müdafiə
Fondunda öz ixtisası üzrə müxtəlif vəzifələrdə
çalışdı. Hazırda Dövlət
Neft Şirkətinin məsul işçisidir.
Bütün bu illər ərzində o, heç vaxt
"Könül dəftəri"ndən ayrılmayıb. Şeirləri və
publisistik məqalələri qəzet-jurnallarda dərc edilib,
üç şeirlər kitabı çapdan
çıxıb: "Sevdalı könüllər",
"Azərbaycan torpağı - gözəlliklər
diyarı", "Sevənlər qocalmır" (şair
İlyas Tapdığın redaktorluğu ilə). O.
"mükəmməl adam" adlı
kitabını isə tanınmış iqtisadçı
Şaiq Bilalovun 70 illik yubileyinə həsr edib. Oçerk,
esse və bədii publisistik məqalələrindən ibarət
dördüncü kitabını çapa hazırlayır.
***
Ürəyimdə
yerin var,
Xalıda naxış kimi.
Gözüm
yol çəkər, axar,
Həsrətli baxış kimi.
Nə
yay, payız, qış, bahar,
Əsər xəzri, gilavar.
Misralarım
damçılar,
Çiskinli
yağış kimi...
Fəxrəddin Meydanlının sevgi şeirlərində
insan-təbiət vəhdəti qabarıq nəzərə
çarpır. Və bu şeirlər yaşanılan
hisslərin, duyğuların inikasıdır. Onun şeirlərində yalan, riya, saxtalıq yoxdur.
Özü tərcümeyi-halında səmimi etiraf edərək
yazır: "Onuncu sinfi bitirdiyim ildə ali
məktəbə daxil ola bilmədiyimdən müəllim
yanına hazırlığa gedib gəlirdim. Elə həmin il Pedaqoji İnstitutu bitirib bizim məktəbə
gəlmiş, məndən 4 yaş böyük olan ədəbiyyat
müəlliminə meyl göstərmiş, hətta onu sevməyə
başlamışdım. Elə azdan-çoxdan
olan könül cürətimə ilham verən, məni
şeir yazmağa sövq edən də məhz bu amil
olmuşdur. Sonradan institutda oxuyan zaman institutun müəllimi,
məndən 5-6 yaş böyük olan xanım verdi mənə bu ilhamı".
Tanınmış tənqidçi, filologiya elmləri
doktoru Vaqif Yusifli yazır ki, Fəxrəddinin şeirlərində
qəlbi qocalmaq qorxusu keçirməyən bir Aşiqin -
müasir insanın nikbinliyi canlanır. Bunlar ənənəvi
hicran şeirləri deyil, sevgidən və bu sevginin gözəlliyindən
doymaq bilməyən bir insanın könülə
sığmayan fərəh hissləridir.
Ümumiyyətlə
F.Meydanlının bütün şeirlərində sevgi
obrazı başdadır, yəni onun hər şeirində bir
sevgi çağlayır:
Sevgi hər
ürəyin olmaz qisməti,
Sevgidir dəf edən hər fəlakəti.
Sevgidən
yaradıb Tanrım insanı,
Sevgidir yaradan saf məhəbbəti.
***
Səadət deməklə səadət olmaz.
"Səadət hərənin öz əlindədi".
Hər
adi söz ilə könül ovunmaz,
Səadət sevginin təməlindədi.
***
İnsan
ömrü boyu yol gedir: dünyaya gələndən son mənzilə
qədər. Taleyin hökmü ilə
haçalanan bu enişli, yoxuşlu, dolayı yolda çox
maneələrdən, sıldırımlardan keçən
insan Haqqa qovuşmağa can atır. O, Şəriət,
Təriqət, Mərifət və Həqiqət yolu ilə
Haqqa çatır. Bu yol "Cünəş tək işıqlı,
üfüq tək təmiz" də ola
bilər, qaranlıq da, zülmət də.
Fəxrəddin
Meydanlının "Yollar" silsiləli şeirlərində
oxucu öz yolu ilə Haqqa üz tutub gedən nurlu bir
insanın izini görür:
Eniş də
sizindir, yoxuş da sizin,
Təpəri olmayan qoyacaq dizin.
Yan-yörən
məkanı lalə, nərgizin,
Yolçuya yarsınız, yollar, a yollar.
Müəllifin
Vətənə, insana, torpağa, təbiətə, gözəlliyə
tükənməz məhəbbətini tərənnüm edən
"Dördlüklər"i oxucuda xoş duyğular
oyadır:
Mən
neynirəm dəfinəni,
Ya daşqaşı, xəzinəni.
Bu
dünyanın sərvətinə,
Dəyişmərəm gül çöhrəni.
***
Fəxrəddin
Meydanlını yaxından tanıyan fəlsəfə elmləri
doktoru, professor İzzət Rüstəmov onu istedadlı
mütəxəssis kimi yüksək qiymətləndirir,
"respublika əhalisinin sosial müdafiə məsələlərinin
həllində uzun müddət göstərdiyi" fəaliyyətini
"təqdirə və hörmətə layiq" sayır.
"Mən onu dəyərli vətəndaş, püxtələşmiş
iqtisadçı mütəxəssis, özünün
bütün məsuliyyəti ilə öndə gedən bir
şəxsiyyət hesab edirəm", - deyir. Eyni zamanda Fəxrəddini
"poetik təfəkkür və düşüncə
sahibi" kimi səciyyələndirir, onun şeirlərinin
insanı həyatın gözəlliklərini dərk etməyə
səslədiyini vurğulayaraq yazır: "Konkret bir peşə
sahibinin bədii yaradıcılığa meyl etməsini,
poeziyanın ecazkar aləminə baş vurmasını
yüksək qiymətləndirirəm".
Mən
hörmətli filosofun qeydlərini oxuyanda istər-istəməz
müdriklərin bir kəlamını xatırladım:
"Yaradıcılıq insanın mənəvi məhsuludur".
"Sevənlər qocalmır" kitabının
redaktoru, Prezidentin fərdi təqaüdçüsü
İlyas Tapdıq Fəxrəddin Meydanlının
"yığcam və mənalı şeirlərini, bitkin
fikirli cütlüklərini, qoşma və gəraylılarını
orijinal deyim tərzinə, bədii tapıntısına
görə" diqqəti çəkdiyini, insanın qəlbində
nikbin ovqat yaratdığını vurğulayır və
bütün bunları müəllifin mənəvi sərvəti
sayır.
Kitaba tənqidçi
sözü yazan Vaqif Yusifli qeyd edir: "Fəxrəddin
Meydanlının ən yaxşı təbiət şeirləri
mənə Hüseyn Arifin - o ustad şairin gözəl təbiət
şeirlərini xatırlatdı".
Tanınmış yazıçı-publisist Nahid
Hacızadə Fəxrəddin Meydanlını lirik şair kimi
dəyərləndirir, axıcılığı və
özünəməxsus melodiyası ilə könülləri
oxşayan iyirmidən çox şeirinə mahnılar bəstələndiyini
vurğulayır.
Əməkdar
incəsənət xadimi, bəstəkar Ruhəngiz Qasımova
Fəxrəddin Meydanlının insani keyfiyyətlərini, səmimiyyətini,
ünsiyyətini, etibarını, "səssiz-küysüz,
son dərəcə həssas dostluğunu" xüsusi qiymətləndirir:
"O, yüz yaşlı kimi müdrik, gənc
övladları kimi romantikdir. Məcnun kimi
vurğun və əsl Meydanlı kimi vətənpərvərdir.
Qibtə edilməli insandır, Vallah!"
Fəxrəddin
Meydanlı ilə uzun illər birlikdə çalışan
iş yoldaşldarı, yaxından tanıyan elm, sənət,
söz adamları ümumən bu fikirdədirlər ki, o, təvazökar,
xeyirxah, qayğıkeş, həssas və alicənab bir
insandır. Və bütün bu nəcib keyfiyyətlərin
nüvəsində onun səmimiyyəti durur, hansı mövzuda,
kimdən, nədən yazır-yazsın səmimi yazır.
Sənətdə ən vacib meyarların məhək
daşı səmimiyyətdir. Bu, bir insan, şəxsiyyət,
mütəxəssis, şair-publisist kimi ona xas olan ən
gözəl məziyyətdir.
Mən Fəxrəddin
Meydanlının yaradıcılığı ilə ətraflı
tanış olandan, onun şeirlərini, həmçinin
oçerk, esse və bədii-publisistik yazılarını
("Ustadlara ustad sən idin sanki, Niyazi", "Xan nəvəsi
- Şuşalı Xan" - Xanlıq yaraşır Xana, Xan da
Azərbaycana!", "Ölmür sənət, Aşıq
Şakir", "Vağzalı çalınır, anam
ağlayır" - Tofiq Bayramın xatirəsinə, "Bir fəslin
var - adı Bahar" - filosof İzzət Rüstəmov - 80,
"Zəlimxan Yaqub və "Sazımız-sazbəndimiz",
"Bağışla", "Bu gecə", "Axtar sən
məni"... - Emin Sabitoğlu-75, "İntizar"ın
yaratdı, hər ürəkdə intizar" - Firəngiz Əlizadə,
"8 Martda qadınlar daha çox gözəl olur",
"Anna - gürcü gözəli, Azərbaycan gəlini",
"Yolun doğru yönümdədi" - professor Qəzənfər
Paşayev - 75, "Paşa Qəlbinur, 100-də dayan,
dur!", "Elmi-ədəb məbədisən sən" -
Akademik Vasim Məmmədəliyev - 70, "Tərəqqidən
"Tərəqqiyə" - Azərbaycanın Əməkdar
jurnalisti Ələkbər Abbasov-Şəhrili, "Yasif Nəsirli-70,
ərənlər 100-dən demiş!", "Kədərli
şeirlər demə, Zülfiyyə!", "İlhamın
püskürər, od tökər atəş!" - şairə Ülkər Atəş) oxuyandan sonra
bu qənaətə gəlmişəm. Elə bu fikirlə
də özünəməxsus dəst-xətti olan dəyərli
şair-publisist haqqında yazıma onun doğma yurdun gözəlliyindən
bəhs edən, sevgi, məhəbbət çağlayan
"Dördlüklər"indən bir nümunə ilə
nöqtə qoyuram:
Sevgi
söylədiyin hüdudsuz məkan,
Sevdalı bir həyat, gözəl gülüstan.
Sevgi ruhun özü, ürəkdi, candı.
Sevgi söylədiyin elə cahandı.
05.03.2013-Bakı
Əlövsət BƏŞİRLİ
Ədalət.-2013.-6 aprel.-S.9.