Həmidə Ömərova: “Rejissorlar potensialımın vacib
cəhətini hələ də görmürlər”
"...hönkürtü ilə
ağlamağa başladım və özümə söz
verdim ki..."
Xalq artistiHəmidə Ömərovanın
Milli.Az-a verdiyi müsahibən Adalet.az təqdim edir.
- Həmidə Ömərova necə
tələbə olub?
- Elə
ondan başlayım ki, mən çox utancaq tələbə
olmuşam. Görünüşüm də əsl utancaq azərbaycanlı
qızının görünüşü idi - uzun
hörüklərim var idi. Bütün fənlərdən əlaçı
idim, amma bir dəfə də olsun, etüd göstərməmişdim.
Belə utancaqlığa müəllimlərim zahiri görünüşümə
görə dözürdülər.
- Tələbə
yoldaşlarınız haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Tələbəlik
illərindən yadımda qalan ən parlaq təəssüratlardan
biri kimi dərs zamanı dolu yağmağa başlayanda Ötkəmin
(əməkdar artist Ötkəm İsgəndərov - red.) pəncərəyə
çıxıb rəqs etməyə başlamasını
deyə bilərəm. "VGİK"də (ÜDKİ -
red.) təhsil almaq təbii ki, çox maraqlı idi.
Bütün SSRİ-də əcnəbi filmlərə birinci
biz baxırdıq. Hər bir əcnəbi film nümayişlənəndən
əvvəl yaradıcı heyətin bəzi üzvləri ilə
görüş təşkil olunurdu. Hər dəfə də
zalda iynə atsaydın, yerə düşməzdi. Ona görə
oğlan tələbə yoldaşlarımız əvvəldən
zalın bir sırasının oturacaqlarını o başdan
bu başa iplə bağlayırdılar ki, biz qızlar rahat
oturub filmə baxaq.
- Nə kimi hadisələr
yadınızda qalıb?
-
Yadıma gəlir ki, 1 May bayramında Yevgeni Semyonoviç
(Y.S.Matveyev 1975-79-cu illərdə ÜDKİ-də təhsil
alan azərbaycanlılardan ibarət kursun rəhbəri,
SSRİ xalq artisti, Dövlət mükafatı laureatı,
teatr və kino aktyoru, ssenari müəllifi və rejissor - red.)
dedi ki, gedək "VDNX”-nın (ÂÄÍÕ - Âûñòàâêà äîñòèæåíèé íàðîäíîãî
õîçÿéñòâà ÑÑÑÐ - SSRİ xalq təsərrüfatı nailiyyətləri
sərgisi - red.) arxasındakı çəmənlikdə
piknik edək. Elə yenicə oturmuşduq, bir milis
başımızın üstünü kəsdirdi ki,
bilmirsiz, burada piknik etmək olmaz?! Matveyev də dedi ki, siz məni
tanımadınız, mən Matveyevəm, bu da mənim tələbələrimdir.
Milis işçisi isə dedi ki, mən də İvanovam, nə
olsun ki, qanun hamı üçün birdir. Təbii ki, o,
Yevgeni Semyonoviçi tanımışdı, amma bu o demək
deyildi ki, qanun ona aid edilməməliydi.
Birinci
dəfə Bolşoy Teatra getməyimizi xatırlayıram -
qayıdanda nəqliyyat tapmadıq, bütün yolu Azərbaycan
xalq mahnıları oxuya-oxuya yataqxanaya çatdıq. Bizim Azərbaycan
dili müəllimimiz əvvəl Alla Axundova idi, sonra isə Həsən
Əbluc oldu. Yadıma gəlir ki, Azərbaycan dilində
kitabların instituta gətirildiyi gün əsl kitab
bayramına çevrilmişdi.
- Bəs
utancaqlığınıza qalib gəlməyiniz necə
baş verdi?
-
Yevgeni Semyonoviçdən başqa bizim kursun daha üç
müəllimi var idi: Novosadov, Çerkasova, Savçenko. Bütün
kurslar kimi biz də dörd diplom tamaşası
hazırlamalı idik - "Həyatın dibində” və
"İki veronalı”nı Azərbaycan dilində, "Lyubov
Yarovaya” və "Zorən təbib”i rus dilində təhvil
verməliydik. O institutda diplom tamaşaları əsl səhnədə,
əməlli-başlı dekorasiyalarla hazırlanır. O
dövrün bütün görkəmli sənətkarları
nəinki bu tamaşalarda, məşqlərdə, bütün
digər imtahanlarda da iştirak edirdilər. İmtahanlar da,
diplom tamaşalarının təhvili də açıq
keçirdi. Üçüncü kurs, sentyabrın 1-i idi. Diplom
tamaşalarının rolları bölünəndə mənə
bircə rol ayırdılar, o da "İki
veronalı”da qulluqçu Lüçetta
obrazı. Çox hiddətləndim - necə
yəni, mənim kimi əlaçı tələbəyə
bircə rol, o da qulluqçu?! Əlimi
qaldırıb dedim ki,
etüd göstərmək istəyirəm,
Yevgeni Semyonoviç çox təəccübləndi. Sevincək dedi ki, buyur,
Həmidə. Orada auditoriyanın quruluşu başqa cürdür - masalar üç paralel
sırada yox, divarlar boyunca dairəvi qoyulub,
ortalıq etüdlər göstərmək üçün
boş saxlanılıb. Yevgeni
Semyonoviç soruşdu
ki, hansı obrazı göstərmək
istəyirsən: yaxın adamını itirəni, yoxsa borc pul
istəyəni? Dedim ki,
yaxın adamını itirəni. Keçdim
mərkəzə, stulda oturub
ayağımı ayağımın üstünə qoydum və başladım incik,
acıqlı baxışlarla Yevgeni
Semyonoviçə baxmağa. Mənə
yalnız qulluqçu rolunu
verməsi heysiyyətimə toxunmuşdu
axı.
Müzakirədə
uşaqlar məni tənqid edib deyəndə ki, biz Həmidəyə
inanmadıq, yaxın adamını itirmiş kəs o cür
otura bilməz, büzüşüb otura bilər, Həmidənin
oturuş tərzi isə arxayınlıq əhvalını
göstərir, mən hönkürtü ilə
ağlamağa başladım və özümə söz
verdim ki, bundan sonra aktrisalıq bacarığımı
sübut edəcəm. Beləliklə, məşqlər
başladı. Savçenko məni tərifləyəndə
Sergey Bondarçuk demişdi ki, Həmidənin rolun öhdəsindən
gəlməsi təsadüfdür. Amma mən təslim olmaq
fikrində deyildim. Nəhayət, Bondarçuk Lüçettanın
öhdəsindən gəlməyimin təsadüf
olmadığını etiraf etdi və... hətta Yevgeni
Semyonoviçə dedi ki, sən xanım rolu ilə
qulluqçu rolunun ifaçılarını səhv
salmısan. Yəni "İki veronalı”dakı Silviya
obrazında Bondarçuk məni görürdü. Onda
anladım ki, mən xarakter aktrisasıyam.
Məşqlər
başlayandan bəri hamısında iştirak edirdim. Baxa-baxa
rolların hamısını öyrənmişdim. Bir gün
"Lyubov Yarovaya”nın məşqində Panova rolunu ifa edəcək
tələbə yoldaşlarımdan biri rejissorun dediklərini
canlandıra bilmədi. Rejissor çox əsəbləşmişdi.
Onda mən Panova obrazını göstərmək
üçün icazə istədim, rejissor da əlacsızlıqdan,
heç üzümə baxmadan icazə verdi. Rolu ifa etməyə
başlayanda isə başını qaldırıb heyrətini
gizlədə bilmədi, dedi ki, bax, bu rolu belə oynamaq
lazımdır.
"Zorən
təbib”də Lüsinda rolunda çıxış edəcək
tələbə yoldaşım ikinci kursda ailə qurmuşdu,
məşqlər başlayanda isə ana olmağına
artıq üç ay qalmışdı. O obraz isə
çox hərəkətli idi, gözəl də paltar
tikilmişdi onunçün, qaça-qaça gələndə
kəpənəyə oxşayırdı. Məşqlərin
birində Yevgeni Semyonoviç qızın vəziyyətindən
xəbər tutdu və dedi ki, bu vəziyyətdə onu bu
cür dinamik rolda səhnəyə buraxmaq böyük riskdir.
Vəziyyət, doğrudan da, çox gərgin idi,
çünki ikicə məşq günü
qalmışdı, tamaşa artıq təhvil verilməliydi,
amma belə bir vəziyyət yarandığı
üçün tamaşa ləğv edilə bilərdi.
Çerkasova dedi ki, Həmidə bütün məşqlərdə
iştirak edib, bəlkə, onu sınaqdan keçirək?
Yevgeni
Semyonoviç inanmırdı ki, məşqlərə oturub
baxmaqla bu rolun öhdəsindən gələcəm. Amma hər
şey gözlənildiyindən də yaxşı
alındı. "Proqon”da bu rolu mən ifa etdim və beləliklə
diplom müdafiəsinə iki tamaşa ilə buraxıldım
- "İki veronalı”da Silviya, bir də "Zorən təbib”də
Lüsinda rolu ilə. Panova rolu isə qırmızı
diplomuma nəzəri rol kimi yazıldı. Vidalaşanda Yevgeni
Semyonoviç dedi ki, sən əvvəldə utancaq
olduğun, heç bir epizod göstərmədiyin
üçün sənin aktrisalıq
bacarığının istiqamətini gec kəşf etdik, sən
xarakter aktrisası imişsən.
- Amma belə rollarınız çox azdır...
- Çünki bizim rejissorlar potensialımın
belə bir vacib cəhətini hələ də görmürlər, ona görə də çox vaxt məni müsbət, passiv qadın obrazlarına dəvət edirlər. Bir sözlə, Azərbaycan kinosunda istedadım tam açılmayıb...
Ədalət.-2013.-26
aprel.-S.8.