BİR SƏSƏ
QOŞULUB GƏLDİM
Bəsti xanım
Sevdiyevanın doğum gününə
Bu
yazını beş il bundan öncə yazmışam. Daha dəqiq desəm, 2008-ci il aprel ayının19-da. Yazı
"...Uzaqdan, lap uzaqlardan həzin bir səs ruhumu
oxşayır və mənə elə gəlir ki, bu həzin
səs sehrli bir gücə malikdir" cümləsi ilə
başlayırdı. İndi aradan keçən beş il ərzində mən o səsin sahibi
ilə bir az da doğmalaşdım, o səsə bir az da
artıq könül verdim və bir də gördüm ki, mən
bu yerdən, bu torpaqdan qopub ayrılmışam... O səs məni
özünə elə hopdurub, öz aurasına elə daxil
edib ki, ondan kənarda qala bilmirəm...
İnana
bilməyəcəksiniz... Heç sizi
inanmağa da məcbur etmək fikrində deyiləm. Amma dünyada, həyatda elə şeylər var ki,
ona mütləq inanmaq lazımdır. Çünki həmin
o qeyri-adi, gözlənilməz, gözə görünməz
olan varlıqmı deyim, möcüzəmi deyim, sirmi deyim, hər
nədisə bilmirəm, o, insana Allahın hökmü,
Allahın iradəsi ilə özünü göstərir və
məcbur edir ki, həmin hökmlə, həmin iradə ilə
özünü unudasan, özündən çıxıb
gedəsən, bu dünyanın adamı olmayasan, bu dünyaya
qayıtmaq istəməyəsən. Çünki sənin
rahatlığın, sənin dincliyin, sənin xoşbəxtliyin,
lap elə sənin özün o getdiyin yerdə, o olduğun
yerdə hamıdan xoşbəxtsən, hamıdan rahatsan,
hamıdan yüksəksən. Məgər
dünyada bundan gözəl, bundan qiymətli, bundan zəruri
başqa nə isə varmı? Axı biz hamımız
ömür boyu hər şeyin yaxşısına, hər
şeyin gözəlinə doğru can atırıq... ən
rahat yeri axtarırıq... ən sakit guşəyə üz
tuturuq və çalışırıq ki, hər şeyin
yaxşısı, hər şeyin gözəli bizim olsun. Bunu
da bizə Allah verir!! Sadəcə, bunu görəndə, bunu
duyanda, dərk edəndə, özünü buna həsr edəndə
sən istəyinə çatırsan... sən yerdən qopub
ayrılırsan...
Bütün bu yazdıqlarım heç də gözəl,
bəlağətli sözlər deyil. Bütün bunlar mənim
yaşadıqlarımdı, mənim duyduqlarımdı.
Bütün bunlar həm də məni öz qoynuna alıb həmin
o rahatlığa, o ucalığa qovuşduran qeyri-adiliyin təsdiqidi,
ifadəsidi...
Çoxları kimi mən də musiqinin dəlisiyəm. Doğrudu,
heç bir musiqi alətində ifa etmək qabiliyyətim
yoxdu. Səmimi etiraf edim ki, bunu bacarmıram.
Ancaq ailəmdə, çevrəmdə musiqini bilən, musiqi
ilə məşğul olan kifayət qədər insanlar olub,
indi də var. Digər tərəfdən doğulduğum
torpaq məni musiqiyə bir az da yaxın
edib. Bu yaxınlığı, həsrətini
çəkdiyim yurd-yuvam, gecə-gündüz yuxumdan
çıxmayan Qarabağ acısı artırıbdı.
Ən çox darıxanda və bir də içimdə
ağlamaq istəyəndə bir kənara çəkilirəm,
musiqi dinləyirəm. Mənim ifasını əvvəldən axıra kimi
dinlədiyim barmaqsayı musiqiçilərimiz var. Dünya
başıma dar gələndə, torpaq ayağımın
altından qaçanda, dərd belimi bükəndə Qədiri
dinləyirəm... İslamı dinləyirəm... Dədə
Süleymanı dinləyirəm... Akif İslamzadəyə
qulaq asıram... Rübabəyə, Şövkət xanıma
pənah aparıram... Floranın səsinə
söykənirəm və bir də onu dinləyirəm.
İnanın, onu dinlədikcə içimdəki köz
alovlanır... onu dinlədikcə qolumun, dizimin taqəti
artır... onu dinlədikcə ruhum təzələnir... onu
dinlədikcə sanki əlini uzadıb məni dərdin,
ağrının içindən çəkib bir kənara
qoyur... onu dinlədikcə ümidim artır... onu dinlədikcə
Qarabağa bir az da yaxınlaşıram, həsrətimə
bir az da ürəklə, cəsarətlə meydan oxuyuram.
Çox qəribə səsi var. O səsi ilk dəfə
dinləyənlər ifaçını tanımaqda mütləq
çətinlik çəkəcəklər. Bu hissi mən
yaşamışam, bu məqam mənim üçün
doğmadı. Çünki ilk dəfə
mən onu dinləyəndə o, rəhmətlik İslam
Rzayevin ansamblı ilə televiziyaya gəlmişdi. Səsi eşidib televizor olan otağa keçdim və
gördüm ki, mənim təsəvvür etdiyim
ifaçı deyil. Oxuyan gözəl-göyçək,
xanım-xatın bir azəri qızıdı. Amma səs Ərəbzəngi səsidi... amma səs
o qədər qaltanlıdı ki, onun məlahəti dinləyicini
çaş-baş salır. Özümdən
asılı olmadan mən bu ifaçını səhnəmizdə
Ərəbzəngi rolunda təsəvvür etdim və
gördüm ki, həmin o rolun ən yaxşı
ifaçılarından biri olacaq bir səviyyədədir bu səsin
sahibi.
Elə həmin gündən yaddaşıma
yazıldı... elə həmin gündən ürəyimin
qapısından içəri keçdi - bu səs də, onun
sahibi də. Arayıb-axtarıb təzə-təzə meydana
çıxan audio maqnitafonlar üçün olan kasetlərdə
onun səsini əldə etdim. Bir
könül dostum da, bir səs dostum da artdı. Sonra həyat elə gətirdi ki, sənətimlə
bağlı onunla görüşdüm. O səsin sahibi
ilə üzbəüz oturub həmsöhbət oldum. Yenə açığını deyəcəm.
Mən onunla həyatdan, musiqidən, təhsildən, səhnədən
söhbət edəndə bir az da
çaşdım. Çünki bu
xanımın yanaşmaları tamam fərqli idi. O, hər
şeyə öz nəzər nöqtəsindən diqqət
yetirirdi... o hər şeyi gördüyü kimi, qəbul
etdiyi kimi təqdim edir və onu həmsöhbətinə
rahatca çatdırırdı. İkinci suala, əlavə
sorğuya yer qalmırdı. Bax onda inana bilmədim ki, bu
cür ifaçı səsinin sahibinin bu qədər həlim
və bir az da adi həmsöhbət səsi var. Deməli,
Tanrı ona xanəndə səsi ilə, ifaçı səsi
ilə yanaşı, həm də bir qadın, bir ana, bir
müəllim səsini də bağışlayıb. O da dinləyicisi
üçün, tamaşaçısı üçün
birinci səsin gözəlliklərindən istifadə edir, ailəsində,
çevrəsində, görüşdüyü adamların,
tələbələrinin yanında isə ikinci səslə.
Doğrudan da maraqlıdı və maraqlı olduğu qədər
də qeyri-adi imkandı. Demək, hamının dinləyəcəyi
səsi qorumağın üslubunu, qaydasını da Allah ona bəxş
edib. Bu xanım xanəndəmizin
özünəməxsus səsi ona görə də hər
gün cilalanır, hər gün gözəlləşir və
hər dəfə də dinləyəndə o
cilalanmış, o gözəlləşən səs adamı
yerdən qoparıb aparır. O yerə aparır ki, orda o
səsi dinləyirlər... orda o səsi gözləyirlər.
Dünyada bundan gözəl nə isə ola
bilər: - Səsin dinlənilir! Səsin gözlənilir!!!
Hə, barəsində danışdığım, daha
doğrusu, ürəyimdə olanları kağıza
köçürdüyüm bu xanım xanəndəmiz mənim
səsinə baş əydiyim Respublikanın Əməkdar
Artisti Bəsti Sevdiyar qızı Sevdiyevadır. O, Azərbaycan Dövlət
İncəsənət Universitetində çalışır.
Baş müəllimdir. Kifayət
qədər pedaqoji təcrübəsi və gözəl tələbələri
var. Üstəlik, Bəsti xanım həm də Azərbaycan
musiqisinin, Azərbaycan muğamlarının nəsillərdən
nəsillərə keçməsində, yaşamasında
kifayət qədər xidmətləri olan sənətkarlarımızdan
biridir. Hər dəfə onunla həmsöhbət
olanda özündən daha çox muğamlarımızdan,
musiqilərimizdən, tələbələrindən
danışır. Bu gün orduda xidmət
edən tələbələrinin adını xüsusi bir
sevgi ilə, hörmətlə çəkir. Onlar üçün keçirdiyi
narahatlığı dərhal səsindən tutmaq, duymaq olur.
Barəsində
yazmaq fikrinə düşəndə müxtəlif bilgilərə,
yəni elektron və yazılı KİV- lərə üz
tutdum və öyrəndim ki, Bəsti xanım Azərbaycan
musiqisini ölkəmizin hüdudlarından kənarda da
çox böyük məharətlə, ustalıqla təbliğ
edir. Onun təkcə ötən il
Türkiyədə, Kıprısda verdiyi möhtəşəm
konsertlər, eləcə də bu il aprelin ilk günlərində
Muğam Mərkəzindəki solo konserti böyük
tamaşaçı auditoriyası ilə, onların
alqışları ilə yadda qalıb. Çünki
muğamsevərlər belə bir ifanı, belə bir konserti səbirsizliklə
gözləyirlər. Bəsti
xanımın həmin solo ifası da milli musiqimizin azarkeşləri,
pərəstişkarları, xiridarları üçün əsl
töhfə olub.
Yaxın günlərin söhbətidi. Qəzetlərin
birində çap olunmuş bir müsahibə diqqətimi
çəkdi. Həmin yazıda mənim
üçün maraq doğuran bir neçə məqam var
idi. Ona görə də tənbəllik
etmədən respublika radiosuna telefon açdım. Bir faktı dəqiqləşdirmək istədiyimi
bildirdim. Sağ olsunlar, sualıma məmnuniyyətlə
cavab verdilər və mən bildiyim, ancaq şübhəli
qaldığım faktın təsdiqini onların dilindən
aldım. Öyrəndim ki, Bəsti xanım
Sevdiyeva böyük sənətə "Rast"la gəlib.
O, ömrünün gənclik çağlarında oxuduğu
bu "Rast" muğamı ilə kişi sənətkarlarımızı,
xüsusilə Əlibaba Məmmədovu, İslam Rzayevi, Arif
Babayevi, Süleyman Abdullayevi və digərlərini heyrətləndirib.
Çünki mərhum sənətkarımız
Həqiqət Rzayevadan sonra "Rast"ı oxuyan ilk qadın
müğənni məhz Bəsti xanım idi. Bu da maraqlıdı ki, həmişə səsinin həsrətini
çəkdiyim, yanğısı ilə yanğımı
artıran mərhum Rübabə xanımdan sonra da
"Humayun" muğamını da Bəsti xanım ifa edib.
Onun hər iki ifası radionun "Qızıl
Fond"unda ayı, günü, saatı göstərilməklə
bu gün də saxlanılır. Təəssüf
ki, bəzən kimlərsə gerçəyi ya görmür,
ya görmək istəmir, ya da sadəcə yanından
ötüb keçir. Amma bu halın
heç biri tarixə düzəliş edə bilmir. Çünki tarix bir dəfə yazılır.
Mən Bəsti xanımı operamızın səhnəsində
də izləmişəm. Onun böyük
Üzeyirin "Leyli və Məcnun"unda Məcnunun
anası rolunu necə məharətlə ifa etdiyini, necə
alqışlandığını da görmüşəm.
İndi xatırladığım bu adda-budda məqamlar
Bəsti xanımın həyatında, musiqidə, və
bütövlükdə sənətdə keçən
ömürünün çox qısa bir
görüntüsüdü. Böyük
anlamda bu gözəl ifaçımız musiqi
yarışmalarında da münsiflik edib. Təkcə
bu ilin aprelin ilk on günündə respublika universitetləri
arasında Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin
keçirdiyi müsabiqəni xatırlamaq bir pedaqoq kimi Bəsti
xanımın gördüyü işlərin böyük əhatəsini
də bir növ diqqətə çatdıra bilər.
Gözəl bir ailənin xanımı olan, gözəl
övladları ilə öyünən və müəllim-pedaqoq
fəaliyyətinə böyük önəm verən Bəsti
xanım bu maddi dünyada heç vaxt maddilik səviyyəsinə
enməyib. Mən onu tanıdığım illər ərzində
bir dəfə də olsun bu xanımın kiminləsə
maddiyyat barəsində söhbət etdiyini, maddiyyatı
xatırlatdığını nə hiss etmişəm, nə
də eşitmişəm. Bunu də təbii
qəbul etmişəm. Çünki
böyük Yaradan onu hamıdan fərqləndirib, onu
hamıdan seçib və bu cür qeyri-adi bir səsi ona
bağışlayıb, bu cür istedadı ona verib, bu
cür ailəyə sahib olub, bu cür dinləyici,
tamaşaçı auditoriyası var. Milli - mənəvi dəyərlərə
hörmət və bağlılıq onun canındaır.
Ən vacibi isə o, xanım sənətçi,
xanım xanəndə kimi səsini, ifasını gözləyən
dinləyici sevgisini qazanıb. Bu, hər
adama nəsib olmur. İstəyir fərmanla
xalq artisti ol, istəyir göstərişlə ən
böyük titulun sahibi. Bu fərmanlar, bu
titullar sevgi demək deyil, dinləyici, tamaşaçı demək
deyil. Onu fərmansız, ancaq ifa və sənətlə
qazanmaq mümkündür. Bunu da Bəsti
xanım qazanıb.
Yazın bu cağında sənətini və səsini
çox sevdiyim, Bəsti xanım haqqında qələmə
aldığım bu yazını ona ithaf etdiyim bir şeirlə
başa çatdırıram. Düşünürəm
ki, söz adamının sənət adamına bu hədiyyəsi
yəqin ki, anlayışla qarşılanar.
İçimdən
keçib getdi
Dönmədi,
geri o səs!
Yandırdı
asimanı-
Titrətdi
yeri o səs...
Ərzi
nura boyadı
Unutdurdu
soyadı...
Dupdurudu,
sayadı-
Diridi,
diri, o səs...
Yurd deyib
inlədiyi
Ruhumda
çinlədiyi...
Allahın
dinlədiyi-
Səslərdən
biri, o səs!
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.-2013.-27 aprel.-S.8.