EY HƏYAT, SƏN NƏ QƏRİBƏSƏN...
İnsan
dünyaya gələn zaman əzizləri ona adlar içindən
bir ad seçir. Bəzən verilən ilkin ad böyüyəndə
sahibinə əsla yaraşmır. Nə qədər
Qoçaq var ki, həddi-buluğa çatanda qorxaq kimi
tanıyıb. Nə qədər Böyükağa var ki,
kiçiklərə boyun əyməkdən beli
bükülüb...
Amma
elə insanlar da var, doğulanda aldığı ad elə bil
ömür yolunun bələdçisinə dönüb, məramı
olub, varlığıyla daşıdığı adın məna
yükünü daha da zənginləndirərək,
özü bir rəmzə çevrilib.
1923-cü
il aprel ayının 28-də Əziz Əliyevin ailəsində
dünyaya gələn körpəni Zərifə
adlandırdılar, adıyla böyüsün, dedilər. Elə
də oldu. Ailənin ilki boya-başa çatdı, təhsil
aldı, ailə qurdu, ana, nənə oldu, neçə xeyirxah
əməlin savabını qazana-qazana mənalı,
sevdalı, şərəfli ömür sürdü. Dünyadan
köçəndə də zəriflik nəğməsi tək
xatirələrdə qaldı, yaddaşlarda yaşadı...
O nəğmənin
həsrətiylə "Ana" mahnısını yenə
dinlədim. Anasını sonsuz məhəbbətlə sevən
bir qızın övlad borcudu bu... Sözlü, səsli, fəqət
hay-küysüz, nisgil və sevgi dolu bir ürək yanğısıdı
təkrar-təkrar eşitdiyim təkrarsız nəğmə...
Ana sorağında dolaşan bir ananın solmaq bilməyən
məhəbbəti, susmaq bilməyən harayıdı bizi
kövrəldən...g Belə fəryad ancaq yanan ürəkdən
qopar...gSönməyən ocağın daim közərən
alovudu bu həzin nəğmə... Həsrətdən
üşüyən qəlbləri isidər, ayrılıq
acısından, xiffətdən yanan könüllərə su
çilər içdən gələn bu səda. Onu bu qədər
ürəkdən ancaq Müslüm oxuya bilərdi.
Çünkü ailəyə ən məhrəm adamlardan
biri idi müğənni, bəstəkar, ifaçı, həm
də rəssam Müslüm! O, "Ana"nı təkcə
səsləndirmir, həm də səsləyir... Ona görə
"Ana"nı dinləyəndə gözümüzdə
dolğun lövhə yaranır, Zərifə xanımın bənzərsiz
siması canlanır...
1979-ci
ildə Azərbaycan Kommunist Partiyası Mərkəzi Komitəsinin
Mədəniyyət şöbəsində işləyirdim. Mən
və iş yoldaşlarım Zərifə xanımla tez-tez
ünsiyyətdə olurduq. Filarmoniyada hər həftənin
beşinci günü simfonik musiqi gecəsi keçirilərdi.
Moskvadan təşrif buyuran musiqişünas Dazortseva salona
toplaşanları proqramla tanış edər, dünya musiqi
inciləri barədə maarifləndirərdi. Sonra mayestro
Niyazinin sehirli çubuğunun köməyi ilə dövlət
simfonik orkestri canlanardı. Zərifə xanım
ömür-gün yoldaşı ilə bu tədbirlərdə
böyük həvəslə iştirak edərdi.
Zərifə
xanım axşamlar teatra getməyi də xoşlardı. Onu Milli
Dram teatrında, Rus Dram
teatrında, Opera və
Balet teatrında tez-tez görmək olardı. Bu insanın
sadəliyi, səmimiliyi
hər kəsi valeh edərdi. Birinci xanımın sadəliyi, yüksək mədəniyyəti istər
geyimində, istər rəftarında, istər danışığında özünü
hər an büruzə verərdi. Zərifə xanımın teatra gedəcəyi barədə
təbii ki, qabaqcadan xəbər verilərdi. Biz onu giriş qapısında gözlərdik. Xidməti minik maşınında gələn birinci
xanımı cəmi bir mühafizəçi müşayiət
edərdi.
Binaya
daxil olanda o da sürücü ilə birlikdə gedərdi. Tamaşanın
tamamına 15 dəqiqə qalmış yenə
qayıdardılar xanımın dalınca. Heç vaxt gecikməzdi,
tamaşaçıları əsla gözlətməzdi.
Üçüncü
zəng çalınanda tamaşa salonunda öz yerini
tutardı. Adətən Zərifə xanımın bir-iki rəfiqəsi
də gələrdi. Hökumət lojasında, əyləşməzdi,
parterdə orta sırada oturardı. Tənəffüs
zamanı qonaq otağında xudmani çay süfrəsində
tamaşa barədə təəssüratlarını
bölüşərdi. Proqrama diqqətlə göz gəzdirər,
tanımadığı adlar görəndə bizdən
soruşardı, teatrdakı yeniliklərlə maraqlanardı.
Tamaşa bitəndə hamıya minnətdarlığını
bildirib, bir-bir xudahafizləşib ayrılardı...
Biz
isə onunla ünsiyyətdən aldığımız zəngin
təəssüratı öz aramızda bölüşə-bölüşə
bu insanın mənəvi dünyasının
böyüklüyünə, yüksək nəcabətinə
heyran qalardıq.
Yetmişinci
illərdə bir məşhur mahnı vardı, "Ey həyat,
sən nə qəribəsən". Sözləri Cabir
Novruzun, musiqisi Oqtay Kazımovun idi. Mahnı belə
başlardı:
"Nə
yaxın qonşu
olduq
bu dünyada,
Ayrı-ayrı
doğulduq
bu
dünyada.
Axır
gəlib bir olduq
bu
dünyada,
Ey həyat!
Sən
nə
qəribəsən?!"
Onlar
da qonşu deyildilər, ayrı-ayrı doğulmuşdular bu
dünyada. Amma eyni ildə, eyni fəsildə. Çox həyəcanlı,
ziddiyyətli, mürəkkəb
dövrdə sevgi dolu bir ömür
yaşadılar. Bir-birinə
dayaq oldular, bütöv oldular və vida zəngi
çalınanda əbədiyyətə
qovuşdular... Biri ömrün altmış ikinci baharında, digəri səksəninci qışında. Bu vəfasız
dünyadan vaxtsız köçən vəfalılar
əbədiyyət yollarının
doxsanıncı baharında
yenə birgə addımlayırlar. Hər zaman hörmətlə
yad edilən insanlar, həqiqətən unudulmur.
Etibar Babayev
Ədalət.-2013.-27 aprel.-s.3.