Görən kimdir
müqəssir?
Məşq edən
yaradıcı qrup bu
sualın cavabını bilir, lakin açıqlamaq istəmir
Dövlət
Gənc Tamaşaçılar Teatrının səhnəsində
məşq gedir. Rejissorun tapşırıqlarını yerinə
yetirən aktyorları deyəsən axı mən başqa
teatrda görmüşəm.
Əməkdar
artist Çingiz Əhmədov, aktyorlar Ələkbər Əliyev,
Hüseyn və Gültac Əlili Dövlət Musiqili
Teatrının aparıcı aktyorlarındadırlar. Bəs
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrında niyə
məşq edirlər?
Komediya
olmayacaq! Komediya olacaq!
Yazının
girişindəki qarmaqarışıqlıq sizi
çaşdırmasın. Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrı qonaqpərvərlik və həmrəylik
göstərərək həmin gün səhnəni Dövlət
Musiqili Teatrının kollektivinə güzəştə
getmişdi.
Yenə
qarmaqarışıq alındı? Məncə hər şey
düzdü. Qonaq teatrın adı da. Təmir və yenidənqurma
işləri ilə bağlı
tamaşaçılarını bir müddət başqa məkanlarda
qəbul edən ən qocaman sənət ocaqlarımızdan
biri təkcə binanın görkəmində deyil, adında
da dəyişiklik aparıb. Kollektiv bundan sonra Dövlət
Musiqili Teatrı kimi tanınacaq. "Komediya"
sözünün "ixtisara" düşməyində
qorxulu heç nə yoxdu. Teatrın rəhbərliyi belə
hesab edir ki, ad dəyişikliyi yaradıcı kollektivin
qarşısında daha geniş imkanlar açacaq. Komediya isə
bu teatrın səhnəsində həmişə
oynanılıb və yenə də oynanılacaq.
Yeni əsərin
məşqi də bunu sübut edir.
Əbdürrəhim bəyin qəhrəmanları və...
Qayıdaq
məşqə. Yuxarıda qeyd etdiyim səbəbdən
Dövlət Musiqili Teatrının kollektivi həmkarlarının
köməyindən yararlanır. Bugünkü məşq də
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının səhnəsinə
təyin olunub.
Məşqi
tamaşanın quruluşçu rejissoru İradə Gözəlova
aparır. İradə xanımın göstərişi ilə
Əbdürrəhim bəyin qəhrəmanları səhnəyə
çıxır. Yeni tamaşanın müəllifini
geniş tanıtmağa ehtiyac yoxdu. Təbii ki, söhbət
Azərbaycan ədəbiyyatının nəhənglərindən
sayılan Əbdürrəhim bəy Haqverdiyevdən gedir.
Kollektiv bu ölməz klassikin "Kimdir müqəssir?" əsərinə
müraciət edib.
Əməkdar
artist Çingiz Əhmədov (Ağa) artıq neçənci
dəfə səhnəyə qalxır, bir azdan yerini dublyoru Ələkbər
Əliyevə verir. İndi də növbə Hüseyn (Mahmud)
və Gültac (Bahar) cütlüyünə çatır.
Tamaşanın gedişində onlar Adəm və Həvva da
olurlar. Rəqqaslar səhnənin arxasında quruluşçu
rejissorun verəcəyi komandanı gözləyirlər.
İradə Gözəlova səhnədə baş verənləri
diqqətlə izləyir. Deyəsən quruluşçu
rejissoru narahat edən məqamlar var.
Tamaşanın
quruluşçu rəssamı Nabat Səmədova da
qayğılı görünür. Tanınmış teatr rəssamlarımızdan
olan Nabat xanım kollektivin çətin bir işin altına
çiyin verdiyini deyir: "Çox çətin bir işə
başlamışıq. Tamaşadakı hər bir obraz
üçün bir neçə paltar tikilib.
Çalışmışıq ki, səhnədəki tərtibat
əsərin ideyasını tam açmağa kömək
etsin. Maraqlı tamaşa alınmalıdı. Tamamlanası
çox iş var, hələ ki,
çalışırıq..."
Bu
maraqlı layihənin rəhbəri, Dövlət Musiqili
Teatrının direktoru əməkdar incəsənət xadimi
Əliqismət Lalayev arxa cərgədə oturub baş verənləri
müşahidə edir. Direktor təmkinli görünür,
müdaxilə etməyə tələsmir.
Quruluşçu
rejissor növbəti səhnənin məşqinə
başlamaq istəyir. Lakin məlum olur ki, geyim sexində
çalışan xanımlar çarıqları səhnəyə
gətirməyi unudublar. Rejissor assistenti Elməddin Dadaşov
şux zarafatları, hərəkətlərilə məşq
prosesindəki gərginliyi
bir
andaca aradan qaldırır.
Bir
azdan Elməddin Dadaşov özü də səhnəyə
çıxır. O,
bu tamaşada rejissor assistenti olmaqla yanaşı, həm də Şeytan rolunu oynayır. Necə deyərlər, bu
meydan, bu Şeytan. İndi çıx öz
bacarığını göstər.
Adəm-Həvva dövründən günümüzədək...
Şeytanın (Elməddin Dadaşov) səhnədə çıxardığı
həngamədən ətraflı
yazmağa ehtiyac yoxdu. Onsuz da teatrın
yeni yaradıcılıq
işinə baxmağa
gələn tamaşaçılar
hər şeyi görüb özləri qiymət verəcəklər.
Məşqdə elan edilən qısa fasilədən yararlanıb tamaşanın
quruluşçu rejissoru
İradə Gözəlova
ilə söhbətləşməyin
məqamıdı.
Söhbətləşməzdən öncə vurğulanmalı
bir məqam var. Həmin vurğulanmalı
məqam da elə İradə xanımla bağlıdı. İradə Gözəlova
gənc olmasına baxmayaraq artıq yetərincə tanınmış
rejissorlarımızdandı. Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
görkəmli rejissor
Vaqif İbrahimoğludan
dərs alan
İradə xanım
"YUĞ" Dövlət Teatrı da daxil olmaqla bir
neçə sənət
ocağında maraqlı
tamaşalar hazırlayıb.
Onun Gəncə Dövlət Teatrında quruluş verdiyi "Evlənmə"
(Qoqol) və "Qəribə oğlan"
(İlyas Əfəndiyev)
tamaşalar böyük
maraqla qarşılanıb.
Gənc və istedadlı rejissor bu arada Çexov
adına Moskva Akademik Bədaye Teatrının məktəb-studiyasında təcrübə
keçib və Meyerxold adına Mərkəzdə magistraturanı
da bitirməyə nail
olub.
"Kimdir müqəssir?" İradə Gözəlovanın
Dövlət Musiqili Teatrında ilk işi olacaq. Əslində, o, başqa bir
əsərlə debüt
etmək fikrində imiş. Görən kimdir müqəssir?
Quruluşçu rejissorun
özünü dinləyək:
"Sözün doğrusu,
mən teatrın direktoru Əliqismət Lalayevlə görüşə
başqa təkliflə
gəlmişdim. Şekspirin "Şıltaq qızın yumşalması" pyesinə
quruluş vermək istəyirdim. Lakin Əliqismət
müəllim "Kimdir
müqəssir?" əsərini
təklif etdi və öz arqumentlərini söylədi.
Mən də razılaşdım
və özümə
də maraqlı gəldi. Çünki
Əbdürrəhim bəyin
yaradıcılığı ilə tanış
idim. Həm də özümü
bu janrda sınamaq imkanı qazandım".
Tamaşanın
quruluşçu rejissoru kimi İradə xanımın cəmiyyətə
verəcəyi mesajlar var: "Adəm və Həvva, yəni
kişi-qadın münasibətləri dünya yaranandan bəri
insanları düşündürən mövzudu. Hər iki tərəf
özünü haqlı sayır. Min illərdi ki, bu məsələ
çarx kimi dövran edir və bu çərçivədən
çıxmaq mümkün deyil. Allah təbiətin
qanunlarını müəyyən edib. İnsan bu qanunları
dəyişmək gücündə deyil. Bəs bu qanunu dəyişmək
üçün insan nə etməlidi? Tamaşada bu qanunu dəyişmək
xahişi ilə Allaha müraciət olunur. Çünki bayaq
dediyim kimi insan özü bu məsələni həll etmək
səlahiyyətində deyil. Həm də
tamaşaçılara demək istəyirik ki, insanlar mehriban həyat
sürməklə xoşbəxtliyi, cənnəti elə bu
dünyada da qazana bilərlər".
Quruluşçu
rejissor maraqlı bir tamaşa təqdim edəcəyi fikrindədi:
"Əsər özü həcmcə kiçik olsa da
mürəkkəb və maraqlı bir tamaşa
hazırlamağı qarşımıza məqsəd
qoymuşuq. Teatrın yaradıcı və texniki heyəti
işə məsuliyyətlə yanaşır. Birlikdə istəyimizə
çatacağıq".
Tamaşada
əməkdar artist Natiq Şirinovun rəhbərlik etdiyi
"Ritm" qrupunun repertuarından istifadə olunacaq. Quruluşçu
rəssamı Nabat Səmədovadı. Xalq artisti Təranə
Muradova öz tələbəsi Qalina Semyonova ilə tamaşa
üçün maraqlı rəqslər qurublar. Layihənin bədii
rəhbəri əməkdar incəsənət xadimi, sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru Əliqismət Lalayevdi.
Tamaşanın
premyerası mayın ilk günlərində olacaq. Kimin müqəssir olduğu da həmin vaxt
bilinəcək.
Etibar CƏBRAYILOĞLU
Ədalət.-2013.-27 aprel.-S.12.