"Həyat sən nə şirinsən..."
(İtiqlal şairimiz Bəxtiyar Vahabzadənin doğum gününə - 16 avqust
1925-ci il)
Səndən doymaq olarmı,
həyat sən nə şirinsən!
Ancaq hamının deyil,
sən həyatın qədrini
yalnız bilənlərinsən!..
Bu həyat düsturu olan qızıl misraların müəllifinin kim olduğunu hər kəsdən soruşsan, inanmıram ki, "Bəxtiyar Vəhabzadə" cavabını almayasan.
Doğurdan da həyat şirindir! Kim desə ki, həyatdan bezmişəm, inanma. O həyatı elə bezdiyi qədərində də sevir, yaş üstünə yaş gəldikkcə isə ona daha qırılmaz tellərlə bağlanmağa cəhd göstərir, elə yuxarıdakı şeirin davamı olan parçasında deyildiyi kimi:
Özünü bu dünyada
heç kəs qonaq sanmamış,
Ancaq ömrün özü də
bərabər paylanmamış.
Hər canlı üçün, xüsusən də Ulu Tanrının şüuru ən ali keyfiyyət olaraq əta etdiyi məxluqat üçün həyatın dadını, Adəm oğlu insanın özündən başqa, ancaq elə insanın özü bilər. Hər dadlı şey də həmişə qıt olar. Yəqin ki, İslam Peyğənbəri Məhəmməd əl Mustafanın (s) - "Acmamış əlini süfrəyə uzatma, doymamış əlini çək" - kəlamı da, insanı tək təamlara olan nəfsdən çəkindirmir, və həm də hər şeydən şirin olan həyatın dadını bilən məxluqata ömür payının doyunca verilmədiynə də bir işarədir.
Ömür paylanan zaman
görün kimə nə düşdü
Üç yüz il boz qarğaya,
on il şahinə düşdü.
Təbii ki, şeirin bu parçasında mütəfəkkir şairimiz Bəxtiyar Vahabzadə də duruşu, uçuşu, bütövlükdə görkəmi göz oxşayan quşlar şahzadəsi Şahinə "qar-qar"ı könül bulandıran qarğa ömrünün Yaradan tərəfdən cəmi 3.33% (10:300) verildiyini vurğulamaqla, bir növ Peyğənbər kəlamını təsdiq etmiş olur.
Kiminsə həyatdan doyması barədə hələ ki, eşitməmişəm. İnsan dünyasını dəyişən zaman gözlərinin və əllərinin açıq qalmasına, cismi getsə də, qəlbini bu dünyada qoyaraq getməsini, hətta insan əsəbi bir vəziyyətdə olarkən dünyadan bezərək yaşamaq istəməməsini və dərhal da dediklərindən peşimançılıq çəkdiyini dilinə gətirməsini şair növbəti misraların dili ilə ap-aydın diqqətə çəkir.
Həyat sən nə şirinsən,
kim səndən doydu getdi?
Gedənlər bu dünyada
qəlbini qoydu getdi.
Dünən qoca bir qarı
dilində ahu-zarı.
"Bu dünyanın əlindən
gəlmişəm zara"- dedi.
"Ölmürəm ki, bir dəfə
canım qurtara"- dedi.
Ürəkdənmi söylədi o,
bu sözü görəsən?
Xeyr, inanmıram mən!
O yana - yana
dedi:
Dili söylədisə də,
ürəyində o dərhal
"Lənət şeytana!"- dedi.
Həyat tək sevincli anlardan ibarət olsaydı, yəqin ki, belə yeknəsək
ömrün, yaşam
tərzinin bir mənası da olmazdı.
Təsəvvür edək ki, bir
rəngli ipək ipdən toxunmuş saya bir xalı
qarşımızdadır. Baxırıq, hər şey var, ancaq heç
nə yoxdur. Çatışmayan nədir? Təbii
ki, rəngarənglik!
Hər butası, çeşnisi ayrı-ayrı rənglərdən
olan, bədii və texniki baxımdan belə zəif görünən xalı daha çox göz oxşayır, nəinki yüksək keyfiyyət meyyarlarına malik olan saya toxunmuş
xalı, deyilmi?!
Həyat
da belədir.
Hətta
adam var
ki, yeknəsəkliklikdən
bezdiyindən özünə
problem yaradır və
sonra da bu problemin həlli
ilə məşğul
olur ki, fərqli məqamlar yaşaya bilsın. Deməli insan həyatı nə qədər rəngarəng olsa, o qədər də maraqlı olar, şeirin davamında deyildiyi kimi.
Həyat,
sevincin qədər
əzabın da şirindir,
Səni
mənalandıran
o keşməkeşlərindir.
...Ömrünün varaqlarında
cürbəcür yazılar
olduğunu, həyatının
qayğısız, fərəhli
çağlarında qədrini
bilmədiyi, ömrünün
hələ qabaqda olmasını düşünməsi,
yaş otuzu addayandan sonra isə hədər ötən illərə başını yelləməsi,
öz şəxsində
insanları, xüsusən
də cavanları həyatın hər anına (yaşına) elə vaxtında dəyər verməyi, həyatın hər məqamından yetərincə
istifadə etməyi, bununla da geri
boylananda peşimançılıq
çəkməməyi bir
kino lenti kimi göz önünə
gətirir.
Səndən doymaq olarmı,
həyat, sən,
nə şirinsən!
Ancaq hamının deyil,
sən həyatın qədrini
yalnız bilənlərinsən!
-
misralarını əminlikdə
deyən böyük şairimiz, bir də deyir ki:
Bizim həyat dünyasının
qırıq telli sazıyam,
Tək ondan razıyam ki,
özümdən narazıyam!
Görəsən Bəxtiyar Vahabzadə tək özündənmi
narazı idi? Yox! O, həm də yaşadığı dövrün
hakimi olan ictimai-siyasi sistemdən, onun doğma torpağı, milləti, dili, adət-ənəsi üçün yaratdığı
fəsadlarından, haqsızlıqlardan
narazı idi. O, hələ ötən əsrin 50-ci illərinin sonlarında yazdığı
"Gülüstan" poemasında
qonşularımızı nəzərdə
tutaraq deyirdi.
...Biri baran dedi,
biri xər dedi,
Bizi həm yedilər, həm də mindilər-
Həm də dalımızca çox deyindilər...
Bu sətrlərin müəllifi
olan hünərli kişini - türk oğlu türkü çox incitdilər. Səlahiyyətli yerlərə "dəvət"
etdilər. Hətta rejimin
qoruyucu aparatının
qazamatına da saldılar. Şairə
"xalq düşməni"
damğası vurmağa
hazırlaşdıqları bir məqamda, bu qurumun vəzifə
və çin etibarı ilə ikinci səlahiyyətlisi sayılan şəxs onu öz iş
otağına gətizdirdi.
Ona mehribanlıq, qayğı
göstərərək, qara
çörəklə isti
borşa qonaq elədi. O, həm şairin könlünü
aldı, ona ürək-dirək verdi, həm də - "Belə yerda adama isti
borşu bir dəfə verirlər
ha!" - deyərk, ciddi təbəssümü
ilə onu yüngülcə məzəmmət
də elədi.
1993-cü
ilin 20 yanvar hadisələrində Azərbaycan
televiziyasının enerji
blokunu partladan rus əsgərlərinin komandiri olan generalın gözlərinə
tüpürməkdən çəkinməyən
də məhz Bəxtiyar Vahabzadə oldu...
Sovet rejiminin qılıncının
dalının da qabağının da kəsdiyi bir dövrdə rejim əlehinə çıxan
kiçik bir respublikanın vətənpərvər
şairini geniş qanadları altına alan şəxs - Türk dünyasının
yetişdirdiyi dünya
şöhrətli Böyük
azərbaycanlı Heydər
Əliyev cənabları
Bəxtiyar Vahabzadəni
həmişə müdafiə
etdi, onun həm özünə, həm də yaradıcılığına rəğbətlə
yanaşdı, hətta
şair 2000-ci illərin
əvvəllərində xəstəxanada
müalicə aldığı
zaman onun ziyarətinə də getdi...
Mən Bəxiyar
yaradıcılığının uşaqlığımdan vurğunuyam. Elə gün
olmazdı ki, mən onun heç
olmasa bir kiçik şeirini belə əzbərləməmiş
olum.
Qoyun nobatına
gedərkən isə
Bəxtiyar Vavabzadənin
əvvəlcədən ayırdığım
şeirlərindən 10-15 səhifəni
əzbərləməyi özümə
"öhdəlik" götürərdim
və əzbərləyərdim
də. İstər qışın məşəqqətli
soyuğu olsun, istərsə də yayın qızmar günəşi başımdan
tüstü çıxartsın,
fərq etməzdi.
Təzə əzbərlədiyim şeirlərin ilk dinləyicisi
isə bizim Boyat kəndinin (Ucar rayonu) "Aşağı baş"
deyilən məhəlləsinin
malotaranı naxırçı
Talıb olardı.
Naxırçı Talıb
savadsız idi, amma fəhmli adam idi.
Bəxtiyar şeirinin fəlsəfəsini
göydə tutardı.
"Bəh-bəh, nə gözəl deyib" - deyərdi rəhmətlik.
Vətənpərvər, yurdsevər, mayası şeriyyatla yoğrulmuş və hər türk övladının adını
fəxarətlə çəkdiyi,
yaradıcılığından heç olmasa bir nümunə belə bilmiş olduğu, çağdaş
ədəbiyyatımızın aparıcılarından olan
İstiqlal şairi Bəxtiyar Vahabzadə haqqında keçmiş zamanda danışmaq mənim üçün çox çətindir. Şünkü mənim mənəvi
qida mənbəyim Bəxtiyarın şeiri, Bəxtiyarın həmişəyaşar
ruhudur.
Böyük şairimiz Bəxtiyar
Vahabzadənin 16 avqust
2013-cü il tarixdə 88 yaşı tamam olur. Mən də
bu yazımı onun işıqlı xatirəsinə ərmağan
etməklə, Böyük
şairimizə ithaf etdiyim aşağıdakı
şerimlə fikrimi tamamlamaq istəyirəm.
Yerin rahat, ruhun Ulu
Dərgahda şad olsun, Bəxtiyar!
Istiqlal şairi, ey torpaqsevər,
Vətənin şəninə qoşdun
nəğmələr.
Fəlsəfi şeirlər, dürlü
kəlmələr-
dolaşır sözlərin
eldə Bəxtiyar,
Pərdənin bəmində, zildə Bəxtiyar.
Şəhriyar dindirdi "Heydər
Baba"nı,
Səslədi birliyə "iki
oba"nı.
Çəkəndə nəzimə sən "Gülüstan"ı-
etdilər ittiham
"yer"də Bəxtiyar,
Arazdı arada "pərdə",
Bəxtiyar.
Təbrizin dərdiydi səni
qocaldan,
Qarabağ "dava"sı lap saldı haldan.
"Xocalı-soyqrım" - o qalmaqaldan-
danışan sən oldun dildə, Bəxtiyar,
Haqsız qan qalarmı yerdə, Bəxtiyar?!
"20 yanvar"da düşdük çətinə,
Qaldıq işğalçıyla təki-təkinə.
Tüpürdün generalın düz sifətinə-
düşdük bəlalara, dərdə, Bəxtiyar,
Belə hünər olar nərdə, Bəxtiyar,
Sən idin millətin çəkən dərdini-
keçmiş tarixinin
bilən qədrini.
Ulu türk dünyası istər xətrini-
göründün xeyidə-şərdə
Bəxtiyar,
Şirvanda, Şəkidə, Mildə
Bəxtiyar.
Sən Turan şairi, türkün şairi,
Vətənin, torpağın, mülkün
şairi.
Ən dərin qatların, dərkin şairi-
şeirin gül açdı küldə,
Bəxtiyar,
Şeirinin ətri var güldə,
Bəxtiyar.
Sevmişəm şeirini uşaqlığımdan,
Anlayıb mənasın, duyan çağımdan.
Millət
xiffət çəkir
bu yoxluğundan -
dərdimi çəkəmməz
kəl də, Bəxtiyar,
Yerin var mahalda, eldə
Bəxtiyar,
Hər sətrin tarixin sənət əsəri,
Həmişə sözünün olub kəsəri.
Fəxrəddin Meydanlı bu yaz səhəri -
Andı
ustadını bil də, Bəxtiyar,
Ruhu Cənnətətməkan, gül
də, Bəxtiyar.
Fəxrəddin
MEYDANLI
Ədalət.-2013.-16 avqust.-S.3.