AZƏRBAYCAN XALQ
ÇALĞI ALƏTLƏRİ ÜÇÜN
ƏSƏRLƏR YAZILMIR!
(əvvəli ötən saylarımızda)
Respublikada xalq çalğı
alətlərinin not tədrisi
və ifaçılığı
ilə, təhsili ilə əlaqədar onilliklər boyu hökm sürən mövcud böhranlı, baxımsız, biganə durumu əsaslı fakt və arqumentlərlə
təhlil etdikdən sonra, mövcud vəziyyəti tam və obyektiv aşkarladıqdan sonra aşağıdakı
təkliflərimi bildirirəm:
- Azərbaycanda təcrübəli,
uğurlu ixtisas müəllimi və ifaçı kimi tanınan müəllimlərə
tədris repertuarı
yazmaq işi etibar olunsun. Hər halda zəngin dərs, ixtisas öyrətmək praktikası
olan təcrübəli
müəllim hansı
sinif üçün
necə pyes yazılmalı olduğunu
metodik baxımdan daha yaxşı bilir. Lakin belə məsuliyyətli
və vacib işi yenə də şəxsi təşəbbüslərin ixtiyarına
buraxmaq olmaz. Bu iş müvafiq nazirliklərin xüsusi iş planı, sifarişləri, müqavilə
və ödənişləri
əsasında yerinə
yetirilməlidir.
- Bəstəkarların və
ixtisas müəllimlərinin
tədris və konsert repertuarı yaratmaqda birgə əməyi təşkil olunsun. Bu işin
xüsusi musiqi təhsili layihəsi kimi həyata keçirilməsi üçün
müvafiq nazirliklərdən
lazımi maliyyə ayrılsın. Uşaq musiqi
məktəblərinin, musiqi
kolleclərinin, orta ixtisas musiqi məktəblərinin şagirdləri
üçün aşan
və orta çətinlikli pyeslərin
yazılmasına təcrübəli,
bacarıqlı, yaradıcı
müəllimləri mütləq
cəlb edilməli, onların alətə, alətin öyrədilməsi
metodikasına mükəmməl
bələdliyinə etimad
göstərilməlidir. Müəllimlərin yazdıqları pyeslərə,
texniki məşğələlərə
xüsusi komissiyada baxılması, seçilməli,
faktura, forma, harmoniya cəhətdən peşəkar
bəstəkarlar tərəfindən
redaktə olunmalıdırlar.
Yaranmış mövcud
böhranın aradan qaldılılması xüsusi
proqram şəklində,
hökumətin maliyyə
dəstəyi ilə bir neçə il ərzində
pillə-pillə həyara
keçirilməlidir. "Uşaq
və incəsənət
məktəblərinin tar ixtisası
üçün pyeslər.
I sinif", "Uşaq və incəsənət məktəblərinin
kamança ixtisası
üçün pyeslər.
I sinif", "Musiqi kollecləri və orta ixtisas
musiqi məktəblərinin
tar ixtisası üçün
pyeslər. I və II siniflər",
"Uşaq və incəsənət məktəblərinin
kamança ixtisası
üçün pyeslər.
II sinif", "Uşaq və incəsənət məktəblərinin
balaban ixtisası üçün pyeslər.
I sinif", "Uşaq və incəsənət məktəblərinin
qanun ixtisası üçün pyeslər.
I sinif", "Musiqi kolleclərinin balaban ixtisası üçün pyeslər.
III kurs.", "Musiqi kollecləri və orta ixtisas
musiqi məktəblərinin
balaban ixtisası üçün pyeslər.
IV sinif", "Orta ixtisas musiqi məktəblərinin tar ixtisası
üçün pyeslər.
X-XI siniflər", "Orta ixtisas musiqi
məktəblərinin kamança
sinfi üçün
pyeslər. X-XI siniflər", "Ali musiqi
məktəblərinin tar ixtisası
üçün pyeslər.
I kurs" və
i.a. Bütün xalq çalğı alətlərinin bütün
siniflər və kurslar üzrə tədrisi üçün
bu kimi repertuar-not
ədəbiyyatları yazılmalı,
tərtib olunmalı və nəşr edilməlidir. Lakin bir
şərtlə ki, məsələn, kamança
və ya qanun üçün tədris pyesləri tar üçün yazılan
pyeslərdən köçürmələr
olmasın. Həm də
bir şərtlə ki, bu tədris
pyeslərinin, vəsaitlərin
yazılmasında Təhsil
nazirliyi, Mədəniyyət
və turizm nazirliyi, Bəstəkarlar İttifaqı tərəfindən
müəlliflərə maliyyə
dəstəyi verilsin.
Gəlin,
mədəniyyətimizin və
təhsilimizin belə
həllivacib məsələsində
"pulsuzluq şousu"
yaratmayaq. Hamımız bilirik ki, yaradıcılığa,
təhsilə və tədrisə hökumətdən
kifayət qədər
büdcə vəsaiti
ayrılır. Heç olmasa,
bu pulları bir dəfə də tarın, kamançanın, balabanın
və qanunun tədrisinə və təhsilinə sərf edin.
- Təklif edirəm ki, Bakının, şəhər və rayonların tar, kamança,
qanun, balaban alətləri üzrə
təcrübəli, təşəbbüskar
metodist müəllimlərinə
bu alətlər üçün asan və orta çətinliklərdə
kiçik formalı əsərlər, pyeslər
yazılması tapşırılsın.
Çünki təcrübəli ixtisas müəllimləri
hansı sinif üşün necə pyesin yazılması olduğunu bilirlər.
Bu müəllimlərin tədris repertuarı üzərində yaradıcılıq
işləri Bəstəkarlar
İttifaqı tərəfindən
nəzarəyə götürülsün,
pyeslərin fortepiano müşayiətində
forma, faktura və harmoniya yazılışı
redaktə olunsun.
Yazılan pyeslər siniflər
üçün məcmuə
şəkilndə qruplaşdırılsın.
- Təklif edirəm ki, ali musiqi məktəblərinin
ifaçılıq kafedralarında
onlarla təcrübəli,
adlı-sanlı ixtisas
müəllimlərinin təcrübəsindən,
metodik, pedaqoji biliklərindən yararlanmaqla,
bu durğunluq aradan qaldırısın.
Nəzərə alaq ki, bu müəllimlər Əməkdar müəllim,
Əməkdar incəsənət
xadirimi, Xalq atrisiti, Əməkdar
artist fəxri adlarını,
dosent, professor vəzifələrini
daşıyırlar. Əminəm ki, onlar uşaq,
orta ixtisas, musiqi kollecləri və konservatoriya üşün tədris repertuarının yazılması
işinin öhdəsindən
öz zəngin ifaçılıq-müəllimlik təcrübələri, metodika
sahəsindəki bilikləri
sayəsində əla
gələ bilərlər.
Heç kim
elə düşünməsin
ki, xalq çalğı alətləri
üçün tədris
repertuarı yazmaq hər bəstəkarın
işidir və müəllimlər illərlə
tədris etdikləri alət üçün tədris pyesləri yazmağı ixtisas dərsi keçməyən
bəstəkarlardan pis
bacararlar. Belə səhv, əsassız, stereotip yanaşma ümumi işin yalnız zərərinə
ola bilər.
Digər
tərəfdən, nəzərə
almalıyıq ki, tədris-not əsərləri
ayrı-ayrı siniflər
və kurslar üçün yazılması
və tədrisin, aləti mənimsəmənin
spesifik xüsusiyyətlərinə
cavab verməlidir.
- Bəstəkarlar İttifaqının rəhbərliyi, katibliyi, yaradıcılıq bölməsi yaranmış durğun vəziyyəti ciddi müzakirə etməli, bəstəkarların müxtəlif forma və janrlarda xalq çalğı alətləri üçün əsərlər yazmaq istəklərini və imkanlarını aydınlaşdırmalıdır. Düzdür, Bəstəkarlar İttifaqı üzvlərinin hansı alət üçün əsər yazmalı olub-olmadıqları müzakirə mövzusu deyildir. Bu məsələ, birincisi, təşəbbüskarlıq və təəssübkeşlik səviyyəsində həyata keçirilə bilər. İkincisi, tədris repertuarı yazılması işinin Mədəniyyət və turizm nazirliyinin sifarişi əsasında icra edilməsi daha real, səmərəli və keyfiyyətli ola bilər. Onu da nəzərə alaq ki, ABİ üzvü olan bəstəkarlar arasında vaxtilə tar, kamança çalanları olublar.
- Təhsil nazirliyi, Mədəniyyət və turizm nazirliyi xalq calğı alətlərinin tədrisindəki mövcud problemin səmərəli və sürətli həlli istiqamətində konkret əməli tədbirlər həyata keçirməli, bu işin həllində bilavasitə təşkilati və maliyyə dəstəyi göstərməlidir.
- Mümkündür ki, musiqi təhsili müəssisələri Təhsil nazirliyi, Mədəniyyət və turizm nazirliyi ilə birlikdə tədris repertuarında dair xüsusi layihələr işləsinlər və həyata keçirsinlər. Məsələn, "uşaq musiqi və incəsənət məktəblərində xalq çalğı alətlərinin tədrisi üçün pyeslər" layihəsi hər bir alət nəzərə alınmaqla, geniş bir layihə kimi düşünülə və icra oluna bilər.
- Əlbəttə, daha səmərəli, real təkliflər də verilə bilər. Amma hər halda, bu acınacaqlı vəziyyətin, durğunluğun həlli vaxtı çoxdan yetişibdir. Onu həll etmək üçün hər cür imkanımız var: qeyri-maddi irsin yaşaması və təbliği üçün real, uğurlu və davamlı layihələr, təcrübəli müəllimlər, adlı-sanlı ifaçılar, metodik mərkəzlər, elmi laboratoriyalar, kafedralar, yaxşı iş şəraiti, istedadlı bəstəkarlar, yaxşı işləyən rəhbərlər, hökumətin maliyyə dəstəyi. Sadəcə qalır, bu işi birlikdə, ağıllı, səmərəli və sürətli həll etmək istəyimiz, real həllolma imkanlarımızın düzgün təşkili və milli alətlərin tədrisinə, ifaçılığına professional münasibətimiz.
Ariz ABDULƏLİYEV,
Ü.Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasının dosenti,
böyük elmi işçi
Ədalət.- 2013.- 5 iyul.- S. 4.