"Aktyor da Allahın gördüyü işi görür"
Xalq artisti Cəfər
Namiq Kamal: "Mən
yaşda saray təlxəyi
olar?"
Heydər Əliyev Sarayında Azərbaycan peşəkar teatrının 140 illik yubileyi qeyd olunur. Tədbirin sonunda səhnəyə qalxan Mədəniyyət və Turizm naziri Əbülfəs Qarayev teatr xadimlərinin fəxri adlarla təltif olunması haqqında ölkə başçısının sərəncamını elan edir. Fəxri ada layiq görülənlər arasında Akademik Milli Dram Teatrının aktyoru Cəfər Namiq Kamal da var. Xalq artisti Cəfər Namiq Kamal həmin an zalda səslənən alqış səslərini unuda bilmir.
- Həmin gün yubiley tədbirində siz də iştirak edirdiniz. Mirzə Fətəli Axundzadənin "Lənkəran xanının vəziri" tamaşasından bir parçanı oynayıb səhnənin arxasına keçmişdiniz. Nazir Əbülfəs Qarayevin oxuduğu siyahıda adınızı da yəqin elə səhnə arxasında eşitdiniz. Həmin an necə sevindiyinizi başa düşmək olar...
- Həqiqətən də çox maraqlı bir an oldu. Yubiley tədbirində "Lənkəran xanının vəziri" tamaşasından bir parça oynadıq. Mən də vəzir Mirzə Həbib rolunda idim. Çox sevindim ki, Xalq artisti fəxri adını məhz elə yubiley mərasimində, səhnədə, necə deyərlər, görəvimin başında olarkən aldım. Ən çox da bilirsən nəyə sevindim?
- Nəyə?
- Hörmətli nazirimiz sərəncamı oxuyarkən mənim adım çəkiləndə eşidilən alışıq səslərinə. Zalda 2 min qonaq var idi, 300-ə yaxın iştirakçı da səhnənin arxasına toplaşmışdı. Siyahı elan olunanda bəlkə də ən çox mən alqışlandım. Mərasimə dəvət olunanların əksəriyyəti də sənət adamları, mənim həmkarlarım idi. Yaradıcı adamlarda qısqanclıq, paxıllıq və həsəd hissi həmişə olur, olacaq da, bunu gizlətməyin yeri yoxdu. Fəxri ad almağıma bu qədər insanın müsbət reaksiya verməsi əlbəttə maraqlı mənzərə idi. Bu şad xəbəri evdə, çay içə-içə televizordan eşitsəydim yalnız ailə üzvlərimin sevindiyini görəcəkdim. Amma minlərlə insanın mənim uğuruma sevinməsinə şahid oldum. Həm də dövlətin, prezidentin əməyimə verdiyi yüksək qiymətlə xalqın, tamaşaçının və həmkarlarımın verdiyi qiymət üst-üstə düşdü. Bu mənim üçün böyük şərəfdi. Deyilənə görə, bir neçə il əvvəl də Xalq artisti fəxri adına təqdim olunmuşam, lakin sonda hansı səbəbdənsə alınmayıb. Görünür qismət bu günə imiş.
- Bu dəfə də alınmasaydı necə olacaqdı?
- Heç bir faciə baş verməyəcəkdi. Yenə də
başımı aşağı
salıb teatrdakı işimlə məşğul
olacaqdım. Fəxri ad, hansısa
mükafat üstündə
heç vaxt hay-küy salmamışam, narazılıq etməmişəm.
Ömrümün 41 ilini 140 yaşı
olan Azərbaycan teatrına həsr etmişəm. Sağ
olsunlar ki, bunu nəzərə alıblar. Mənim əziyyətimə dəyər verən, çəkdiyim zəhmətimi
qiymətləndirən hər
kəsə təşəkkürümü
bildirirəm.
- Səhnə fəaliyyətinizi
iki mərhələyə
bölmək olar - Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrında
çalışdığınız illər və bir də Akademik
Milli Dram Teatrındakı
dövr. Teatr ictimaiyyətinin, tənqidçilərin, sıravi
tamaşaçıların münasibəti öz yerində, Cəfər Namiq Kamal özü
bu mərhələləri
necə dəyərləndirir?
- Aktyor kimi yetişməyimdə,
tanınmağımda Dövlət
Gənc Tamaşaçılar
Teatrının böyük
rolu var. 1972-ci ildən
1996-cı ilə kimi məhz bu teatrda
çalışmışam. Həmin kollektivdə çiyin-çiyinə
çalışdığım aktyorları, rejissorları
həmişə hörmətlə
xatırlayıram. Gənc Tamaşaçılar
Teatrının səhnəsində
də maraqlı rollar oynamışam.
Götürək elə Cəlil
Məmmədquluzadənin "Danabaş kəndinin məktəbi" tamaşasındakı
Uçitel Həsənov
obrazını. Rejissor Azər
Paşa Nemət bu tamaşaya çox maraqlı bir quruluş vermişdi. Biz həmin tamaşa ilə festivalda da çıxış etdik.
Akademik Milli
Dram Teatrına isə
1996-cı ildə dəvət
olundum. Teatrın o zamankı rəhbəri,
görkəmli sənətkarımız
Həsənağa Turabovun
istəyi ilə kollektivə qəbul olundum. Sən deyən kimi,
mənim üçün
növbəti bir mərhələ başladı.
Sözün açığı, bu mərhələlər
arasında özüm
üçün müqayisə
aparmağa zamanım olmadı. Bir də gördüm
ki, repertuardakı tamaşaların yarıdan
çoxunda məşğulam.
Sözsüz ki, Akademik Milli Dram Teatrı böyük tarixi, öz yaradıcılıq
yolu olan bir sənət ocağıdı. Bu teatrda çalışmaq
hər aktyora qismət olmayıb. Mən isə bu teatrın
səhnəsində Şeyx
Əhməd (Cəlil
Məmmədquluzadə "Ölülər"), Mirzə
Həbib (Mirzə Fətəli Axundzadə
"Lənkəran xanının
vəziri"), Şahzadə
(İlyas Əfəndiyev
"Xurşidbanu Natəvan"),
II Tiqran (Nəriman Həsənzadə "Pompeyin
Qafqaza yürüşü"),
Kamran Qızılsəs
(Əli Əmirli
"Köhnə ev"),
Xasay (Afaq Məsud "Qatarın altına atılan qadın") obrazlarını
oynamışam. Xalq
yazıçısı, görkəmli
dramaturq Elçinin
son illər Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində tamaşaya
qoyulan bir neçə əsərində
- "Ah, Paris, Paris" -də Eynşteyn, "Mənim ərim dəlidir"də
Dost, "Poçt şöbəsində
xəyal"da Xəlil,
"Mənim sevimli dəlim"də Ədəbi
işçi, "Sənətkarın
taleyi"ndə Poloni
rollarını yaratmaq
mənə nəsib olub.
- Bu dəqiqə qrim otağınızda oturub söhbətləşirik. Bir azdan
Elçinin "Sənətkarın
taleyi" tamaşasında
Poloni rolunu oynamaq üçün yenə səhnəyə çıxacaqsınız. Həmin tamaşada maraqlı obraz - aktyor obrazını yaradırsınız.
Hüseyn Ərəblinskinin truppasında "Hamlet"dəki
Polonini uğurla yaratdığına görə
aktyoru elə bu adla çağırırlar.
Şekspirin "Hamlet"ində Poloni oynamaq heç ürəyinizdən
keçdimi?
- Ürəyimdən keçir
deyəndə ki... Poloni çox maraqlı obrazdı, necə deyərlər, yaşım
da, başım da bu rolu
oynamağa imkan verir. Amma indi gərək bu teatr "Hamlet"ə yenidən müraciət etməyə
ehtiyac duysun, bu əsərə quruluş verə biləcək rejissor tapsın, rejissor məni Poloni obrazında görsün...
Görürsən də,
hər şey aktyorun arzusu ilə olsaydı nə vardı ki...
Mən heç
vaxt rolun həcmi üstündə
dalaşmamışam. Belə demək
mümkünsə, bircə
tələbim olub - həmişə dolğun
rollar istəmişəm.
Yəni bu rolun imkanı
olsun ki, mən onu obraz
səviyyəsinə yüksəltmək
üçün səhnədə
tər töküm, əziyyətə qatlaşım.
Son nəticədə də bilim ki,
bir dolğun obraz yarandı. Şablon səslənməsin, aktyor
sənəti çox
müqəddəs sənətdi.
Aktyor da Allahın işini görür - insan yaradır. Səhnədə həmin
insana nəfəs, can verir, yaşadır.
Hiss edəndə ki, bu rol məndə
alına bilər, onda var qüvvəmi
qoymağa hazıram. Əks halda roldan uzaq
qalmağa çalışıram.
Məsələn, böyük dramaturqumuz
Hüseyn Cavidin "Topal Teymur" pyesindəki Cücəni oynaya bilmərəm.
- Niyə?
- Mən yaşda da təlxək olar? Bu yaşda
təlxəyi heç
vaxt sarayda saxlamayıblar.
- Görkəmli rejissor Georgi Tovstonoqov deyirdi ki, müəllifə sədaqət heç də onun hər sözünə riayət etmək deyil. Aktyor kimi, müəllifin mətninə müdaxilələrə necə baxırsınız?
- Çox normal. Bayaq dediyim kimi, aktyor sənəti yaradıcı işdi. Obrazı dolğun yaratmaqdan ötrü əlavə ştrixlər, hərəkətlər, sözlər tapmalısan. Yetər ki, tapdığın "faydalı qazıntı" olsun. Mən də səhnədə "faydalı qazıntı" axtarmağı sevirəm. Elə sözlər tapmağa çalışıram ki, əlavələrim yerinə düşsün. Xalq yazıçısı Elçinin bir neçə tamaşasında obrazın sözlərinə əlavələr etmişəm. Elçin müəllim məşqdə və ya daxili baxışda bəyənib.
- Titul baxımından qardaşınız, Xalq artisti İlham Namiq Kamala çatdınız...
- İlhamı sənətə mən gətirmişəm. Orta məktəbdə oxuyanda mərhum aktyorumuz Məmmədağa Dadaşov məni və qonşumuz, indi teatrımızın direktoru, professor İsrafil İsrafilovu rəhbərlik etdiyi dram dərnəyinə apardı. Rolları böləndə gördük ki, bir nəfər çatışmır. Dedim ki, bir yaş məndən böyük qardaşım var, bəlkə onu da dərnəyə gətirim? Məmmədağa müəllim də razılaşdı. İlhamın əlindən tutub gətirdim dərnəyə. Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində İlhamla bir neçə tamaşada oynamışam. İstedadlı olmaqla yanaşı, çox maraqlı tərəf-müqabildi. Bunu tək mən yox, digər aktyorlar da deyir.
Mən Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrından Akademik Milli Dram Teatrına gəldim. İlham isə bu teatrdan Dövlət Musiqili Teatrına getdi, həmin teatrda baş rollar oynayır. Görünür orada İlhama daha çox ehtiyac var.
Etibar CƏBRAYILOĞLU
Ədalət.- 2013.- 6 iyul.- S. 6.