Səhnədə keçən ömür

 

Görkəmli səhnə ustası, Əməkdar İncəsənət xadimi, Azərbaycan Teatr Xadimləri Birliyinin üzvü, "Qızıl Dərviş" mükafatı, Gəncə Dövlət Dram teatrının rejissoru Vaqif Abdulla oğlu Şərifovun 70 yaşı tamam olur.

İnsan yaşa dolduqca dönüb keçdiyi yola, yaşadığı onilliklərə nəzər salır və öz-özünə sual edir: "Mən həyatı necə yaşamışam, yaşadığım ömürdə xalqım üçün nə etmişəm?" Təbii ki, belə bir sualı Vaqif Şərifov da müəyyən məqamlarda, müəyyən anlarda öz-özünə verib və hər halda müsbət cavab alıb.

Bəli, Gəncə Dövlət Dram teatrının rejissoru Vaqif Şərifov ömrünün 50 ilə yaxın bir vaxtını teatr sənətinə, Azərbaycan mədəniyyətinin təbliğinə, tərəqqisinə həsr etmişdir. O, 1967-ci ildə M. Əliyev adına Azərbaycan Dövlət Teatr İnstitutunu rejissorluq sənəti üzrə bitirmişdir və o vaxtdan da həyatını teatr sənətinə bağlamışdır. O, müxtəlif illərdə Sumqayıt, Ağdam və Gəncə teatrlarında çalışmışdır, indiyə qədər 100-dən artıq müxtəlif janrlı dram əsərlərinə səhnə həyatı vermişdir. O, 1980-ci ildən bəri Gəncə Dövlət Dram teatrında işləyir və söz düşəndə deyir: "Məni yaşadan da teatrdır, mənə əzab verən də, məni öldürən də, elə məni dirildən də. Mən yalnız teatrda mövcudam, teatrda Vaqif Şərifovam, kənarda isə heç kiməm". Bu səmimi etirafda Vaqif müəllimin sənətinə vurğunluğu, teatra bağlılığı bir daha təsdiqini tapır.

Azərbaycan mədəniyyəti tarixində Gəncə Dövlət Dram teatrının öz yeri, öz çəkisi, sanbalı vardır. Vaxtilə bu sənəd məbədində Abbasmirzə Şərifzadə, Mərziyyə xanım Davudova, Ülvi Rəcəb, Fatma Qədiri, Ələsgər Ələkbərov, Məmmədrza Şeyxzamanov, Barat Şəkinskaya, Ələkbər Şeyfi, Muxtar Afşarov kimi müqtədir sənətkarlar çalışmışlar. Düzdür, V. Şərifov bu sənətkarlarla işləməsə də, onların sənət irsinə yaxından bələd olmuş və bir növ ona yiyələnmişdir. Onun iş yoldaşları keçən əsrin 40-50-ci illərində teatr səhnəsinə gəlmiş Məmməd Bürcəliyev, Ələddin Abbasov, Sədayə Mustafayeva, Zülfüqar Baratzadə, Rəmziyyə Veysəlova, Əşrəf Yusifzadə kimi sənətkarlar olmuşdur.

Rejissor sənətdə əldə etdiyi uğurlara görə sənət müəllimlərini həmişə minnətdarlıq hissi ilə xatırlayır. O, deyir: "Mən sənət müəllimlərimi həmişə böyük qürur və fəxrlə xatırlayıram. Mənim həyatda püxtələşməyim və düzgün istiqamət tutmağım üçün Adil İsgəndərovun, Mehdi Məmmədovun, Rza Təhmasibin, Rza Sərrabskinin, İslam İbrahimovun böyük əməyi olmuşdur".

V.Şərifovun quruluş verdiyi ən yaxşı tamaşalardan aşağıdakıları göstərmək olar: Nazim Hikmətin "Demokl qılıncı", H. Cavidin "Maral", C. Cabbarlının "Almaz", "Yaşar" pyesləri, Altay Məmmədovun "Dəli Domrul", Anarın "Şəhərin yay günləri", Mirzə Məhəmməd Axundovun "Qanın dəllalı", Hüseynbala Mirələmovun "Vicdanın hökmü", Elçinin "Qatil", S. S Axundovun "Eşq və intiqam", A. Vampilovun "Böyük oğul", İslam İbrahimovun "Anaların divanı", Ə. Əbülhəsənin "Birinci atəş", İ. Qasımovun və H. Seyidbəylinin "Böyük ürək", Orxan Kamalın "Yad qızı", İ. Şıxlının "Dəli Kür", Ə. Haqverdiyevin "Bəxtsiz cavan", Hidayət Orucovun "Məhəbbət yaşayır hələ", Fəridə Əliyarbəylinin "Xan qızı" və b. əsərlər. Əlbəttə, bu siyahını bir az da artırmaq olar. Yeni yaranan hər bir səhnə əsəri rejissorun qəlbinin alovu ilə yanan sənət eşqinin yadigarıdır. Vaqif Şərifovun quruluş verdiyi hər bir əsərdə yeni obraz üzərində işləmək də hər bir aktyorun arzusudur. Çünki o daim yeniliyi sevən və obrazı yeni bir baxışda səhnəyə gətirməyi bacaran bir rejissordur.

Vaqif Şərifovun rejissorluğa başladığı ilk illərdə (1968) quruluş verdiyi ilk uğurlu tamaşa İslam İbrahimovun "Anaların divanı" pyesi olub. Həmin pyesin tamaşası o vaxt nəinki Gəncə ictimaiyyəti arasında, eləcə də respublikamızda geniş əks-səda doğuraraq ilin ən yaxşı tamaşalarından biri kimi qiymətləndirilmişdir.

Rejissor Vaqif Şərifov 2001-ci ildə Mirzə Məhəmməd Axundovun "Qanun dəllalı" pyesinə verdiyi uğurlu səhnə quruluşuna görə "Qızıl Dərviş" mükafatına layiq görülmüşdür. İnsan mənəviyyatının alçaldılması və hər zaman insan mənəviyyatına qarşı edilən haqsızlıqlar bu əsərin əsas leytmotivini təşkil edir. Quruluşçu rejissor pyesin müəllif tərəfindən qoyulan ana xəttini saxlamaqla onu bugünkü həyatımızla bilavasitə əlaqələndirməyə, daha doğrusu, müasirləşdirməyə nail olmuşdur.

Vaqif Şərifovun Gəngə Dövlət Dram teatrında fəaliyyəti təkcə rejissorluq işi ilə bitmir, o, həm də yeri gəldikcə bəzi səhnə əsərlərində aktyor kimi də çıxış edir. O, S.Vurğunun "Vaqif" pyesində Əlibəy, Atəf Zeynallının "Nəriman ata" əsərində Qüdrət, İ.Əfəndiyevin "Mənim günahım" pyesində Xansu, yenə İ.Əfəndiyevin "Unuda bilmirəm" tamaşasında Cəmil və b. obrazları məharətlə oynamışdır.

Rejissor Vaqif Şərifov meydan tamaşaları, Nizami Poeziya teatrında quruluş verdiyi əsərləri ilə də Gəncə şəhəri əhalisi arasında böyük hörmət qazanmışdır. Bayram günlərində, tarixi günlərdə el şənliklərində, küçə və meydanlarda, açıq səma altında onun meydan tamaşalarına verdiyi quruluşlar hələ də yaddaşlarda qalır.

Gəncə xanı Cavad xanın məqbərəsi önündə şair Məmməd Alimin ssenarisi əsasında "Cavad xanın son döyüşü" adlı meydan tamaşası da rejissorun uğurlu işlərindən sayıla bilər. Meydan tamaşasında əsas rolları ifa edən xalq artisti Alim Məmmədovun (Cavad xan), əməkdar artist Ramiz Vəliyevin (Hüseynqulu ağa), aktrisa Sevda Orucovanın (Məliknisabəyim) aktyor oyunlarını tamaşaçılar maraqla qarşılayırlar.

Rejissorun teatrda quruluş verdiyi son işlərindən biri Elçinin "Qatil" psixoloji dramıdır. Pyesdə cərəyan edən hadisələr günümüzün reallığını əks etdirməklə bərabər, insan taleyindən, həyat məngənəsində sıxılanacı talelərin gətirmiş olduğu bədbəxtliklərdən və sonda həyatın özündən belə, insanı amansızcasına qatilə çevirməsindən bəhs edir.

Vaqif Şərifov həmişə hazırladığı tamaşalarda gənc aktyor heyətinin qüvvəsindən bəhrələnməyi sevir. Bu da onun bir rejissor kimi geniş dünyagörüşündən, seçdiyi sənətə rəğbətindən, sevgisindən irəli gəlir.

Rejissorun yaradıcılıq məkanı təkcə Gəncə Dövlət Dram teatrı ilə məhdudlaşmır, o, eyni zamanda Ağdam və Qazax rayonları Dram teatrlarının aktyor heyəti ilə də yaradıcılıq əlaqələri saxlayır və həmin teatrlarda da bir çox pyeslərə quruluş verir.

Haşiyə: Vaqif Şərifov ata şəcərəsi tərəfdən savadlı, təhsil görmüş bir nəslə mənsubdur. Doğru demişlər ki, "Ot bitər kökü üstə, əsli nə isə, Yovşan bəsləməklə çəmənzar olmaz" (Xəstə Qasım). Onun ata babası Molla Mustafa əfəndi Şərif oğlu XIX əsrin axırlarında Türkiyədə dini təhsil almış, XX əsrin əvvəllərində isə Tiflisdə Qafqaz müsəlmanları müftisi, görkəmli Azərbaycan maarifçisi və din xadimi Hüseyn əfəndi Qayıbova şəriət elmlərindən imtahan verərək Qazax nahiyəsinin İncə dərəsi bölgəsinə axund təyin olunmuşdur. XX əsrin 30-cu illərinin repressiya basqıları Molla Mustafa əfəndidən də yan keçməmişdir. O, həbsolunma təhlükəsindən qurtarmaq üçün ərəb dilində olan bir çox əlyazma, cüng və kitablarını yandırmışdır. Vaqif müəllimin Gəncədə böyüyüb boya-başa çatdığı ev də zaman-zaman görkəmli ziyalıların qonaq-qara yeri olmuşdur. Türk dünyasının böyük şairi Nazim Hikmət, xalq yazıçısı Mehdi Hüseyn, xalq şairi Osman Sarıvəlli, ağdabanlı aşıq Şəmşir, xalq şairi Hüseyn Arif, yazıçı-jurnalist Əvəz Sadıq və b. sənətkarlar ayrı-ayrı vaxtlarda Abdulla Şərifovun qonağı olmuşlar.

İllər ötür, insan yaşa dolur, qocalır, hər şey zamandan asılı olduğu halda, zaman heç bir şeydən asılı olmayaraq, öz axarı ilə gedir. Görkəmli səhnə ustası Vaqif Şərifov da ömrünün müdrik çağlarını yaşayır. Ömrünün müdrik çağında onu narahat edən bir məsələ var: Teatrda tamaşaçı problemi.

Böyük dramaturq M. F. Axundovdan üzü bəri görkəmli şəxsiyyətlər teatrı tərbiyə vasitəsi, tərbiyə evi adlandırmışlar. Bu proses artıq başa çatmışdır. Elmi-texniki tərəqqi, müxtəlif video aparatlar, qurğular, televiziya kanallarının çoxluğu, internet saytları, innovativ texnologiyalar və s. öz sözünü deyir. Bütün bunlar teatra marağı azaldır, müəyyən mənada onu sıxışdırır, lakin buna baxmayaraq, xalqın mənəvi yüksəlişində yenə teatr sənətinin, teatr mədəniyyətinin öz yeri var.

 

Aydın Nağdalıyev,

 

Filologiya elmləri namizədi,

Dosent

 

Ədalət.- 2013.- 30 iyul.- S. 4.