“Rejissor filmin ağasıdır"
Adalet.az "Mahmud və
Məryəm” filminin rejissoru
Mehmet Ada Öztekinin Kulis.Az-a
yazılı müsahibəsini təqdim edir.
- "Mahmud və Məryəm” rejissoru
olduğunuz ilk filmdir. Amma kinoprokatda
böyük uğur qazanan "Kaybedenler kulübu” filminin ssenarisini yazmısınız. İlk
filminizi öz
ssenarinizlə çəkmək istərdinizmi?
- Əslində bunu çox istəyirdim. Planım da bu idi. Amma bu proje qarşıma qəfil çıxdığına görə razılaşdım.
- "Mahmud və
Məryəm” filmini uğurlu hesab edirsinizmi?
- Yaxşı sualdır (gülür). Bir filmin uğur
meyarları müxtəlifdir.
Xüsusilə də roman əsasında
ekranlaşdırılan filmlərdə.
"Mahmud və Məryəm” fəlsəfi
romandır. Yazıçı hekayəyə və obrazlara ilahi bir münasibət göstərir. Roman fəlsəfi olmasa belə bunu filmə uyğunlaşdırmaq
çətindir. Bu mənada çətin
film oldu. Mən həqiqi
atmosferi və hissiyyatı düzgün verə bildiyimizi, dolayısı ilə uğurlu bir film çəkdiyimizi düşünürəm.
- Filmdəki anaxronizm tənqid edilir. Çünki Azərbaycanda xanlıqlar
dövrü XVIII əsrdə
olub, Çaldıran döyüşü isə
XVI əsrin əvvəllərində.
Film bu iki
əsrlik fərqi nəzərə almır.
- Bu məsələni filmin əvvəlindən bəri
azərbaycanlı məsləhətçilərlə
müzakirə edirdik.
Hekayədə xanlıq söhbəti
vardı. Çaldıran döyüşü isə
yazıçı ilə
razılaşdırdığımız parametr idi. Nəticədə sənədli film çəkmədiyimiz üçün
bu anaxronizmə fikir vermədik. Amma filmin əsas problemi bu deyildi.
Başqa
xronoloji xətalar da vardı. Əlbəttə ki, indi bunları deməyəcəm
(gülür). Bircə onu
deyə bilərəm
ki, azərbaycanlı məsləhətçilərdən razılıq alınmışdı.
Bu formada olan
kiçik detallar hekayənin təsvirinə
xidmət edirsə onları nəzərə
almamaq olar.
- Filmin sonunda Mahmudun yanma səhnəsini tənqidçi və tamaşaçılar realist hesab
etmədilər. Bu haqda danışmaq istərdinizmi?
- İstəyərdim. Yüzdə yüz
razıyam. Amma belə
bir səbəb də deyə bilərəm. Bu cür epik filmlərdə
çox güclü,
hazırlanması da uzun çökən vizual effektlərdən istifadə edilməlidir.
Epik filmlər zatən bahalı filmlərdir.
Bunun üstünə vizual qrafika xərclərini də gəlsək büdcə qorxunc səviyyəyə çatar.
Bizdə
də bu qrafiklərin hazırlanması
uzun çəkdi və problemli yerləri dəyişdirmək
üçün vaxt qalmadı. Həm prodüserlər, həm də mən bəzi qüsurları gördük
və düzəltmək
istədik. Amma vaxtımız
qalmamışdı. Adi
bir Hollivud filmində bu effeklərin hazırlanması
8-9 ay çəkir, bizim
isə filmi çəkib qurtarmaq üçün 4 aydan da az vaxtımız vardı. Film bitdikdən sonra
prokata buraxılmasına
bir neçə gün qalmışdı və mən heç nə edə bilmirdim.
Bütün bu bəhanələr, üzürlər filmdəki
problemləri həll etmir. Tamaşaçını problemlər yox,
nəticə maraqlandırır.
Ona görə də bu prosesin heç
bir mənası yoxdur. Mənim bundan özüm
üçün çıxartdığım
nəticə odur ki, bir daha
bu cür problemlərə izin verməyim.
- Azərbaycanlı
rejissorlar adətən ssenaristlərin təzyiqlərindən
şikayət edirlər. Bu filmdə rejissor kimi özünüzü
azad hiss edirdinizmi?
- Türkiyədə bəzi layihələrdə
də oxşar vəziyyət yaranır. Amma bizdə belə bir problem olmadı. Elçin
ilk toplantıda mənə:
"Rejissor filmin ağasıdır. Sadəcə
əsərin mahiyyətinə
zərər verməsəniz
məmnun olaram”, - dedi. Bu çox
müasir və dəyərli münasibətdir.
Elçinin belə müdaxilə
etmədiyi prosesə ssenaristlərin də müdaxiləsi və təzyiqi olmadı.
- Filmdə azərbaycanlı aktyorlar da oynayıb. Onlarla işləmək türk aktyorlarına nisbətən
daha fərqli idimi?
- Mən bir çox
amerikan, ingilis, fransız, alman, rus aktyorlarla çalışmışam. Onların arasında
dünya starları da olub. "Mahmud və Məryəm”də
xorvat aktyor da vardı. (Ceyran rolunun
ifaçısı Kristina Krepela-Red.)
Artistin milləti olmur. Yaxşı və pis artist olur. Xüsusilə də Fəxrəddin
Manafov, Şamil Süleymanov, Murad Abdullayev möhtəşəm
aktyorlardı. Digər aktyorlar
pisdi demirəm, xahiş edirəm məni düz başa düşəsiniz.
Amma dediyim üç aktyor mənim çox xoşuma gəldi.
- Filmin Bakıda keçirilən
premyerasında Fəxrəddin
Manafov çəkiliş
meydanında aktyorların
xətrinə dəydiyi
üçün üzr
istədi. Çəkiliş zamanı gərginlik
olurdumu?
- Azərbaycanda Fəxrəddinin
çox böyük aktyor olduğunu gördük. Yəqin ki, üzərində
bundan qaynaqlanan təzyiq vardı. Əvvəllər çox yaxşı
və rahat idi, amma zaman
keçdikcə gərginləşməyə
başladı. Çəkiliş meydançasında belə
şeylər həmişə
olur. Əvvəllər də bu suala eyni cavabı
vermişdim. Çəkiliş həyat kimidir. Bəzi günlər şirin, bəzi günləri acıdır. "Mahmud və Məryəm”in gözəl günləri
gərgin günlərindən
çox idi. Vacib olan da budur.
- Cavablandırmaq
istəyib, amma sual verilmədiyinə görə cavablandıra bilmədiyiniz sual qaldımı?
- Xeyir. Suallarınız çox gözəl
idi. Mənə bu şansı
verdiyiniz üçün
təşəkkür edirəm.
Ədalət.-2013.-2
oktyabr.-S.8.