Həyat təcrübəm yaşıma
ağırlıq edir...
Yola saldığımız bu tələm-tələsik illər ərzində insanların yaddaşında özünə bir təmiz guşə ayırıb, orda illərcə yaşamaq, var olmaq hər sənət adamına nəsib ola biləcək xoşbəxtlik deyil.
Bizim gənclik onu ilk dəfə "Yad qızı"ndakı Məzhərlə, sonra "Kamança"da Qəhrəman Yüzbaşı ilə tanıyıb, bir müddət sonra isə "Təhminə" filmindəki bircə kəlmə ilə sevdi: "Zaur, Təhminə öldü". Bu sözlərdən sonra biz onu bir müddət mavi ekranın sirli-sehrli aynasından itirdik. Amma yaddaşımızın bir guşəsində onun üçün ayırdığımız məkan həmişə var oldu. Bu məkan heç bir zaman tozlanmadı...
Bu günsə o, yenidən səhnələrdə öz var oluşunu müvəffəqiyyətlə davam etdirir. Və nə yaxşı ki, bu belədi. Nə yaxşı ki, bugünkü müsahibim istedadlı aktyor, səmimi insan Füzuli Hüseynov bizimlədi.
- Fizuli bəy, mən bir tamaşaçı kimi sizi ilk dəfə 1993-cü ildə çəkilmiş "Kamança" tamaşasındakı Qəhrəman Yüzbaşı obrazı ilə tanımışam. Həmin tamaşa o illər üçün çox aktual olduğundan heç vaxt unudulmadı. Bu gün o tamaşanın çəkilməsindən düz iyirmi il ötüb. Bu iyirmi il ərzində nələr baş verdi?
- O
zamanlar rejissor Ramiz Həsənoğlu televiziyada "Sabah"
studiyası yaratmışdı. Həmin
dövrdə də ölkədə müharibə
ab-havası hökm sürürdü. "Kamança"
tamaşası da vurğuladığınız kimi müharibə
illəri ilə səsləşdiyindən tamaşa
"Sabah" studiyasının ilk işi oldu. Məqsəd belə idi ki, studiyada gənc tələbələr
yetişsin, onlara özlərini sınamağa imkan
yaradılsın. Lakin, çox təəssüf
ki, həmin ideyaların davamı olmadı. Bizdə nədənsə belə işlərə
çox səhlənkar yanaşırlar.
Sonrakı dövrlərdə isə işlədiyim
teatrda çox acınacaqlı vəziyyət əmələ
gəldi. Teatr təmirə dayandı. Altı, yeddi il işləmədi. Orda-burda
tamaşalarda oynamaqdan bezdim, yoruldum. Sonunda
isə belə qərara gəldim ki, teatrdan ayrılsam
yaxşı olar. 1994-cü ildə teatrdan
ayrıldım. Təxminən on ilə
yaxın Türkiyə və Rusiyada yaşadım.
2004-cü ildə isə rəhmətlik Əliabbas Qədirov
tərəfindən teatra dəvət aldım. Elə həmin
ərəfədə də Mərahim Fərzəlibəyov məni
"Misir gecələri" tamaşasında baş rola dəvət
elədi. İki aya yaxın həmin
tamaşada oyanamamaq üçün müxtəlif bəhanələr
gətirsəm də, sonunda razılıq verib, işə qəbul
olundum. Amma bir məsələ də var
ki, mən gəlməyə də bilərdim. Kim deyirsə
ki, sənətsiz yaşaya bilməz, inanmayın, yalandı! Adam düşdüyü hər bir situasiyadan
çıxış yolu tapır və yaşayır.
Sadəcə olaraq baxır kim necə
yaşayır. Adam var şəxsiyyətini, mənliyini
itirərək yaşayır. Adam da var ki,
düşdüyü heç bir çətin vəziyyət
onun şəxsiyyətinə toxuna bilmir.
- Sənətdə
olmadığınız illər üçün heyfsiləndiyiniz
məqamlar oldumu?
- Qətiyyən.
Çünki, mən tutduğum heç bir
işdən heç vaxt peşman olmamışam. Təbii ki, nələrsə eləyə bilərdim.
Yaxud da indi də edə bilərəm deyə
düşünürəm. Amma bir məsələ var
ki, adam eşidilməyəndə, fikirlərinə
məhəl qoyulmayanda rəncidə olur. Bəzən
fikirləşirəm ki, hamı necə, mən də elə
olum. Amma sonra görürəm ki, yox bu
mümkün deyil. Mən "palaza
bürün, ellə sürün" prinsipi ilə yaşaya
bilmərəm.
- Sizcə kino rejissorları sizin
potensialınızdan yetərincə istifadə edə bildilər?
- Mən
1980-ci ildə İncəsənət Universitetinin "dram və
aktyorluq" fakültəsinə qəbul olunmuşam. Ən yaxşı müəllimim də Nəsir
Sadıqzadə olub. İkinci kursdan sonuncu
kursa qədər mənə dərs deyib. Nə
öyrənə bilmişəmsə, ondan öyrənmişəm.
Allah ona rəhmət eləsin. Çox maraqlı və yaxşı insan idi. Həmin tələbəlik illərimdə
kinostudiyada çəkilən bütün filmlərə dəvət
almışam. Sınaq çəkilişlərindən
də keçmişəm, münasibət də yaxşı
olub. Amma nədənsə filmlərə
çəkməyiblər. Bəlkə mənim tələbə
olmağım, təcrübəmin az
olması buna mane olub. Bilmirəm... Amma hesab edirəm
ki, buna daha çox o vaxt yaranan bir çevrəmi,
qruplaşmamı mane olurdu. Yəni həmin
çevrəyə daxil olmaq çox çətin idi.
- Siz Rasim Ocaqovun "Təhminə"
filmində Spartak obrazı ilə çox sevildiniz. Amma nədənsə Rasim Ocaqovun başqa filmlərində
tamaşaçı sizi görmədi?
- Rasim Ocaqova Allah rəhmət eləsin. Onun çəkdiyi
filmlərin bir çoxuna dəvət almışam. Elə "Təhminə" filmində Zaur roluna
çəkilmək üçün də dəvət
almışdım. O vaxt Fəxrəddin Manafov burda yox
idi. Getdim sınaqdan keçdim. Ancaq üç-dörd gündən sonra rəhmətlik
Emin Sabitoğlu ilə görüşdüm. O, mənə
dedi ki, bəs Rasim müəllim istəyir ki, səni heç
bir sınaq çəkilişi filan olmadan Spartak roluna çəksin.
Mən sonra bildim ki, Zaur roluna Fəxrəddin
Manafov çəkiləcək. Açığı
əvvəlcə Spartak rolu üçün razı olmaq istəmədim.
Amma veriləcək məbləğ o dövr
üçün yaxşı olduğundan razılıq verdim.
Sonralar da Rasim müəllimin bir çox filmlərinə
dəvət aldım. Amma nədənsə baş
tutmadı...
İndi də vəziyyət belədi ki, kinostudiya
artıq yoxdu.
Ola bilsin ki, nə vaxtsa bu problemlər də
aradan qalxacaq. Sadəcə olaraq onda da
artıq mənim dövrüm keçəcək. Amma mən təəssüflənmirəm.
Çünki, bir Füzuli Hüseynov olmamaqla dünya
dayanmayacaq...
- "Teleskop"
tamaşasından nə dərəcədə razı
qaldınız?
- Bilirsinizmi,
o biri dünya hər zaman hamı üçün
maraqlıdı, sirlidi. Mən bu yaxınlarda
insanın ruhunun var olub-olmaması ilə bağlı bir sənədli
filmə baxmışdım. Alimlər
ölməkdə olan insan üzərində müxtəlif
aparatlarla təcrübələr aparırlar. Belə məlum olur ki, insan öləndə onun
cismi bir neçə qram azalır. Burdan
belə nəticəyə gəlmək olur ki, o dünya barədə
konkret sübutumuz olmasa da, ruhun olub, olmaması haqda mübahisə
etmək olar. Mənim özümün
fikrimə gəldikdə isə mənə belə gəlir
ki, o dünya da, bu dünya da hamısı burdadı. İnsanın əməllərinin cavabı bu
dünyada da onun qarşısına çıxır.
Bu
baxımdan "Teleskop" tamaşası mənim
üçün çox maraqlı və zövqlü iş
oldu. Təbii ki, çatışmayan nələrsə
oldu. Buna vaxt imkanlarını, texniki
problemləri əlavə edə bilərik. Amma əsər özü çox yaxşı əsərdi.
Həm də Elçin müəllimin bir
çox əsərlərindən fərqlənən bir əsərdi.
Tamaşanın rejissoru da burda yaşayan insan
deyil. Avropada yaşayır. Ümumiyyətlə, Kamran Şahmərdan
özü insan olaraq çox maraqlı insandı.
Tamaşanın sonluğu iki epiloqdan ibarət idi. Mən təklif
eləmişdim ki, bir epiloq qalsın. Lakin
müəllif razı olmadı. O zaman rejissorla biz belə
çıxış yolu tapdıq ki, dar ağacını da
göstərək. Qoy sonluğu
tamaşaçı özü müəyyənləşdirsin.
İşimdən,
rolumdan razı qalmağım isə bir az
sual altındadı. Çünki, mənə
belə gəlir ki, insan gördüyü işdən razı
qalırsa, deməli o, artıq bitmişdir. Özündən razı olan insanla mən bir
içim su da içə bilmərəm. Belə
insanlar mənim üçün maraqsız və bitmiş
insanlardı. Xüsusilə də söhbət
bizim sənətdən gedirsə, mən adımın mənasına
uyğun olaraq həmişə axına qarşı, əks
istiqamətə getməyi xoşlamışam.
- Bəs tamaşaçının
münasibəti necə, sizi qane etdi?
-
Tamaşaya baxan çox ağıllı, savadlı
insanların yaxşı münasibətlərini
gördüm. Çox adam dedi ki, biz səni
o cür rolda təsəvvür etməmişdik.
Yazıçı İradə Tuncayın
"Teleskop" adlı gözəl bir yazısını
oxumuşdum. Yazıdakı yanaşma mənim çox xoşuma gəldi.
Öz prizmasından yanaşmışdı.
Kənardan da elə təxminən o cür
yanaşmalar oldu. Bir sözlə,
tamaşaya olan münasibət məni qane etdi.
Amma mənə belə gəlir ki, daha da yaxşı etmək
olardı. Bizim teatrda işıq sistemi qurulub, amma bu konsert
salonu üçün daha əlverişlidi. Teatr isə belədi ki, orda işıq və səs
çox önəmlidi. Bir az
onların çatışmamazlığı məni narahat
etdi. Amma hesab edirəm ki, bunlar düzələ
biləcək işlərdi.
- Siz özünüz nə vaxtsa, o
dünyanın teleskopundan bu dünyaya baxmaq istərdiniz?
- Xeyr istəməzdim...
Mən elə bu dünyanın teleskopundan hər
şeyi görürəm. Və bilirəm artıq nə
necə olacaq... Dostlarıma, doğmalarıma
münasibətimdə nələrin baş verəcəyini mən
çox dəqiq bilirəm. Ona görə
də ordan baxmağıma ehtiyacım olmayacaq.
- On ilə yaxın teatrdan, səhnədən,
televiziyadan uzaq qaldınız. Lakin bu müddət ərzində
tamaşaçılarınız, xüsusilə qadın
tamaşaçılarınız sizi unutmadı. Füzuli Hüseynov üçün qadın
anlayışı nədir?
-
Qadın hava kimi, su kimi kişiyə hər zaman lazım olan
insan, kişinin bir parçasıdı. Mən
qadınsız dünyanı təsəvvür etmişəm
və anlamışam ki, bu mümkün olan şey deyil.
Lap ola bilər ki, bir adam haçansa kimsəsiz
bir adaya düşsün. Ancaq yenə də təsəvvüründə
də olsa, bir qadın yaratmağa məcburdu. Lakin bir məsələ var ki, kişiyə hansı
qadın lazımdı. Bu artıq ayrı
məsələdi. Hər kəsin yer
üzündə özünə uyğun bir qadını
vardır. Qadına tərif vermək olmaz
ki, elə olmalıdı, belə olmalıdı. Bu doğru deyil. Qadın elə
necə varsa, elə də olmalıdı. Qadın
istər görünüşü, istər dünyaya
baxışı, hərəkəti, xasiyyəti ilə sənə
uyğun gəlirsə, deməli o, sənin
qadınındır.
Qadınlar kişilərdən daha qüvvətli, daha
dözümlü olurlar. Onlarda çatışmayan bircə cəhət
var ki, o da onlarda məntiqin olmamasıdı. Onlar daha çox hissləri ilə yaşayırlar.
Bəlkə də bu səbəbdəndir ki, mən
qadın rejissorları qəbul edə bilmirəm. Məsələn,
bir qadından soruşursan ki, filan işi niyə belə elədin,
izah et. Cavab isə belə
olur ki, "mən belə istədim".
Ancaq mən qadınları çox istəyirəm. Ağıllısını
da, dəlisini də (gülür). Allah
bizim bir günümüzü qadınsız eləməsin.
- Bir müddət
sağlamlığınızla bağlı
narahatlığınız oldu. Bu xəstəlik
nə ilə bağlı idi?
-
Bilirsiniz, mən xəstəliyimlə, problemlərimlə
bağlı danışmağı xoşlamıram. Çünki, bu Allahın mənə verdiyi bir dərd
idi. 1993-94-cü illərdə xəstəliyim
haqqında bildim. O vaxt buralarda həmin xəstəliyin
müalicəsi və yaxud da əməliyyatı mümkün
deyildi. Bunun üçün də Türkiyəyə
gedib, orda əməliyyat olundum. Nəticəsi
də yaxşı oldu. Hələ ki, səhhətimlə
bağlı bir narahatçılığım yoxdu.
- Uzun müddət vətəndən
kənarda yaşamısınız. Çox
maraqlıdı, sənət adamı kimi qürbətdən vətən
sizə necə görünür?
-
Çox balaca görsənir. Məni təəssüfləndirən
bir məqam var ki, bu məmləkətdəki problemləri
çox tez və rahat şəkildə yoluna qoymaq
mümkün olsa da, bunu etmirlər. Bizdə
nədənsə qanunlara uymamaq dəbdədi.
Mənim üçün qürbətdə yaşamaq
sözün açığı o qədər də çətin
olmadı. Elə hesab edirəm ki, insan düşdüyü hər
çətin vəziyyətə uyğunlaşmağı
bacarmalıdı. Mən həmişə
düşünürdüm ki, müharibə dönəmlərində
konslaqerlərdə olan insanlar niyə uzun müddət
yaşayırlar. Sonra bunun səbəbini
tapdım. Çünki, onlar hər bir əzab-əziyyətə
alışırlar. Kim ki, canının
nazını çəkir, onlar çox erkən
yaşlarından həyatla vidalaşırlar. Yəni, mənim də çox ağır
anlarım olub. Amma çox
şükür ki, hamısına sinə gərməyi
bacarmışam.
Bir üstün cəhətim də var ki, hər yerdə
yaşaya bilirəm. Sadəcə olaraq, adam bir az
yaşamaqdan yorulur. Hərdən
öz-özümə fikirləşirəm ki, gərək mən
əlli ildən artıq yaşamayaydım. Çünki, mənə belə gəlir ki, həddindən
artıq çox yaşadım və çox gördüm.
Artıq həyat təcrübəm
yaşıma ağırlıq edir. İnsanın
ən böyük var-dövləti isə onun
cavanlığıdı.
- Belə bir deyim var ki, məşhurluq
öz əvəzini mütləq geri alır. Siz
məşhurluğunuzun əvəzini nələrlə ödədiniz?
- Bir şeyi itirmədən, nəsə qazanmaq mümkün deyil. Bizim məşhurluq həyatımız bir növ siyasətçi həyatına bənzəyir. Büdrədin, axsadınsa, mütləq unudulacaqsan. Bu baxımdan sənətimiz etibarsız və acımasız sənətdi... Bunun üçün də vaxtında getmək lazımdı. Ancaq mənə belə gəlir ki, bu barədə mən bir az xəsis adam oldum. Çünki, şöhrətim məndən heç nə ala bilmədi. Bununla yanaşı mən də heç nə əldə etmədim. Gördüyüm işə, aldığım maaşa görə heç vaxt dolanışığım olmayıb. İndi də potensialımın kamillik dövrüdü. Hər halda bir ağıllı adam ortalığa çıxıb fikirləşməlidi ki, bu aktyordan düzgün istifadə olunmalıdı. Standart fikirlərdən uzaq, əks düşüncəli insanlarla işləməyə həmişə hazıram. Yetərincə gücüm olduğunu da yaxşı bilirəm. İnsanın içərisindəki yanğını alovlandıran bir iş olanda ona hamı maraqla tamaşa edir. Təbii ki, bütün bunlarla yanaşı bizim işimizin maddi tərəfinin yaxşı olması da vacib amildi ki, insan alçalmasın. Bizdə və Rusiyada hər bir iş insanın alçalmasına xidmət edir. Bu baxımdan da bu sənət mənə quru, boş, yalançı şöhrətdən başqa heç nə vermədi. Bunun üçün də həmişə dua edirəm ki, son nəfəsimə qədər Allah canıma dəyməsin. Heç kimə möhtac olmayım.
- Füzuli bəy,
bir sənət adamı kimi öz bəxtinizdən, taleyinizdən
razısınızmı?
- Razı olmayıb nə edə bilərəm ki... Hər bir insanın yaşadığı ömür yaxşısı və pisi ilə onun özünə aiddi. Bunun üçün də mən özümdən yox, amma həyatımdan razıyam. Və bir daha təkrar edirəm ki, tutduğum heç bir işdən peşman olmamışam. Dediyim hər bir sözün arxasında dayanan adam olmuşam. Azadlığımı həmişə qorumuşam. Heç vaxt özüm-özümə xəyanət etmədim. Özüm-özümə hesabat verməyi bacardım. Gördüyüm hər bir işi ürəklə, vicdanla yerinə yetirmişəm. Nə özümü, nə ətrafımdakı insanları heç vaxt aldatmamışam. Ola bilər nə vaxtsa kimisə xilas etmək üçün yalana baş vurmuşam. Ancaq bu sırf xilas naminə olub... Necə varamsa, elə olmağa çalışmışam. Və nə yaxşı ki, beləyəm.
Samirə
Əşrəf
ədalət.-2013.-22 oktyabr.-S.7.