GERİYƏ
BAXANDA. İKİNCİ DÖNƏM: HÜSEYNAĞA
ATAKİŞİYEV
REJİSSOR
HÜSEYNAĞA ATAKİŞİYEV HANSI QƏZETLƏRİ
OXUYARDI
Hər nə qədər unudulmaz dramaturqumuz İlyas Əfəndiyev desə də ki, GERİYƏ BAXMA, QOCA insan istər-istəməz geriyə baxmalı olur və özəlliklə yazar tayfasının, şəxsən mənim özüm zaman-zaman geriyə baxmağa məcburam. Geridə bir o qədər şirin günlər olmasa da, bir çox təsəlliverici şeylər yaşanmışdır. Bu məqamları və olanları yada salmaq həm də ibrətamiz bir ovqatın yaranmasına səbəb olur. İstər şəxsi yazarlıq həyatımızda, istərsə də bizdən öncə yaradan sənətkarların yazılarında elə anlar var ki, bu günümüzün içindən çıxan məqamların ta özüdür. GERİYƏ BAXANDA proyektimizin İKİNCİ DÖNƏMində də ömrün müəyyən məqamları öz yazılarımla birlikdə, zaman-zaman klassiklərin əsərlərindən istifadə edəcəyim yazılarda da son dərəcə öyrədici məqamların olduğunu görəcəksiniz.
Bu gözəl şairi (əslində bilmirəm onun gözəl şair olmağından qayınanasının xəbəri var, ya yox) Qulu Ağsəsi (bəxtəvərin nə gözəl Soyadı, yəni FAMİLYASI var) qayınanası çox istəmiş olmalı ki, gəlib bir günorta yeməyinin üstündə çıxdı o zaman və nə illah elədiksə bizimlə bir tikə kəsmədi və bəhanəsi də bu oldu ki, vallah vaxtım yoxdu və üstəlik də əlavə elədi: yazıları oxumalıyam.
O zaman işlədiyi "Xalq Cəbhəsi"qəzetini nəzərdə tuturdu və sonra bir-iki dəfə də dedi ki, bəs, Tofiq, nə vaxt yazı verirsən.
Bu həmən Qulu Ağsəs idi ki, bir zamanlar "Avropa" qəzetində işləyirdi və mən də İstanbuldan təzə gəlmişdim. Onlara bir yazı göndərdim emaillə və o yazı onun əlinə keçdimi, keçmədimi bilmirəm, yada xoşlarına gəlmədi bəlkə də, yazının nə öldüsünün xəbərini ala bildim, nə də türklər demiş dəyərləndirilməsinin.
Yox dəyərləndirilməməsinin, yəni çap olunmamasının xəbərini bildim. Çünki qəzet bağlandı və mən də əlimi üzdüm o yazıdan.
... və sonra mən "Qobustan" toplusunda işə alındım və bir sorğu keçirdim, bu müxalif qəzetlərin sənət şöbələrinin başçıları ilə. Bəxtə bax ki, mənim suallarıma cavab verənlərdən biri bu Qulu Ağsəs oldu və o qədər maraqlı cavablar vermişdi ki, həqiqətən vergülünə və nöqtəsinə toxunmadan eləcə də çap elədik. Amma məsələn, mənim yerimə kim olsaydı Qulunun bir neçə sözü ona toxunardı. Vallah mənə ləzzət eləmişdi onun bu sərbəstliyi, SƏRMƏSTLİYİ yox ha SƏRBƏSTLİYİ...
Və o zaman mənim o yazıma soyuq yanaşan və indi məndən yazı istəyən Qulu Ağsəs haqqında o fikirdə deyiləm ki, məğlub olunmuş durumdadır və mən də qalib gəlmiş durumda, yox inanın ki, elə bir iddiam yox. Amma Qulu Ağsəs mənə deyəndə ki, bəs nə zaman yazı verirsən, o günə qədər mən daha yazı yazmağı düşünmürdüm, ən azından Qulunun işlədiyi qəzet üçün düşünmürdüm və hər dəfə də yazı yazanda deyirəm: bu son yazım olacaq (bütün qəzetlər üçün) amma son olmur və mən də bir neçə vaxt idi ki, bir yazı yazmağı düşünürdüm, bu yazı da olacaqdı gözəl rejissor Hüseynağa Atakişiyev haqqında, onun rejissorluğu haqqında olmayacaqdı bu yazı, təbii buna da toxunacaqdım, amma bu yazı tamam başqa bir səpgidə olacaqdı. Adını da tapmışdım. Beləydi adı:
"REJİSSOR HÜSEYNAĞA ATAKİŞİYEV HANSI QƏZETLƏRİ OXUYUR".
Zaman o zaman idi... O zaman ki, Hüseynağa
sağ idi. Yuxarıda indicə oxuduğunuz başlıq da göydən düşmə deyildi, yox, mən bu
metroyla işə gedəndə bir neçə dəfə Hüseynağa Atakişiyevlə
birlikdə bir stansiyada düşmüşdük,
Sahil stansiyasında və bir-birimizi görsək də görməməzliyə vururduq
(mən şəxsən
onu müşahidə
eləyirdim, onun məni görüb-görməməyini
deyə bilmərəm)
və bu müşahidələrim zamanı
onun hansı qəzeti aldığını
da müşahidə eləyirdim. Amma Hüseynağa bəy qəzeti alan
kim elə bükürdü ki, mən onun adını
belə görmürdüm
və hətta bir gün yanaşdım
qəzet satana, soruşdum: qardaş, sən bu qəzet
alanı tanıyırsanmı?
Adam bir gücəndi,
iki gücəndi və mən ona kömək elədim. Hə, hə- odu, - dedi və soruşdum
ki, bu adam hər gün sizdən qəzet alır, o hansı qəzetdir?
Qəzetin adını dedi
və əlavə etdi: aradabir "Xalq Cəbhəsi" qəzetini də alır.
Bunu mən də görmüşdüm.
O birisinin adını deməyə ehtiyac yoxdur. Aramızda qalsın.
Təbii,
mən Hüseynağa
müəllimin hansı
qəzeti oxuduğunu tutuquşu kimi yazan deyildim, bu fonda
bir şeylər yazacaqdım...Yazmağı
düşünürdüm, bu xətrini çox istədiyim və Elçin Qaraçuxayla bu məsələ barədə
dərdləşəndə dedi: "Vallah, Tofiq, mən məsləhət görmürəm".
"Tamam, canım", - dedim. Və əlavə elədim: Xanəmir demşkən:
"problem yox".
Amma problem vardı. Problem bu idi ki,
MƏNİM BİR YAZIM ÖLMÜŞDÜ ARTIQ və mən o yazını daha yaza bilməyəcəkdim.
(Bir gün yenə
də Sahil metrosundan çıxanda Hüseynağa bəyə
bu istəyimi dedimi və o da dedi: "yaxşı eləyib, elə deyib").
Və onu da deyim
ki, mən bir gün Hüseynağa
bəyin arxasınca yavaş-yavaş yürüyüb
onu müşahidə
edərkən, gördüm
ki, bəs bir orta yaşlı
qadın Hüseynağa
bəyə maraq içində baxır Və hətta arxasınca da durub xeyli baxdı
və düşündüm:
bir kərə olsun mənim dalımca belə baxan adam olmadı
bu fani dünyada.
Həqiqətən Hüseynağa bəyi
qısqandım belə...
Elçin dedi, mən də yazmadım. Amma Elçin mənə daha acı bir
şey danışdı
və mən o acı şeyi Elçindən icazə almadan yazacağam Allaha təvəkkül.
Son dərəcə ziyalı
olan bir adamı mən uzun illərdir ki, tanıyıram və durub-durub birdən dedi: "Tofiq, mənim oğlum bir ukraynalı ilə evlənib və bir qız nəvəm
var. Bu Xocalı hadisələrinin
on illiyi günlərində
bu nəvəm yəqin ki, televizyonlara baxdığından
duru-durub məndən
soruşdu: ÇTO TAKOY XOCALI?
Hə, Tofiq, ona mən
nə cavab verməliydim? Deməliydim,
bala sənin ananın ataları o gecə bizim körpələrimizi, qocalarımızı
qanına qəltan elədi... Hə, nə deyə
bilərdim?"
Təbii,
mən də bir az özümü mədəni
göstərmək üçün,
amma həqiqətən
də içimdən
keçəni dedim:
"Nə eləmək
olar Elçin müəllim, bu bir tale işidir".
Bir az da əsəbiləşən kimi
oldu Elçin Aslanov və mən daha bir
mədəni bir addım atdım: "Elçin müəllim axı onun dədələri
ukraynadandır".
Təbii,
mənim bu bəhanəm keçərli
deyildi, çünki kimi də aldatmaq
mümkün olsa da, Elçin Aslanovu aldatmaq olmazdı və həqiqətən mən
də bir az özümü itirən kimi oldum və zamanın
bizə gətirdiyi bəlalardan qurtarmağın
heç biri yolu olmadığını
düşününcə, hər şeyi yenidən başlamağın
da nə qədər çətin
olduğunu bir daha anladım.
Bizim bu cür suallara cavab verəcək gücümüz tükəndiyindən
də artıq burada təkcə bir nəslin deyil, bir neçə
nəslin qan təmizlənməsi gərəkdir
ki, bunu da mən mümkünsüz
hesab eləyirəm, ən azından artıq qan qarışmış durumdadır.
Çətin sualların çətin cavabı var.
Və bəzən
də cavabı olmayan suallar var ki, bunu
biz özümüz öz
taleyimizə yazmışıq.
Ha çalış... ha vuruş...
...bu yazını
da yazdım. Səhərisi
Qulu Ağsəsə aparacaqdım ki, onunla birgə işləyən Sədi bəylə (çoxdandı
xəbərim yoxdu hardadı) Yazarlar Birliyində qarşı-qarşıya
gəldim və soruşdum :Qulu Ağsəs hardadır?
Adam qayıtdı ki,
"Qulu Ağsəs kimdir?"
Dedim;
"Canım, nədən
belə deyirsən. Bəyəm Qulu Ağsəsi tanımırsan?"
"Tanıyıram", - dedi
və mən həmişə belə deyirəm. Əlavə elədi.
Və
tam bu məqamda bir nəfər məndən soruşdu:
"İntiqam Qasımzadənin
otağı hardadır?"
Mən otağı göstərdim və Sədi bu dəfə qayıdıb nə desə yaxşıdır: "Tofiq müəllim, nəhayət mən bildim ki, Siz burada nə işə baxırsınız..."
Not: Zaman o zaman idi.
O zaman ki, mən "Qobustan" toplusunun Məsul Katibiydim.
***
Hüseynağa
Atakişiyev kimdir?
Hüseynağa Atakişiyev 8 sentyabr
1949-cu ildə Bakıda
anadan olub. M. Əliyev
adına İncəsənət İnstitutunu
bitirdikdən sonra
(1975) bir müddət
Şəki Dövlət
Teatrında işləyib.
Sonra Dram
Teatrında baş rejissor kimi fəaliyyət
göstərib. 1989-cu ildə Gənclər Teatrını açıb
və vəfatına qədər teatrın bədii rəhbəri və direktoru olub. Əməkdar incəsənət xadimi Hüseynağa Atakişiyev 9 aprel
2006-cı ildə vəfat
edib.
Çəkildiyi filmlər:
1. "Üzeyir ömrü"
(film, 1981)
2. "Ac
həriflər" (film, 1993) (tammetrajlı film-tamaşa)
(Aztv)
3. "Olum, ya Ölüm
və ya Hər Şeyə Rəğmən" (1994)
4. "Ömürdən Uzun Gecə" (1996)
5. "Fatehlərin Divanı"
(1997)
Tofiq Abdin
abdin41@mail.ru
Ədalət.-2013.-17
avqust.-S.15.