... "BU,
ELŞAD SƏFƏRLİDİR"
Bu
gün Azərbaycanın oxucu camiyəsində kifayət qədər
özünü tanıtmış, öz yerini müəyyənləşdirmək
gücünü ortaya qoymuş imza sahibləri var. Doğrudur,
oxucu həmişə təzə imza, təzə söz
sorağında olur. Bu da zamanla, inkişafla, xüsusi olaraq ədəbiyyata
yönəlik baxışlarla əlaqəlidir. Yəni oxucu
geniş informasiya şəbəkələrinə malik
olduğundan indi bir kitabın, bir şairin, bir imzanın, bir ədəbi
mühitin içərisində yatıb qalmır. Ona gələn
bu bol informasiyanın içərisində çeşidləmək,
yaxşını-pisi fərqləndirmək, xüsusi olaraq
sözə yeni münasibət bəsləmək imkanı
qazanır. Kəsəsi, internetin bir düyməsi hesabına
dünyanın istənilən nöqtəsində çapdan
çıxmış və mürəkkəbi
qurumamış istənilən dəbli məhsulu oxumaq, onunla
tanış olmaq indi uşaq oyunu kimi çox sadə və əlçatandır.
Bax,
bu mənada Azərbaycan oxucusu da hər gün
qarşılaşdığı imzalara məhz həmin o
texnikanın verdiyi imkanların bucağından baxır. Belə
olduğu halda da söz adamı kimi, söz sahibi kimi,
sözü yaradan və təqdim edən
yazıçı-şair kimi oxucuya çatmaq nə qədər
asandırsa, oxucunun diqqətini çəkmək, oxucunun
yaddaşında qalmaq o qədər çətindir. Konkret
ifadə etsək, oxucunu qazanmaq və oxucunun olmaq bu gün
müşkül məsələlərdən biridir. Təbii
ki, burada təqdimatın, təbliğin də böyük
rolu var. Bunu unutmaq olmaz.
Bu
günlərdə Lənkərandan ünvanıma göndərilmiş
bir kitab və onun barəsindəki səmimi fikirlərlə
tanış oldum. Kitabın müəllifi 80-ci illər ədəbi
nəslinə mənsub olan Elşad Səfərlidir. Müəllifin
aftoqrafı ilə mənə göndərilən "Bu,
Elşad Səfərlidir" kitabına qələm dostum
Qardaşxan Fərzi öz ürək sözlərini də əlavə
edərək ünvanıma çatdırıb. Təbii ki, mən
bu dəyərli hədiyyəni bir oxucu marağı ilə
gözdən keçirdim, kitabla yaxından tanış oldum.
Onun ayrı-ayrı bölmələrdəki şeirlərini
karandaşla işarələdim və sonra baxıb
gördüm ki, mənim fikirlərimlə dostum Qardaşxan Fərzinin
fikirləri demək olar ki, üst-üstə
düşür. Ona görə də bu iki fikri birləşdirmək
və ikimizin "Bu, Elşad Səfərlidir" kitabına
oxucu münasibətini birlikdə təqdim etmək
razılığına gəldik...
80-ci
illər ədəbi nəslinə mənsub olan Elşad Səfərli
Lənkəranda yaşayır və burada da
yazıb-yaradır. Bu günə qədər bir xeyli
kitabların işıq üzü görməsi sevincini
yaşayıb və bu gün də şeirlər və
poemalardan ibarət olan "Bu, Elşad Səfərlidir"
kitabı onu son illər yaradıcılığının
bir növ toplusudur. Kitaba yazıçı-publisist, pedaqogika
üzrə fəlsəfə doktoru Allahverdi Eminov ön
söz yazıb. Allahverdi müəllim ön sözü
çox qəti bir hökmlə başlayıb:
-
Elşad Səfərli şairdir - böyük hərflə -
poeziya onu ilhama gətirmişdir - mütaliəsi yox.
Bəli,
elə ilk sözdən, ilk fikirdən sözün
bütün mənalarında "Elşad Səfərli
şairdir!" - hökmü oxucunu özünə çəkir.
O oxucunu ki, onun Elşad Səfərli
yaradıcılığı barəsində ya bilgisi yoxdur, ya
da onu çox az oxuyubdur. Məhz bu təqdimatla oxucunu kitaba
çəkən Allahverdi Eminov Elşad Səfərlinin demək
olar ki, yaradıcılığına kifayət qədər
gur bir işıq saçıb. İstər onun
ayrı-ayrı şeirlərini, istər poemalarını necə
deyərlər, yüz dəfə sağdan, soldan, altdan,
üstdən çözüb səpələyib oxucunun
gözləri qarşısına. Hər misranın, hər
fikrin arxasında dayanan gücü, hikməti, mənanı elə
ustalıqla şərh edib ki, oxucu Elşad Səfərli
yaradıcılığından rahatca bəhrələnə
bilsin.
Bax,
bu mənada Elşad Səfərlinin kitabdakı şeirlərinin
çox böyük əksəriyyəti öz fikir
yükü ilə, öz yanaşma tərzi ilə diqqəti
çəkir. Məsələn, əgər söhbət
Qarabağdan, bu problemin çözümündən gedirsə,
onu bu cür sadə və lokanik ifadə etmək yalnız
Elşad Səfərliyə məxsusdur:
vaxtsa
gedir...
vaxt
gözləmir,
sükut
də bir xoş vəd vermir.
vaxt
çoxdan bizə işləmir,
vaxt
düşmənin tərəfində...
Həqiqətən
də az qala əsrin dörddəbiri qədər yaşı
olan Qarabağın işğal dərdi hələ də
çözülmür ki, çözülmür. Bizim
itirdiyimiz vaxtı düşmən tapıb, qazanıb. Və
yaxud başqa bir şeirində Elşad Səfərli
bugünkü durumu, daha doğrusu, cəmiyyətdəki
müəyyən cırlaşmanı, insanlardakı laqeydlik
hisslərini, etinasızlığı cır armuda müraciət
etməklə çox konkret bir formada diqqətə
çatdırır:
Bugünkü
sənətə cır məhsul qatan
Şairlər
bilirəm duyar fikrimi:
Bu gün
şeirimizin kölgəsi altda
Belələri bitib cır armud kimi.
Doğrudan da cəmiyyətdəki etinasızlıq, laqeydlik oxucunu da bürüyüb,
oxucu da cəmiyyətin bir parçası kimi ona sırınan, ona zorla satılan
cır armudları almağa, ən azı ona toxunmağa
məcbur qalıbdı.
Elşad Səfərli poeziyasında
özünəməxsus yanaşma,
təqdimat xüsusilə
diqqəti çəkəndir. Yəni şair
söz qıtlığı
yaşamır, ona təsir edən, onu ilhamlandıran hər şeyə öz baxışıyla diqqət yetirir. Məsələn:
yaz fəslidir...
gülün
gülü,
çiçəyin
çiçəyi açılır.
gülə,
çiçəyə baxdıqca
insanın
ürəyi açılır...
Təbiətin
gül mövsümünü, təbiətin
oyanışını balaca bir şeirdə özünəməxsus
cizgilərlə işarələmək artıq Allahverdi
Eminovun dediyi kimi, şairin məharətidir, qabiliyyətidir. Həmin
fikirlərin davamı olaraq demək yerinə düşər:
Ürəyim
şirincə sızıldayırdı
Özüm
öz yaramı mən qanatmışdım.
Arı
yuvasıydı xatirələrim
Arı
yuvasına çöp uzatmışdım.
Və
yaxud:
Vəhdət
sevgisində "Mən" sözü yoxdur
Daim "Sən"i
anıb bil, "Sən" demişəm.
Tale bu sevgidən qurban istədi
Bircə onda qurban "mən-mən" demişəm.
Bax, bu şeir nümunələri
göstərir ki, Elşad Səfərli təkcə bir şair kimi yox, həm də
bir duyğu adamı kimi ürəyində olanlar, ürəyini verdiklərinə
qarşı nə qədər səmimi və həssasdır. Onun "Yalnız
sevgi" şeirinin birinci bəndindəki fikirlər də dediklərimizi bir daha təsdiq edir. Şair yazır:
Sən mənim ömrümdə
tale yazımsan
Taledən yazılan çətin pozula.
Ürəyim telefon dəftəri
deyil
Gündə kimlərinsə adı yazıla.
Bu günün sevgi
şouları adamları
çaş-baş salsa da,
şair dostumuzun saf və səmimi
etirafı o şouları
üstələyir, onlara
qalib gəlir. Hətta
onun sevgi ilə bağlı xatirə dolu ilahi pıçıltıları
da qələbəsini
bir az
da möhkəmlədir,
bir az da
əzəmətli edir.
Kəndin
bulaq yolu...
axşam
düşəndə
Dolardı
cüt gəzən qaraltılarla
Bu
sevda yolunu keçmişəm mən də
Bir
zaman ilahi pıçıltılarla.
Elşad
Səfərlinin kitabındakı sonetlər, poemalar
özü-özlüyündə ayrıca bir yazının
ayrıca bir müzakirənin açılmasını istəyir.
Çünki onların hər birində yığcam və
konkret, həm də oxucunu bir növ ovcunda saxlayan ifadə tərzləri,
yanaşmalar var. Kitaba son söz yazmış şair Ağacəfər
Həsənli vurğulayır ki, Elşad Səfərli
"bölgədə yaşayan ölkə şairi"di!
Bu, Ağacəfər Həsənlinin fərdi yanaşması
olsa da, əslində Elşad Səfərli öz
yaradıcılığı ilə bölgəni çoxdən
ölkəyə çevirə bilib. Bax, bu uğura görə
qələm dostumuzu ürəkdən təbrik edir, ona
yeni-yeni yaradıcılıq uğurları arzu edirik.
Qardaşxan FƏRZİ,
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.-2013.-10 yanvar.-S.6.