“Mən
köhnə kişiyəm,
bala!”
(Vaqif Bayatlı haqqında)
Gözəl bir şair, gözəl bir insan vardı, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin katibi İsaq İbrahimov. Mən onu düşünəndə
dəqiq bilirəm ki, adam
doğurdan da diri gözlü unudulur. İndi onu heç
kəs xatırlamır.
Burda Vaqif Bayatlının məşhur
şeirindən bir misra yadıma düşür: “Görünməzsən
unudarlar”. İsaq İbrahimov Vaqif Bayatlı haqqında bir şeir yazmışdı:
“Mən köhnə kişiyəm, bala”. Bu şeir yazılanda
ötən əsrin
80-ci illərin əvvəlləriydi,
Vaqifin də ən çox döyülən vaxtlarıydı.
İsaq İbrahimov da Vaqifi müdafiə eləyirdi. “Mən köhnə kişiyəm, bala” ifadəsi o dövrün ağrı-acılarını, senzurasını, təzə
sözün üzünə
bağlı qapıları
və təzə sözə hücumları
dəqiq ifadə eləyirdi. Həm də bu o zaman idi ki,
akademik Bəkir Nəbiyev Vaqif Bayatlının əleyhinə
“Kommunist” qəzetində
bir yazı yazmışdı. Bəkir müəllimin
məqaləsinin ədəbi
orqanlarda deyil, məhz Mərkəzi Komitənin orqanı “Kommunist” qəzetində çap olunması oxuculara çox məsələləri anladırdı.
Mənim fikrimcə, İsaq İbrahimovun o şeiri bu yazıya ən gözəl cavab idi.
Bu yazını ağrıyıb
yazıram. Vaqif Bayatlı haqqında ancaq İsaq İbrahimov, Aydın Məmmədov, Kamil Vəli Nərimanoğlu, Elçin, Əkrəm Əylisli, Tofiq Hacıyev yaza bilərdi və doğurdan da vaxtı ilə çox maraqlı məqalələr yazdılar.
Nədənsə indiki
tənqidçilər Vaqif
Bayatlının yaradıcılığına
“girişmirlər”.
Əsl şair odur ki, heç kəsi yamsılamır, həm də əsil şair odur ki, heç
kəs də onu yamsılaya bilmir. Əli Kərimin ən çox sevdiyi şair Orxan Vəli olub, onun şərəfinə
oğlunun adını
Orxan qoyub, Əli Kərimin yaradıcılığında Orxan Vəliyə oxşar bir detal tapmaq mümkün
deyil. Nə də Əli Kərimi özündən
sonra yamsılayan bir şair yoxdur.
Vaqif Bayatlı da belədir. Bu, əsl şairin əsas göstəricisidir.
Vaqif Bayatlı 70-ci illərin sonunda, “Ulduz”, sonra isə “Azərbaycan” jurnalında
12 şeiri ilə göründü. Biz onda Gəncədə tələbə
idik. Biz deyəndə,
Kəramət, mən
və Əjdər Ol. Dostlarımı deyə bilmərəm, Tofiq Abdinin sözü
olmasın, şeirləri
oxuyan kimi əlimdən qələm
düşdü. Qoy burasını izah edim ki, vaxtı
ilə Tofiq Abdin özünün dediyinə
görə, Aqşinin
şeirlərini oxuyanda
qələm əlindən
düşmüşdü. Rəhmətlik Böyükxan
Pərviz də yazdı ki, Tofiq Abdinin əlində
nə vaxt qələm olub ki, o da düşsün.
Bu sözü özümə
də aid eləyirəm.
Nə isə, sözüm bunda yox, Vaqifdədi. Vaqif Bayatlının həmin 12 şeiri böyük bir ədəbi partlayış
oldu. İndi də o şeirlərin hamısını əzbər
bilirəm.
O zaman, yəni 80-ci ildə unudulmaz şairimiz Bəxtiyar Vahabzadə Gəncəyə
- biz tələbələrlə görüşə gəlmişdi.
Orda mən Bəxtiyar müəllimə
Vaqif Bayatlının şeirləri haqqında sual verdim, o da dedi ki,
mən o oğlanı
başa düşə
bilmirəm.
Vaqif “Ulduz”, “Xəzər” jurnallarında işləyəndə
və ya işləməyəndə də
həmişə gənçlərə
kömək eləyib
və bu gün də eləməkdədi.
O illərdə 3 şairi daha çox sevmişəm, Ramiz Rövşəni, Vaqif Bayatlını, Dilsuzu. Vaqifin şeirində xəyalın
qanadları daha güclü çırpınır.
Üslub da, enerji də elə bu gücün
özündədir. Şairliyin
bir əsas keyfiyyəti də elə budur. Təyyarənin üslubunu
sürəti müəyyən
etdiyi kimi, şairi də xəyalının sürəti
təyin edir.
Vaqiflə mənim bir dostumuz vardı, Gəncədən, mənim
tələbə yoldaşım,
şəhid şair Nizami Aydın. Vaqif Bayatlı onun xətrini çox istəyirdi, o Ağdərədə şəhid
oldu, öləndə
cibindən Vaqifin şeirlər kitabı çıxmışdı.
Vaqifin
ilk şeirlər kitabının
adı “Tənha ulduz altında” idi. Özünün dediyi kimi, kitab məktuba oxşayırdı. Elə
bil göyərçin
dimdiyində gətirmişdi.
Vaqif Bayatlı Əli Kərimdən sonra şeirimizdə bir mərhələdir.
Vaqif Bayatlı 90-cı illərin əvvəlində əyninə bir yaşıl köynək geyinmişdi. Yəqin ki, Vaqifin yaxşı yadındadı. Elə bil Vaqif Bayatlı bayrağa bürünmüşdü... Türk bayrağı kimi dalğalanırdı.
Yazar
Qəşəm Nəcəfzadə
Ədalət.-2013.-12 yanvar.-S.16.