FƏLSƏFİ
ŞEİRİN GÖRKƏMLİ NÜMAYƏNDƏSİ
Bəxtiyar
Vahabzadə
İlham Abbasov hüquq üzrə
fəlsəfə doktoru
Artıq
beşinci ildir ki, xalq şairi, görkəmli dramaturq, akademik
Bəxtiyar Vahabzadə aramızda yoxdur.
Adətən,
böyük sənətkarlar haqqında çıxış
etmək yüksək səviyyəli mütəxəssislərin
işidir. Lakin şairə olan böyük el məhəbbətinə
görə bu haqda danışmaq və yazmaq hər bir
ziyalının mənəvi borcu və şərəf
işi hesab olunur.
Bəxtiyar
Vahabzadə həm xalq şairidir, həm də xalqın
şairidir. Azərbaycan xalqı həqiqətən şair xalqdır.
Azərbaycanın şairi də çoxdur. Lakin bunların
içərisində Bəxtiyar Vahabzadə
şeriyyatının özünəməxsus yeri vardır.
Bəxtiyar
Vahabzadə yaradıcılığının palitrası
çoxşahəli və rəngarəngdir. Onun bütün
yaradıcılığı üçün fəlsəfi xətt
xüsusilə xarakterikdir. Bəxtiyar Vahabzadə
yaradıcılığında vətəndaş
mövzusunun xüsusi yeri vardır. Təsadüfi deyildir ki,
o, "Vətəndaş" şeirində göstərir:
Vətəndaş!
Nə
gözəl səslənir bu söz.
Yəni
- bir Vətənin övladıyıq biz.
Anamız
eynidir,
Qardaşıq
demək.
Mən
sənə arxayam,
Sən
mənə kömək.
Bəxtiyar
Vahabzadənin sadəliyi bir də ondan görünür ki,
şairin heç vaxt təxəllüsü olmamış, o
həmişə öz adı və soyadı ilə
çıxış etmişdir. Şair özündən
narazıyam şeirində belə ifadə etmişdir:
Bizim
sənət dünyasının
Qırıq
telli sazıyam;
Bircə
bundan razıyam ki,
Özümdən
narazıyam.
Böyük
şair "Yaşaya-yaşaya yaşamayan var" şeirində
göstərir:
Sən
bütün sulardan qupquru çıxdın
Düzəlir ən çətin işin bir anda.
Kim deyə bilər ki, bir yol
karıxan,
Məgər danışdın ki,
karıxasan dag
Susmaqdır ən böyük
silahın sənin
Olmadı heç zaman "günahın" sənin.
Xalqın birliyi məsələsi həmişə Bəxtiyar
Vahabzadə yaradıcılığında
özünü büruzə
vermiş və o, xalqı həmişə birliyə çağırmışdır. Xalqın birliyi
isə bizə bu gün daha
çox vacibdir.
Böyük şair öz yaradıcılığında ana dilinin saflığının
qorunmasına, bu dilin müqəddəsliyinə
və təbliğinə
xüsusi yer ayırmışdır. Təsadüfi
deyildir ki, Bəxtiyar Vahabzadə
"Ana dili" şeirində
göstərir:
Dil açanda ilk dəfə
"ana" söyləyirdik
biz,
"Ana dili" adlanır
bizim ilk dərsliyimiz.
İlk mahnımız laylanı anamız öz südüylə
İçirir ruhumuza bu dildə
gilə-gilə.
Bu dil - bizim ruhumuz,
eşqimiz, canımızdır,
Bu dil - bir-birimizlə
əhdi-peymanımızdır.
Bu dil - tanıtmış bizə bu dünyada
hər şeyi,
Bu dil - əcdadımızın
bizə miras verdiyi
Qiymətl xəzinədir...gonu
gözlərimiztək
Qoruyub, nəsillərə
biz də hədiyyə
verək.
Öz ana dilində danışmayanları,
ana dilində danışmağı özlərinə
ar bilənləri böyük şair yaradıcılığında kəskin tənqid etmişdir. O, həmin şeirində daha sonra göstərir:
Ey öz doğma dilində danışmağı
ar bilən,
fasonlu ədabazlar,
Qəlbinizi oxşamır qoşmalar, telli sazlar.
Bunlar qoy mənim olsun,
Ancaq vətən
çörəyi sizlərə
qənim olsun.
Bəxtiyar Vahabzadənin ictimai-siyasi fəaliyyəti də zəngin və təqdirəlayiq olmuşdur. Ona görə
də onun xidmətləri dövlətimiz
tərəfindən yüksək
qiymətləndirilmişdir. Belə ki, bir neçə
çağırış Azərbaycan Respublikası
Ali Sovetinin və Milli Məclisinin deputatı seçilmiş
Bəxtiyar Vahabzadə
xalqımızın həyatının
ən çətin və mürəkkəb anlarında baş verən taleyüklü hadisələrə münasibətdə
əsl vətənpərvər
ziyalı mövqeyi nümayiş etdirmişdir.
Bəxtiyar Vahabzadənin ədəbi-elmi
və ictimai fəaliyyəti yüksək
qiymətləndirilmişdir. O, bir sıra orden və medallara, o, cümlədən Azərbaycan
Respublikasının ali dövlət təltifi olan "İstiqlal" ordeninə
layiq görülmüşdür.
Şairin yaradıcılığı keçmiş
Sovetlər məkanında
da layiqincə qiymətləndirilmişdi. O, keçmiş
SSRİ-nin Dövlət
mükafatına da layiq görülmüşdü.
Onun yaradıcılığı Türkiyədə
də, həmçinin,
türkdilli ölkələrin
hamısında sevilir
və yüksək qiymətləndirilir.
Mən deyərdim
ki, şairin ölümü ilə böyük türk dünyasının fəlsəfi
şeirinin bel sütunu qırıldı. Təsadüfi deyil ki, Bəxtiyar
Vahabzadə təkcə
Azərbaycan xalqının
deyil, bütün türk dünyasının
böyük, sevimli və əbədiyaşar
şairidir. Bəxtiyar
Vahabzadənin türkçülüyü
onun aşağıdakı
misralarından daha aydın görünür:
Mən
ilk qaynağımdan türk
oğlu
türkəm!
Sübutdur, dəlildir ağlın
qibləsi,
Dəyişə bilərsən adımı
ancaq.
Canım
çıxanadək qəlbimin
səsi,
"Türkəm" gerçəyini pıçıldayacaq.
Böyük şair həmişə özünə qarşı
tələbkar olmuş,
həyatı boyu öz yaradıcılığına
tənqidi yanaşmışdır. Amma bu fikir onun
"Layiqəmmi mən?"
şeirində daha bariz şəkildə özünü büruzə
vermişdir:
Atalar sözləri öyüddür
bizə,
Yüz illər,
min illər deyiləcəkdir.
"Elə yaxşılığı,
sən at dənizə,
Balıq bilməsə də, xaliq biləcəkdir.
Ölməz şair öz yaradıcılığında fiziki ölümlə mənəvi ölümü
həmişə fərqləndirməyə
çalışmış və fiziki ölümü deyil, mənəvi ölümü
faciə saymışdır. O, bu fikri aşağıdakı
misralarda daha poetik və fəlsəfi mənəda
daha dəqiq işlətmişdir:
Ölüm
belə qəm deyil, bu həyatı duyana,
Mən
bu ağ saçlarımla öyünürəm, ay ana!
Qara,
şəvə saçları təbiət vermiş mənə,
Mən
güvənə bilmərəm onun bu töhvəsinə,
Zəhməti,
həyatımın ilk bəzəyi sanmışam,
Ağ
saçları həyatda mən özüm qazanmışam.
Bəxtiyar
Vahabzadə öz yaradıcılığında qədim xalq
sənətini, o cümlədən, Azərbaycanın qədim
mədəniyyət incilərindən olan
muğamlarımızı yüksək qiymətləndirmişdir.
Təsadüfi deyildir ki, şair "Muğam" şeirində
belə deyir:
Dəfn
edin siz məni Zabul segahın mayəsinə,
Deyirəm,
bəlkə, məni bir gün oyandırdı muğam.
Çox
kitablar oxudum, zənn elədim bəxtiyaram,
Mənə çox mətləbi ahəstə qandırdı
muğam.
Təbii ki, bir məqalədə,
özü də mütəxəssis olmayan
tərəfindən Bəxtiyar
Vahabzadənin çoxcəhətli
yaradıcılığının bütün səciyyəvi
cəhətlərini əhatə
etmək mümkün
deyil. Bunu mən qarşıma
məqsəd kimi də qoymamışam.
Sadəcə olaraq, bu Bəxtiyar Vahabzadə yaradıcılığına olan
oxucu məhəbbətinin
təzahürüdür.
Allah ona qəni-qəni
rəhmət eləsin.
Ədalət.-2013.-23
yanvar.-S.5.