"Biz bu ağrını, bu
göynərtini evimizə, ocağımıza dönən zaman ovudacağıq"
Minillərin
sınağından çıxmış bir atalar
sözü var: ot kökü üstə bitər. Nəhəng dağlar da öz kökü üstə göylərə
ucalır, başı
buludlara dəyir. Xalqımızın ləyaqətli oğlu, millət vəkili Cavid Qurbanov Dədə Şəmşirin
müqəddəs ocağının
işığını yaşadan,
sözü uca tutan nadir ziyalılarımızdan,
dövlət xadimlərimizdən
biridir. Kəlbəcər həsrəti, Qarabağ
dərdi ilə yaşayan Cavid müəllim həmişə
insanlar arasındadır.
O, hər bir kəlbəcərlini sabaha
ümidli olmağa çağırır. Cavid müəllimin
hər bir kəlbəcərlinin yarasına
məlhəm qoyan sözlərini bu yazının sərlövhəsinə
çıxarmağımız da nahaqdan deyil.
"Şiş ucları
buludlarla döyüşən"
dağların gözü
yollardadır. Yolları, cığırları ot basıb. Bir vaxt bu yollarla
köç arandan dağa, dağdan arana enərdi. Zınqırovlu dəvələrin belindəki xurcunların gözündən qotazlı
bənövüş quzular
boylanardı.
Yazın gəlişiylə quluncu tərləmiş təpələr,
dağlar sehrli çiçəklərin kəməndinə
düşərdi. Güllərin,
çiçəklərin ətrinə bələnmiş,
çırtma vursan yanağından qan daman oğlanların, qızların nəğməsi
eşidilərdi.
Azərbaycanın dilbər guşələrindən
olan Kəlbəcər
işğal altındadır. Uzun illərdir
ki, altı-üstü
qızıl olan, yer üzünün cənnət guşəsi
Kəlbəcərsiz yaşayırıq.
Yerindən-yurdundan didərgin düşmüş,
Kəlbəcər həsrəti
ilə yaşayan neçə-neçə insanımız
artıq haqq dünyasına qovuşub.
Öz təbii
sərvətləri ilə
dünyada tayı-bərabəri
olmayan Kəlbəcərdə
nələr yox idi?! Bazalt daşı,
süngər daşı,
əhəngdaşı yataqları,
mərmər, qızıl,
obsidian, xrom yataqları,
civə ehtiyatları,
77 növ mineral daşlar,
400-dən çox mineral su
ehtiyatları, tayı-bərabəri
olmayan şəfa otları, daha nələr, nələr...
Kəlbəcər açıq səma
altında canlı muzey idi.
Kəlbəcəri itirməklə həm də respublikamızın
qoyunçuluq təsərrüfatına
ağır zərbə
vuruldu.
Bu qədim tarixi
ərazimizdə neçə-neçə
nadir abidə erməni
vandalları tərəfindən
məhv edildi. Ermitaj muzeyi
ilə müqayisə
ediləcək bənzərsiz
Kəlbəcər muzeyi
düşmən əlinə
keçdi.
Kəlbəcər yuxu içindəydi. Bu ucalıq, bu saflıq, bu gözəllik səltənətində
yaşayanlar sanki özlərini cənnətin
qoynunda hiss edirdilər.
Dağların qoynundan alpinist kəndirləri
kimi sallanan cığırların, yolların
biri də Ağdabana gedirdi. O Ağdabana ki,
göy yerlə, yer göylə güzgülənirdi. Təbiətin bu gözəllik səltənətinə baxanlar
heyran qalırdılar.
Kəlbəcərin, Azərbaycanın fəxri olan, aşıq şeirimizin minillik köklü çinarı Dədə
Şəmşir burada
at oynadırdı, çiçəklərin
boyunu oxşayırdı,
Azərbaycanı vəsf
edir, gözəllərə
gözəlləmələr yazırdı. Aşıq Şəmşir
aşıq şeirimizin
sonuncu minillik çinarı kimi ustadların, bu torpaq altında uyuyan nəhənglərin
xatirəsini, səsini,
sözünü yaşadırdı
bu dağlarda. Dağlar ona, o, dağlara yaraşırdı. Kim nə
deyir-desin, böyük
oğullarsız torpaq
yetim görünür.
Dədə Şəmşirin məzarı da elə bir səngər
idi, qala idi Kəlbəcərə.
Bulaqların pıçıltısına
güllər açılırdı.
Arılar pətəklərinə
bal, qarışqalar yuvalarına dən daşıyırdılar. Quşlar bəlkə
də dünyanın heç yerində olmayıbmış kimi azad, bəxtəvər-bəxtəvər
ötürdülər. Başıçalmalı biçinçilər
ot çalırdılar.
Biçilmiş otların, çiçəklərin
ətri adamı bihuş edirdi. Uşaqlar arxası üstə göy otların üstə sərələnib,
ulduzları sayırdılar.
Qoyun-quzu
mələşməsi, çoban
tütəyinin səsi
bir-birinə qarışırdı.
Ağdabanın qoynunda doğulan
uşaqdan-böyüyə hər kəs hazırcavablığı, sinədəftər
olması ilə seçilirdi. İxtiyar babaların,
gümüşbirçək nənələrin nağılları,
laylaları, bayatıları,
yanıltmacları, sayaçı
sözləri, nazlamaları
gəlib-gedənləri heyran
edirdi. Bəlkə bu ona görəydi ki, burada söz, saz sərrafı, nəhəngi, münsifi Dədə Şəmşir
yaşayırdı. Burada, dağların
qoynunda dədə-babalarımızın
yüzillər boyu oxuduqları, indi unudulmaqda olan əkinçi, biçinçi,
çölçü, çoban
nəğmələri, holavarları
bulaqların zümzüməsinə,
quşların nəğməsinə
qoşulurdu. Təbiətlə bağır-badaş olan bu insanlar kindən-küdurətdən,
paxıllıqdan, namərdlikdən
min ağac uzaq idilər. Bu saflığın qoynunda,
bu ucalığın ağuşunda, bu çiçəklər selinin
içində insan pislik, yamanlıq haqqında düşünə
bilərdimi?
Kimin ağlına
gələrdi ki, bu cənnətin, bu gözəlliyin üstünə od-alov yağdıracaqlar?!
Pusquda yatmış,
fürsət gözləyən,
qanımıza yerikləyən
düşmənimiz ermənilər
həmişə olduğu
kimi, indi də xəyanətkar xislətlərini göstərdilər. Bizi kürəyimizdən
vurdular. O vaxt amazonkalara bənzəyən
igid, cəsur, qorxmaz ağdabanlı qadınlar təpədən-dırnağacan
silahlanmış 11 erməni
quldurunu tərksilah etdilər. 1991-ci ildə
tərksilah edilmiş
erməni quldurlarını
aparan vertolyot "qəzaya uğrayaraq" meydançada oynayan 8 azyaşlı günahsız
uşağın ölümünə
səbəb oldu.
Beləcə, Kəlbəcər ilk şəhidlərini torpağa
tapşırdı.
Ermənilərin gözü çoxdan idi ki, Azərbaycanın
alınmaz qala qapısı olan Kəlbəcərdə idi. Altı-üstü qızıl olan, mineral suları, səfalı təbiəti ilə yer üzündə misli-bərabəri görünməyən
bu torpaq riyakar və hiyləgər erməniyə
çox lazım idi.
Sən demə, biz yaşadığımız torpağın qədir-qiymətini bilmirmişik. Kəlbəcərin böyüklüyünü, çəkisini, qiymətini indi yaralarımız soyuyandan sonra hiss edib, duyuruq. Dəlidağın, Murovun, Keytinin əzəmətindən güc alan Kəlbəcəri işğal etmək üçün ermənilərin ardıcıl olaraq iki dəfə Ağdabana hücum etməsinin, kəndi vəhşicəsinə yandırmasının, adamları diri-diri oda atmasının, qadına, uşağa, qocaya belə rəhm etməməsinin səbəbini ermənilər yaxşı bilirdilər.
Vətənin ağrısını, acısını ürəyində, qəlbində gəzdirən millət vəkilimiz Cavid Qurbanov yana-yana danışır ki, sonuncu dəfə Kəlbəcərdən, Ağdabandan çəkilən lent yazısını görəndə dərdimin üstünə bir dərd də gəldi. Və nələri itirdiyimizin, bu itkinin miqyasının, ölçüsünün nə qədər ağır olduğunun fərqinə vardım. Bizim yaramız soyuyan yara deyil, qövr edən, göynəyən yaradır.
Bu yaranın ocağı, alınmaz qalamız Ağdaban faciəsi gözlərimiz qarşısında baş verib. Ağdabana hücum zamanı 130 evdən ibarət olan kənd yandırıldı, yer üzündən silindi.
Kəndin 779 nəfərdən ibarət dinc sakininə bəşəriyyət tarixində görünməmiş qeyri-insani işgəncələr verildi. Onlarla insan amansızlıqla qətlə yetirildi, 8 nəfər 90-100 yaşlarında qoca, 2 azyaşlı uşaq, 7 qadın diri-diri yandırıldı, 2 nəfər itkin düşdü, 12 nəfərə ağır bədən xəsarəti yetirildi. Dünyanın gözünün kor, qulağının kar olması fonunda baş verən bu qanlı olaylar, qətliamlar bir həqiqəti qulaqlarımıza pıçıldayır: "Türkün türkdən başqa kimsəsi yoxdur". "Ağdaban bina olandan belə dəhşət görməmişdi. Tüstüsü başından çıxırdı. Yağı hücuma keçmişdi. Bundan xəbərsiz kənd camaatı heç yana çıxa bilmirdi. Düşmənə əsir düşməmək üçün meşələrə, dərə-təpələrə səpələnmişdi. Körpələrin sızıltısından, anaların vay-şivənindən yer-göy qan ağlayırdı. Bir gecənin içində 35 nəfər qətlə yetirilmiş, onlarca ağdabanlı girov götürülmüşdü. Ağdaban təklənmişdi. Çünki onda beçə balı ilə sarı qaymaq yox, kənddə zəhər yeyilirdi. Körpələrin ağzı yumulurdu ki, fəryadı eşidilməsin". Məhəmməd Nərimanoğlunun "Yurd göynərtisi" kitabından sitat gətirdiyimiz bu sətirlərdəki mənzərəni eynilə Xocalı dəhşətlərində də görmüşdük. Ana öz əlləri ilə körpəsini boğmuşdu ki, səsi çıxmasın, pərən-pərən düşmüş günahsız körpələr düşmən əlinə keçməsin. Bəs bu zavallı körpənin günahı nə idi, İlahi? Tanrı sanki bu səsi eşitmiş, ananı bala qatili olmaqdan xilas etmişdi. Yer üzündə belə dəhşət saçan zülmlər, sitəmlər hansı millətin başına gətirilmişdir?
Burada düşmənin əlinə keçməmək üçün özünü Qamışlı qayasından axar çaya atmış Milli kənd sakini, yaxın qohumum, namus, qeyrət qalasına çevrilmiş Zərnişan Kazım qızı Camalova yadıma düşür. Kəlbəcərin belə qeyrət mücəssəməsinə çevrilmiş qızları şərəfli ölümləriylə sübut etdilər ki, bu yurd müqəddəsdir, toxunulmazdır.
(ardı var)
Cəmilə
ÇİÇƏK
Ədalət.-2014.-8 aprel.-S.6.