Ağaxan Salmanlı: "Uğurlu aktyor oyununu danmaq
günahdır"
Haqsız yerə
teatrda illərdən bəri fəaliyyət göstərən aktyorlarımızı incilər adlandırmırıq. Bu simvolik
ad onların öz peşəkar, ahəngli, dərin emossianal hisslərə söykənən
rolları ilə tamaşalarımıza və
səhnəmizə bəxş
etdikləri bəzəkdən
qaynaqlanır. Dövlətimiz teatr sənətinə
qayğısı yönündə
sənətçiləri müxtəlif
titullarla dəyərləndirir.
Diqqət və qayğı
yalnız dövlət
tərəfindən verilən
titullarla deyil, xalqın sevgisi və sənətə hörməti fonunda da büruzə verilir. Adalet.az-ın əməkdaşının
Xalq artisti Ağaxan Salmanlı ilə söhbətini oxucularımıza təqdim
edirik.
- Müasir teatrda nələrdən şikayətçisiniz?
- Şikayətdən başlamaq düz olmazdı. Respublikada 30-a yaxın dövlət
teatrı var, əlavə də özəl truppalar. Bölgələrdəki teatrlarda yüksək
səviyyədə şərait
yaradılıb. Bu yaxınlarda Mingəçevir
Dram Teatrında oldum.
Paytaxt teatrlarından geri qalmayan, nədəsə onları üstələyən
şəraiti var onların. Qalır yaratmaq. Burada problemlər
olur. Teatr sintetik sənət növüdür, ona görə də gənc rejissor, aktyor, rəssam, xoreoqraflara və s. yol açmaq lazımdır. Onları teatra cəlb
etməyin yollarını
tapmaq lazımdır.
Nə vaxta qədər gənc istedadlar ruzisini restoranda axtarmalıdır, istər
aktyor, rəqqas, müğənni, rəssam,
operator, rejissor olsun.
- Gənc aktyor və aktrisalarımız özlərini
nə dərəcədə
doğruldurlar?
- Gənclərə qarşı
heç bir iradım yoxdur. Onlar istedadlıdırlar, intizamlıdırlar,
lakin imkan düşdükdə maddi
vəziyyətlərini düzəltmək
üçün kənara
gedirlər, biz də onlara imkan daxilində
şərait yaradırıq.
Teatrlarda
bu gün əsasən elə gənclər fəaliyyət
göstərir.
- Adi bir tamaşaçı
gənc aktyorlarımızın
satiranı daha yaxşı oynadığını
söyləyə bilər.
Onlar ciddi filmlər və ya teatr
səhnələrində oynaya
bilmirlər.
- Mən deməzdim ki, ciddi seriallarda
gənclər səviyyəsizdir.
Bu fikirlə qəti
razılaşmıram. Serial ssenaridən başlayır, keçir rejissora, daha sonra rol bölgüsünə.
Rol bölgüsü işin tən yarısı, bəzən daha çox hissəsinin uğuru deməkdir. Əgər rollar düz bölünübsə. Serialın uğur
qazanmasından asılı
olmadan da elə gənclər var ki, onların
oyunu səviyyəlidir.
Uğurlu aktyor oyununu
danmaq günahdır.
Yenə deyirəm, bizim sənət sintetik sənətdir, hər uğursuzluğu aktyorda görmək düzgün
deyil. Buna qiyməti ancaq mütəxəssis verə
bilər.
- Mədəniyyət
və İncəsənət
Universiteti gənc aktyorların yetişdirilməsində
kifayət qədər
xidmət göstərirmi?
- Heç şübhəniz
olmasın, kifayət qədər yox, ondan da artıq,
yüksək səviyyədə
öyrədilir, sənətin
sirrləri birər-birər
açılır, yollar
göstərilir, məşğələlərlə
vərdişlərə keçir.
Lakin universitetdən sonrakı həyat hərənin üzünə bir cür gülürsə, ona universitet neyləsin. Mən öz tələbələrimə
həyatda da dəstək olmağa çalışıram. Səhnədə, çəkilişlərdə imkan
yaranan kimi özlərini sınaqdan keçirməyə sövq
edirəm.
-Bildiyimizə görə siz də həmin
ali məktəbin
bir vaxtlar pedaqoji kollektivində olmusunuz və hətta bir müsahibənizdən öyrəndim
ki, yenidən gənc aktyorlar yetişdirməyə başlamısınız.
- Bəli, çox doğrudur, bir vaxtlar dərs demişəm. Ümumiyyətlə, pedaqoji fəaliyyətə 1971-ci ildən başlamışam. Müxtəlif tədris müəssisələrində aktyorluq sənəti, səhnə danışığı, səhnə texnikası, etika, estetika fənnləri, rejissorluq sənətindən dərs demişəm. İndi "musiqili teatr aktyoru” fakültəsinin kurs rəhbəriyəm, hələ I kursdayıq, ilk addımlarımızı atırıq. Ümidimiz var ki, gələcəkdə bir çox uğurlara imza atacağıq.
- Tamaşalarımız hazırda kommersiya xarakteri daşıyır. Ciddi əsərləri kiçikmiqyaslı tamaşaçılar üçün göstərirlər.
- Həmişə belə olub, tamaşanın məzmun və forması öz fəlsəfi dəyəri ilə kimi cəlb edirsə, o şəxslər də onun seyrinə gəlir. Kommersiya xarakterli tamaşalar təbii ki, tez anlaşılan, dərk olunan olduğundan, belə tamaşaların seyrçiləri də təbii ki, çox olur, belə tamaşalar uzunömürlü olurlar.
- Vaxtilə Xalq Teatrları fəaliyyət göstərirdi. Həvəskarlar bu teatrlarda formalaşıb daha sonra böyük səhnələrə çıxardılar. İndi Xalq Teatrlarından əsər-əlamət qalmayıb. Ən böyük Xalq Teatrını da söküb yerində bank tikdilər. Yəqin bir aktyor kimi bütün bunlar sizə də ağır gəlir…
- Bəli, vaxtilə belə olub.
Özün deyirsən vaxtilə. Zaman keçib, dövran dəyişib, həmin üsuldan bərk yapışıb qalan deyilik ki?
Həmin Xalq Teatrlarının böyük xidməti var idi. Aktyorluq sənətinin
başlanğıc məkanı kimi dəyərli
idi. Oradan ali məktəblərə çoxsayda
gənclər gedir və daha
da dərindən sənətə yiyələnirdilər.
Bu gün üsul dəyişib. Çoxlu
sayda və məzmunda müsabiqələr,
festivallar və sairələr keçirilir ki, bunlar həmin məqsədə xidmət edirlər.
Yəni, gənc istedadlara incəsənətin
müxtəlif sahələrində xüsusi
diqqət verilir ki, bu tədbirlər əvvəlkindən daha effektli
olmalıdır. Bir çox
uğurlu nəticələrin də şahidi oluruq. Gənc rejissorlara meydan
açılıb. Aktyorlar müxtəlif
teatrların səhnələrində oyununu
nümayiş etdirə bilir.
Məsələn, bu yaxında Migəçevir
Dram Teatrında nəvəm Ləman
Salmanlıya şərait yaradıldı. "Tıq-tıq
xanım” tamaşasının tərtibatını
hazırladı və nəticəsi də uğurlu
oldu. Bunu 18
yaşlı gənc rəssamın ilk teatr debütü saymaq olar. Belə faktlar çoxdur, aktyorluqda, rejissorluqda, gənc
rəssamların işlərinin sərgilənməsində,
musiqı sahəsində, hər sahədə. Sadəcə forma dəyişib. Gileyə yer
yoxdur. O ki qaldı
söküntülərə, inanın ki,
söküb, ondan da qat-qat
yaxşısını tikirlər. Baxın elə doğma Bakımıza. Hələ bölgələri
demirəm. Gəlin nikbin olaq!
Rüfət Soltan
Ədalət.-2014.-17 aprel.-S.5.