SƏRBƏST
NOTLAR
Ramiz Məmmədzadənin "Ümid kitabı"
Bəri başdan deyim ki, sizə barəsində
söz açdığım
bu kitab həm tərtibat baxımından, həm də müəllifinin cəmiyyətdəki nüfuzu
baxımından mənim
üçün çox
önəmlidi. Və bu önəm
də mənə bu kitab barəsində
yazmağın məsuliyyətini
necə deyərlər,
özü diktə edir. Təsəvvür edin ki, kitabın üz qabığındakı müəllif
şəkili mənimlə
göz-gözə dayanıb
sanki "hə, başla, amma özün bilirsən də mən səmimiyyəti və gerçəyi xoşlayıram"
- deyir. Bax elə bu baxışların, bu deyilən fikirlərin yaratdığı aurada mən kitabın müəllifdən oxuculara
ünvanlanan ön sözünü təkrar-təkrar
oxuyuram. İnanın ki, Ramiz müəllimin
vurğuladığı "mən belə bir həyəcanı ilk övladım olanda keçirmişdimg"fikri mənim
üçün də
eyniylə gerçəyin
özü idi. Bunun özündə də hansısa bir dərgidə şeirim çap olunanda, hansısa bir kitabım işıq üzü görəndə
mən onu uşaq kimi sevinə-sevinə bağrıma
basıb öpürəm.
Mənə elə gəlir
ki, ailəmin bir üzvü də artıb.
Bəli, dörd bölümdən
ibarət olan "Ümid kitabı" oxucunun üzünə ümidli, inamlı bir qapı açır
və deyir ki, "Mənim ümidimi qırsaq çətindi". Bu fikir
o vaxt səslənə
bilər ki, özünə güvənəsən,
güvəndiyini yenilməz
biləsən. Əgər oxucuya
bu çağırışı
edirsənsə, deməli,
sən bunu haqq eləmisən. Bax, Ramiz Məmmədzadə
"Bu bayraq" şeirində
vurğulayır ki:
Bu Bayraq
Şəfəqlər kimi
Bərq
vurur,
Sönməz bu Bayraq!
Zirvələrdə cilvələnər,
Enməz
bu bayraq!
Və yaxud:
Mənim
Məkkəm-məndən uzaq...
Vətən deyil hər dərə, dağ...
Baba-nənə yatan torpaq
Bizə
yurd olar,
yurd olar.
Bu iki nümunə
ayrı-ayrı şeirlərdən
gətirilsə də
mənim düşüncəmə
görə, torpağın
varlığını, sahibini,
əzəmətini onun
üzərində dalğalanan
bayraq göstərdiyi
kimi, yurdun da gücünü, nurunu, əbədiliyini həmin o bayrağı qaldıran oğullar, o bayrağı qoruyan ünvanlar təqdim edir.
Yəni torpaq da, bayraq
da, onun keşikçisi və yaradanı bir olanda ona heç
kəs yaxın düşə bilmir. Dalğası torpağa layla çalan bayrağın ər oğulları dünyada var olduqca onun hər
biri general olmaq əzmi ilə sabaha baxır. Çünki nəsillərin nümunəsi
təbii ki, yaxşı və yaşanmağa layiq nümunəsi bizə bunu diktə edir. Üstəlik bizim hər
birimiz əməlimizlə,
həyat tərzimizlə,
həm də yaratdıqlarımıza, obrazlı
desəm, dünyaya bəxş etdiyimizə bənzəyirik. Söhbət sözdən gedirsə, deməli, hər söz daha çox
onu yazana oxşayır. Elə Ramiz
Məmmədzadə də
bu fikirdədi. O
da vurğulayır ki:
Özümə oxşayır yazdığım
şeir,
Bir az narahatdı,
Bir az - nahamar...
Hər kəlməm, hər sətrim bu,
sənsən, deyir
Mənə oxşamasa mənə dərd olar.
Əslində bu, hər kəsin
özünü yazmasını
bədii ifadəsidi, etirafıdı. Müəllif bu şeirlə
özünü bir daha oxucuya təqdim
edir və bildirir ki, harda
qarşılaşsaq, harda
məni oxusanız, elə çöhrəmi
də, görkəmimi
də göz önünə gətirəcəksiniz,
mənimlə üzbəüz
dayanacaqsınız. Onu da deyim ki, oxucunun
qarşısına bu
istəklə, bu özünü təqdimlə
çıxmaq istəyən
yazı adamları o qədər də çox deyil. Çünki həyat, əxlaq,
dünyaya baxış
bəzən sözlə
cismani varlığı
bir-birinə qarşı-qarşıya
qoyur və bu tərs mütənasiblik
oxucunu çaşdırır.
Ona görə də özünü yazmağa, özünü
təqdim etməyə
çoxları ya tərəddüd edir, ya da... "Ümid kitabı"nın ikinci bölümü "Bir ömrün üfüqləri"
adlanır. Bu bölümdə müəllifin
demək olar ki, ünvanlı şeirləri toplanır.
Həmin
ünvan sahiblərinin
əksəriyyəti mənim
üçün tanış və dəyərli simalardı.
Ona görə də bu bölümdə bir araya gəlmiş
şeirlərin ovqatı
da şəxsən bir oxucu kimi
məndə rəngarənglik
yaradır. Çünki həmin insanlardan dünyasını vaxtsız
dəyişənlər də
olub və onların ruhuna ünvanlanan ürək pıçıltıları həm
xatirə təsiri bağışlayır, həm
ağı, həm də bir ürək
ağrısı. Məsələn:
Bir nəslin, bir elin
Yaraşığıydın.
Sən bütöv kişiydin,
Zirəkdin, Adil!
Başımız üstündə
Gün işığıydın
Getdin...
Sinəmizə dağ çəkdin,
Adil!..
Mənə elə gəlir ki, Ramiz Məmmədzadənin
kitabının "Bir
ömrün üfüqləri"
silsiləsi təkcə
poetik düşüncələrin,
duyğuların yazılı
ifadəsi deyil. O həm
də bir ömürdə yaşanmış
gözəllikləri, maraqlı
anları, şirin xatirələri, vaxtsız
ayrılıqları, bir
sözlə, ömrün
bütün çalarlarını
ifadə edib - özü də səmimiyyətlə, özünəməxsus
deyim tərzi ilə. Ona görə bunu
xüsusi vurğulayıram
ki, Ramiz Məmmədzadə poeziyasına
bələd olan hər kəs onun təkcə yazı üslubunu deyil, həm də sözü ifadə etmək üslubunda da özünəməxsusluğu saxladığını yaxşı
bilir.
Kitabın üçüncü bölümü
"Uzaqlarda qalan işıq" adlanır. Bəri başdan
deyim ki, öncə mən bu işığın uzaqlarda qalması fikri ilə razılaşmadım. Çünki biz ömür boyu işığa doğru gedirik və ürəyimizdə də
öz işıq payımızı ünvanına
tələsdiyimiz işığa
qovuşdurmağa aparırıq.
Lakin Ramiz müəllimin bu bölümdəki şeirlərini oxuyandan sonra bölümə seçdiyi adı və onun ifadə
etdiyi mənamı qəbul etdim. Anladım ki, söhbət bizim keçmişimizdə yaşanmış,
keçmişimizin ən
möhtəşəm anları
olmuş, bizi yaşatmış, bizimlə
yaşamış, ayrı-ayrı
fərdlər, xüsusilə
doğmalarımız - atamız,
anamız, həmçinin
doğulduğumuz torpaq,
bir sözlə, dünəndə qalan gəncliyimiz özü də bir işıqdı.
Və
biz o işığı bizdən
sonra gələnlər
üçün yandırıb
elə yana-yana da qoyub gəlmişik.
Çünki bizim dünənimiz
də işıqlıdı,
inşallah, sabahımız
da işıqlı olacaqdır. Biz olan dünyada işıq hər şeydi.
Bir sevda, məhəbbət oyunu - qədim,
Oynatdın ruhumu durduğum yerdə.
Hardasa mən səni görə bilmədim,
Şimşəklər dağıtmış
xatirələrdə...
Və yaxud:
Mən səni bir qucaq
çiçək bilmişdim,
Gün kimi, ay kimi göyçək bilmişdim.
Dilinin, adının təbəssümünün,
Duyğunun rəngini gerçək bilmişdim.
Hər bir söz ifadə edildikdən sonra öz sahibindən bir addım qabağa keçir. Necə deyərlər, özü-özünə yuva qurmağa başlayır. Təbii ki, söhbət halal, səmimi və gerçək sözdən gedir. Bax, Ramiz Məmmədzadənin artıq stolüstü kitabıma çevrilmiş "Ümid kitabı" demək olar ki, özünə yuva qurmağa başlayan bir söz çələngidir. Və söz çələnginin sonuncu bölümü "Günlərin bir günü" adlanır. Mən bu bölümdəki şeirlərin ovqatını elə zamanımızla, həyatımızın gerçək üzüylə həmahəng gördüm. Sanki günümüz bu misralara köçürülmüşdü. Ona görə də sərbəst notlar üstündə mən Ramiz Məmmədzadə misralarına bir oxucu nəzəri yetirdim və gördüm ki:
- Kədərim boyumdan ucadı,
Əllərim çatmır ki,
tutub onu
bağrıma basım.
Bu şeirin sonuncu bəndi:
- Sən nə vaxtsa, hardasa
özünü tapa bilsən,
Göstər, bəlkə mən də səni
Görə bildim...
- Sənin yalanların
Həqiqətlərimi də
Aldı əlimdən.
Şairin sərbəst notlar üstündə boyumuzdan böyük kədərimizlə və bu kədəri bizə yaşadan gerçək və gerçək olduğu qədər də amansız güclərlə dialoqunu oxuduqca daxilən həmin o hissləri bir oxucu kimi mən də yaşayıram və mən də hiss edirəm ki, kədərimə gücüm çatmır... hiss edirəm ki, kədərim amansızdı... hiss edirəm ki, bu həyatın sərt üzüdü. Onu Ramiz Məmmədzadə bir daha oxucularının, o cümlədən də mənim üzümə söylədi. Özü də olduğu kimi. Təbii ki, gerçək nə qədər acı olsa da, gerçək olduğu üçün biz onun həmişə ehtiyacını çəkmişik. Yaxşı ki, Ramiz müəllim bu ehtiyacımızın ödənməsinə öz töhfəsini verib...
Əbülfət
MƏDƏTOĞLU
Ədalət.-2014.-18 aprel.-S.6.