Nağıllara inanmaq olmaz...
Bugünkü
müsahibim Akademik Milli Dram Teatrının ən
bacarıqlı və istedadlı aktyorlarından biri Rəşad
Bəxtiyarovdu.
- Rəşad, bir az aktyorluq sənətini seçiminizdən, bu sənətə gəlişinizdən danışardınız.
- Mən o vaxtı orta məktəbi bitirəndə sənədlərimi universitetə verdim. Amma iş elə gətirdi ki, istənilən balı yığa bilməyib kəsildim. Sonra fikirləşdim ki, heç olmasa texnikuma daxil olum. Çünki tay-tuşlarımın arasında pərt olmaq istəmirdim. Sənədlərimi bu dəfə Mədəni-Maarif texnikumuna verdim. Şəkil çəkmə qabiliyyətim yaxşı olduğundan orda cizgi filmi rejissorluğu fakültəsini seçdim. Bir il oxudum. Sonra mənim bir müəllimim vardı. O, mənə məsləhət gördü ki, hazırlaşıb sənədlərimi İncəsənət universitetinə verim. Mən də elə etdim. Ancaq mən rejissorluq fakültəsini nəzərdə tutmuşdum. Balım aşağı olduğundan aktyorluq fakültəsinə qəbul olundum.
- Bu sənəti seçməyinə peşman olmadın ki?
- O vaxtlar əlbəttə ki, yox. Çox sevinirdim. Aktyorluq sənəti, ümumiyyətlə həyat mənə çox parıltılı və cazibəli görsənirdi. Amma sonralar başa düşdüm ki, həyat çətindir. Yaş keçdikcə adam başa düşür ki, nağıllara inanmaq olmaz.
- Müəllimləriniz kimlər olub?
- Mənim sənət müəllimim Əlabbas Qədirov olub. Universitet illərində onun mənə münasibəti çox yaxşı olub. Amma teatrda o, mənə qarşı heç bir güzəşt etməyib. Hələ lap birinci gündən nəinki mənə, başqa tələbələrinə də dedi ki, mən sizə heç nə etməyəcəm, məndən heç nə gözləməyin. Özünüz özünüzə yol açacaqsınız. Elə də oldu. Bunu bütün tələbələri etiraf edə bilərlər. Kiməsə rol versin, kimi isə tapşırtdırsın. Olmadı belə bir şey... Bu baxımdan onun erkən vəfatı məni çox kədərləndirdi. Çünki mən istəyirdim ki, o, mənim uğurlarımı görsün və bununla fəxr etsin.
- Hal-hazırda teatra yeni gələn gənclərin, yaşıdlarınızın istedadı, bacarığı sizin özünüzü qane edir?
- Əlbəttə edir. Bizim teatrda istər yaşlı nəsil, istərsə də gənc nəsil olsun çox istedadlı aktyorlar var. Gənclərin adını bir-bir sadalamaq istəmirəm. Bizim sahənin adamları bir az dəymədüşərdilər (gülür). Amma mənim sırf gələcəyinə ümid bəslədiyim istedadlı yaşıdlarım var. Əslində bizim sənət bir az da şahmat oyununu xatırladır. Əgər güclüsənsə, qalib gələcəksən. Bu sənətdə hərtərəfli biliyə, gücə və ən əsası ağıla sahib olmaq lazımdır.
- Rol üstündə aktyorların mübahisəsi sizcə normal haldı?
- Bilirsinizmi, yaxşı rolu oynamağı hamı istəyir. Burda pis heç nə yoxdu. Kimsə özünə
güvənib yaxşı
roldan yapışırsa,
deməli, cəsarətlidi.
Amma bir məsələ var ki, hər
kəs öz çəkisinə uyğun
gücü qaldırmalıdı.
Düzdü, heç
kim istəməz
ki, teatra gəlsin və ömrü boyu boyük korifeylərin yanında tutaq ki, nizə tutsun.
Bunu hansı aktyor desə, bilin ki, qeyri-səmimi danışır. Çünki kimsə nizəni ona görə tutur ki, zamanı
gələndə həmin
korifeyin, ustadın yerində o, özü olsun.
İnsan harda olur-olsun yaşadığı, işlədiyi
yerə hörmət etməyi bacarmalıdı. Bu gün
mən nizə tuturamsa, sabah
iki kəlmə söz deyərəm, o biri gün iki
kəlmə olar beş kəlmə, on kəlmə, belə-belə
aktyor bişib bərkiyər və etimadı doğruldar. Yəni hamı istəyir ki, yaxşı rollar ifa etsin,
yadda qalsın, pul qazansın. Bir də ki, bu
kimi işlər birbaşa rejissorun sahəsidi. O, ətrafındakı
hər bir aktyorun hansı potensiala malik olmasını aktyordan yaxşı bilir. Tamaşanının uğuru birbaşa
rejissordan asılı
olan məsələdi.
İstər filmdə, istər
tamaşada aktyor əgər rolunu pis ifa edirsə,
deməli, bu rejissorun səhvidi. Çünki rejissor ya rolu düzgün aktyora verməyib, ya da aktyorla
yaxşı işləməyib.
Aktyor əgər aktyorluq sənətini seçib bu sənətə gəlirsə, deməli, onu da seçirlər.
Heç kim
birdən-birə gəlib
teatra girə bilməz. Seçilirsən,
gəlirsənsə, deməli,
az da
olsa istedadın var. İndi onu açmaq,
üzə çıxartmaq
artıq rejissorun gücündən asılıdır.
- Atalar və oğullar problemi həmişə olub. Teatrda necə yaşlı nəsillə, gənc nəsilin bir-birinə olan münasibəti necədi? Hər hansısa problem olur?
- Xeyr. Mən sizə tam səmimi
deyim ki, mənim istər ortayaşlı, istərsə
də yaşlı nəsillə münasibətim
daha yaxşıdı,
nəinki gənclərlə.
Mənə xoş gəlir
onların söhbətlərində
iştirak etmək.
Çünki onların həm
həyat, həm səhnə təcrübələri
çox olduğundan söhbətləri də
maraqlı olur. Həm də nələrisə öyrənirəm, fəxr
edirəm ki, yaşlı nəsli istedadlı və güclü olan teatrda işləyirəm.
Bilirsiniz,
bayaq dediyim kimi biri var
lap epizodik rol da olsa, hansısa
ustad sənətkarın
yanında işləyib
ondan nələrsə
öyrənəsən. Biri də var ki,
istedadsız bir aktyorun yanında xırda rol oynayasan. Onda adam istər-istəməz
fikirləşir ki, ay
Allah, mən nə günah işləmişdim
ki, mənə bu cəzanı verirsən? (gülür)
- Ortabab aktyor olaraq qalmaqdan qorxmursunuz?
- Bilirsiniz, bizim sənətdə olan adamlar yəni aktyorlar çox sadə, nağıllara, vədlərə inanan insanlardılar. Biz həmişə ümid edirik. Yəni bu gün kimsə
gəlsin mənim başımı sığallayıb
desin ki, sən yaxşı aktyorsan, səndən yoxdu, mən o dəqiqə ona inanacam. Elə biləcəm ki,
məndən güclüsü
yoxdu. Bir sözlə, sadəlöhv
tayfayıq.
Mən vətənimi,
millətimi, bayrağımı
sevən adamam. İstənilən rolu yaratmaq üçün
bütün gücümü,
canımı qoymuşam.
Yenə də qoymağa hazıram. Çünki nəinki mənim
mənimlə çiyin-çiyinə
işləyən hər
kəsin içərisində
sənətə sevgi
var. Əgər o sevgi
olmasa, yaşamaq və işləmək çətin olar.
- On yeddi ildi tetarda
işləyirsiniz. Tamaşadan əvvəl
və ya sonra həyəcan olur?
- Açığı deyim
təzə-təzə gələndə
həyacanım olub. O
da rəhmətlik müəllimim Əlabbas Qədirovla tərəf-müqabili
olduğumdan əmələ
gəlib. Çünki fikirləşirdim ki, mən gözümü
açıb Əlabbas
müəllimi görmüşəm.
Birdən rolumu pis ifa edərəm, tamaşadan sonra o, mənə irad bildirər. Neçə
il onunla
tərəf-müqabili olanda
belə hisslər keçirirdim. Elə bilirdim ki, yenə o, müəllimdi,
mən də şagird.
Amma sizə
bir söz deyim, son bir-iki ildə səhnədən
əvvəl mən də həyəcan olur. Bilmirəm, bəlkə də
indi daha məsuliyyətli olmuşam,
ya nədirsə.
İndi səhnəyə çıxana
qədər məndə
həyəcan olur.
Təxminən tamaşanın
ilk beş dəqiqəsindən sonra
normal halıma düşürəm.
- "Şorgöz deputat" tamaşasındakı rolunuzu uğurlu rol hesab etmək olar. Bir az bu tamaşa haqqında danışardınız.
- Həmin rola məni
tamaşanın rejissoru Nicat
Kazımov dəvət etdi. Mən Nicatla "Kabuslar" tamaşasında işləmişəm. Yəni
o, özü də əvvəldən mənə
dedi ki, mən bu rolu
sənin üzərində
yoxlayacam, əgər alınsa sən bu tamaşada oynayacaqsan. Alınmasa yox. Onun sözləri,
səmimiyyəti mənim
ürəyimə yatdı.
Və çalışdım ki,
rolu elə işləyim ki, o, bəyənsin. İş prosesində
də elə oldu ki, orda
fiziki hərəkətlər
etmək də lazım gəldi. Mən də o hərəkətləri
bacarmırdım. Amma səy
göstərib həmin
hərəkətləri də
öyrəndim. Sonra gəlib
rolu ifa etdim, həmin hərəkətləri də
göstərdim. Və rejissoru
qane etdim. "Şorgöz deputat" tamaşasının iş
prosesi çox maraqlı idi. Mən həmin prosesdən, Nicatın aktyorlarla işləməsindən çox
zövq aldım.
Çünki o, adamla böyük
qardaş kimi davranırdı. Və biz öz
fikirlərimizi ona deməkdən çəkinmirdik.
Bizi dinləməyi bacarırdı.
Nicatla lap kor aktyor da rahat
işləyə bilər.
Çünki səhnədə nə etmək lazımdı hamısını
sənə başa salır. Aktyora bircə rola
ürəyini qoymaq qalır.
Düzdü həmin tamaşadakı rolum çox ağır idi. Tamaşa boyu
tər tökə-tökə
gəzirdim. Amma buna
baxmayaraq öz rolumdan, ifamdan ləzzət aldım.
- "Bir ailəm
var" serialında da çəkilirsiniz. Serialda işləmək
necə maraqlıdı?
- Həmin serialın ilk bölümlərindən çəkilirəm.
Çox
maraqlı çəkiliş
qrupudu. Məni rejissora aktyor
dostlarım məsləhət
görüblər. Yəni rejissorla
heç bir tanışlığım olmayıb
serialdan əvvəl.
Amma rejissor çox savadlı və istedadlı insandı.
Həm də gəncdi. Gənc olmasına baxmayaraq o da aktyorlarla işləməyi bacarır.
Bizim hər birimizi ayrı-ayrılıqda dinləyir,
diqqət göstərir.
İnşallah yeni mövsümdə
yəqin ki, yenidən həmin serialla tamaşaçıların
görüşünə gələcəyik.
- Yeni rollarınız varmı?
Ramiz Həsənoğlunun
"Generalın son əmri"
tamaşasıdı. Orda şeypurçu
əsgər rolum var. Bir də gənc
rejissor Ərtoğrulun
"Keçmişdən zəng"
tamaşasında rolum
var. Ərtoğrulla da
işləmək xoşdu.
Çünki o, gənc də
olsa, maraqlı rejissordu.
Samirə Əşrəf
Ədalət.-2014.-7 avqust.-S.4.