BAL SƏSİN İŞIQ ADAMI
O səs bizdən öndədi
Lap çoxdanın söhbətidi. Az qala
üstündən iyirmi il ötüb və mən o söhbəti
heç unuda bilmirəm. Çünki o söhbətin
mövzusu səs idi. Özü də elə səs ki, o
qeybdən gəlir və onu da öncə Allah özü dinləyir...
Özü dinləyib səsin bəmini, zilini
bütün notlarda gəzişmələrini və hətta rəngini
dəyərləndirəndən sonra o səsi bəndələrin
də ixtiyarına verir. Yalnız bundan
sonra səsin özünü, rəngini,
işığını görən adamlar başlayırlar
o səsi dinləməyə. Amma burda da
bir məqam var. Adamlar, yəni biz o səsin rəngini,
işığını, çalarlarını
görürük, duyuruq, canımıza-qanımıza
hopdururuq, ancaq ona toxuna bilmirik. Çünki
o səs bizdən qabaqdadı, özü də lap qabaqda.
Biz o səsə doğru gedirik. Elə o səsin sahibi də o səsə doğru
gedir. Özü də...
O da
hamı kimi bu dünyanın işıq üzünə qədəm
qoydu. Bir kənddə böyüdü, oxudu... kənd
yollarını, məktəb yollarını eninə-boyuna gəzib
dolaşdı... örüşə də getdi, bulaq
başına da... Və bütün bunların
hamısını o yaşıdlarından heç nə ilə
fərqlənmədən gerçəkləşdirdi. Ancaq bir məqamdan başqa. O hara gedirdisə,
onun qarşısınca bir səs gedirdi... o hara üz
tuturdusa, onun önündə gedən səsi
görürdü və o səs ilahi bir güc idi. Özü də elə bir güc ki, təpədən
dırnağa işıq axırdı o səsin içindən.
Beçə balı kimi göz oxşayan,
ruha rahatlıq verən işıqlı bir səs...
O heç
nəyin fərqinə varmadan o səsin
işığının ucundan tutmuşdu. Onun
səslə təması elə bil ki, göylə yerin
bağlantısı idi. Bax, bu səbəbdən
də o səsin cazibəsindən çıxa bilmirdi. Səs də onu öz əhatə dairəsindən
kənara buraxmırdı. O səsi sevirdi, səs də
onu... Səs ona güvənirdi, o da səsə... Görənlər, duyanlar, bunun şahidi olanlar həm
heyrət edirdilər, həm də heyran qalırdılar.
Çünki bal kimi səsin işığı onları da
ağuşuna alırdı, onları da bir növü layla
kimi qoynuna alıb daxili rahatlıqlarını, sonsuz səmalara
olan xəyali uçuşlarını o qədər təmkinli,
o qədər sərbəst və o qədər də mənalı
bir teldə kökləyirdi ki, onun bütün
detallarını yalnız yaşamaq lazım gəlirdi. Adam
istəyirdi ki, o səsin aurasından, o səsin qoşa
qanadından uzaq düşməsin, eləcə qoşulub o səsə
çıxıb getsin...
Hə, onun səsi özündən öndə
olduğuna görə, öncə səsini gördülər. Səsi
duyanlar, səsi eşidənlər, səslə yaşayanlar,
səslə nəfəs alanlar o səsin dalınca gələn
bu oğlanın təmkininə, səbrinə və bir də
inadına qapı açırdılar. Elə
bir qapı ki, o qapıdan ancaq səs keçə bilərdi.
Özü də bal süzülən bir səs...
özü də mayası və canı bal olan bir səs...
özü də yuvası ürək
çırpıntısı, şəlalə nəfəsli
olan bu səsin qibləsi Qarabağ idi, Ağdam idi,
Şuşa idi, bütöv Azərbaycan idi!!!
Onu həyatda
ilk dəfə görəndə, düzünü deyəcəm,
o səsin bu təmkinə, bu sakit görkəmə və bu
bir az soyuqqanlı təsiri
bağışlayan insana aid olduğuna inanmadım. Çünki onun danışığı da,
yerişi, duruşu da, hətta öz yaxınları ilə
etdiyi zarafatlar da çox adi görünürdü. Başa düşə bilmirdim ki, o boyda səsi
içində daşıyan və içindən də
bütün Azərbaycana, eləcə də onun sərhədlərindən
kənara qanadlandıran xanəndə məhz üz-üzə
dayandığım bu qarayanız oğlandı. Amma biləndə ki, o, rəhmətlik Vahid
Abdullayevin qardaşıdı, onda necə deyərlər,
barmağımı dişlədim,
yanıldığımı anladım. Çünki
həyatda dəfələrlə həmsöhbət
olduğum, səsini dinləməkdən doymadığım
və bu namərd dünyaya çox erkən gözucu
baxıb getmiş Vahid Abdullayev həqiqətən
böyük xanəndə idi. Musiqini
az-çox duyan, musiqidən az-çox anlayışı olan
hər kəs Vahid Abdullayevin həm səsinin, həm də
şəxsiyyətinin Azərbaycan musiqisi üçün nə
demək olduğunu çox gözəl bilir. Təəssüf
ki, biz həmişə nəyi, kimi itirdiyimizi sonradan
anlayırıq, onda da gec olur...
Bəli, mən Cabir Abdullayevin aid olduğu ocağın,
ailənin həyat tərzindən, ətrafa münasibətlərindən
azacıq xəbərdar olduğuma görə, ilk
görünüşdə dəqiq qərar qəbul edə
bilmədiyim üçün özümü qınadım və
bu gün də etiraf edirəm ki, o böyük səsin sahibi
barəsindəki ilk təəssüratım yanlış
oldu. Çünki mən səsi görmüşdüm
və düşünmüşdüm ki, bu səsin sahibi
mütləq özündən razı, ətrafa əhəmiyyət
verməyən, adamlara yuxarıdan aşağıya baxan, bir
sözlə, bəzi "ulduz" xəstələri kimi
olmalıdı. Elə ki, onu yaxından
gördüm, onun söhbətlərini dinlədim və
saatlarla onun səsiylə yol-yoldaşı oldum. Bax, onda həmin o yalnışlıq məni daxilən
sıxdı və nəhayət, mərhum Vahid Abdullayevin yas mərasimində
mən Cabir Abdullayevin təmkininin bir daha şahidi oldum.
Hiss etdim ki, həmin andan o, bəlkə də
özü-özündən xəbərsiz Vahidin də səsinin
davamçısı, yaşadanı kimi mənim ürəyimdə
əbədi bir qala ucaltdı. Elə bir qala ki,
onun açar-kilidi də Cabirin səsinin əlində oldu.
Mən musiqini dinləməyi, xüsusilə dərd mənə
güc gələndə, bir kənara çəkilib öz
içimdə ağlamaq istəyəndə, ya da hansısa
bir sevinci yaşayanda musiqi ilə baş-başa qalmağı
daha üstün tuturam. Ona görə ki, musiqini görürəm,
onunla danışa bilirəm və onun da mənə nə
dediyini və mənə hansı iradlarını
çatdırdığını da səmimiyyətlə qəbul
edirəm. Hətta dağılmış
yurd-yuvam, işğal altında qalmış
torpaqlarımız yuxuma girəndə mütləq musiqi dinləyirəm.
Ən çox da İslamı, Dədə
Süleymanı, Mənsumu, Cabiri və bir də Məhəbbət
Kazımovu. Bilmirəm, nədənsə
bu səslər mənim əlimdən tuturlar... məni özləri
ilə götürüb cəbhə xəttinin o biri
üzünə aparırlar. Ağdamı,
Şuşanı, Füzulini, Xocavəndi, bir sözlə, bu
gün əlimiz çatmayan həmin o yerləri küçəbəküçə,
evbəev gəzirəm. Özüm də bilmədən,
özüm də hiss etmədən hansısa bir küçənin
başında dayanıb ev sahiblərini səsləyirəm.
Elə bilirəm ki, yandırılmış,
dağıdılmış o evlərin daş-qalağı
altından mütləq mənə cavab verəcəklər...
Mütləq deyəcəklər ki,
"burdayıq!" Siz niyə gecikirsiniz?
Siz niyə gəlib
çıxmırsınız? Nədən
qorxursunuz? Nədən çəkinirsiniz?
Adam da evini sahibsiz qoyarmı?
Gücünüz tükənəndə, diziniz titrəyəndə
tutun o səslərin ətəyindən, qoşulun o səslərə
və çıxıb gəlin Bakıdan üzü bəri...
Bugünlərdə üzü Qarabağa, cəbhə
bölgəsinə getmişdim. Xocavəndin Nərgiztəpə
deyilən ərazisinə qalxdım. Orda
işğal altında olan torpaqlarımız ovuc içi kimi
görünür və ordan başı qarlı Kirs də
görünür. Özü də o qədər
yaxın görünür ki, sanki əlini uzatsan
daşına-toprağına toxunacaqsan. Ancaq
məsafə baxımından o məndən çox
aralıdadı. Lakin göy
üzünün aydınlığı, həmçinin
Kirsin zirvəsindəki qarın parıltısı və nəhayət
bayaqdan bəri mənimlə yol-yoldaşı olan o səsin hərarəti
bu məsafəni ortadan götürmüşdü. Mən
özümü Qarabağda, o səsin dünyaya gəldiyi
ocağın başında hiss edirdim. İlahi,
səsin qüdrəti, səsin məlahəti və nəhayət,
səsin şirinliyi gör nə boydadı ki, o, məsafələri
də öz içərisində əridir. Bu yalnız böyük Yaradanın iradəsinin diktəsidi.
Burda insan əli, burda insan gücü acizdi!
Bakıdan cəbhə xəttinə qədər
yol-yoldaşım olan səs məni həm də bütün
günahlarımdan, bütün ağrı-acılarımdan
bir növü çəkib çıxarırdı. Özüm
öz günahlarım qarşısında boynubükük
qalırdım. Amma o səs mənə
ümid verirdi ki, dözüb dayanım, günahlarıma qalib
gəlim. Axı əlimiz çatmayan o torpağın
qarşısında mənim də günahım var. Şəhid
ruhları, nigaran ruhların və nəhayət qisasa
çağıran ruhların qarşısında kim günahsızdı ki?
Həyatda özümü qarşısında borcu
saydığım insanlar var və mən bilirəm ki, onlar mənimlə
borc davası etmirlər, heç bunu dillərinə də gətirmirlər. Ancaq mən
müəyyən qədər duyğusal olduğum
üçün o borcun ağırlığı içərisində
dinclik tapa bilmirəm. Çalışıram
ki, hansısa bir yolla, hansısa bir vasitə ilə və
özü də heç kimə, xüsusilə, borclu
olduqlarıma hiss etdirmədən o borcu misqal-misqal qaytarım.
Bilmirəm, buna nə qədər nail ola
bilmişəm. Ancaq əlimi ürəyimin
üstünə qoyub tam səmimiyyətlə etiraf edə bilərəm
ki, mənim borclu olduğum adamlar elə mənim sevdiyim, mənim
pərəstiş etdiyim, mənim vurğunu olduğum
adamlardı. Bu adamları Tanrı və
millətə, bu torpağa işıq kimi, ümid kimi,
ucalıq kimi bəxş edibdi. Onlar həm
də bir tutiyədilər. Biz onlara
baxırıq, onları görürük, onları dinləyirik,
onlardan öyrənirik və nəhayət, onlarla fəxr
edirik. Öyünürük ki, biz də
onların aid olduğu millətdən, xalqdanıq. Allah
da öz sevgisiylə, öz lütfüylə onları bu xalq
üçün ərmağan edib!..
Bax, bu yanaşmanın, bu içdən gələn
sözlərin ifadə etdiyi mənanın içərisində
onun da yeri var. Özü də bu yeri ona mən
ayırmamışam, müəyyən etməmişəm. Bu yeri onun səsi onun
özündən əvvəl qazanıb, haqq edib! Və xalq da
ona bal Cabir deyibdi - səsi, nəfəsi
bal olan Cabir!!! Xalqın bu təqdimatı
heç də təsadüfi deyil. Hətta mən bu
yazını bilgisayara diktə edəndə çox hörmətli
Gülər xanım bildirdi ki:
- Əbülfət müəllim, onun səsi mənim də
ruhumu dincəldir, məni də qayğılardan azad edir.
İnanın ki, bu, mənim yazıya əlavəm
deyildi. Bu
söhbətin canlı şahidləri də var. Deməli, mən
o səsin dəlisi olmaqda yanılmamışam! Mən o səsin yol-yoldaşı olmaqda bəlkə
də gecikmişəm. Amma o səsin
işığına getməkdə artıq geçikmirəm
və tam əminliklə bilirəm ki, Cabir Abdullayev, yəni bal səsin işığında yaşayan bu
xanəndə hər bir evdə gözlənilir, arzulanır.
Deməli, onun səs xoşbəxtliyi həm də biz dinləyicilərin
xoşbəxtliyidir!
Ədalət.-2014.-17 dekabr.-S.5.