"Özümə həmişə tənqidi
yanaşıram" - Mənsum İbrahimov
Tanınmış xanəndə və pedaqoq, xalq artisti Mənsum İbrahimovun Milli.Az-a müsahibə verib.
Adalet.az
müsahibəni təqdim edir:
- Mənsum
müəllim, deyəsən, yenicə səfərdən
qayıtmısınız. İstərdim əvvəlcə
bu barədə bir neçə kəlmə məlumat verəsiniz.
-
Dekabrın 5-də Türksoyun dəvəti ilə
"Qarabağ” muğam qrupumla Ankaraya getdim. Ankarada
işləyən opera rejissorumuz var - Əflatun Nemətzadə.
Onun 70 illik yubileyi münasibətilə
böyük tədbir keçirilirdi. Tədbirdə
Qazaxıstanın və Dağıstanın Simfonik Orkestri,
Qırğızıstandan, Türkiyədən müğənnilər
iştirak edirdilər. Azərbaycandan isə
məndən başqa xalq artisti Qəndab Quliyeva, Elçin Həşimov,
Elnur Əhmədov və nağara ifaçısı
Siyavuş Kərimov ölkəmizi təmsil edirdik. Orada Qəndab xanımla "Leyli Məcnun”dan bir
neçə parça ifa etdik. Eyni zamanda,
solo ifalarımız oldu. Azərbaycanın Türkiyədəki
səfiri Faiq Bağırov, professor İlham Rəhimli,
Üzeyir Hacıbəyov muzeyinin direktoru Sərdar Fərəcov,
həmçinin Türksoyun prezidenti çıxış
etdilər. Dekabrın 6-da isə Hacəttəpə
universitetində təhsil alantələbələrin Tələbə
Birliyinin və Türkiyədəki səfirliyimizin təşkilatçılığı
ilə konsertimiz oldu. Universitetin Mehmet Akif
Ersoy salonunda tələbələrə və orada
çalışan azərbaycanlı müəllimlərə
konsert verdik. Mənimlə yanaşı tələbəm
Vüsalə Rəcovanın da iştirakı oldu.
- Adətən
müğənnilər və idmançılar
çıxış etdikləri yerlərin adını, rəqiblərinin
soyadını unudurlar. Amma deyəsən, sizin o barədə
probleminiz yoxdur...
- (gülür) Hə, yaddaşım yaxşıdır,
pis deyil. Səfirliyimizin təhsil işləri üzrə
müşaviri Nəcibə xanım da konsertdə iştirak
edirdi. Konsertdə 15-20 nəfər təbrizli
tələbələr də var idi. Biz də
onu nəzərə alaraq tələbəmlə "Sarı
gəlin” və "Heydərbaba” mahnısını oxuduq və
bu da onlar üçün böyük sevinc oldu.
- Bəs
burada nə vaxt konsert verməyi
düşünürsünüz? Çünki Azərbaycandakı
pərəstişkarlarınız heç də oradakından
az deyil.
- Məndə
vaxt məsələsi bir az problemdir. Sıradan bir konsert vermək istəmirəm. Çünki hər ay Opera və Balet Teatrında
bir tamaşa oxuyuram, tədbirlərdə iştirak edirəm.
İstəyirəm ki, konsertə xüsusi
hazırlaşım. Yaxın vaxtlarda
növbəti muğam müsabiqəsi başlayacaq. Orada da münsif qismində iştirak edirəm.
- Muğam müsabiqəsindən
söz düşmükən, istərdim ki, bir məqama
toxunaq. Bəzi sənətkarlar deyirlər ki, müsabiqənin
münsiflər heyətində təmsil olunan sənətkarlar
tələbələrinə dəstək olurlar. Ümumiyyətlə, müsabiqənin
gedişatında belə şeylər olurmu?
- Sonuncu
müsabiqələrdə ilk yerləri tutanlar münsiflər
heyətində təmsil olunan müəllimlərin tələbələri
deyillər. Məsələn, Sərxan
Bünyadzadə əməkdar artist Gülyaz Məmmədovanın
tələbəsidir. Yaxşı
ifaçıdırsa, heç bir fərqi yoxdur. 2007-ci ildə Canəli Əkbərovun tələbəsi
Ehtiram Hüseynov birinci oldu. Həmin il
yer tutanlardan biri Güllü Muradova Sabir Abdullayevin yetirməsidir.
Bu, yeganə sənətdir ki, göz
qabağındadır. İfaları xalq da
görür, sənətkarlar da, münsiflər də. Hamısı Azərbaycanımızın
balalarıdır və bizə əzizdirlər.
- Bəs sizcə SMS-lə
keçirilən yarışmalar nə dərəcədə
obyektivdir? Ümumiyyətlə, bu yolla
müğənni seçmək mümkündürmü?
-
Heç cür mümkün deyil. Kimin daha
çox, daha imkanlı qohum-əqrəbası varsa, o da qalib gəlir.
Belə yarışmalarda pul ən zəif
ifaçını da qalib edə bilər. Bəzən də ən yaxşı ifaçı imkansızlıqdan
kənarda qalır.
- Son
zamanlar estrada ifaçıları
arasında muğam öyrənməyə meyl artıb. Amma
baxırsan ki, estrada janrında normal
ifaçı deyil və muğam öyrənmək istəyir.
Sizcə, bu hansısa sənətkarın
adından vizit kart kimi istifadə etmək cəhdidir, yoxsa məqsəd,
doğrudan da, muğam öyrənməkdir?
- Mənim
də sinfimə öyrənməyə gələn uşaqlar
çoxdur və böyük məmnuniyyətlə, öyrədirəm.
Bilirsiniz niyə? Sabah o xanəndə
olmasa da, ən azından savadlı bir müğənni olacaq.
- Kimlər gəlib estrada
ifaçılarından?
- Rahidə
Baxışova, Vüsalə Rəcova Asəf Zeynallı adına Musiqi Kollecində mənim tələbəm
olublar. Lamiyə Novruzova Konservatoriyada mənim
sinfimi bitirib. Bu, o demək deyil ki, sadaladıqlarım sabah xanəndə olacaqlar. Amma ən
azından muğam haqqında anlayışları var.
- Sizcə,
adını çəkdiyiniz bu ifaçılar muğamdan
anlayışı olmayanlardan daha üstün
ifaçılardır?
- Əlbəttə.
O mənada ki, tam olmasa da, müəyyən qədər
muğamdan anlayışları var. Ümumiyyətlə, estrada müğənnilərinin muğama meyl
etməyini pis saymıram. Bəziləri deyirlər
ki, bu doğru deyil. Amma muğam heç kimin şəxsi
malı deyil, xalqın sərvətidir. Əgər o konsertində muğamdan bir şöbə,
bir hissə oxuyursa, burada pis heç nə yoxdur. Amma oturub dəstgah oxusa, deyərəm ki, düz
oxumadı.
- Ümumiyyətlə, estrada ifaçılarını dinləyirsinizmi?
- Mənim
üçün janrın fərqi yoxdur. Yaxşı
ifaçıları dinləyirəm. Qulağa
xoş gələn səsə qulaq asıram. Məsələn, Röyaya sevə-sevə qulaq
asıram. Səsi də gözəldir,
ürəyi də var. Onun səsi gələndə feyziyab
oluram.
- Bir
çox sənətkarlar məhz Röyanı digər estrada ifaçılardan fərqləndirirlər.
Fərq nədədir?
- Onu fərqləndirən,
ilk növbədə, səs tembridir. Röyanın
səs tembri fərqli və ürəyəyatandır. İkincisi də ifa qabiliyyəti güclüdür.
İlqar Muradovu necə dinləməyim? Onun ifası adamın ruhunu gözəlləşdirir.
- Onda belə
çıxır ki, ifaçılıqda zil səsin o qədər
də önəmi yoxdur. Çünki
adını çəkdiyiniz hər iki müğənni bəm
səsə malikdir.
- Əlbəttə, yoxdur. Ola bilsin ki, diapazon
geniş olsun. Amma xam oxuya, səsi keyfiyyəti
olmaya bilər. Bu, elə bir şeydir ki, səsin
qulağa xoş gəlməsə, övladın,
doğmaların da səni dinləməyəcək.
-
Muğam müsabiqəsindən çıxan uşaqlar müəyyən
qədər maddi imkanlar əldə edirlər. Amma
sonradan sənətdən "soyuyurlar”. Həta
Əlibaba Məmmədov bir neçə xanəndəni, o
cümlədən Babək Niftəliyevi tənqid emtişdi...
- Düz
deyir.
- Sizcə, bəlkə bu uşaqlara
qayğı lazım olandan artıq göstərilir deyə,
belə edirlər?
- Bunu
hamısı haqda demək olmaz. Birinci muğam
müsabiqəsindən çıxan uşaqların 99 faizi
indi də meydandadır. Babək Niftəliyev, Təyyar
Bayramov, İlkin Əhmədov, Aytən Məhərrəmova,
Bəyimxanım Vəliyeva, Elnur Zeynalov dövlət tədbirlərində
oxuyurlar, Opera və Balet Teatrının, AZTV-nin solistləridir,
ölkəmizi xarici ölkələrdə təmsil edirlər.
- Bəs digərləri niyə eyni səviyyədə
davam etmirlər? Tənbəllikdəndir, yoxsa bir az pul görəndən sonra həvəsdən
düşürlər?
- Bəli,
başı gicəllənənlər də olur. Mən özüm də elə bir şey hiss edəndə
deyirəm ki, belə olmaz.
- İndiyə kimi hansı gənc
ifaçıya bu yöndə tövsiyə vermisiniz?
- Ad
çəkməsəm, daha yaxşıdır. Bizim Simfonik
Muğam Layihəmiz var. Ötən il Heydər
Əliyev Sarayında 50 xanəndənin iştirakı ilə
konsertimiz oldu. Orada həm müsabiqədən çıxan
uşaqlar, həm yeni ifaçılar, həm də tar,
kamança ifaçıları çıxış etdilər...
- Muğam müsabiqəsi neçə
ildən bir keçirilir?
- İki ildən bir keçirilir. Bu,
muğamımızın təbliği üçün
çox gözəl vasitədir.
- Amma bəzi
sənətkarlar deyirlər ki, yeni səslərin yetişməyi
üçün heç olmasa, 4-5 il vaxt
keçməlidir.
- Amma hər
müsabiqədə yeni səslər gəlir. Axırıncı
müsabiqədən bir çox yaxşı səslər, o
cümlədən mənim tələbəm Ramiq Bayramov
çıxdı. Çox gözəl,
keyfiyyətli səsi var. Məqsəd bu uşaqları xalqa təqdim
etməkdir. Hazırda Ramiq Azərbaycan
Televiziyasının solistidir. Ehtiram
Hüseynov da çox gözəl xanəndədir.
- Muğama dövlət tərəfindən
xüsusi qayğı göstəriləndən sonra bəzi sənətkarlar,
ümumiyyətlə, toylara getmirlər. Bəs
siz necə?
- Ta qədimdən
xanəndələr bizim toylarımızın bəzəyi
olublar. Sənətə qiymət verilən yerdə
niyə toya getməyim ki? Düzdür, vaxtım
olmadığına görə az hallarda
toya gedirəm. Amma toy da bizim ənənəmizdir
və böyük məktəbdir.
- Öz ifalarınızı dinləyirsiniz?
- Yox,
ancaq səsyazma prosesində dinləyə bilərəm. Sırf dinləyici kimi özümə heç vaxt
qulaq asmıram.
- Səbəb nədir?
-
Özümə həmişə tənqidi yanaşıram. Yanımda kimsə məni dinləyəndə deyirəm
ki, mənə qulaq asma.
- Yaxın gələcəklə
bağlı planlarınız nədən ibarətdir?
- Yeni disk üzərində işləyirəm və altı mahnımız hazırdır. "Qarabağ” muğam qrupu ilə işləyirik. Eyni zamanda, 2007-ci ildən etibarən Azərbaycanın Simfonik Muğamlarını simfonik orkestrlərin müşayiəti ilə ifa edirik. Məsələn, Niyazinin "Rast”, Fikrət Əmirovun "Şur” Simfonik muğamını, Vasif Adıgözəlovun "Segah” və "Qarabağ şikəstəsi”ni oxumuşuq. Artıq Niyazinin "Rast”ı və Vasif Adıgözəlovun adını çəkdiyim bəstələrini Latviya Simfonik Orkestri ilə lentə yazdırmışıq.
- Təklif kimdən
gəlmişdi?
- Onların təklifi idi. İnşallah, bu yaxınlarda Avropa ölkələrinin birində nəfis şəkildə diski çıxacaq. Biz Latviyada konsert verdik və çox xoşlarına gəldi. Orada Latviyanın prezidenti Andris Berzinş də iştirak etdi və sonda mənə dedi ki, oxuduğunuzun sözlərini başa düşmədim, amma bu, kosmik musiqidir, səma musiqisidir. Ölkənin birinci şəxsinin dediyi sözdür. Özüm haqda heç vaxt danışmıram. İşimizi görürük. Həm o gənclərin yetişdirilməsində, muğamın təbliğinda bacardığımızı edirik. Dədə-babalarımızın - Seyid Şuşinskinin, Xan Şuşinskinin, Cabbar Qaryağdıoğlunun yolundan çıxmamaq şərtilə muğamımızı yaşatmalıyıq. Bizim o yoldan çıxmağa ixtiyarımız yoxdur. Bunu tələbələrimə də deyirəm ki, klassik muğam məktəbimizi qorumalıyıq. Çünki bu yolu dünya da sevir.
Ədalət.-2014.-17 dekabr.-S.8.