BAHADUR FƏRMAN
II yazı
Yenə qayıdaq Bahadur Fərmanın müəllif kəlamlarına. Oxucularla görüşü, onlara etdiyi etirafları o qədər səmimi və saf, o qədər durudur ki, bircə baxışla ürəyinin dibi görünür.
" ... Bir neçə şeylə öyünürəm - uzun yaşamağımın sirri bəlkə də elə budur. Məhəbbətim heç vaxt tükənməyib. Başqalarının uğurlarına sevinə bilirəm. Mənə xasiyyətnamə yazmaq üçün şeirlərimi oxumaq kifayətdir.
Yaradıcılıqda sadəliyin və fikir aydınlığının tərəfdarıyam. Fəlsəfi fikir həyatın özündən yaradıcılığına süzülməlidir, onu uydurmaq olmaz.
Məni anlamırlar, məni duymurlar, buna səviyyələri çatmır - deyənlərə rast gəlmişəm. Elə həmin an onlardan qaçmışam. Poeziyanı şərh etmək onu qiymətdən salmaqdır. Bu o demək deyil ki. primitiv olmalısan, yox. Sadəlik, demək istədiyini aydınlığı ilə çatdırmaq qəliz fikirləri sıralamaqdan çox çətindir..."
Qeyd etmişdim ki, Bahadur məllimin şeirləri özünə bənzəyir, hər misradan boyu-buxunu, nəfəsi, səsi aydınca duyulur.
Dağlara şeir yazmayan az-az şair olar. Əslində
dağlar qoynunda doğulmuş adamın dağlara şeir
yazmamağı da qəbahət olardı. Etiraf
edim ki, mənim də "Dağlar" şeirim var. Deyilənə
görə, Ələsgərdən, Səməd Vurğundan
sonra "Dağlar" şeiri yazmaq günahdı. Amma mən istərdim onlardan da güclü
"Dağlar" şeiri yazan olsun. "...Kim istəmir,
dədəm, olsun, qoy olsun..." Ağamalı Sadiq.
Şəlalə
canına qəsd eləyibdi,
Çatıb bulaqlara sədası, dağlar.
Yalçın
qayaları məst eləyibdir,
Zərif çiçəklərin ədası,
dağlar.
Sinəndə
bulaqlar qoşa-qoşadır,
Qar döyən zirvələr qürur yaşadır.
Hərdən
qəzəblənib sənə daş atır,
Kinli təpələrin gədası, dağlar.
Öpdü
çiçəkləri bozköynək duman,
Sel içən dərələr məhəbbət
uman.
Körpə
cüyürləri qorxutdu yaman
Od geyən
şimşəyin ədası, dağlar.
Zirvədə
durasn dağda dağ kimi,
Əməli
tərtəmiz, üzü ağ kimi.
Yayıla
canına sarı yağ kimi,
O
gülün, çiçəyin ədası, dağlar.
Bu
şeiri yuxarıda adları çəkilən azmanların
şeirinə tay tutmaq fikrim yoxdur. Sadəcə onu demək istərdim ki, gözəl
şeirdi.
Etiraf edək
ki, uzun şeirləri heç kim
xoşlamır. Bahadur müəllimin şeirləri
ilk baxışdan uzun görünə bilər və mən
bu yazımda onun bir neçə uzun görünən
şeirini örnək gətirdim. Mənə
elə gəldi ki, bu şeirlərdən heç doymadıq.
Hətta könlümüzdən ikinci dəfə
oxumaq həvəsi də keçdi.
Bir dəfə, ədəbiyyatşünas alimimiz
Rüstəm Kamalla Gəncəyə gəlirdik. Maşında
ikimiz idik, bir də Bahadur müəllimin kitabı. Yol boyu ədəbiyyatdan söhbət açan
alimimiz, Bahadur müəllimin kitabını əlinə
alıb vərəqləməyə başladı.
Üzündə xoş bir təbəəsüm
göründü: "Ayə, bə şair nətəri
olmalıdı?!." - deyib
bir neçə şeiri, eyni zamanda aşağıdakı
nümunəni oxuyub gülümsədi: - Vallah Bahadur müəllim
böyük şairdi.
O gün
açılmışdı yollardan düyün,
O gün
göy üzündə bulud yox idi.
Maşın
bayramıydı bizim şenliyin,
O gün
tamaşaya gələn çox idi.
Uşaqlar,
böyüklər hey dəstə-dəstə,
Dayanıb baxdılar, üzlərdə maraq.
Sədr
cöngə kəsdi göy otun üstə,
Bayram xonçası tək qızardı torpaq.
Hürkdü
qara kəllər, dartındı yana,
Çəkib tən ortadan samını qırdı.
Arabaçı
Əli... o, yana-yana,
Yazıq heyvanları döyüb,
çığırdı.
Ustündən
iz düşdü dərənin, düzün,
Yolların bir təzə naxışı vardı.
O gün
kəndimizdə neçə öküzün,
Canı dincəlsə də ömrü qurtardı.
II
Elə
bil yollara şəfəq saçıldı,
Sanki təşnə idik bir maşın
üçün.
Elə
bil şenliyin rəngi açıldı,
İlk dəfə birlikdə sevindik o gün.
Yollar dilə
gəlib ötürdü dil-dil,
Kəndimiz nə qədər qüdrətli oldu.
Maşının
şoferi qonşumuz Ədil,
Az qala
hamıdan şöhrətli oldu.
Yolu
yaxın oldu uzaqların da,
Dağların, düzlərin başına döndü.
O gündən
şenlikdə uşaqların da,
Qarğı "köhlənləri" maşına
döndü.
III
Kənddən
apardılar kəli, öküzü,
Arabaçı Əli işsiz gəzirdi.
Onun bu dərdinə
deyirlər, düzü
Dağlarda
dözməmiş, osa dözürdü.
Bozarmaq
istəyib sədrin üstünə,
Bütün günahları onda görürdü.
Elə
bil şofer də durub qəsdinə,
Əli harda dursa, ordan sürürdü.
Hirsi
çubuq kimi onu çubuqlar,
Kəllər hayandasa göz qırpırdılar.
Təzəcə
kəsdiyi zoğal çubuqla,
İndi Əligildə yun çırpıdrılar.
Hamının
yadından çıxmışdı Əli,
Nə bir
yaxın gələn, nə söz deyən var,
Dünən
"Əli" olan kənd uşaqları,
Bu gün birdən-birə "Ədil" oldular.
Az
qaldı qurşana Əli şəraba,
Guya şərab içsə, soyuyar ürək.
Kəndin
içindəsə yorğun araba,
Açılıb qalmışdı bir kimsəsiz tək.
Gizlicə
baxardı maşına tərs-tərs,
Bu tərslik, bu höcət onu əyirdi.
Amma
ürəyində təzə bir həvəs,
Hərdən gizli-gizli gülümsəyirdi.
Deyirdin
yollarda qanad açacaq,
Maşına minənin kefi gəlirdi.
Bir azdan
Əli də yumşaldı, ancaq
Hələ
arabaya heyfi gəlirdi...
IV
Yolu
uzadardı sanki qara kəl,
İndisə
hər yana yol azalırdı.
Kənddə
adam vardı, şoferdən əvvəl
Maşının kefini xəbər alırdı.
Yollarda nə
qədər asan oldu iş,
Rahatlıq gəlmişdi gör, neçə ömrə.
41-32 bir
ay keçməmiş,
Kəndin nömrəsinə döndü bu nömrə.
Qondu nəğmə
kimi dodağa, dilə,
Piyada yol getmək- bu çətin işdi.
41-32,
qarılar belə,
Bu qoşa nömrəni əzbərləmişdi.
O vaxtdan
çox keçib, kəndimizə bax.
Maşınlar şütüyür belədən-belə.
41- 32, ilk
maşın ancaq,
Kəndin
yaddaşında yol gedir hələ...
Yaddaş itkisinin nə olduğunu sonralar bildim. Yaddaşın
itməsi, hər şeyin yoxa çıxması kimi bir
şeydi.
Bu nastalji
duyğular bizi təkcə keşmişə qaytarmır, həm
də xoş bir ovqta kökləyir, keçmişlə bu
günün arasındakı məsafənin
yaşantılarına güzgü tutur, fikrimizi şirin-
şərbət xatirələrin qoynuna alıb aparır, toz
basmış yaddaşımızı dirildir, keçmişə
yox, deyərdim gləcəyimizə bir işıq salır.
Bahadur müəllim doğulduğu Müşavaq kəndini
sevdiyi qədr təsvir edə bilir, adamı oranın tədiətinə,
məişətinə insanlarına qovuşdurur.
Bu baxımdan mən bütün yazı boyu onun əlvan
çalarlı politrasından geninə-boluna istifadə etdim.
Nümunələri bütövlüklə verirəm
ki, arif oxucu Bahadur Fərman poeziyasının bütün rənglərini
görə bilsin, onun yaratdığı xoş ovqatı
bütövlükdə yaşaya bilsin.
Həm də əsas amacım mənzərəsini
işlədiyim sənət və söz adamlarını
oxuculara olduğu kimi təqdim etməkdir. Onları təhlil
etmək, öz subyektiv yanaşmalarımı qabartmaq fikrim
yoxdur. Bu işləri oxucuların
ixtiyarına buraxıram.
İndi,
kiçik bir vernisajla bir daha şairin
yaradıcılığına səfər edək:
Gəlib
gül-çiçəyi dərmirsən niyə,
Sənsiz çiçəklər də
saralıbdılar.
Sinəsi
üstündən keçmirsən daha,
Yollar da
bir ayaq daralıbdılar...
***
Bir gəlin
özünü atıb küçəyə,
Dünəndən ağlayır oğlu acından.
Gümanı
qalmayıb daha heç nəyə,
Asıb
ürəyini dar ağacından...
***
Elə
bil nə kəqər, nə də sevinc var,
Sözə yalvarıram bir uşaq kimi.
Masamın
üstündə ağ-ağ varaqlar,
Asılıb
qalıbdı ağ bayraq kimi...
***
Gör
neçə nəğmənin itdi sorağı,
Kövrək
ağacların dodaqlarında,
Ən uca
budaqdan düşən yarpağı
Uşaqlar
oynadır ayaqlarında....
***
Bu
kövrək dərdimi unudub kini,
Öpüb əzizləsən cinayət olmaz.
Qorudum dərdimi
əmanət kimi,
Bizdə əmanətə
xəyanət olmaz...
***
...Qəbiristanı
böyüyüb,
Bu kənd
bizim kənd deyil...
***
Analar bu dərdi
çətin unuda,
Biz qovruq düşmüşük sormayın niyə.
Kəpəyi
çox olan arpa unu da,
Bir vaxt ələnmirdi
azalar deyə...
Son zamanlar bayağılıq istər poeziyada, istər
musiqidə, istərsə də digər sahələrdə
baş alıb getməkdədir. Pula həris televiziya kanalları
savadsız müğənnilərin "kəlamlarıyla",
bəsit şairlərin lovğa "şeirləriylə"
evlərimizə soxulur, balalarımızın və deyərdim
çoxlarımızın zövqünü puç etməklə
məşğuldurlar. Özünə "Mən şairəm"
deyən həmin boşboğazlara Bahadur Fərmanın bu
şeiri bir dərslik olmalıdı məncə:
MƏN
ŞAİR DEYİLƏM
Adım
Bahadurdu. Ancaq iş yoldaşlarım məni şair deyə
çağırırlar.
Özünü
yormasın quyu qazanlar,
Mən nə dağ seliyəm, nə də çeyiləm.
Narahat
olmasın şeir yazanlar,
Mən şair deyiləm, şair deyiləm.
Bazarda gəzdirib
yazdıqlarımı,
Geri qaytarıram, ürəyimdə qəm.
Alan yox, satan yox könül varımı,
Mən şair deyiləm, şair deyiləm.
"Dahi"
bolluğudur, tünlükdür yaman,
Hərə öz işində, öz alverində.
Bircə kişi misra tapmazsan, inan,
Dəllal şairlərin söz alverindən.
Yanır
korun-korun nur dostu bir şam,
Bəlkə də ağrıdı saçımdakı
dən?
Nə
olsun beş dənə şeir
yazmışam,
Mən şair deyiləm, şair deyiləm.
Bir dəli
dərvişəm, sözüm həqiqət,
Düşünmə
boş gəzən, ya da veyiləm,
Şairlik
ən uca zirvədir, fəqət
Mən
şair deyiləm, şair deyiləm...
Yüz dəfə
hay salım: - "Yandım, ay aman!"
Kimsəni isitmir közüm hələ ki.
Boynu
bükük qalıb içimdə inam,
Yuxarı çatmayır sözüm hələ ki.
Qəlbimdə
bir bulaq axır, soğulmur,
Mənim qış ömrümə əl çəkib
bahar.
Hər
yerdə, həmişə şair doğulmur,
Şair olmağıma hələ ki çox var.
Nə danım, yazımı qurtara bilmədim. Davamını
isə gözləməyin.
Sonluqda mən
də sizə qoşulub kim olduğunu bilmək
istərdim, Bahadur Fərmanın.
P.S. əvəzi: "Ulu Qoşqara söykənən Daşkəsən rayonunun Muşavaq kəndində dünyaya göz açmışam. Kəndimiz təbiətinə görə dünyanın ən gözəl kəndlərindən biridir. Axarlı-baxarlı bu kəndin çox gözəl, nadir bulaqları var. Burada doğulduğum üçün Allaha və valideynlərimə minnətdaram. Tale elə gətirdi ki, bu kənddə çox az yaşadım- cəmi altı il. Və mən buna görə bu gün də təəssüf hissi keçirirəm. Ömrümün beş ili Xıllıda, iki ili Astarada keçib. Hazırda düz əlli yeddi ildir misli bərabəri olmayan, Azərbaycanın qürurlandığı şəhərlərdən biri- qədim və ulu Gəncədə yaşayıram. Atam və anam İmamzadə adlanan əbədi məkanda uyuyur. Gəncə onları öz qoynuna alıb.
Beş arxam-köməyim var. Üç qız- Aytən, Günay, Vüsalə, iki oğlan- Araz, Erkin ( Muraz), bir də hər gün bizi yola salıb yolumuzu gözləyən Xanımım. Ən böyük sərvətim onların mənə olan məhəbbətidir. Hərdən mənə elə gəlir beş nəfərəm, beş dənəyəm.
Bir dəfə məndən soruşdular: - Poeziya sənin üçün nədir? Cavabsız sualdı. Ancaq mən belə dedim: - Bütün həyatımı əlimdən alan qaçılmaz cazibə.
Ədalət.-2014.-20 dekabr.-S.10.