XALQ ŞAİRİ BƏXTİYAR
VAHABZADƏ
Ulu Nizamidən, Nəsimidən, Füzulidən, Sabirdən və digər başqalarından mənəvi qidasını alan Bəxtiyar Vahabzadə, müəllimi Səməd Vurğun poeziyasına sığınaraq, qayəsinin əsasını həyata, sənətə fəlsəfi görüş və baxışlarını təşkil edən Azərbaycan fəlsəfi şeirini daha yüksək zirvələrə qaldırmışdır.
Azərbaycan xalqı həqiqətən şair xalqdır. Azərbaycanın şairi də çoxdur. Lakin bunların içərisində Bəxtiyar Vahabzadə şeiriyyatının özünəməxsus yeri vardır. Bəxtiyar Vahabzadənin müasir Azərbaycan ədəbiyyatının inkişafında böyük xidmətləri şəksizdir. Lakin bütün bunlara baxmayaraq, şair bu sahədəki xidmətlərinə necə də təvazökarcasına qiymət verir:
Bizim sənət dünyasının
Qırıq telli sazıyam.
Bircə ondan razıyam ki,
Özümdən narazıyam.
Şair ədəbiyyat sahəsindəki misilsiz, əvəzedilməz xidmətlərinə tənqidi yanaşaraq, gör necə də sadəlik nümunəsi göstərir.
Heç kəsdən gizli deyildir ki, bəzi yazarlar mətbuatda bir şeri də çap olunmamış ozünə ədəbi təxəllüs seçir. Lakin Bəxtiyar Vahabzadənin sadəliyi bir də ondan görünür ki, şairin heç vaxt təxəllüsü olmamış, o həmişə öz adı və soyadı ilə çıxış etmişdir.
Şairin yaradıcılıq palitrası çox zəngin və rəngarəng olmuşdur. Xalqı, cəmiyyəti düşündürən hər bir məsələ onun şeirlərinin başlıca mövzusu olmuşdur. Azərbaycan xalqının tarixində zaman-zaman baş vermiş faciələrin əsasını qoymuş, Azərbaycanın ikiyə parçalanmasını təsdiqləyən Gülüstan müqaviləsinə həsr olunmuş "Gülüstan" poemasında şair belə deyir:
İpək yaylığı ilə o, asta-asta
Silib eynəyini gözünə taxdı.
Əyilib yavaşca masanın üstə,
Bir möhürə baxdı, bir qola baxdı.
Kağıza həvəslə o da qol atdı,
Dodağı altından gülümsəyərək.
Bir qələm əsrlik hicran yaratdı,
Bir xalqı yarıya böldü qılınc tək.
Öz sivri ucuyla bu lələk qələm,
Dəldi sinəsi Azərbaycanın.
***
Qoyulan şərtlərə razıyıq deyə,
Tərəflər qol çəkdi müahidəyə ...
Tərəflər kim idi?
Hər ikisi yad!
Yadlarmı edəcək bu xalqa imdad?!
Ötən əsrin 60-cı illərində, kommunist rejiminin kəsə-kəs vaxtında bu mövzuda, bu ruhda poemanı mətbuatda çap etdirmək sənətkardan böyük cəsarət tələb edirdi. O zaman gənc olan Bəxtiyar Vahabzadə həyatını, ailə üzvlərini, yaxınlarını böyük təhlükə qarşısında qalacağından ehtiyat etməyərək, "Gülüstan" poemasını keçmiş Nuxa şəhər (indiki Şəki şəhər-İ.A.) partiya komitəsi və rayon Xalq Zəhmətkeş Deputatları Sovetinin İcraiyyə Komitəsinin orqanı olan "Nuxa fəhləsi" qəzetində dərc etdirir və bu poema böyük ictimai əks-sədaya səbəb olur.
Həmin vaxtlar mənim
11-12 yaşım olardı. Lakin sonralar
böyüklərimizin
söylədiklərinə görə
Bəxtiyar
Vahabzadəni
yüksək
rütbəli
vəzifəli şəxs
poemanın nəşri ilə
bağlı söhbətə çağırır.
Həmin
vəzifəli şəxs
şairi qəbul edərək deyir:
- Şair, xeyir ola, son vaxtlar
"podbolnı poema"
(gizli poema-İ.A.) çap etdirirsən?
Şairin
cavabı çox qısa və sərt olur:
- Mən
bilmirəm,
"Nuxa fəhləsi" qəzeti nə
vaxtdan "podbolnı
qəzet"
olub?
Bu poema ilə bağlı həmin vaxt şairi böyük çək-çevirə salırlar. "Nuxa
fəhləsi" qəzetinin
redaktoru, II Cahan müharibəsi
iştirakçısı olan
Məhyəddin Abbasov da ciddi
partiya cəzasına məruz qalır. Lakin şairin özünün
sonrakı müsahibələrindən
aydın olur ki, o zamanlar gözə-görünməz bir qüvvə onu bu bəladan
çəkib
çıxarır və xilas edir. Bu ümummilli lider
Heydər
Əliyev idi.
Bəxtiyar Vahabzadə həmişə məmur
özbaşlanğıcının əleyhinə olmuşdur. Əslində, "məmur"
sözü ərəb mənşəli
olmaqla, dövlət idarələrində işləyən qulluqçu mənasını verir. Lakin Sovet
dönəmində "məmur"
sözü, əsasən, mənfi
mənada
işlədilirdi.
Bəxtiyar Vahabzadə
isə
bürokratiyanı, işə bürokratik münasibət bəsləyən məmurları həmişə tənqid
atəşinə tutur, mən
deyərdim,
sözün əsl mənasında,
bürokrat-məmurları
qamçılayırdı. O, "Meşin qapılar" şeirində
yazırdı:
Gözləmə otağında
Saatlarla
gözlərin
Lap qapıya dikilər.
Mənim nə
çəkdiyimi
Qapılar arxasında
Mürgü döyənlər bilər.
Siz ey meşin qapılar,
Siz ey meşin qapılar,
Sizin üzünüz soyuq;
Sizdən ümidlə
girib,
Ümidsiz çıxan da çox.
Sizi təpiklərilə
Vurub açan tapılar,
Siz ey bağlı qapılar,
Qaşqabaqlı qapılar!
Vaxtilə ayrı-ayrı şairlərin, hətta,
sonradan tanınmış,
sayılıb-seçilən
şairlərin
müsahibə
və
xatirələrindən bizə
aydın olurdu ki, onlar ilk şeirinin
çap olunması arzusu ilə
Yazıçılar İttifaqına
gələrkən yaxşı
qarşılanmamış, bəzilərinə isə,
hətta,
şeir yazmamağı
məsləhət görmüşlər. Lakin Bəxtiyar
Vahabzadə
gənc
nəslə, yenicə
şeir yazmağa başlamış gənclərə qayğı
ilə
yanaşmış, bununla
bərabər, öz nəsihətləri ilə onlara yaradıcılıqlarında
istiqamət
vermişdir:
Siz ey bizdən
sonra şeirə gələnlər,
Bu çətin
yollarda uğurlar sizə!
Eşqiniz - gələcək.
Yaşınız - səhər.
Qəlbiniz işıqlı, fikriniz təzə!
Mərd olun!
Meydanda durun mərd
kimi,
Uymayın ötəri
şöhrətə, ada.
Bizim şeirimizin dünəni kimi
Böyükdür, şanlıdır istiqbalı
da!
Bəxtiyar Vahabzadə həm
xalq şairi, həm
də
xalqın şairi idi. Onun xidmətləri dövlətimiz
tərəfindən yüksək
qiymətləndirilmişdir.
O, respublikanın əməkdar incəsənət xadimi fəxri
adına, M.F.Axundzadə
adına ədəbi dövlət mükafatına, keçmiş
Azərbaycan
SSR-nin dövlət mükafatlarına layiq görülmüş, üç
dəfə respublikamızın ali hakimiyyət
və
qanunverici orqanına deputat seçilmişdir. Onun "Bir gəminin
yoçusuyuq" kitabı
keçmiş SSRİ-nin
Dövlət
mükafatına layiq görülmüşdür. O, filologiya elmləri doktoru,
professor, Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının
həqiqi
üzvü idi.
Böyük şairi cəmiyyətdəki çatışmamazlıqlar həmişə düşündürmüş, o xalqı narahat edən
məsələlərə heç vaxt biganə
qalmamışdır. O, bu haqda təsadüfi
deyildi ki, demişdir:
Bilmirəm bu millətə
Vəkil etdi kim məni?!.
Şairin yaradıcılığı Türkiyədə də, həmçinin, türkdilli ölkələrin hamısında sevilir və yüksək qiymətləndirilir. Təsadüfi deyil ki, Bəxtiyar Vahabzadə təkcə Azərbaycan xalqının deyil, bütün türk dünyasının böyük, sevimli və əbədiyaşar şairidir.
Mən deyərdim ki, şairin ölümü ilə böyük türk dünyasının fəlsəfi şeirinin bel sütunu qırıldı.
Yaxşı yadımdadır. 1995-ci ildə artıq mən respublika prokurorluğunun Mərkəzi aparatında işləyirdim. Həmin ilin avqust ayında şairin doğma Vətənində-Şəki şəhərində şairin 70 illiyi Sabir Rəhman adına Şəki Dövlət Dram Teatrında böyük təntənə ilə qeyd edilirdi. O zaman bu sətirlərin müəllifi də respublika prokurorluğunun nümayəndəsi kimi iştirak edirdi. Həmin tədbirdəki çıxışımda qeyd etdim ki, şair yeri gələndə, haqsızlığa qarşı vulkan kimi püskürməyi də bacarırdı. Bu doğurdanda belə idi.
Şairin fəaliyyəti çox cəhətli idi. İnsan var yaxşı şairdir, ya dramaturqdur və ya yaxşı ədəbiyyatşünansdır. Bəxtiyar Vahabzadənin xoşbəxtliyi ondadır ki, o, həm böyük şair, dəyərli dramaturq və peşəkar ədəbiyyatşünans-alim, tələbələrin böyük məhəbbətlə sevdiyi pedaqoq idi.
Böyük şairin yaradıcılıq diapazonu çox geniş və hərtərəfli idi. Onun çoxcəhədli bədii yaradıcılığını, təbii ki, bir məqalə çərçivəsində, özü də mütəxəssis olmayan tərəfindən hərtərəfli təhlil etmək mümkün deyil və bunu mən qarşıma məqsəd kimi də qoymamışam. Sadəcə olaraq, bu Bəxtiyar Vahabzadə yaradıcılığına olan oxucu məhəbbətinin təzahürüdür.
Bəxtiyar Vahabzadənin ölümünün ildönümü ərəfəsində Ulu Tanrıdan ona qəni-qəni rəhmət diləyirik.
İlham Abbasov,
hüquq üzrə fəlsəfə
doktoru - Azərbaycan Jurnalistlər
Birliyinin üzvü
Ədalət.-2014.-4
fevral.-S.5.