KİMSƏ YOXDU...
Sona Vəliyevanın yeddi
il bundan öncə çap olunmuş
"Çəhrayı rəngli dünyam"
barəsində bugünün sözü
Bir tərəfdən
havanın bürkülü keçməsi, necə deyərlər,
adamın özünü özündən bezdirməsi...
ikinci bir tərəfdən həyat qayğıları...
üçüncüsü də gündəlik qəzetdə
işləmək... lap üstəlik də yaşın bu
çağında güzəran üçün bəzən
zorən yazı yazmaq həqiqətən adamın əhvalını
alt-üst edir. Elə bil qəfildən kefinə ya soğan doğranır, ya da üstünə
bomba atılır. Ona görə
canını qoymağa
bir yer axtarırsan.
Yer tapmaq da o qədər
asan deyil. Birincisi onu haqq
eləməlisən, ikincisi
də bu yerin özü olmalıdı... Nə isə...
Bax, belə
bir durumda canımla əlbə-yaxa idim. Bilmirdim bu ovqatı
özümdən, özümü
bu ovqatdan necə çıxarım.
Köməyimə sağ
olmuş şeir çatdı, poeziya əlimdən tutdu. Yazı stolumun üstündəki
kitablardan birinə əlimi uzatdım və açıb oxudum. Daha doğrusu, açıb
diqqət yetirəndə
şeirin başlığı
məni özünə
çəkdi. Köhnə
tanış kimi üzümə gülümsədi. Hardasa yadıma
tələbəlik illərində
yazdığım universitet
qəzetində, sonra
ilk kitabında işıq
üzü görən
bir şeirim düşdü. O şeirin
də adı demək olar ki, indi diqqətimi
çəkən şeir
başlığına çox
yaxın idi. Onda mən yazmışdım
ki, "kimsəm yox oturub dərdimi
çəkə". Amma bu kitabda oxuduğum
şeir başlığı
bir fərdin dərdini yox, bir kəndin dərdini ifadə edirdi. Bu başlıq
da belə idi: "Kimsə yoxdur ağı desin bu kəndə".
Bəli, şeirin başlığı
əlindən tutub məni çox-çox uzaqlara apardı. Doğulduğum kəndə gedib çıxdım. Uşaqlığım keçən həyət-bacanı,
məhəlləni, məktəb
yollarını, bulaq başını, çay
kənarını, bir
sözlə. bu kəndin hər bir qarışını
addım-addım, tələsmədən,
kirpiklərimin ucunda yaş, ürək ağrısı ilə dolaşdım. Bilmədim nə axtarıram,
kimi axtarıram.
Çünki bilmək gücündə
deyildim. Əgər nəyisə
axtardığımı bilsəydim
də belə, o ümumi dərdin içində fərdi dərdi tapa bilməyəcəkdim. Çünki bu dərdlərin hamısı artıq birləşib bir olmuşdu. Və mən də
bu bir dərdin
qarşısında ancaq
bu misralara sığınıb dayana
bildim.
Ana köçüb, bacı
köçüb bu kənddən,
Şərbət köçüb, acı köçüb bu kənddən.
Oğulların tacı köçüb
bu kənddən,
Kimsə
yoxdu ağı desin bu kəndə.
Sükut
burda büsat qurur, toy qurur,
Qapısını yağış döyür,
qar vurur.
Ruzisini qara yellər sovurur,
Kimsə
yoxdu ağı desin bu kəndə.
Bəli, mən bu şeiri
oxuduqca gəzib dolaşdığım və
gözlərimin önündə
odlara qalanmış bu kəndin tüstüsü canımdan
çıxmağa başladı. Həmin o tüstünün
içində bugünlərin
bir hadisəsinin görüntüsü də
mənimlə üz-üzə
dayandı. Kəlbəcərə,
doğma kəndinə
gedən iki vətəndaşımızın girov götürülməsi
faktı mənim bu şeirə olan münasibətimi bir az da sevgi və
ciddiyyətlə yüklədi.
Doğrudan da öz evinə, öz ocağına, öz kəndinə tamarzı qalmaq nə qədər zülümdüsə,
bu kəndi ziyarət etməyə, bu ocağı öpməyə gedəndə
əsir düşmək
daha dəhşətlidi.
Ona görə ki, heç nə etmədən, bir düşmən burnu da qanatmadan əsir
düşmək mənim
düşüncəmə görə, heç də yaxşı hal deyil. Düşməni öldürüb özün şəhid olmaq, bu tamam
başqa bir aləmdi. Nə isə...
Bəli, bu qarışıq fikirlərin içərisində
çəhrayı rəngli
dünyanın bəmbəyaz
rəngli qu tükü qədər yumuşaq, amma sərtliyi ilə ürəyi, düşüncəni
dəlib keçən
misraların içində
mən yavaş-yavaş
fərqli bir ovqat qazanırdım. Elə bir
ovqat ki, oun ifadə etmək, onu sözə çevirmək
çox çətin
idi. Ona görə də
həzin bir şeir oxumağa üstünlük verdim.
Bu da bir fürsətdi
ələ düşməyən,
Sözlərin mələklər göydən
gətirən.
Min ildir heç kimə söylənilməyən,
Gəl, sənə
bir həzin şeir oxuyum.
Səhra
istisində kölgə
gəzəntək,
Xəstənin umduğu quzey qarı tək,
Üzüm giləsi tək,
nar giləsi tək,
Gəl, sənə
bir həzin şeir oxuyum.
Həmin o həzin şeirin ruhuma səpdiyi həzinlik də məni sanki rahat bir yola
tərəf yönəltdi. Özümdən asılı olmadan həmin o yolun ucundan tutub üzü
sevgiyə tərəf
getməyə başladım.
Bu sevginin haqdan
gəldiyini, mələklərin
pıçıltısıyla qanıma hopduğu yaşadığım ovqatdan
aydın görünürdü.
Həmin
ovqatı isə çəhrayı rəngli
dünyanın əvvəldə
xatırlatdığım bəmbəyaz
misraları yaratmışdılar.
Yəni həmin misralar elə bil ki, yol-yoldaşım
idilər... Elə bil ki, həmdəmim
idilər... Elə bil ki, onlar məhz mənim üçün yazılmışdılar ki,
bu ömür yolunda tək qalmayım.
Ruh adamlarının,
sözə könül
verənlərin və
bir də duyğusalların köməyinə
həmişə poeziya
çələngi gəlir. Bax, indi
də məni kökləyən, məni
özümə tanıdan
həmin o poeziya çələnginin tər
çiçəkləri idi.
Vallah gözəl gəldi, bu ilahi eşiq,
Biz məcnun timsallı bir eşq yaşadıq.
Dünya girdədirsə yolu dolanbac,
Kül altda gizlənən közə bənzərik,
Rastlaşsaq bəlkə də bir də alışdıq.
Doğurdan da dağ dağa rast gəlməsə də, insan insanla qarşılaşır deyirlər. Amma nədənsə biz itirdiyimiz, qədrini bilmədiyimiz, əhəmiyyət verməyib yanından keçdiyimiz sevgilərə təkrar rast gəlmirik, qarşılaşmırıq. Görünür, bizi məhz həmin o saydığım günahlarımıza görə, cəzalandırır Tanrı. Ancaq burada bir məqam da var: o da bəzən sevginin, kədərin dilini bilməməyimizdi. Həmin dili bilmədiyimiz üçün də anlaşa bilmirik. Bunu da mən çəhrayı rəngli dünyanın bəmbəyaz misralarından yaddaşıma köçürdüm.
Nə ürək dərd çəkər, kədər yeyər,
Bir az sevinc
ilə yaşaya bilsən.
Eh, dərdi yazmağa nə vardı axı,
Dərdin öz dilində danışa bilsən.
Hə, mən
misraların yaxasından
yapışıb özümü
baş aça bilmədiyim durumdan çıxardım. Sizi deyə bilmərəm, amma bircə onu demək istəyirəm ki, bu misraların hər birində yozulası, yazılası
sətiraltı, sətirüstü
kifayət qədər
dünyalar, daha doğrusu, o dünyaları
nişan verən rənglər var.
Kim hansı rəngi sevirsə, həmin rəng daha gözəldi. Çəhrayı rəngin gözəlliyini
məndən daha yaxşı misraları ilə məni özümə qaytaran müəllif bilir. Mənim axtardığım rəng
isə Qarabağda qalıb. Qaytarıb qovuşanda adını
deyəcəm.
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.-2014.-18 iyul.-S.4.