BİR ŞEİR BULAĞI
(Hüseyn Kürdoğlunun 80 illiyinə)
Onun ədəbiyyata gəlişi 1950-ci ilə təsadüf edir,
"Azərbaycan gəncləri"
qəzetində
Hüseyn Kürdoğlunun "Gözəldir" rədifli
ilk qoşması
çap olunur. Bu zaman cəmi on altı yaşı vardı. Amma on iki
yaşında "Sovet
Kürdüstanı" qəzetində
də ilk şeiri işıq üzü görmüşdü. Deməli,
Hüseyn Kürdoğlunun
yetmiş illik ömrünün əlli səkkiz ili
şairlik tərcümeyi-halı
ilə bağlıdır.
Bəli. O ŞAİR idi. Özü də təbli,
bənzərsiz, bulaq kimi daim çağlayan
şair. Universitetin filologiya
fakültəsini bitirmişdi.
Sonralar Azərbaycan poeziyasının və elminin tanınmış nümayəndələri olan
Yaşar Qarayevlə, Tofiq Hacıyevlə, Şamil Salmanovla, Arif Səfiyevlə, Firidun Ağayevlə, Ağacavad Əlizadəylə,
İbrahim Göyçaylıyla,
Vaqif Hüseynovla tələbə yoldaşı
olmuşdu.
Hüseyn Kürdoğlu minillik Azərbaycan poeziyasının
sonuncu pleyadasına mənsub olan şairlərimizdəndir. Bu gün,
ölümündən on bir
il keçməsinə
baxmayaraq Hüseyn Kürdoğlu poeziyası
yenə öz bədii təravətini, poetik saflığını
hifz edir və qəti şübhə eləmirik
ki, onun mənəvi ömrü ilə fiziki ömrü arasında böyük bir məsafə yaranacaq. Bizdən sonra gələn nəsillər də Hüseyn Kürdoğlunun
poeziyasını sevəcəklər.
O, şeirə xalq poeziyasının qanadlarında
gəldi. Laçın-Kəlğəcər şeir mühiti,
o bölgədə aşıq
şeirinin, Ağdabanlı
Qurban-Aşıq Şəmşir
ocağının yaratdığı
poetik ab-hava Hüseyni uşaqlıqdan
şeirə bağlamışdı.
Ömrünün sonuna və
axırıncı şeirinə
qədər Hüseyn
Kürdoğlu ancaq doğma ana vəznimiz olan hecada yazdı, xalq şeirin bütün əlvanlığı
onun poeziyasında yeni çalarlarla üzə çıxdı.
Onun şeirləri
heç vaxt qələm dostlarının
və tənqidçilərin,
ədəbiyyatşünasların nəzərindən, diqqətindən
yayınmadı. Hüseynin ilk poetik uğurları
barədə ən yaxın dostu Yaşar Qarayev söylədi. "Onun şeirləri təbii, səmimi və axıcıdır.
Gənc şair qələmə aldığı mövzunu
dərindən duyub, yaşamadan yazmır".
Yaşar
Qarayev sonralar da Hüseyn Kürdoğlunun poeziyasına
müraciət edəcək,
onun özəlliklərini,
xalq şeiri çeşməsindən bəhrələndiyini,
bayatıda, dördlükdə
bənzərsiz nümunələr
yaratdığını xüsusi
vurğulayacaq. Xalq
şairləri Bəxtiyar
Vahabzadə, Nəriman
Həsənzadə, akademiklər
- Bəkir Nəbiyev, Teymur Bünyadov, professor Tofiq Hacıyev, filosof Camal Mustafayev,
tənqidçi-ədəbiyyatşünaslar-Teymur
Kərimli, Şamil Salmanov, Nadir Cabbarlı, Qurban Bayramov, Cavanşir Yusifli, qələm dostları - Qasım Qasımzadə, Məmməd Aslan, İlyas Tapdıq, Ağa Laçınlı
və onlarla müəlliflər Hüseyn
Kürdoğlunun yaradıcılığından
söz açmışlar.
Hüseyn Kürdoğlu Azərbaycan
poeziyasının kökə,
ənənəyə bağlı
şairlərindəndir və
ömrünün axırınacan
o, bu yoldan dönmədi. Heca şeirinin müxtəlif
ölçülərində, qoşmada, gəraylıda,
təcnisdə, bayatıda
öz şairlik qüdrətini nümayiş
etdirdi. Onun şeirlərində ənənəyə bağlılıq
güclü olsa da, qətiyyən təqlidçilik duyulmadı.
O, müasir poetik təfəkkürün imkanlarını
səfərbərliyə aldı,
XX əsr insanının
estetik dünyaduyumunu,
həyata, gözəlliyə,
xalq ruhuna müasir yanaşma tərzini ifadə etdi. Bu yanaşma
tərzi əslində,
xalq şeirinin tükənməz imkanlarını
üzə çıxarmaq
məqsədi daşıyırdı.
Qoca dünya, dərd üstən dərd verirsən,
Qoyursanmı öz vaxtında qocalım.
Qələm-kağız intizarla gözləyir,
Can odundan heç olurmu macalım.
Borcum çoxdur vətənimə,
elimə,
İnsaf eylə, fitva vermə ölümə.
Giley-güzar gəlməz mənim
dilimə,
Vədəsində gəlib yetsə əcəlim.
Eşqin
odu közərdikcə
sözümdə,
Bir ölümsüz can duyuram
özümdə.
Tunca dönüm dəyanətdə,
dözümdə,
Diz çökdürüm, gərək
vaxtdan bac
alım.
Gec doğsa da, tez batmasın ulduzum,
Bir dağ olum, əriməsin sal buzum.
Borc istəsəm verər ana Qırxqızım,
Öz anamdan qıymam ömür borc alım.
Şair
olan təpə-dırnaq
ürəkdir,
Hər vurğusu
bir müqəddəs
diləkdir.
Şirin
sözdən nazik yayma gərəkdir,
Gərək şeir pərisinə saj alım.
Bu qoşmada H.Kürdoğlu
bədii təfəkkürün
yeni çalarlarını
üzə çıxarır. Qoşma ömür-gün
və yaxınlaşan
qocalıq haqqındadır.
Klassik poeziyamızda və aşıq şeirində
bu tipli nümunələr çoxdur,
amma H.Kürdoğlu o
mövzuya yeni bir rəng qatır.
Azərbaycan şeirində dörd misrada fəlsəfi fikir söyləmək, həyat, ölüm, dünya və zaman haqqında söz demək klassik ənənələrdən
gəlir. Amma onu da qeyd edək ki, şeirin bu kiçik formasında uğur qazanmaq hər şairə müəssər
olmur. O yerdə ki, şair başlayır
"filosofluq" eləməyə,
o zaman şeir dönüb olur "kəlam", "hakimanə
söz" yığını.
Hüseyn Kürdoğlunun dördlükləri belə
bir iddiadan uzaqdır. Şair çalışır ki, dörd misrada
həcmcə böyük
bir şeirdə deyə bilmədiyi fikri poetik ümumiləşdirmə
ilə deyə bilsin, bir bənzərsiz
lövhə yaratsın.
Yaşar Qarayev yazırdı: "Müasir
dördlük öz ən yaxşı nümunələrində bayatı
və rübainin bu ənənəsinə sadiq qalır; buradan boylanan müdrikin və aşiqin də simasında klassik lirik "mən"in varisini tanımaq çətin deyil. ...Hüseynin dördlüklərində
xalis xəyyamvari ruh yoxdur. Taleyin yox,
təbiətin müdrikliyinə
heyranlıq və pərəstiş var. Burada
müdrik nəsihəti,
hikmətli və ibrətli qənaətləri
təbiətdən lövhələr-bədii
peyzaj əvəz edir. ...Dördlüklər
- gözəlliyin və
təbiətin doğurduğu
hisslərdən çəkilən
bədii rəsmlərdən,
möhtərəm və
müdrik adamın dediyi nəsihət dərslərindən çox,
dağlardan toplanan vəhşi ot
və çiçək
çələnginə bənzəyir
...Hər dördlük
-dörd çiçəkdən
ibarət bir qomdur. Təbii gözəlliyə məhrəm və həmdəm bir şairin təbiilik və gözəllik qarşısında heyrətidir".
Misallara müraciət
edək:
Saçından rəng alsın
gərək qaranlıq,
Gözündə bir gilə kövrək
qaranlıq.
Dünyaya göstərir ay camalını,
Əyninə geydiyin ipək qaranlıq.
O qıza neylədin, a yağı bulaq,
Kəsilmiş üstündən ayağı,
bulaq.
Bir zaman dirilik şərbətim
oldun,
İndi ay zəhrimar, a yağı bulaq.
Dünya
Kərəm dünya-Lələ
dünyadır,
Dərdi belimizə şələ
dünyadır.
İçəridə beşik, qapıda tabut,
Həm elə,
həm də ki, belə dünyadır.
Bir bax dağ başında
bədr olmuş aya,
Saçı qulac-qulac tökülür
çaya.
Şəklini görürəm ayın
üzündə,
Görünür camalın bütün dünyaya.
Hüseyn
Kürdoğlunu vaxtında
qiymətləndirən, onun
şeirlərinin özəlliklərindən
söz açan şair Qasım Qasımzadə yazırdı:
"Hüseyn Kürdoğlu
xalq ədəbiyyatını
sevir" demək bəlkə də onun yaradıcılığına
bəsit yanaşmaq kimi düşünülər.
Hüseyn Kürdoğlu ədəbiyyata
elə xalq ədəbiyyatının canlı
təcəssümü kimi
gəlib. Məlum məsələdir
ki, xalq ədəbiyyatından təsirlənməyən
şair tapmaq çətindir, amma təsirlənmək xalq ədəbiyyatı nümunələri
səviyyəsində nəsə
yaratmaq demək deyil. Hüseyn Kürdoğlunun yazdığı qoşmalar,
gəraylılar, təcnislər,
bayatılar, əgər
belə demək mümkünsə, "orijinal"a
çox yaxındır.
Onun təcnislərini bu sırada xüsusilə qeyd eləmək lazımdır".
Qobustan-daş adamlar,
Göz yaşım
daşa damlar.
Duymaz daş adamları
Ürəyi daş adamlar.
Çiçəyə həmdəm arı,
Sızıldar dəm-dəm arı.
Mənim bağrımdan keçir,
Dünyanın qəm damarı.
Hüseyn Kürdoğlu elin şairi idi, Vətəninə, doğulduğu torpağa bağlı bir insan idi. İllər boyu Laçının, Kəlbəcərin, Azərbaycanın ən gözəl dağlarının, çaylarının vurğunu olub onlara poeziyanın gözəlliklərini bəxş etmişdi: "Qarabağın gülabıdır, Tərtərim, Qarqarım mənim... Daşı da gül açan yurdum, Qışı da baharım mənim!.. Dağ cığırı sətir-sətir, Çıx zirvədən sal buz gətir! Dörd yanımda nəğmə bitir, Bağbanıyam Qarabağın...gCoşum Dəli dağın boranı kimi, Şeh səpim Qırxqızın dumanı kimi. Məcnun bulağının mərcanı kimi Şeirimi yaxana düzüm, ay Laçın". O, Laçını anası qədər sevirdi. Və tale elə gətirdi ki, Hüseyn Kürdoğlunun Laçını vəhşilərin, qansızların əlinə keçdi. Hüseyn Kürdoğlunun "Yaralı torpağım, yaralı sevgim" silsiləli şeirləri yarandı. Həsrət misraları yan-yana düzüldü.
Qismət olmayaydım ayrı torpağa,
Gözlərim Laçını görəydi bir də.
Sürünüb çıxaydım İşıqlı dağa,
Əllərim bənövşə dərəydi bir də.
Beşbulaq üstündə quraydım dəyə,
Canım alan yara can deyə-deyə.
İldırım çaxanda baxaydı göyə,
Qaçaydı, qoynuma girəydi bir də.
Heyf ki, bu arzusu ürəyində qaldı Hüseyn Kürdoğlunun. Amma o inanırdı ki, bir gün Laçın işğaldan azad olunacaq.
Biz də o arzudayıq. Və o arzu tezliklə gerçəkləşsə, yada düşən Hüseyn Kürdoğlunun Laçınlı şeirləri olacaq. Biz onun şeirlərinin əlindən tutub İşıqlı dağa çıxacayıq. O gün gələcək!
Vaqif YUSİFLİ
Ədalət.-2014.-12 iyun.-S.7.